Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: faq, lozysko, mk3, sworzen, zawieszenie

Przesunięty przez: szynszyl
17 Kwi 2011, 18:07
[MK3] FAQ - Wymiana przednich łożysk i sworznia wahaczy
Autor Wiadomość
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 5 Paź 2010, 20:59   

Temat raczej do hyde. Potwierdzam słowa poprzednika. Zajrzyj sobie na stronę skf i zobacz w jak wielu krajach jest produkowany.
_________________

 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 5 Paź 2010, 20:59   

a powiedzcie jak montujecie łozyska?
wbijacie młotkami?
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
krzysieks_mc 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 135
Skąd: Białystok
Wysłany: 5 Paź 2010, 21:31   

Najlepiej wbijać na prasie, ja tak robię. wbijając młotkiem można uszkodzić łożysko
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 5 Paź 2010, 21:33   

nie uszkodzic tylko się napręza i krzywi....
i na prasie się WCISKA
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 5 Paź 2010, 21:47   

kuba87 napisał/a:
nie uszkodzic tylko się napręza i krzywi....
rzeczywiście jak sie skrzywi to sie nie uszkodzi :)

Łożyska plus piach albo młotek to pewna śmierć.
Nawet nie będziesz wiedzieć łożysko szlag trafi i polecisz do rowu.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Paź 2010, 23:49   

drzeniow napisał/a:
Nawet nie będziesz wiedzieć łożysko szlag trafi i polecisz do rowu.

tak a potem się obudzisz . I tak właśnie powstaje chocapic.
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 6 Paź 2010, 00:03   

kto tam wie ;]
Niektórzy nawet zdąża się zesrać. Jednak nie liczyłbym na to.
Jak się łożysko rozleci kolo ma sie prawo zablokować lub naturalnie zmienić tor jazdy ;]
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
wwwojtek1 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 41
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 36
Skąd: Wyry
Wysłany: 6 Paź 2010, 06:17   

Łożyska (tzn. bieżnie) były wbijane młotkiem na stole warszatowym, ale przez osobę naprawdę znającą się na rzeczy. Delikatnie, powoli i precyzyjnie. Wcześniej gruntowne mycie benzyną piasty i całego wnętrza bębna. Nowy smar do łożysk, potem kontrola suwmiarką, dokręcanie dynamometrem i za dwa dni ponowna konrtola śruby (udało się delikatnie wyjąć nieszczęsne zasobniki smaru piasty, więc dopiero po drugim dokrecaniu kupię nowe). Nakrętki piasty oczywiście nowe.

Dzieki za odpowiedzi. Zobaczymy, ile pojeżdżą.
A swoją drogą...coś z tą jakością musi być na rzeczy. 3 lata temu miałem do wyboru:
FAG za 73zł
SKF za 90zł
OPTIMAL za 35zł

Zdecydowałem się na wtedy na FAG, a teraz tyle samo zapłaciłem za SKF :)
_________________
Ford Focus II 1.6 16V 100KM
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 7 Paź 2010, 21:09   

JAKOŚĆ:
FAG = SKF
OPTIMAL = KLOCEK Z BUKA
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 7 Paź 2010, 21:38   

Ja niedawno zmieniałem bębny + oczywiście łożyska. W Focie kupiłem właśnie brazylijskie SKF'y bez rabatu były po prawie 100zł. Jak na razie wszystko gra, koło wydaje 0 dźwięku.
 
 
 
tommirs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 614
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 7 Paź 2010, 21:57   

Stunt_Man napisał/a:
JAKOŚĆ:

OPTIMAL = KLOCEK Z BUKA


:) potwierdzam
_________________
...były XR2i i RS1800

__________________

"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 7 Paź 2010, 22:01   

łozysk do piast koł przednich NIGDY nie wbija sie młotkiem !!!!!
bierznie do bębnów mozna ale ostroznie i poprzez stare łozyska
wtedy jest ok....
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 10 Paź 2010, 16:43   

Żadnego wbijana! Tylko prasa. Ja polecam łożyska NK
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
benedykt
[Usunięty]

Wysłany: 30 Mar 2011, 12:02   

hehe, a o ściągaczu do sprężyn nic panowie nie powiedzieli,
napiera to z góry z taka siłą, że nic sie nie da zrobić....

hehe

teraz autko nie jezdzi a ja jade w poszukiwaniu sciągacza do spreżyn
na rowerze w miasto... hehe

pozdro
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 30 Mar 2011, 12:04   

nic nie pisali, bo to nie potrzebne...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
benedykt
[Usunięty]

Wysłany: 30 Mar 2011, 12:12   

no dobra... z góry napiera amortyzator z sprężynami z taką siłą nie wpasuje znowu zwrotnicy do wahacza i amortyzatora gornego,

jak panowie to zrobili?

proszę o pomoc. :-)
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 30 Mar 2011, 12:34   

sposobem. wahacz można lekko dogiąć w dół jakimś kawałkiem rury i wtedy wpasować zwrotnicę z założonym amortyzatorem.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
benedykt
[Usunięty]

Wysłany: 30 Mar 2011, 14:00   

masz racje, udalo sie, teraz wracam do początku, czyli do odkręcenia śruby kontrowanej na półosi, odkręca się ją normalnie, w prawo?,

nie chce jej zmasakrować, chyba musze wymyśleć jakis sposób na podgrzanie jej...
ciekawe czy w castoramie beda jakies male przenośne palniczki :P

ps. bidżej, chyba warto jest skasować moje posty aby niepotrzebnie nie robily zamieszania, sorry.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 30 Mar 2011, 14:04   

z tego co kojarzę, odkręca się ją "normalnie", jak każdą inną (czyli w lewo :-P w każdym razie przeciwnie do ruchu wskazówek zegara). może być ciężko ją ruszyć, bo w jednym miejscu jest zaklepana.

benedykt napisał/a:
hyba warto jest skasować moje posty aby niepotrzebnie nie robily zamieszania, sorry
póki w postach są sensowne pytania, to nie ma sensu ich usuwać. w końcu to jest temat-FAQ.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
benedykt
[Usunięty]

Wysłany: 31 Mar 2011, 12:44   

Dobra chłopaki, cóż, natura nie dała mi tego zmysłu mechanicznego, alee...
jakoś sobie rade daje, dzięki mnie przynajmniej dokończycie te FAQ.

Poradziłem sobie ze srubą, mam teraz to:







Pomijając fakt, że moja fura jest z 91 roku,nowe łożyska kupiłem podwójne
a tutaj widać chyba raczej pojedyńcze, powiedzcie mi panowie, w co mam walic?
A,B czy C ? z może inna opcja?








Pozdro i z góry dzięki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 11 6 Lis 2023, 11:05
Wizja
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 13 2 Lut 2019, 00:44
semimatt
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 21:32
Lokmen
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - REPERATURKA WLEWU/NADKOLA czyli spawanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 54 28 Lut 2014, 18:11
deejay


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.