Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Obroty silnikia 1.1i
Autor Wiadomość
simnok 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Robert
Wiek: 36
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 18
Skąd: gdańsk
Wysłany: 10 Mar 2009, 18:11   [MK3] Obroty silnikia 1.1i

Witam jestem nowym użytkownikiem.
Przeszukałem forum na ten temat i nie znalazłem rozwiązania dlatego postanowiłem napisać

Mianowicie chodzi o to ze po odpaleniu silnik wchodzi na wysokie obroty 2000-2500 po jakis 10 sekundach spadają do 1000.
Podczas jazdy
Jadę 60 km na 3 obroty 2500. wciskam sprzęgło obroty wzrastają do 3000 i trzymają się do
puki samochód sie nie zatrzyma
(Jadę 60 km na 3 obroty 2500.)-przykład tylko bo tak sie dzieje przy na innych biegach i przy innych prędkościach
I tak jest cały czas

Generalnie chodzi o to ze za wolno spadają obroty jak np samochód stoi jak jedzie spadną dopiero jak się zatrzymam albo jak wrzucę wyższy bieg ( co robię :)

Teraz co zrobiłem
na podstawie tej strony
http://www.piciu.republik...tat/krokowy.htm (mam taki sam silnik)
zrobiłem wszystko wyczyściłem rozmontowałem cały silnik krokowy

nie pomogło

słyszałem o jakimś czujniku do serwa CT-coś tam na przewodzie obrotomierza żeby go odłączyć ale ja nie mam pojęcia gdzie on jest

Proszę o zdjęci gdzie jest ten czujnik
Oraz o radę co zrobić z tymi obrotami ??
 
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 10 Mar 2009, 21:34   

Ten pierwszy objaw, że obroty idą w górę po odpaleniu to normalna rzecz.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
simnok 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Robert
Wiek: 36
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 18
Skąd: gdańsk
Wysłany: 10 Mar 2009, 21:51   

Niby tak ale odpalę silnik spadną obroty po 10 s do 1000 i w momencie gdy nacisnę gaz (przy gazuje do >3000 to obroty zatrzymuje się na kolejne 5-10s i dopiero spadają

myślałem ze to możne linka nie odbija ale sprawdziłem i jest ok
 
 
 
Przemek FIESTA
[Usunięty]

Wysłany: 10 Mar 2009, 22:11   

Popatrz na linkę od gazu bo jeśli mówisz ze powoli spadają to może być to zwiazane z tym ze linka zaciera sie w pancerzu.
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 10 Mar 2009, 22:21   

Przemek FIESTA, właśnie napisał, że sprawdził i jest ok. A czujnik położenia przepustnicy sprawdzałeś?
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
simnok 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Robert
Wiek: 36
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 18
Skąd: gdańsk
Wysłany: 10 Mar 2009, 22:33   

Nie nawet nie wiem jak to sprawdzić

[ Dodano: Wto Mar 10, 2009 22:55 ]
Ok już znalazłem na forum i z czujnikiem jest wszystko ok
_________________
Wolne miasto Gdańsk
 
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 11 Mar 2009, 10:06   

simnok napisał/a:
słyszałem o jakimś czujniku do serwa CT-coś tam na przewodzie obrotomierza żeby go odłączyć ale ja nie mam pojęcia gdzie on jest
chodzi ci o VSS? jest tam gdzie się wkręca linkę od licznika. Przeszukaj jeszcze tematy o obrotach kiedyś ktoś wspomniał coś właśnie o jakimś wężyku od serwa?
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
simnok 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Robert
Wiek: 36
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 18
Skąd: gdańsk
Wysłany: 11 Mar 2009, 21:40   

dokładnie o to mi chodzi jak ktoś ma to prosze o zdjęcie albo dokładna lokalizacje tego czegoś
_________________
Wolne miasto Gdańsk
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Mar 2009, 22:42   

VSS jest przy skrzyni biegów na końcu linki od licznika
http://img11.imageshack.u...=1005397xf9.jpg
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 11 Mar 2009, 23:39   

a co robi ten VSS?
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 12 Mar 2009, 00:04   

kuba87, VSS to Vehicle Speed Sensor - czujnik prędkości pojazdu. tak na prawdę to czujnik prędkości obrotowej wałka wyjściowego ze skrzyni - daje do sterownika informację o tym parametrze, a ta (razem z innymi) potrzebna jest do odpowiedniego wysterowania czasu wtrysku i kąta wyprzedzenia zapłonu...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
simnok 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Robert
Wiek: 36
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 18
Skąd: gdańsk
Wysłany: 12 Mar 2009, 00:46   

a wiec lepiej go nie odłączać tak i szukać przyczyny gdzie indziej tylko gdzie ..... :(
_________________
Wolne miasto Gdańsk
 
 
 
massur 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 12 Mar 2009, 00:49   

poprzedniemu właścicielowi odpadła dźwignia potencjometru tego od silnika krokowego -regulacji obrotów, przyspawał ją pod złym kątem, i nie dało się jeździć, odpięcie tego potencjometru (taka duża czarna wtyczka) dawało dokładnie taki objaw -przynajmniej można było jechać... może ten potencjometr walnięty (gdzieś na forum był podany zakres rezystancji jakie powinien mieć) albo silnik krokowy brudny...
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 12 Mar 2009, 07:52   

simnok, możesz odłączyć - sterownik da radę bez niego.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 12 Mar 2009, 08:44   

Są dwie opcje, albo CPP albo wężyk od mapsensora (lub sam MAP, ale w to wątpię). Innych opcji raczej nie ma. Żaden VSS nie wchodzi w grę, bo on ma znaczenie tylko podczas jazdy i to na dodatek bardzo małe w mk3. Jeśli ten cyrk się dzieje na postoju, to najpierw spróbuj zresetować kompa w samochodzie i wtedy zobacz.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
simnok 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Robert
Wiek: 36
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 18
Skąd: gdańsk
Wysłany: 13 Mar 2009, 17:33   

no ok jak zrestartować kompa ??
_________________
Wolne miasto Gdańsk
 
 
 
mmaatteeuusszzee
[Usunięty]

Wysłany: 13 Mar 2009, 19:09   Re: Obroty silnikia 1.1i

Miałem kiedyś podobny problem . Odpalałem silnik i przez kilka minut nie mógł zejść z obrotów jeżeli masz taki sam problem to polecam sprawdzenie silniczka krokowego.
 
 
kandyk
[Usunięty]

Wysłany: 13 Mar 2009, 19:12   

simnok, Spójrz tu:
http://www.fiestaklubpols...t=2593&start=40
 
 
simnok 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Robert
Wiek: 36
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 18
Skąd: gdańsk
Wysłany: 14 Mar 2009, 21:57   

dalej nie wiem jak zrestartować kompa :(
_________________
Wolne miasto Gdańsk
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 14 Mar 2009, 22:04   

A czytałeś cały temat od początku-chyba nie :twisted:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.