Otwarty przez: szynszyl 7 Lut 2009, 21:26 |
[MK3]Czy nie za mocny akumulator? |
Autor |
Wiadomość |
barteq_g [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Lut 2009, 16:13 [MK3]Czy nie za mocny akumulator?
|
|
|
Witam.
Co się może stać jeśli do fiesty 1.3 wstawię akumulator 77Ah 620A ??? |
|
|
|
 |
awilk
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 245 Skąd: Gać
|
Wysłany: 4 Lut 2009, 16:34
|
|
|
Twój rozrusznik może nie być z tego zadowolony Możliwe jest uszkodzenie uzwojeń rozrusznika(przegrzanie, urwanie) i napewno mechanicznie będzie bardziej obciążony, tj. tryby i łożyska przy rozruchu. Aczkolwiek równie dobrze kilka miesięcy lub lat może to chodzić. Teoretycznie alternator powinien dać radę ten akumulator po pewnym czasie naładować do pełna o ile nie robisz tylko krótkich tras. |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
|
|
|
 |
barteq_g [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Lut 2009, 16:45
|
|
|
Hmm. czyli odradzacie? Dodam ze to tylko na 3 miesiace. |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 4 Lut 2009, 16:49
|
|
|
Lepiej kup porządny o standardowych parametrach. Jeśli się nie mylę to 45 Ah 330A? |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
kllimek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 20 Cze 2008 Posty: 64 Skąd: LB
|
Wysłany: 4 Lut 2009, 16:55
|
|
|
A ja posiadam 56 Ah w silniku 1.4 czy nie jest za duzy?? |
_________________  |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 4 Lut 2009, 17:17
|
|
|
jbarteq_g, ja mam w dieslu 74 Ah i 680 A... więc nie lataj... kllimek, w sam raz... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 4 Lut 2009, 17:28
|
|
|
no ja wiem... ale ja mówie do bartka, jako porównanie... że ja mam taki w dieslu a on chce w benzynę wrzucić takiego... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Lut 2009, 19:12
|
|
|
awilk napisał/a: | Twój rozrusznik może nie być z tego zadowolony Możliwe jest uszkodzenie uzwojeń rozrusznika(przegrzanie, urwanie) i napewno mechanicznie będzie bardziej obciążony, tj. tryby i łożyska przy rozruchu |
hm to ciekawe co piszesz - możesz rozwinąć ? |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 4 Lut 2009, 19:14
|
|
|
jak dioduś się dziwi to normalnie albo jest święto albo głupoty piszesz |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Lut 2009, 19:47
|
|
|
Miły pewnikiem to drugie Dawno takich rewelacji nie czytałem |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
barteq_g [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Lut 2009, 19:58
|
|
|
Podłączyłem akumulator przez kable i odpalił jak nigdy chodził też dobrze mimo, że stoi 5 dzień, ale sprawa się rozwiązała bo bydle nie pasuje i nijak nie idzie podłączyć klem. |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 4 Lut 2009, 20:47
|
|
|
awilk napisał/a: | Twój rozrusznik może nie być z tego zadowolony Możliwe jest uszkodzenie uzwojeń rozrusznika(przegrzanie, urwanie) i napewno mechanicznie będzie bardziej obciążony, tj. tryby i łożyska przy rozruchu | Co to za filozofia? |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 4 Lut 2009, 20:50
|
|
|
Cytat: | Podłączyłem akumulator przez kable i odpalił jak nigdy chodził też dobrze mimo, że stoi 5 dzień, ale sprawa się rozwiązała bo bydle nie pasuje i nijak nie idzie podłączyć klem. |
odpalić odpali, ale jakbyś go założył to co jakiś czas (często) byś musiał go pod prostownik podłączać, bo alternator benzyniaka nie miałby siły go naładować... taki aku nadaje się do diesla... do benzyny starczy nawet 45 Ah i 330 A (taki mam przy Megane 1.6e) |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Lut 2009, 20:51
|
|
|
barteq_g napisał/a: | nijak nie idzie podłączyć klem. | Czyli co jest masz aku z okrągłymi a kable na oczka ze śrubą czy na odwrót
A może bieguny po przeciwnych stronach :yyy: ??
Miły do tej pojemności to troche za mały-55 do 60Ah w sam raz(nawet do benzyny ) |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 4 Lut 2009, 21:04
|
|
|
drjanusz napisał/a: | Czyli co jest masz aku z okrągłymi a kable na oczka ze śrubą czy na odwrót
A może bieguny po przeciwnych stronach :yyy: ??
Miły do tej pojemności to troche za mały-55 do 60Ah w sam raz(nawet do benzyny ) |
elektryk + dwóch mechaników mówiło że starczy... poza tym w książce jest seryjnie 50 Ah i 250 A... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Lut 2009, 21:10
|
|
|
Czyli nawet wg.ksiązki za mało.A ja podałem tak z własnego doświadczenia,alternator da rade a lepiej pare procent pojemności więcej-docnisz w sytucji awaryjnej(byle nie za duży-altek nie da rady doładować) |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 4 Lut 2009, 21:17
|
|
|
powiem tak... Megane jest ojca i ja mam w sumie gdzieś co on tam wsadzi... ja tylko mówie jaki teraz jest... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
awilk
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 245 Skąd: Gać
|
Wysłany: 4 Lut 2009, 21:41
|
|
|
diodalodz napisał/a: | hm to ciekawe co piszesz - możesz rozwinąć ? |
Ależ oczywiście że mogę.
Widze że koledzy mają polewkę ze mnie ale posłuchajcie trochę konkretów zanim będziecie się smiać.
Przegrzanie uzwojeń- moc wydzielana na rezystancji uzwojenia a co za tym idzie temperatura jest proporcjonalna do kwadratu prądu, przy tym akumulatorze prąd jaki można maksymalnie pobrać jest prawie dwa razy większy od znamionowego/polecanego przez producenta i rozrusznik w pierwszej chwili wyciągnie max z akumulatora ile on da. Tylko nie mówcie że przy mocniejszym aku będzie krócej kręcił bo rozruch zasadniczo i tak trwa krótka także kluczykiem nie zdąży odbić żeby skrócićczas rozruchu, czyli na uzwojeniu wytraci się moc proporcjonalnie większa a co za tym idzie temperatura. Trwałość rezystancji izolacji uzwojeń jest bardzo silnie zależna od temperatury, podniesienie temperatury jej pracy nawet o 10 stopni, zależnie od rodzaju jaki jest zastosowany, może skrócić czas jej życia o połowe.
Urwanie uzwojeń - siła elektrodynamiczna działająca między przewodami w których przewodzi prąd, proporcjonalna do wartości prądu. Jak wyżej, większy prąd akumulatora=większe siły, a rozrusznik jest zbudowany dla danych znamionowych i takie ma przez jakiś czas wytrzymać. Przy zwiększeniu siły, w skrajnych przypadkach może dojść do urwania uzwojeń, drgań uzwojeń bo kliny nie były zaprojektowane na taką siłe i uszkodzeń izolacji.
Obciążenia mechaniczne - moment wytwarzany przez rozrusznik jest proporcjonalny do kwadratu prądu. Większy moment=większe obciążenie dla elementów mechanicznych ponad dane znamionowe.
Tak jak napisałem w pierwszym poście koledze mogą się posypać części za miesiąc lub kilka lat, nie jestem w stanie powiedzieć jak duży wpływ to będzie miało na rozrusznik ale swoje zrobi i za jakiś czas będzie ogłoszenie "kupie rozrusznik". |
|
|
|
 |
|