Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
19 Kwi 2014, 12:03
[MK4] Jak podłączyć obrotomierz
Autor Wiadomość
Rafal1504
[Usunięty]

Wysłany: 10 Sty 2009, 12:44   [MK4] Jak podłączyć obrotomierz

Witam
Mam fieste podłączałem obrotmierz, niestety moje autko nie miało fabrycznej instalacji pod obrotomierz, więc przejrzałem dokumentację (pomogło mi w tym wykształcenie elektryczne) i zrealizowałewm plan podłączenia obrotomierza. Działa i autko wzbogaciło się o nowy element (oraz satysfakcja, że zrobiłem sam i nie musiałem wywalać kasy na jakiegoś specjalistę), więc postanowiłem podzielić się moją wiedzą i przedstawiam krótki opis prac:

Po pierwsze do niebieskiej kostki od licznika należy doprowadzić dwa przewody pod zacisk 9 fabrycznie przychodzi przewód czarny masowy (E) należy go zmostkować z czarnym przewodem białej kostki (druga która jest podłączona do licznika - są dwa przewody czarne nie ma znaczenia do którego i tak są w dalszej części instalacji zmostkowane numery to chyba 10 i 5)

Drugi przewód fabrycznie biało-czarny podłączamy do zacisku 8 jest to przewód sygnałowy do obrotomierza (S) jego należy przeprowadzić do puszki z bezpiecznikami w komorze silnika.

Zdejmujemy plastik z puszki bezpiecznikowej i tam znajdują się trzy kostki od strony podszybia, jedna z nich to zielona, w tej kostce znajduje się biało-czarny przewód pod zaciskiem 7 (drugi przewód od środka auta w pierwszej kolumnie od wnętrza samochodu) do tego przewodu podłączamy nasz przewód sygnałowy od obrotomierza. i po robocie

Numery na kostkach licznikowych są wytłoczone w środku kostki (9 to czwarty przewód od dołu,a 8 to piąty od dołu)


Przekroje przewodów 0,5mm2
Ostatnio zmieniony przez bidżej 9 Wrz 2010, 23:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pawelo06 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 148
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Mar 2009, 19:31   

rafał piszesz że dwa przewody podłączyć pod złącze 9 i jeden z nich zmostkować z 5 lub 10 w białej kostce ale co z tym drugim przewodem ze złącza nr 9 bo nie czaje czy ten drugi to podłączamy pod 8 złącze i lecimy do puszki czy jedank z 9 muszą wychodzić dwa przewody a trzeci osobny jest z 8?????

weź jeżeli możesz to sie odnieś do tego bo jest to proste podłączenie ale nie chce czegoś pokręcić i daj odp
_________________
FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB 60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM
 
 
 
Rafal1504
[Usunięty]

Wysłany: 14 Mar 2009, 19:43   

Więc tak przewód ze złącza 9 podłączamy (mostkujemy) ze złączem 5 lub 10 z białej kostki podłączonej do licznika (jest to masa do obrotka)

ze złącza 8 niebieskiej kostki idziemy z przewodem do bezpieczników do zielonej kostki pod złącze 7 tam powinien być już przewód koloru biało-czarnego i wpinamy sie do niego

są dwa przewody do podłączenia złącze 9 w niebieskiej kostce to masa złącze 8 sygnał z kompa
 
 
pawelo06 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 148
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Mar 2009, 19:49   

ale z 9 wychodzi jeden przewód na mostek z 5 lub 10 w białej kostce a z 8 leci drugi przewód do puszki i to są wszystkie przewody do pociagnięcia tak???

[ Dodano: Sob Mar 14, 2009 19:53 ]
a tak sie jeszcze spytam informacyjnie bardziej czy obroty są nie przekłamane w jakiś sposób?podłączyłeś u siebie i gra wszystko?
_________________
FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB 60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM
 
 
 
Rafal1504
[Usunięty]

Wysłany: 14 Mar 2009, 19:57   

u mnie wszytko gra u ciebie też powinno bo to komputer wysyła odpowiednią ilość impulsów w zależności od silnika jaki jest zamontowany a zegary są wszystkie takie same.
Pozdrawiam
 
 
pawelo06 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 148
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Mar 2009, 19:58   

dzieki za pomoc :ok: rafał
_________________
FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB 60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM
 
 
 
maras78 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 47
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 16 Maj 2009, 19:55   

Właśnie jestem po wymianie licznika na taki z obrotomierzem i zrobiłem małą fotorelacje może komuś się przyda.

Zaczynamy od odkręcenia osłony licznika razem 3 śrubki.

Dwie przy liczniku


I jedna obok nawiewów


Odkręcamy 4 śrubki mocujące licznik


Potem odpinamy kostki i linke licznika można odkręcić przy skrzyni wtedy licznik więcej się wysunie trzeba nacisnąć taki biały zatrzask i odciągnąć.


Wyciągamy licznik, nie jest łatwo, jest kilka sposobów:

1. Odkręcić kierownice.
2. Rozdzielić licznik na dwie części (4 zatrzaski i oddziela się czarna część z szybką)
3. Wycinamy z kokpitu pionowy słupek i licznik można wyjąć przesuwając go w prawo.

Ja wybrałem destrukcyjny sposób 3.

Otwieramy maskę ściągamy uszczelkę nad skrzynką bezpiecznikową potem osłone skrzynki i ukazują się kostki szukamy zielonej i wpinamy się w przewód zaznaczony na zdjęciu (biało czarny).


Po wpięciu wygląda tak


Przeciągamy kabelek do kabiny, ja to zrobiłem w miejscu gdzie przechodzi linka licznika.

Do niebieskiej kostki podłączamy dwa przewody do pin 8 podłączamy kabelek który właśnie przeciągnęliśmy do pin 9 masa z białej wtyczki.


Tutaj w moim przypadku wpiąłem się do masy z białej wtyczki.


Izolujemy wszystkie przewody, przed włożeniem licznika polecam sprawdzić żaróweczki, u mnie nie sprawdziłem a spalona była od poduszek i musiałem ponownie wyciągać. Składamy wszystko do kupy i cieszymy się autem z obrotomierzem.

Oczywiście podczas pracy korzystałem z informacji znalezionych na forum a w szczególności w tym temacie.
Ostatnio zmieniony przez maras78 21 Paź 2014, 21:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rafal1504
[Usunięty]

Wysłany: 17 Maj 2009, 11:52   

Myślę, że po tej fotorelacji wszelkie wątpliwości i pytania zostały rozwiane.
Pozdrawiam

ps. fotorelacja krótka i treściwa dobra robota
może warto ten wątek gdzieś zawiesić
 
 
pawelo06 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 148
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18 Maj 2009, 10:05   

:brawo: pożądnie wyprowdzony temat !!!!! o to chodzi krok po kroku opisana zasada podłaczenia obrotka
_________________
FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB 60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 18 Maj 2009, 18:49   

maras78 napisał/a:
Przeciągamy kabelek do kabiny, ja to zrobiłem w miejscu gdzie przechodzi linka licznika.
To w mk4 nie było gotowej instalacji pod obrotka? Ciekawe zjawisko, bo w moich obu mk3,5 jest gotowa. Myślałem że już później robili we wszystkich.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Maj 2009, 10:02   

W mojej mk4 była gotowa instalka, przekładka na licznik z obrotkiem=>Plug&Play :-P
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 19 Maj 2009, 19:10   

drjanusz napisał/a:
W mojej mk4 była gotowa instalka, przekładka na licznik z obrotkiem=>Plug&Play :-P
No właśnie o tym pisałem. Ale skoro może nie być, to dobrze że gościu opisał - przynajmniej niektórych pytań na forum nie będzie...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Maj 2009, 22:32   

jackrzec napisał/a:
No właśnie o tym pisałem. Ale skoro może nie być, to dobrze że gościu opisał - przynajmniej niektórych pytań na forum nie będzie...

I obyś się nie mylił :-P
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
pawelo06 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 148
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Maj 2009, 20:40   

w moim modelu wyszło to iż w ogóle kabli nie było w kostce niebieskiej do których mógłby, sie wpiąć wg opisu pozostałych i trzeba było lutowac bezpośrednio do ścieżek na liczniku i nie jest to łatwe bo słabo sie cyna kleji do miedzi ale jakoś złapało i obrotek śmiga
_________________
FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB 60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM
 
 
 
maras78 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 47
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 26 Maj 2009, 20:12   

U mnie też nie było tych przewodów w niebieskiej kostce, na szczęście razem z licznikiem dostałem taką koste z ucientymi przewodami rozebrałem ją przełożyłem blaszki (konektorki) do mojej wtyczki i podłączyłem. Na zdjęciu widać łączenie jedno nawet jeszcze nie zaizolowane.
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 28 Cze 2009, 00:27   

ja również nie miałem poprowadzonych przewodów, troszkę gimnastyki (szczególnie przy kostce ponieważ nie miałem dodatkowych blaszek) ale się udało. Fotorelacja bardzo pomogła <oki>
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
pawel9999 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 8
Skąd: Krakow
Wysłany: 6 Sty 2010, 18:25   

maras78 napisał/a:
Izolujemy wszystkie przewody, przed włożeniem licznika polecam sprawdzić żaróweczki, u mnie nie sprawdziłem a spalona była od poduszek i musiałem ponownie wyciągać.


Czy łatwo wymienia się spaloną żarówkę w liczniku ?
Ja również mam spaloną od poduszek.
Zamontowalem licznik z obrotomierzem (niestety brak instalacji w fiescie i obrotomierz nie dziala).
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 6 Sty 2010, 19:11   

pawel9999 napisał/a:
Czy łatwo wymienia się spaloną żarówkę w liczniku ?


wyjmij licznik i sie sam przekonasz :D czysty p&p
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
balik150 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 20
Skąd: Namysłów
Wysłany: 9 Wrz 2010, 21:28   

takie pytanie, czy podczas zmiany licznika zeruje sie przebieg?
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 9 Wrz 2010, 21:31   

nie
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 21 Mar 2010, 23:10
Piter
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zacząć ?
pablonas Sport w FKP 19 5 Sty 2005, 20:43
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Jak z Calypso zrobić Szklarnię
czyli przeróbka dachu w Calypso na szklany
trzeci Tuning stylistyczny 8 4 Paź 2012, 15:26
rufffio
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zapisać plik z Youtube lub Googlevideo
jackrzec Linkownia 31 30 Paź 2018, 14:27
mihaitydor


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.