Przesunięty przez: jaco11 20 Sty 2009, 20:15 |
[MK3] problemy z ladowaniem |
Autor |
Wiadomość |
fieściak [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Mar 2008, 14:51 [MK3] problemy z ladowaniem
|
|
|
witam,mam problemy z ladowaniem i podejrzewam ze to szczotki, na poczatki robil dosc sporo na akumulatorze ale i tak padal z byt szybo, kupile nowy i w sumie sytuacja zaczela wygladac podobnie, obecnie robie tylko kilkadziesiat km na akumulatorze kontrolka od ladowania caly czas sie lekko swieci, nie mocno ale nie gasnie i raczej tak samo nie zmiennie od obrotów.
Chcialem zapytac jak sie wymontowywuje szczotki i wymienia na nowe, ( najpierw bym sprawdzil czy zuzyte czy jesty latwy dostep czy musze wymontowac alternator??
jaki jest koszt szczotek ?
bylbym wdzieczny za jakies zdjecia odnosnie wymontowania szczotek, gdzi eone sie znajduja i jak wygladaja w dobrym stanie szczotki
posiadan fieste 1,4 na gazniku z katalizatorem, rocznik 91 (GHIA)
POZDRAWIAM |
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 23 Sty 2009, 21:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
anjko

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 18 Mar 2008, 20:43
|
|
|
Obawiam się że mostek prostowniczy masz do wymiany (jakaś dioda padła) jeśli kontrolka się żarzy. A tak wogóle to najpierw sprawdź ładowanie przyłóż miernik i będzie wiadomo.
Co do samych szczotek to nie trzeba nawet alternatora wyciągać odkręcasz dwie śróbki na kluczyk chyba 6 albo 5,5 i odłanczasz kabelek. Wyciągasz regulator napięcia i szczotki wychodzą razem z nim.
Możesz jeszcze mieć taka plastikowa oslone na altku to najpierw oczywiście musisz ja zdjąć. |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Mar 2008, 21:18
|
|
|
fieściak napisał/a: | posiadan fieste 1,4 na gazniku z katalizatorem, rocznik 91 (GHIA |
Jeśli ma kata to raczej masz wtrysk jednopunktowy. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
fieściak [Usunięty]
|
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 25 Mar 2008, 21:50
|
|
|
to jest regulator ze szczotkami |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
fieściak [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Mar 2008, 22:17
|
|
|
dzieki za info, postaram sie do niego dobrac |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Mar 2008, 23:14
|
|
|
wywal ten alternator puki cię za wiele nie kosztował . to najgorsze dziadostwo jakie nosiła ziemia . |
|
|
|
 |
fieściak [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Kwi 2008, 19:06
|
|
|
diodalodz napisał/a: | wywal ten alternator puki cię za wiele nie kosztował . to najgorsze dziadostwo jakie nosiła ziemia . |
gdybym mial zapasowy to bym sie nie zastanawial
zglaszam sie ponownie, raz ni emialem czasu, a jak juz go znalazlem to sie okazalo ze nie mam kluczyka ktorym bym to mogl odkrecic, ani nigdize go ni emoge dostac, dostalem w koncu to sie okazalo ze i tak nie odkrece bo jest za dlugi i zachacza o kolektor o rozrusznik
mysle ze bez wykrecenia alternatora sie nie obejdzie wiec mam pytanie czy jest jakas kolejnosc w odkrecaniu srub trzymajacych go?
i jak z paskiem przy odrecaniu a pozniej ponowym przykrecaniu alternatora ?
pozdrowionka |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 1 Kwi 2008, 19:20
|
|
|
jak już pisał DIODA - wywal to w piz...
zanim cie wiele nie kosztował. przerabiałem to.. na allegro kupisz boscha za 50- 70 zł... sam tak zrobiłem... a wywaliłem w ciul kasy na taki złom jak TY. 3 razy z rzedu padalo to samo |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Kwi 2008, 08:17
|
|
|
najpierw odkręcasz śrubę napinacza . luzujesz dwie pozostałe śruby . Zdejmujesz pasek odkręcasz śrubę napinacza a nastęnie dwie pozostałe . Przydaje sie grzechotka . |
|
|
|
 |
jarek piotrkow [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Sty 2009, 19:03 POMOCY !!!
|
|
|
Kupiłem Feste i niestety w drodze do domu w połowie drogi światła drogowe przestały świecić. Po zatrzymaniu się na poboczu w celu sprawdzenia co się stało auto zgasło. Przyjechało wsparcie i próbowaliśmy odpalania na kable. Przy każdej próbie odpalaniu na kablach włączały się awaryjki od alarmu prawdopodbnie.
Nie mam pojęcia co robić. Auto zostało 10 km. od domu i nie wiem za co się zabrać. |
|
|
|
 |
awilk
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 245 Skąd: Gać
|
Wysłany: 20 Sty 2009, 19:10
|
|
|
Mialem podobna akcje z puntem, okazalo sie ze w aku bylo bardzo malo wody, powyginalo plytki, zrobilo zwarcia, samochod nie dal sie nawet odpalic z akumulatorow od ciagnika 2*6V na dopinke do starego Sproboj wywalic swoj aku i wlozyc inny dobry. Moze pomoze |
|
|
|
 |
jarek piotrkow [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Sty 2009, 19:23
|
|
|
a jak sprawdzić w jakiej formie jest alternator w przypadku gdy akumulator nie pomoże? |
|
|
|
 |
polo1976

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 48 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 93 Skąd: września
|
Wysłany: 20 Sty 2009, 19:29
|
|
|
Cytat: | a jak sprawdzić w jakiej formie jest alternator w przypadku gdy akumulator nie pomoże? |
Wsadź naładowany aku odpal auto i sprawdź miernikiem na klemach jakie masz ładowanie.
Jeśli jest w przedziale 13,7-14,4V to jest ok. jeśli poniżej do bani. |
_________________ Zanim zrobisz - popytaj, zanim popytasz - poszukaj i pomyśl!!! |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 20 Sty 2009, 19:43
|
|
|
Dokladnie ladowanie bez obciazenia powinno pokazywac 14,4 do 14V, przy wlaczonych swiatlach mijania i drugim biegu nawiewu minimum 13,3V |
_________________
 |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 22 Sty 2009, 12:20
|
|
|
Widzę, że moja decyzja o kupnie Boscha była bardzo udana ) |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
|