Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] słabo grzeje z nawiewu czy to koniec zaworu nagrzewnic
Autor Wiadomość
pawelo06 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 148
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Lut 2009, 10:02   [MK4] słabo grzeje z nawiewu czy to koniec zaworu nagrzewnic

wymieniałem ostatnio płyn chłodniczy ale nie spuszaczałem go z bloku silnika (nie wiem gdzie jest ta śruba) tylko z chłodnicy i zbiorniczka wypłukałem obieg czystą wodą wg zaleceń instrukcji i zalałem nowy odpaliłem popracowała z 20 min fakt że sie wogóle wentylator nie włączył ale no fsiety chyba tak mają że sie nie grzeją tak szybbko bo i dużo płynu w ukłdzie mają takze pochodziła sobiena luzie i teraz mam odczucie że słabiej grzeje
i jeszcze jedno co odkryłem to po zgaszeniu silnika słychać taki jęk jakby metaliczny dzwiek zamykania sie czegoś tak z 5,7 sekund czy to zawór nagrzewnicy? i czy to on może w tej kwestii niedogrzania powodować to bo grzeje tylko mówie że słabo a właściwie słabiej

co o tym myślicie?
_________________
FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB 60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Lut 2009, 12:46   

Może jak płukałeś obieg wodą zruszył się jakiś syf i przypchał delikatnie nagrzewnicę, może nie do końca się sama odpowietrzyła (choć powinna), może akurat termostat się zwalił (mało prawdopodobne). Jeśli jesteś pewny, że termostat jest OK to ja bym spróbował odłączyć nagrzewnicę za elektrozaworem i dmuchnąć w nią sprężonym powietrzem.
Uważaj przy ściąganiu węży z elektrozaworu, nadgryziony zębem czasu jest bardzo kruchy.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
pawelo06 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 148
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Lut 2009, 20:00   

a jest gdzieś na forum istrukcja czy jakaś foto relacja z poradami jak ten zawór wyciągnać???może ktoświe ma jakieś linki to bede wdzięczny za pomoc

[ Dodano: Nie Lut 08, 2009 20:10 ]
aha nie macie jakiś fotek gdzie jest ta sruba od spuszczania płynu z silnika tak aby cały zleciał i czy jet jakiś sposób na odpowietrzenie układu jakiś odpowietrznik czy coś podobnego?????????bo może to zapowietrzenie tylko bo mi zmieni z zimnego na ciepłe tylko to ciepłe jest takie powiem letnie a powinno byc jak piekarnik po dłuższej jeździe nie
_________________
FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB 60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Lut 2009, 20:22   

O elektrozaworze poczytaj tutaj.

Zawór jest bardzo łatwo wyjąć, potrzebne do tego dobre kombinerki aby ścisnąć obejmy, tylko ostrożnie. Odpowietrzyć można ściągając jeden wąż z zaworu. Jako takiego odpowietrznika nie ma bo ten układ się sam odpowietrza. Zabieg ten można wykonać aby przyśpieszyć wydostanie się powietrza z układu, ogólnie jest to zbędne.
Śruba do spuszczania płynu z bloku jest gdzieś pod kolektorem wydechowym, trudny dostęp i jeszcze trudniejsze jej odkręcenie po tylu latach.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 8 Lut 2009, 20:32   

nie wiem jak w mk4, ale w mk3 żeby nie ruszać spustu z bloku można zdjąć jeden wąż idący do nagrzewnicy :fox:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Lut 2009, 20:37   

bidżej86 napisał/a:
nie wiem jak w mk4, ale w mk3 żeby nie ruszać spustu z bloku można zdjąć jeden wąż idący do nagrzewnicy

Owszem można ale ten spust w bloku chyba niżej jest, więcej by zleciało tamtędy.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
pawelo06 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 148
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Lut 2009, 20:49   

a jak rusze te przewody zdejme jeden albo drugi od strony silnika płyn zleci mi czy tylko część jego bo jst to górnacześćukłądu nie to chyba tylko część

a nie macie gdzieś fotek tej sruby???

[ Dodano: Nie Lut 08, 2009 20:53 ]
dzieki Mariusz za linka dobra strona!!!
_________________
FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB 60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Lut 2009, 20:56   

Tak z ciekawości zapytam po co chcesz spuszczać cały płyn, z tego co czytałem to najpierw zalałeś wodą potem chyba już docelowo płynem. Więc starego płynu się już pozbyłeś. Odpinając te węże o których koledzy piszą też można by w nie dmuchnąć co by więcej wyleciało.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
pawelo06 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 148
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Lut 2009, 21:00   

płynu nie chce spuszczać bo mam nowy chodzi mi o to żeby odpowietrzyć układ bez zlewania a już tym bardziej całego bo tam dolać z 2-3 litry to moge bo mam


a czy te piszczenie po zgaszeniusilnika to ten elektrozawór czy bardziej termostat???
_________________
FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB 60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Lut 2009, 21:10   

pawelo06 napisał/a:
płynu nie chce spuszczać bo mam nowy chodzi mi o to żeby odpowietrzyć układ bez zlewania

Tamtędy nie odpowietrzysz.
pawelo06 napisał/a:
a czy te piszczenie po zgaszeniusilnika to ten elektrozawór czy bardziej termostat???

Prędzej elektrozawór choć nie sądzę żeby on jakieś głośniejsze dźwięki wydawał. Termostat to tym bardziej pracuje bezszelestnie :hahaha:
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.