[MK4] ogromnie wysokie obroty nie spadają |
Autor |
Wiadomość |
mimiczek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Focus
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 40 Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 17 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 14 Sty 2009, 22:19 [MK4] ogromnie wysokie obroty nie spadają
|
|
|
mam problem z fiestą, dzieje sie tak ze jade sobie i nagle gdy wrzucam na luz obroty silnika zostaja na takich jakie byly, silnik aż warczy, nie wiem ile to obrotow bo nie mam obrotomierza, gdy zatrzymam sie to obroty spadają do normalnych obrotów. gdy podgazuje obroty zatrzymuja sie i niespadają. założyłem nowy silniczek krokowy i nie pomogło. sprawdzałem już 3 nowe silniczki krokowe i nic.
Zrobilem doswiadczenie na górce, gdy z zapalonym silnikiem stałem na luzie obroty byly normalne, gdy puscilem chamulec i samochod zaczac jechac obroty wzrastaly.
moze to czujnik polozenia wału?? ale z tego co czytalem to gdy jest uszkodzony podobno auto nawet nie zapali.
fiesta 1.3 silnik endura. rocznik 1997r.
nie mam pojecia co sie dzieje.
oprocz tego gdy rano zapalam samochód nie ma ssania, dawniej bylo, silnik mial wyzsze obroty a potem spadaly gdy silnik sie nagrzal. nie mam pojecia dlaczego sie to zepsulo.
prosze o pomoc. |
_________________ Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 300 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Sty 2009, 18:33 Re: ogromnie wysokie obroty nie spadają
|
|
|
mimiczek napisał/a: | mam problem z fiestą, dzieje sie tak ze jade sobie i nagle gdy wrzucam na luz obroty silnika zostaja na takich jakie byly. | w/g mnie jest dobrze,
mimiczek napisał/a: | Zrobilem doswiadczenie na górce, gdy z zapalonym silnikiem stałem na luzie obroty byly normalne, gdy puscilem chamulec i samochod zaczac jechac obroty wzrastaly. | w/g mnie tym bardziej jest dobrze,
Jak Ci to przeszkadza odepnij czujnik prędkości jazdy - sterownik silnika po częscfi wejdzie w tryb awaryjny i przestanie ingerowac w prędkośc obrotową silnika zależną od prędkości jazdy, bo jednak auto w ruchu, silnik na wolnych - to nie jest normalne zjawisko. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 15 Sty 2009, 18:55
|
|
|
JoeMix napisał/a: | bo jednak auto w ruchu, silnik na wolnych - to nie jest normalne zjawisko. |
w normalnych samochodach tak jest tylko nie w fordzie
mimiczek odepnij vss'a i sprawdź |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Sty 2009, 21:32
|
|
|
Tak czy siak, nie jest to usterka. a jedynie świadczy o pracy VSS i silniczka krokowego. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 15 Sty 2009, 22:35
|
|
|
normalne może i jest w pobliżu 1k, ale jak wiszą sporo dalej to już nie. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
marekw
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 55 Dołączył: 11 Mar 2005 Posty: 79 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18 Sty 2009, 14:50
|
|
|
Figa to normalne. Jade sobie spokojnie,dodaje gazu do zmiany biegu na wyższy i na tych wysokich obrotach musze zmieniać biegi. Auto wtedy szarpie,a zaznaczam, ze nie mam wyścigowych aspiracji. Do autora postu, u mie pomogło - byc może tylko tymczasowo odpięcie akumulatora (reset). Mineło już z 2-3 miesiące i jak narazie spokój. Jednak powod takiego zachowania nie jest znany. |
_________________ SYMPATYK >> FRAKCJi BYDGOSZCZ << |
|
|
|
 |
Rafal1504 [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Lut 2009, 19:05
|
|
|
Witam
Zobacz wszystkie gumowe wężyki, może być gdzieś przetarty i łapie lewego powietrza, wówczas mogą występować objawy zwiększonych obrotów. |
|
|
|
 |
arturoo24 [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Lut 2009, 22:16
|
|
|
witam mam ten sam problem i nie bardzo wiem jak go rozwiazac czy ktos juz moze wie w czym problem |
|
|
|
 |
Adam90 [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Lut 2009, 21:23
|
|
|
Może się mylę, ale ja też miałem taki problem i wymieniłem wężyki powietrza przy silniku
(u mnie były ona zassane do srodka i powietrze nie dochdziło) i jeszcze wymieniłem czujnik położenia przepustnicy. Mnie to pomogło. |
|
|
|
 |
arturoo24 [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Lut 2009, 21:37
|
|
|
WITAM
SAM JESTEM CIEKAW CZYM MOZE BYC TO SPOWODOWANE MIAŁEM WCZESNIEJ ZAGIETY WAZ ODPOWIETRZAJACY PRZY POKRYWIE KLAWIATURY MOZE TAM COS JEST NIE TAK SPRAWDZE WSZYSTKIE MOZLIWE PRZYCZYNY I DAM ZNAC JAKBY KTOS MIAŁ JAKIS INNY POMYSŁ TO PROSZE PISAC POZDRAWIAM |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 23 Lut 2009, 21:50
|
|
|
nie krzycz! słyszymy i dobrze widzimy... |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
|