[MK4] słabo grzeje z nawiewu czy to koniec zaworu nagrzewnic |
Autor |
Wiadomość |
pawelo06
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 148 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 10:02 [MK4] słabo grzeje z nawiewu czy to koniec zaworu nagrzewnic
|
|
|
wymieniałem ostatnio płyn chłodniczy ale nie spuszaczałem go z bloku silnika (nie wiem gdzie jest ta śruba) tylko z chłodnicy i zbiorniczka wypłukałem obieg czystą wodą wg zaleceń instrukcji i zalałem nowy odpaliłem popracowała z 20 min fakt że sie wogóle wentylator nie włączył ale no fsiety chyba tak mają że sie nie grzeją tak szybbko bo i dużo płynu w ukłdzie mają takze pochodziła sobiena luzie i teraz mam odczucie że słabiej grzeje
i jeszcze jedno co odkryłem to po zgaszeniu silnika słychać taki jęk jakby metaliczny dzwiek zamykania sie czegoś tak z 5,7 sekund czy to zawór nagrzewnicy? i czy to on może w tej kwestii niedogrzania powodować to bo grzeje tylko mówie że słabo a właściwie słabiej
co o tym myślicie? |
_________________ FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB 60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 12:46
|
|
|
Może jak płukałeś obieg wodą zruszył się jakiś syf i przypchał delikatnie nagrzewnicę, może nie do końca się sama odpowietrzyła (choć powinna), może akurat termostat się zwalił (mało prawdopodobne). Jeśli jesteś pewny, że termostat jest OK to ja bym spróbował odłączyć nagrzewnicę za elektrozaworem i dmuchnąć w nią sprężonym powietrzem.
Uważaj przy ściąganiu węży z elektrozaworu, nadgryziony zębem czasu jest bardzo kruchy. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
pawelo06
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 148 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 20:00
|
|
|
a jest gdzieś na forum istrukcja czy jakaś foto relacja z poradami jak ten zawór wyciągnać???może ktoświe ma jakieś linki to bede wdzięczny za pomoc
[ Dodano: Nie Lut 08, 2009 20:10 ]
aha nie macie jakiś fotek gdzie jest ta sruba od spuszczania płynu z silnika tak aby cały zleciał i czy jet jakiś sposób na odpowietrzenie układu jakiś odpowietrznik czy coś podobnego?????????bo może to zapowietrzenie tylko bo mi zmieni z zimnego na ciepłe tylko to ciepłe jest takie powiem letnie a powinno byc jak piekarnik po dłuższej jeździe nie |
_________________ FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB 60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 20:22
|
|
|
O elektrozaworze poczytaj tutaj.
Zawór jest bardzo łatwo wyjąć, potrzebne do tego dobre kombinerki aby ścisnąć obejmy, tylko ostrożnie. Odpowietrzyć można ściągając jeden wąż z zaworu. Jako takiego odpowietrznika nie ma bo ten układ się sam odpowietrza. Zabieg ten można wykonać aby przyśpieszyć wydostanie się powietrza z układu, ogólnie jest to zbędne.
Śruba do spuszczania płynu z bloku jest gdzieś pod kolektorem wydechowym, trudny dostęp i jeszcze trudniejsze jej odkręcenie po tylu latach. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 20:32
|
|
|
nie wiem jak w mk4, ale w mk3 żeby nie ruszać spustu z bloku można zdjąć jeden wąż idący do nagrzewnicy |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 20:37
|
|
|
bidżej86 napisał/a: | nie wiem jak w mk4, ale w mk3 żeby nie ruszać spustu z bloku można zdjąć jeden wąż idący do nagrzewnicy |
Owszem można ale ten spust w bloku chyba niżej jest, więcej by zleciało tamtędy. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
pawelo06
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 148 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 20:49
|
|
|
a jak rusze te przewody zdejme jeden albo drugi od strony silnika płyn zleci mi czy tylko część jego bo jst to górnacześćukłądu nie to chyba tylko część
a nie macie gdzieś fotek tej sruby???
[ Dodano: Nie Lut 08, 2009 20:53 ]
dzieki Mariusz za linka dobra strona!!! |
_________________ FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB 60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 20:56
|
|
|
Tak z ciekawości zapytam po co chcesz spuszczać cały płyn, z tego co czytałem to najpierw zalałeś wodą potem chyba już docelowo płynem. Więc starego płynu się już pozbyłeś. Odpinając te węże o których koledzy piszą też można by w nie dmuchnąć co by więcej wyleciało. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
pawelo06
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 148 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 21:00
|
|
|
płynu nie chce spuszczać bo mam nowy chodzi mi o to żeby odpowietrzyć układ bez zlewania a już tym bardziej całego bo tam dolać z 2-3 litry to moge bo mam
a czy te piszczenie po zgaszeniusilnika to ten elektrozawór czy bardziej termostat??? |
_________________ FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB 60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 21:10
|
|
|
pawelo06 napisał/a: | płynu nie chce spuszczać bo mam nowy chodzi mi o to żeby odpowietrzyć układ bez zlewania |
Tamtędy nie odpowietrzysz.
pawelo06 napisał/a: | a czy te piszczenie po zgaszeniusilnika to ten elektrozawór czy bardziej termostat??? |
Prędzej elektrozawór choć nie sądzę żeby on jakieś głośniejsze dźwięki wydawał. Termostat to tym bardziej pracuje bezszelestnie |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
|