Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] nie chce zapalic?????
Autor Wiadomość
MIKSU 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: miksu
Wiek: 47
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 36
Skąd: Finlandia
Wysłany: 6 Kwi 2009, 17:59   [MK3] nie chce zapalic?????

Witam wsystkich....gdzies na forum czytalem ze tym modelem fiesty mozna do stawu wiechac i umyc silnik,ale ja jaz zwykle mam malutki problem z moja fofi 1.4 CLX (gaznik) a wiec tak...
- postanowilem umyc komore silnika oczywiscie razem z silnikiem,pozakrywalem wazniezsze miejsca folia tzn.: aku,kopulke aparatu zaplonu,cewke.Uzylem srodka do czyszczenia(w spraju) odczekalem ile trzeba i wszystko splukalem szlauchem z koncowka do podlewania kwiatow (nie karczer) pod ostrym strumieniem.Silnik wyglada pieknie czysciutki...odpalilem bez zadnych problemow i fofi "pracowala" sobie jakis czas na wolnych i raptem sama zgasla tak jakby ktos wylaczyl zaplon lub jakby zabraklo paliwa poprostu motor stanol.Walczylem wczoraj caly dzien szukajac miejsca gdzie moglaby dostac sie woda,wszystko wyczyscilem i urzylem na wszystkie kostki (a nie ma ich tam zbyt wiele) srodka do usowania wody (CRC) i nic to nie pomoglo.Skracajac cala historyjke doszedlem ze cewka nie daje pradu na kabel WN.Sprawdzilem miernikiem i na krucce od cewki dochodzi prad 12.3V czyli na moj zdrowy rozum padla cewka....kupilem nowa i przez przypadek zamienilem kable na kruccach cewki z + na - (czy to moglo uszkodzoc nowa cewke????) bo dalej nie chce zapalic.Jest jeszcze na aparacie zaplonu takie czarne pudelko (moze to jakis regulator,nie mam pojecia)i dochodzi tam kostka z 3 kablami (i tam tez jest napiecie 12.3V) moze wlazla woda do tego urzadzonka?????? Wszystkie styki czyste,nowa cewka,przeczyszczone swiece,kable o.k. a zapalic nie chce :głowąwmur: !!!!!!!!!!!! benzyna tez mam :rotfl: tylko aku prawie pusty od krecenia :sad: Czy moze ktos ma jakis pomysl co jej jest??????zalaczam foto........Uklad zaplonowy wyglada prawie tak samo a moze to jest aki sam tylko ja mam 4 swiece a nie 6 jak na zdjeciu ( i to chyba cala roznica) dowiedzialem sie ze to ustrojstwo przykrecone do aparatu to jakis tranzystor lub cos takiego i po jego otwarciu w srodku woda :sad: Czy ktos wie co to jest,jak to sie nazywa,gdzie i za ile to kupic????????????????Pozdro dla Wszystkich
Ostatnio zmieniony przez MIKSU 6 Kwi 2009, 20:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Kwi 2009, 19:29   

Masz rozdzielacz zapłonu? Zdejmij środkowy przewód - podepnij tam świece, zakręć silnikiem zobacz czy iskra skacze, 2) zdejmij kopułkę zabierz do domu na kaloryfer, a najlepiej kup nowa wraz z nowym palcem. Podepnij jak trzeba, świecą sprawdź czy jest iskra po kolei na każdym cylindrze.

[ Dodano: Pon Kwi 06, 2009 19:32 ]
Najpierw naładuj akumulator! i dopiero sprawdzaj co napisałem.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
MIKSU 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: miksu
Wiek: 47
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 36
Skąd: Finlandia
Wysłany: 6 Kwi 2009, 20:22   

Jak pisalem wczesniej na kablu WN miedzy cewka a kopulka nie ma pradu,a na boczne krucce dochodzi prad 12.3V....
Zalaczylem fotke do mojego postu i wszystko jast prawie takie samo......przynajmniej wyglada podobnie (wlacznie z tymi "lopatkami" wewnatz aparatu)

P.S. dzieki za rade............JoeMix
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Kwi 2009, 22:05   

Czyli co ja? Pali nie pali, jest na środkowym przewodzie iskra - to sprawdzisz tylko świeca dotkniętą do masy i zakręceniem rozrusznika, żaden przyrząd typu woltomierz, multimetr nie wchodzi w grę.

Sprawdzenie samej cewki - podłączasz do niej jedną świecę jak pisałem, odłączasz przewód 1(-), włączasz zapłon na przewodach 15(+) i MASA (gdziekolwiek) pojawia się napięcie (możesz sprawdzić woltomierzem), ale przed samym testem go odłącz, do cewki ma być podłączona tylko świeca, na włączonym zapłonie należy do złącza 1(-) podpiąć masę (kawałkiem przewodu) i przytrzymać chwilkę (cewka naładowana) , w chwili odłączenia na świecy powinna przeskoczyć iskra, potem przewodem dotykasz do złącza i za chwile znowu odłączasz i znowu powinna przeskoczyć iskra. Jak się tak dzieje to obwód zasilania cewki i sama cewka jest Ok.

[ Dodano: Pon Kwi 06, 2009 22:06 ]
MIKSU napisał/a:
Zalaczylem fotke do mojego postu i wszystko jast prawie takie samo......przynajmniej wyglada podobnie (wlacznie z tymi "lopatkami" wewnatz aparatu)
Tiaaa, to że rysunek jest od silnika na 6 garów to inna bajka,,,

[ Dodano: Pon Kwi 06, 2009 22:15 ]
A teraz doczytałem to co dopisałeś poza fotą - to coś na aparacie to sterownik cewki, tranzystor to on ma w sobie i to nie jeden gdyż to prosty układ elektroniczny i generalnie winien być wodo odporny.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
MIKSU 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: miksu
Wiek: 47
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 36
Skąd: Finlandia
Wysłany: 7 Kwi 2009, 19:51   

Witam ponownie...dzis znalazlem troche czasu na przetestowanie rad JoeMix-a. Wysuszylem suszarka ten sterownik cewki i razem z cewka lezal od wczoraj na grzejniku.Dzisiaj poskladalem wszystko do kupy i zastosowalem sposob na sprawdzenie cewki a wiec swieca z kablem do cewki,orginalny kabel 15(+) na swoje miejsce a kruciec z 1(-) kabelek na mase.Na wlaczonym zaplonie efekt zwarcia i iskra na swiecy jest!!!!!!!!! ale niestety moj miernik nie pokazal zadnego napiecia(o ktorym pisales),nie wazne iskra jest :) i teraz laduje aku :) Z drugiej strony (moze to byc pomocne) jak sprawdzalem wczoraj miernikiem napiecie na wlaczonym zaplonie to bylo tak: kabel od sterownika i kable + i - od cewki wszedzie 12.3V,dzisiaj bylo tak: jak byl odlaczony sterownik cewki wszedzie napiecie 13V w momencie podlaczenia sterownika na kabelkach od cewki (+ i -) napiecie 3.2V :yyy: czy tak ma byc???? A MOZE WIESZ JAK FACHOWO NAZYWA SIE TEN STEROWNIK CEWKI bo moze on jest trafiony a internecie nie znalazlem nic o takiej nazwie.....
DZIEKI ZA DOBRE RADY......Pozdrawiam
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Kwi 2009, 21:36   

W książce serwisowej nazywa się to STEROWNIK, w servisówce po angielsku, rysunek ze strzałkami na śrubki mocujące ten STEROWNIK podpisany jest "Electronic amplifier module retaining screws" w innych publikacjach spotkałem się też z określeniem "moduł wzmocnienia zapłonu"
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 22 25 Mar 2017, 23:55
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.