Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Otwarty przez: szynszyl
7 Lut 2009, 21:26
[MK3]Czy nie za mocny akumulator?
Autor Wiadomość
barteq_g
[Usunięty]

Wysłany: 4 Lut 2009, 16:13   [MK3]Czy nie za mocny akumulator?

Witam.
Co się może stać jeśli do fiesty 1.3 wstawię akumulator 77Ah 620A ???
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 4 Lut 2009, 16:34   

Twój rozrusznik może nie być z tego zadowolony :-P Możliwe jest uszkodzenie uzwojeń rozrusznika(przegrzanie, urwanie) i napewno mechanicznie będzie bardziej obciążony, tj. tryby i łożyska przy rozruchu. Aczkolwiek równie dobrze kilka miesięcy lub lat może to chodzić. Teoretycznie alternator powinien dać radę ten akumulator po pewnym czasie naładować do pełna o ile nie robisz tylko krótkich tras.
 
 
 
Freeman 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 4 Lut 2009, 16:36   

Pewnie będzie non-stop nie doładowany.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
barteq_g
[Usunięty]

Wysłany: 4 Lut 2009, 16:45   

Hmm. czyli odradzacie? Dodam ze to tylko na 3 miesiace.
 
 
Freeman 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 4 Lut 2009, 16:49   

Lepiej kup porządny o standardowych parametrach. Jeśli się nie mylę to 45 Ah 330A?
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
kllimek 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 64
Skąd: LB
Wysłany: 4 Lut 2009, 16:55   

A ja posiadam 56 Ah w silniku 1.4 czy nie jest za duzy??
_________________
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 4 Lut 2009, 17:17   

jbarteq_g, ja mam w dieslu 74 Ah i 680 A... więc nie lataj... kllimek, w sam raz...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Freeman 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 4 Lut 2009, 17:21   

Miły, w dieslu zawsze są większe.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 4 Lut 2009, 17:28   

no ja wiem... ale ja mówie do bartka, jako porównanie... że ja mam taki w dieslu a on chce w benzynę wrzucić takiego...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Lut 2009, 19:12   

awilk napisał/a:
Twój rozrusznik może nie być z tego zadowolony :-P Możliwe jest uszkodzenie uzwojeń rozrusznika(przegrzanie, urwanie) i napewno mechanicznie będzie bardziej obciążony, tj. tryby i łożyska przy rozruchu

hm to ciekawe co piszesz - możesz rozwinąć ?
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 4 Lut 2009, 19:14   

jak dioduś się dziwi to normalnie albo jest święto albo głupoty piszesz :P
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Lut 2009, 19:47   

Miły pewnikiem to drugie :hahaha: Dawno takich rewelacji nie czytałem :ups:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
barteq_g
[Usunięty]

Wysłany: 4 Lut 2009, 19:58   

Podłączyłem akumulator przez kable i odpalił jak nigdy chodził też dobrze mimo, że stoi 5 dzień, ale sprawa się rozwiązała bo bydle nie pasuje i nijak nie idzie podłączyć klem.
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 4 Lut 2009, 20:47   

awilk napisał/a:
Twój rozrusznik może nie być z tego zadowolony Możliwe jest uszkodzenie uzwojeń rozrusznika(przegrzanie, urwanie) i napewno mechanicznie będzie bardziej obciążony, tj. tryby i łożyska przy rozruchu
Co to za filozofia? :9:
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 4 Lut 2009, 20:50   

Cytat:
Podłączyłem akumulator przez kable i odpalił jak nigdy chodził też dobrze mimo, że stoi 5 dzień, ale sprawa się rozwiązała bo bydle nie pasuje i nijak nie idzie podłączyć klem.


odpalić odpali, ale jakbyś go założył to co jakiś czas (często) byś musiał go pod prostownik podłączać, bo alternator benzyniaka nie miałby siły go naładować... taki aku nadaje się do diesla... do benzyny starczy nawet 45 Ah i 330 A (taki mam przy Megane 1.6e)
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Lut 2009, 20:51   

barteq_g napisał/a:
nijak nie idzie podłączyć klem.
Czyli co jest masz aku z okrągłymi a kable na oczka ze śrubą czy na odwrót :fox:
A może bieguny po przeciwnych stronach :yyy: ??
Miły do tej pojemności to troche za mały-55 do 60Ah w sam raz(nawet do benzyny :-P )
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 4 Lut 2009, 21:04   

drjanusz napisał/a:
Czyli co jest masz aku z okrągłymi a kable na oczka ze śrubą czy na odwrót :fox:
A może bieguny po przeciwnych stronach :yyy: ??
Miły do tej pojemności to troche za mały-55 do 60Ah w sam raz(nawet do benzyny :-P )


elektryk + dwóch mechaników mówiło że starczy... poza tym w książce jest seryjnie 50 Ah i 250 A...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Lut 2009, 21:10   

Czyli nawet wg.ksiązki za mało.A ja podałem tak z własnego doświadczenia,alternator da rade a lepiej pare procent pojemności więcej-docnisz w sytucji awaryjnej(byle nie za duży-altek nie da rady doładować)
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 4 Lut 2009, 21:17   

powiem tak... Megane jest ojca i ja mam w sumie gdzieś co on tam wsadzi... ja tylko mówie jaki teraz jest... :)
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 4 Lut 2009, 21:41   

diodalodz napisał/a:
hm to ciekawe co piszesz - możesz rozwinąć ?

Ależ oczywiście że mogę.
Widze że koledzy mają polewkę ze mnie ale posłuchajcie trochę konkretów zanim będziecie się smiać.
Przegrzanie uzwojeń- moc wydzielana na rezystancji uzwojenia a co za tym idzie temperatura jest proporcjonalna do kwadratu prądu, przy tym akumulatorze prąd jaki można maksymalnie pobrać jest prawie dwa razy większy od znamionowego/polecanego przez producenta i rozrusznik w pierwszej chwili wyciągnie max z akumulatora ile on da. Tylko nie mówcie że przy mocniejszym aku będzie krócej kręcił bo rozruch zasadniczo i tak trwa krótka także kluczykiem nie zdąży odbić żeby skrócićczas rozruchu, czyli na uzwojeniu wytraci się moc proporcjonalnie większa a co za tym idzie temperatura. Trwałość rezystancji izolacji uzwojeń jest bardzo silnie zależna od temperatury, podniesienie temperatury jej pracy nawet o 10 stopni, zależnie od rodzaju jaki jest zastosowany, może skrócić czas jej życia o połowe.

Urwanie uzwojeń - siła elektrodynamiczna działająca między przewodami w których przewodzi prąd, proporcjonalna do wartości prądu. Jak wyżej, większy prąd akumulatora=większe siły, a rozrusznik jest zbudowany dla danych znamionowych i takie ma przez jakiś czas wytrzymać. Przy zwiększeniu siły, w skrajnych przypadkach może dojść do urwania uzwojeń, drgań uzwojeń bo kliny nie były zaprojektowane na taką siłe i uszkodzeń izolacji.

Obciążenia mechaniczne - moment wytwarzany przez rozrusznik jest proporcjonalny do kwadratu prądu. Większy moment=większe obciążenie dla elementów mechanicznych ponad dane znamionowe.

Tak jak napisałem w pierwszym poście koledze mogą się posypać części za miesiąc lub kilka lat, nie jestem w stanie powiedzieć jak duży wpływ to będzie miało na rozrusznik ale swoje zrobi i za jakiś czas będzie ogłoszenie "kupie rozrusznik".
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 22 25 Mar 2017, 23:55
slawomirro
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.