Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Mafios
18 Sty 2015, 21:37
[MK3] Czarna szmata by Epinephrine
Autor Wiadomość
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Mar 2009, 23:51   [MK3] Czarna szmata by Epinephrine

1. Krawiec
2. Kuba
3. Ford Fiesta mk3
4. RST
5. 96
6. 1.6 T
7. Czarna, niska, matowa
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: -
b. mechaniczne: -
c. audio: -
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: pakiet xr2i , pomalowanie na czarny mat ,
b. mechaniczne: poskładanie motoru + po 3000km dołożenie turbiny t25
c. audio: blow off + tłumik przelotowy


Na wstępie chciałem podziękować mojemu przyjacielowi Mlekowi za wszelką pomoc i użeranie się z tym złomem. Dziękuję także Pumie i Darasowi za wszelką pomoc merytoryczną ( sorry ze wam tak truje dupe) jak i za części :D

Projekt zakłada poskładanie autka służącego wyłącznie do zabawy i jazdy częściej w nocy niż w dzień. Motor to 1.6 cvh do którego po dotarciu zostanie założona turbina t25. Całość prawdopodobnie zostanie wysterowana na świni ECUmaster2 choć myślałem też o standalone Megasquirt2 ( cena :/ ) Jeżeli chodzi o moc w jaka mierzę to ok 200+ ale jak znam życie coś wybuchnie albo się zatrze ;)

Jak dotąd zajęliśmy się budą ( zejście z masy , usunięcie ognisk rdzy , obspawanie , wspawanie tylnej górnej rozpórki , pomalowanie ). Praca była bardzo monotonna ale na dzien dzisiejszy buda czeka na przeszczep podwozia a później silnika.

Fotki z postępu prac:


Moja śliczna :*




Kielichy i reszta czekająca na obspawanie




Dawca (xr2i). Niestety jej buda była zbyt uszkodzona i zjedzona aby coś na niej działać.
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
Ostatnio zmieniony przez Krawiec 24 Lip 2011, 16:09, w całości zmieniany 15 razy  
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 5 Mar 2009, 00:24   

niech wiec sie rozwija w projekt ;/
współ moderatorzy chyba nie zgłosza pretensji do tych szybkich przenosin :fox:
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 5 Mar 2009, 06:18   

LOY napisał/a:
niech wiec sie rozwija w projekt ;/
współ moderatorzy chyba nie zgłosza pretensji do tych szybkich przenosin :fox:


oj nie tym bardziej że wiem z czego bedzie poskładane to autko i od dłuższego czasu czekam na zwrot aucji. Pewnie by było szybciej gdyby czerwona sie do czegokolwiek nadawała.

Krawiec powodzenia i obyś zdążył do zlotu :yes:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 5 Mar 2009, 08:50   

niezła robota panie, czy przypadkiem nie brałeś czegoś ode mnie do turbo? :fox: jakoś mi się tak kojarzy
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 5 Mar 2009, 11:05   

PumaRST napisał/a:
Krawiec powodzenia i obyś zdążył do zlotu :yes:


chciałbym ale nie sądze :/ a jeżeli nawet to na zlocie bedzie pewnie jeszcze N/A

stafcio napisał/a:
nie brałeś czegoś ode mnie do turbo? :fox: jakoś mi się tak kojarzy


korby i tłoki :)


Za pare dni wrzucę fotki części motoru które zostały odelżone i wyważone :)
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 5 Mar 2009, 11:18   

no wkoncu sie zdecydowales !!

trzymam grubo kciuki za ten silnik i cąły projekt.... bo jest on lustrzanym odbiciem wszystkich gratow ktore mialem w mojej RST i w sumie bede mogl zobaczyc ile by wyplula na finalnym storjeniu.... oby wsyztsko chulało jak nalezy ;)

ps: pochwal sie reszta gratow bo jest zacny projekt i gruba konkurencja dla A1 top gera ;)
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 5 Mar 2009, 19:45   

No fajnie idziecie pany nie powiem :) bardzo dobre podejscie, mechanika a za razem blacha :)
Ale z tego co wiem to 3/4 ludzi jezdzi na BOV'ach od Propera a zalatwiane przez moja osobe... hehe....
Czekam na foty zabawek jaki juz masz nagromadzone :)
_________________

 
 
 
Skfarek 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 836
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 5 Mar 2009, 22:08   

Krawiec kciuki trzymam za ten projekt, jak coś będziesz potrzebował wal do mnie :) Jak poskładam mojego polowagena to chętnie pośmigam z tobą w nocy po Kraku :-P
_________________
Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara) :)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień :)
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2
Profil Facebook
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 5 Mar 2009, 22:56   

W związku z przeniesieniem tematu i zapytanie Loy-a i ja coś powinienem z siebie wydalić .
A więc : Projekt ma tylu Ojców ( co widać po poprzednich wypowiedziach ) , że ja się nie będę dołączał .

Rób swoje i pamiętaj że jak dasz dupy to żaden z tych facetów się nie przyzna że Ci pomagał.

Jednym słowem : Powodzenia :yes:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Mar 2009, 14:56   

Motywujące :twisted:
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 6 Mar 2009, 18:02   

Widzisz, Ciebie motywuje, w przypadku mojego projektu było i jest odwrotnie - nikt nie dowierza, że dopne swego :-P


Tak nie offtopując, ciekawy masz projekcik ;)

3mam kciuki, pozdro :ok:
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Mar 2009, 19:36   

Dziś została obspawana buda.












_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
Ostatnio zmieniony przez Krawiec 3 Gru 2009, 20:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 7 Mar 2009, 20:09   

Krawiec napisał/a:
Dziś została obspawana buda devil
]

sorry ..ale to nie jest "obspawana " buda ..co najwyzej obsmarkana albo pocheftana ...mozna to było zrobic duzo lepiej :sad:
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 7 Mar 2009, 21:58   

Sam to robiłeś czy ktoś na zlecenie. To jest zrobione po "niemiecku" czyli na odpieprz.
Jak już robisz jakiś projekt to blacharkę traktuj jako nr1 bo resztę możesz robić w każdym momencie bez dodatkowych nakładów. ;-|
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 7 Mar 2009, 23:03   

Krawiec, - widze że masz taki sam problem z reduktorem jak ja - przepuszcza i szronieje ( trzeba go zakręcać zaraz po spawaniu bo gaz wylatuje :yes: )

Co do obspawywania - ze mnie czukiereczek-nie spawak jest ale ten co to smarkał jest gorszy ode mnie ( albo mu się mniej chciało )
Przyjżyj się tym spawom i sam zobaczysz że nei dośćże są orzygane ( to akurat drugorzędna cecha ) to jeszcze połowa z nich jest odgazowana czyli powierzchnie spawane nie były dobrze oczyszczone , a co za tym idzie spawy nie będą trzymały .
Spawanei blach po rantach ( tak jak to zrobiłęś ) ma parę wad , któe dyskwalifikują je jako dobre i trwałe :
1. nigdy nie oczyścisz styku dwóch blach tak aby nie było zaropiałych spawów ( a te nie trzymają )
2. spawane po rantach blachy sie upalają i trudno je prawidłowo rozgrzać ( prędzej drut przejdzie na drugą stronę blach , albo wypali dziurę w nakładanej niż dobrze to ze sobą połączy )
3. Każdy spaw powinien mieć wokół siebie wypaloną koronkę o średnicy około 1 cm wtedy blacha jest dobrze rozgrzana a spaw wtopiony w nią .

To co zrobiłęś usztywni nieco budę , ale bardziej posłuży jako generator korozji niż usztywnienie .


Moja rada ( są tu bardziej doświadczeni , ale powiem jak ja to robię - może się przyda )
Kupujesz wiertła płetwowe 5 - 6 mm ( zależy jak masz gruby drut w magu i jak silnego maga ) i nawiercasz styki blach około 1 cm od rantu ( najlepiej po wcześniejszym napunktowaniu ) ale tak aby przewiercić tylko jedną z blach !!!! ( po drugiej setce otworów dojdziesz do wprawy ) później czyścisz blachy 3 cm wokół miejsca spawania i spawasz . Spawów w miarę możliwości nie szlifuj - to osłabia .
Później na wszystko POLRUST , pasta na spawy , chlorokauczuk ( dwukrotnie ) .

Jak będziesz się sprężał to obspawasz mk3 w tydzień .

ps: nie obspawałeś najważniejszych punktów auta - dlaczego ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Mar 2009, 01:54   

po pierwsze nie ja robiłem spawy - ja si ena tym kompletnie nie znam :/
po drugie- Żółwik zastosuje sie do Twoich rad :)
po trzecie co rozumiesz za najważniejsze punkty ?? ( nie wrzuciłem fot wszystkich spawów)
po czwarte wiem ze spawy nie wyglądają na najpiękniejsze ale nie o to chodzi w tym projekcie. Skwarek ma zrobione identycznie i dało mu to bardzo dużo na sztywności.

Powtarzam - chodzi mi jedynie o wytrzymałość. Jeżeli zastosujje sie wg. zaleceń Żółwia czyli POLRUST , pasta na spawy , chlorokauczuk ( dwukrotnie ) to uważacie że ruda i tak zacznie brać ?? :|
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
Grand 


Model: Inne auto
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 119
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Mar 2009, 02:56   

cześć krawiec

po mojemu to te spawy to szału nie robią, spaw migomatem to wiesz jednen ciąg na całym odcinku a ty masz pochwwytane jakby to było tylko w celu przytrzymania materiału do spawania...

ale lepsze takie niz żadne, działaj działaj bo wiosna idzie cza się powoli zasadzać na te noce krakowskie..
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 8 Mar 2009, 13:34   

Krawiec, - spoko - umiejętności spawania można nabyć tylko w jeden sposób - spawając ( i to jak najwięcej ) po pewnym czasie sam wyczujesz maga jakim spawasz , co zależy od grubości drutu , prądu , wysuwu itd . ZObaczysz jakie grubości blach jak spawać i jak ocenic ogólny stan blachy spawanej po tym jak się spawa ( zroumiesz że nei wszystko co metalowe i całę to w pełni wartościowa blacha )

NApisałem że nei obspawałęś ( nie pokazałeś ? ) najważniejszych punktów . Z tego co pokazałęś chcesz przeciwdziałać wpadniecu któejś z kolumn zawiesenia do środka auta - oki - ale to tylko jedno z zagrożeń i do tego średnio wopływające na całkowitą sztywność budy . Aby cała buda była sztywna ja bymzrobił tak :

1. Komora silnika : obie podłużnice do fartuchów , podłużnice do belki przednie , belka przednia do pasa , fartuchy i podłużnice do przegrody czołowej , mocowania błotników do fartuchó , , przegroda czołowa dolna i górna część, mocowania kolumn ( to akurat zrobiłeś ) , wzomcnienie przegrody czołowej , punkty mocowań wahaczy i stabilizatora ,

2. Przegroda czołowa : przejścia podłużnic z komory silnika na podłogę , mocowanie błotników , , mocowanie pukli , zejście z podłogą , mocowanie słupków A

3. Podłoga : mocowanei podłużnic , mocowanie belki poprzecznej ( tej co idzie w środku auta , mocowanie progów ( górne zrobiłęś , zostaje dolne oraz pocheftanie zejścia podłogi do progu - w ten sposób robisz z progu profil trzymający podłogę i przeciwdziałąjący skręcaniu wzmacniany w 3 miejscach a nie w jednym jak to jest teraz ) Mocowanei słupków B , mocowanie podłogi pod tylnym siedziskiem do pukli podłoga w bagażniku naokrągło z uwzględnieniem mocowań belki i drążków , a do tego kolumn ( tylko to zrobiłęś)

4 góra budy : obspawanei wszystkich otworów drzwiowych i klapowych - w ten sposób usztywniasz największe dziury w aucie i tworzysz z nich w miarę sztywne wzmocnienia

Na 1000% o czymś nie napisałem . Wejdź w mój temat i zobacz - tam sąfoty z obspawywania mk1 - buda nieco inna , ale idea ta sama .
Jeżeli chodzi o to co zrobiłeś - to nie jest tak że nic to nie da . po prostu poważnie zrobione da dużo więcej , a przy tym będzie trwałe ( to że auto ma nie być ładne - oki - sam tak uważam , spawy nie musza byc ładne , ale muszą być mocne ) .

Kolejna sprawa - aby dobrze wyspawać budę musisz ją dobrze poznać -, moja rada - masz drugą budę od mk3 . Przyjżyj jej się gdzie najbardziej gnije konstrukcyjnie i gdzie straciła sztywność , przeanalizuj dlaczego i jak temu zapobiec w Twojej nowej budzie , podaj rozwiązania i sposób realizacji ( może gdzieś się przyda dodatkowe wzmocnienie albo choćby grubsza blacha ? )


Co do rudej - przy tak zrobionych spawach jak masz ruda zacznie brać prędzej niż później ( bo zawsze bierze ) . Wzmocniłęś tylko część auta i to niedokładnie . wzmocnione elementy spowodują że inne będą musiały przenieśćwiększe siły i naprężenia co spowoduje że szybciej zacznągnić . Budę sie obspawuje całą i dobrze , albo wogóle . To co zrobiłęś jest dobre do pokazywania w internecie na forum a nie do tworzenia sztywnej i trwałej budy .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Mar 2009, 14:33   

Ok Żółwiu ale ja nie potrzebuje mieć aż ekstremalnego obspawania. Skoro nieobspawane budy dają rade ja wzorując się na projekcie Skwarka też postanowiłem delikatnie zwiększyć sztywność obspawując głównie mocowania kolumn i tylko parę innych miejsc. Jestem zadowolony z roboty. Fakt spawy nie są profesjonalne ale takie mi wystarczą. Nie odbierz tego tak, że robie jakąś fuszere. Nie cierpie robić półśrodków. Po prostu tak miałem zaplanowane i tego sie trzymam. Spawy zostaną takie jak są ,a teraz koncentruje sie na porządnym zabezpieczeniu tego podkładem reaktywnym (polrust) i zabezpieczeniem całej karoserii.
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
Skfarek 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 836
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 8 Mar 2009, 18:44   

Grand napisał/a:
cześć krawiec

po mojemu to te spawy to szału nie robią, spaw migomatem to wiesz jednen ciąg na całym odcinku a ty masz pochwwytane jakby to było tylko w celu przytrzymania materiału do spawania...

ale lepsze takie niz żadne, działaj działaj bo wiosna idzie cza się powoli zasadzać na te noce krakowskie..


Z tego co wiem budy nie wzmacnia się jednym spawem ciągłym, tylko właśnie robisz centymetr spawu dwa centymetry odstępu :)
_________________
Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara) :)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień :)
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2
Profil Facebook
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Czarna lista nierzetelnych sprzedających / kupujących
trzeci Sprzedam 0 5 Maj 2010, 20:38
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Czarna lista nierzetelnych sprzedających / kupujących
trzeci Kupię 0 5 Maj 2010, 20:40
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.