[MK3] za duzo oleju?? |
Autor |
Wiadomość |
blandal997 [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Lut 2009, 17:04 [MK3] za duzo oleju??
|
|
|
czesc
jestem tu nowy wiec nie wiem czy, moze byl juz taki temat:
czy za duzo oleju szkodzi w silniku? - i czy ma wplyw na lpg?
mam 1.1 na lpg i dzis mechanik wymienil mi olej, wszystko bylo by cacy gdyby nie fakt ze nalewajac nalał by całą banke czyli 5L - nie patrzyl ile leje - przechylil i tyle, sam sie odezwalem sie odezwalem jak zobaczylem ze koles przesadza z iloscia tego oleju - na bagnecie wyszlo ze jest tak ok 2-3mm ponad max - i tu moje pytanie czy to szkodzi?
nie zadal bym tego pytania gdybym nie mial problemu z gazem zaraz po wymianie tego oleju - bo jak wszyscy wiedza mk3 lubi pic olej i po paru km problem sam by pewnie zniknął - moj problem pojega na tym ze jak jest na gazie - podczas jazdy gdy chce np zwiekszyc bieg i wciskam pedal gazu pawie do oporu to tylko lekko szarpie i nie chce jechac - przyspieszac - da sie owszem jakotako przyspieszyc - ale to jak jazda za woem z weglem (wczesniej bylo cacy) - cos jakgdyby sie gaz konczyl - ale gaz jest - i raczej to nie wina elektryki bo mam nowa cewke...,
z drugiej strony czytalem na jakims forum ze za duzo oleju tez nie dobrze bo wal uderza o tafle oleju podczas pracy silnika - sam nie wiem co zrobic...
<help>
pozdro |
|
|
|
 |
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13 Lut 2009, 17:41
|
|
|
Szkodzi nadmiar oleju.Koleś jakiś @#@$%^!Miałem na myśli mechanika a nie użytkownika!Nalalełem za dużo płynu chłodzącego 1cm ponad max i dwa razy sprawdzone labolatoryjnie;] i za każdym razem poszła chłodnica |
Ostatnio zmieniony przez megabajt 14 Lut 2009, 01:48, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
LOY
Członek Honorowy FKP

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 47 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 13 Lut 2009, 18:59
|
|
|
megabajt napisał/a: | Szkodzi nadmiar oleju.Koleś jakiś srutututu! |
oj mylisz sie i to bardzo ..szkodzi tak samo jak niedomiar ..nadmiar moze wysadzic zaworami ..i bedzie niezłe bagno . jezeli jest to tylko (sic) 3mm nad max to przezyjesz ale jesli to po prostu górny punkt miski u wejscia bagnetu ..to nie wiedomo ile oleju jest za duzo .
Zamiast sioe martwic sprawdz ile wlewaja forumowicze do tych silników i porównaj iel wlał ci mechanik jesli nie wiecej niz pół litra to nie musisz sie martwic ..jesli wiecej niz pół ..to jedz gdzies na kanał i odkrec delikatnie korek i upus nadmiar ..Upuszczaj kilkakrotnie ..zeby nie przesadzic |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13 Lut 2009, 20:09
|
|
|
Jeśli wlał całą 5l bańkę to jest sporo za dużo,a nadmiar szkodzi (tak jak LOYnapisał)niezłe kuku może mu zrobić devil Lepiej co by MAX nie przekraczało |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
kllimek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 20 Cze 2008 Posty: 64 Skąd: LB
|
Wysłany: 13 Lut 2009, 20:27
|
|
|
Dobry z niego mechanik |
_________________  |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Lut 2009, 08:29
|
|
|
megabajt napisał/a: | Nalalełem za dużo płynu chłodzącego 1cm ponad max i dwa razy sprawdzone labolatoryjnie;] i za każdym razem poszła chłodnica | Znaczy że masz rozwalony układ chłodniczy - nadmiar płynu powinien zostać po nagrzaniu silnika wyrzucony zaworem parowym. dlatego na zbiorniczku nad MAX jest sporo wolnego, bo płynu ubywa i przybywa w trakcie eksploatacji, i żeby układ się nie zapowietrzał ani nie wyrzucał płynu to MIN/MAX jest w dość dziwnej pozycji na zbiorniczku,,,
Co do oleju - jak jest go za dużo to części które ni powinny są w nim zanurzone i np. będzie cieknąc z silnika, jak niewiele za dużo to nie problem, jak dużo za dużo to tak jak LOY pisze lepiej upuścić. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14 Lut 2009, 12:48
|
|
|
Jesteś pewien ze w mk3 winno samo odparować?Przez co powinno samo odparować?Czy do odparowywania jest otworek w żółtym kapslu zbiorniczka wyrównawczego?Widziałem ten zaworek dziurkę raz w akcji jak ugotowałem silnik i przez niego leciał płyn w powietrze, jednak wtedy było bardzo wysokie nadciśnienie.Zdaje mi się że ta dziurka w kaplu to zaworek bezpieczeństwa a nie odparowywacz! |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Lut 2009, 18:24
|
|
|
Bo ten zawór nie służy do wywalania płynu, zawór parowy służy do spuszczania nadmiaru ciśnienia z układu, ale jeśli poziom płynu będzie za wysoki to poleci płyn tamtędy siłą rzeczy. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
cradleoffilth
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 39 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 113 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14 Lut 2009, 21:55
|
|
|
A ja powiem ze mialem plynu chlodniczego zawsze odkad kupilem fieste tak 1,5 cm powyzej max. Nigdy nic nie ubylo a jezdzilem tak prawie rok czasu. Ostatnio tez zalalem tak 1,5 cm powyzej max bo nie zauwazylem i jakos nie mam zadnych niepokojacych objawow... |
|
|
|
 |
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15 Lut 2009, 00:42
|
|
|
może słabą chłodnice mam, a raczej miałem dwie, zawsze ponad max kończyło sie laniem płynu na ulice i katorga;/ |
|
|
|
 |
|