Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: hcs, luzy zaworowe, mk3, rozrzad, silnik

[MK3] Głośna praca silnika 1.1 - klekotanie
Autor Wiadomość
liliana
[Usunięty]

Wysłany: 29 Mar 2009, 20:55   [MK3] Głośna praca silnika 1.1 - klekotanie

Witam,
Zakupilam Fieste z 1992r. z silnikiem gaznikowym 1.1. + LPG i mam problem z tym silnikiem a mianowicie:
- przy powyzej 2tys obrotow silnik strasznie glosno klekocze, przy niskich obrotach chodzi bardzo dobrze
- swiece, zawory i klawiatura zaworow sa mokre od oleju.

Zawory zostaly juz wyregulowane, jednak niewiele zmniejszylo sie klekotanie.
Jesli chodzi o wycieki oleju to mechnicy podejrzewaja wyrobienie cylindrow i tlokow.
Od znajomych slyszalam ze moga to byc sworznie i pierscienie.

Czy ktos z was mial taki problem? Chcialabym wiedziec czy da sie jeszcze silnik wyremontowac czy pozostaje mi tylko wymiana?
Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Kwi 2011, 06:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 29 Mar 2009, 20:56   

klekotanie jest spowodowane luzem na kołach zębatych (fiesta 1.1 nie ma paska rozrządu ani łańcuszka tylko koła zębate)...

co do remontu - nie wiem czy nie taniej wyjdzie wsadzić 1.3 tam...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Mar 2009, 21:07   

Miły napisał/a:
klekotanie jest spowodowane luzem na kołach zębatych (fiesta 1.1 nie ma paska rozrządu ani łańcuszka tylko koła zębate)...

Nie pisz głupot.

Klepie bo to ford, w dodatku OHV. Klepią zawory, jak hałasuje łańcuszek to i tak zawory go zagłuszą. Jeśli regulacja zaworów nie wiele pomogła świadczy to o ogólnym zużyciu silnika. Można spróbować przeszlifować łapki klawiatury lub zmienić całą klawiaturę. Ale i tak będzie dalej klepał. Może nieco mniej.

liliana napisał/a:
swiece, zawory i klawiatura zaworow sa mokre od oleju.

Tu trochę nie rozumiem, jeśli świece są zachlapane olejem to do wymiany uszczelka pod pokrywą zaworów. Jeśli zawory i klawiatura mokra od oleju to bardzo dobrze im go tam więcej tym lepiej :) Niestety jest go tam właśnie za mało i stąd problemy z tym klepaniem.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
Ostatnio zmieniony przez MARIUSZ.B 17 Lis 2009, 11:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 29 Mar 2009, 21:14   

MARIUSZ.B napisał/a:

Nie pisz głupot.


a piszę? nie wiedziałem... :sad:
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Jacek4200 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 91
Skąd: Wrocław/okolice
Wysłany: 29 Mar 2009, 21:30   

Miły, silniki 1.1 i 1.3 posiadają łańcuszek rozrządu :)
_________________
Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 29 Mar 2009, 21:31   

a to mój błąd... wiedziałem, że nie mają paska ale myślałem, że koła zębate...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Mar 2009, 21:31   

liliana, silnik bedzie klekotac, taki juz jest, klawiatora i wszystko pod deklem ma byc mokre od oleju, jak wycieka na swiece to uszczelka pod deklem do wymiany (powinna byc wymieniona przy regulacji luzu) skad mechanik wie ze zawory sa mokre od o;eju to nie wiem.

Miły, klekotanie powoduja dzwigienki zaworowe (klawiatora pod deklem) w koncu luzy sa ponad milimetrowe, kola i lancuch rozrzadu powoduje szum.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 30 Mar 2009, 18:59   

JoeMix, z tego co wiem to luzy są 0.20-0.25mm na ssaniu i 0.30-0.35mm na wydechu. milimetr to nie jest, niemniej jednak wystarczająco dużo żeby klekotało ;-))
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Mar 2009, 20:14   

bidżej racja,,, nie wiem czemu jak to pisałem to po głowie mi chodziła wartość w okolicy 1,63,,, i co gorsza nie wiem skąd to wytrzasnąłem, :ups: za dużo ostatnio o zbieżności było i może dlatego :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
zielu 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 10
Skąd: germany
Wysłany: 31 Mar 2009, 00:33   

ja powiem tyle.
Moja mk3 '92 klekocze jak diesel.
Twoja też,
jeszcze milion innych,
Daj jej klekotać,
no chyba że nuty przy jeździe nie słyszysz - to już faktycznie lipa
_________________
Zielfix___
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31 Mar 2009, 12:33   

Ja posiadam 1.1 na gazniku po regulacji zaworów klekotanie ustało na jakiś miesac a potem znowu to samo. jedyny sposub na to to radyjko na maksa gy gy .
 
 
 
Ludwik
[Usunięty]

Wysłany: 31 Mar 2009, 20:25   

pablon napisał/a:
Ja posiadam 1.1 na gazniku po regulacji zaworów klekotanie ustało na jakiś miesac a potem znowu to samo. jedyny sposub na to to radyjko na maksa gy gy .


mam to samo po osluchaniu innych fiest u siebie nawet nie podchodzilem do silnika zeby cos robic z tym klekotem hehe tak musi byc <oki>
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Kwi 2009, 08:50   

To że silnik klekocze to normalne, ale zawory ustawiać trzeba, klekotania to nie niweluje, ale inne problemy odchodzą.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
t0masz
[Usunięty]

Wysłany: 12 Sie 2009, 22:06   

witam mam pytanie co do regulacji zaworow? jak wyglada taka operacja? sa hydropopychacze? czy reguluje sie sruba jak np w kredensach?
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Sie 2009, 22:46   

Jak w kredensie :hihihi:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=25340
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 12 Sie 2009, 22:47   

:megafon: AAA!!! jest do tego odpowiedni temat podwieszony w mechanice, opisane wszyścuiutko! readmore

w silnikach HCS (1.1/1.3) luzy reguluje się ręcznie, śrubami na klawiaturze.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
wdr 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 42
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 34
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 14 Lis 2009, 17:11   

Skąd wiadomo kiedy trzeba regulować zawory ? Jaki jest zauważalny objaw że trzeba regulować ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Lis 2009, 17:14   

wdr, regulacja zaworów wchodzi w plan obsługi samochodu to znaczy że ustawia się ja i kontroluje co określony czas,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 14 Lis 2009, 17:22   

wdr napisał/a:
Skąd wiadomo kiedy trzeba regulować zawory ?

w HCS 1.1 oraz 1.3 co 20000km
wdr napisał/a:
Jaki jest zauważalny objaw że trzeba regulować ?

objaw to własnie klekotanie,tyle że w tych silniczkach zawsze klekoczą więc najlepiej ustawić i po odpowiednim przebiegu znowu
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Lis 2009, 17:46   

Zły luz zaworowy powoduje albo 1) nie domykanie się zaworu, 2) zbyt małe otwieranie zaworu, a 3) to w obu tych przypadkach przesuwa się mapa rozrządu (nie wiem czy to fachowe nazewnictwo),,, co się wtedy dzieje z silnikiem - ano nie chodzi jak trzeba. Zawory trzeba sobie wrzucić w pran obsługi np. w przygotowanie do sezonu zimowego... i już.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.