Przesunięty przez: szynszyl 19 Kwi 2014, 12:03 |
[MK4] Jak podłączyć obrotomierz |
Autor |
Wiadomość |
Rafal1504 [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Sty 2009, 12:44 [MK4] Jak podłączyć obrotomierz
|
|
|
Witam
Mam fieste podłączałem obrotmierz, niestety moje autko nie miało fabrycznej instalacji pod obrotomierz, więc przejrzałem dokumentację (pomogło mi w tym wykształcenie elektryczne) i zrealizowałewm plan podłączenia obrotomierza. Działa i autko wzbogaciło się o nowy element (oraz satysfakcja, że zrobiłem sam i nie musiałem wywalać kasy na jakiegoś specjalistę), więc postanowiłem podzielić się moją wiedzą i przedstawiam krótki opis prac:
Po pierwsze do niebieskiej kostki od licznika należy doprowadzić dwa przewody pod zacisk 9 fabrycznie przychodzi przewód czarny masowy (E) należy go zmostkować z czarnym przewodem białej kostki (druga która jest podłączona do licznika - są dwa przewody czarne nie ma znaczenia do którego i tak są w dalszej części instalacji zmostkowane numery to chyba 10 i 5)
Drugi przewód fabrycznie biało-czarny podłączamy do zacisku 8 jest to przewód sygnałowy do obrotomierza (S) jego należy przeprowadzić do puszki z bezpiecznikami w komorze silnika.
Zdejmujemy plastik z puszki bezpiecznikowej i tam znajdują się trzy kostki od strony podszybia, jedna z nich to zielona, w tej kostce znajduje się biało-czarny przewód pod zaciskiem 7 (drugi przewód od środka auta w pierwszej kolumnie od wnętrza samochodu) do tego przewodu podłączamy nasz przewód sygnałowy od obrotomierza. i po robocie
Numery na kostkach licznikowych są wytłoczone w środku kostki (9 to czwarty przewód od dołu,a 8 to piąty od dołu)
Przekroje przewodów 0,5mm2 |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 9 Wrz 2010, 23:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pawelo06
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 148 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14 Mar 2009, 19:31
|
|
|
rafał piszesz że dwa przewody podłączyć pod złącze 9 i jeden z nich zmostkować z 5 lub 10 w białej kostce ale co z tym drugim przewodem ze złącza nr 9 bo nie czaje czy ten drugi to podłączamy pod 8 złącze i lecimy do puszki czy jedank z 9 muszą wychodzić dwa przewody a trzeci osobny jest z 8?????
weź jeżeli możesz to sie odnieś do tego bo jest to proste podłączenie ale nie chce czegoś pokręcić i daj odp |
_________________ FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB 60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM |
|
|
|
|
Rafal1504 [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Mar 2009, 19:43
|
|
|
Więc tak przewód ze złącza 9 podłączamy (mostkujemy) ze złączem 5 lub 10 z białej kostki podłączonej do licznika (jest to masa do obrotka)
ze złącza 8 niebieskiej kostki idziemy z przewodem do bezpieczników do zielonej kostki pod złącze 7 tam powinien być już przewód koloru biało-czarnego i wpinamy sie do niego
są dwa przewody do podłączenia złącze 9 w niebieskiej kostce to masa złącze 8 sygnał z kompa |
|
|
|
|
pawelo06
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 148 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14 Mar 2009, 19:49
|
|
|
ale z 9 wychodzi jeden przewód na mostek z 5 lub 10 w białej kostce a z 8 leci drugi przewód do puszki i to są wszystkie przewody do pociagnięcia tak???
[ Dodano: Sob Mar 14, 2009 19:53 ]
a tak sie jeszcze spytam informacyjnie bardziej czy obroty są nie przekłamane w jakiś sposób?podłączyłeś u siebie i gra wszystko? |
_________________ FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB 60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM |
|
|
|
|
Rafal1504 [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Mar 2009, 19:57
|
|
|
u mnie wszytko gra u ciebie też powinno bo to komputer wysyła odpowiednią ilość impulsów w zależności od silnika jaki jest zamontowany a zegary są wszystkie takie same.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
pawelo06
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 148 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14 Mar 2009, 19:58
|
|
|
dzieki za pomoc rafał |
_________________ FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB 60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM |
|
|
|
|
maras78
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 16 Maj 2009, 19:55
|
|
|
Właśnie jestem po wymianie licznika na taki z obrotomierzem i zrobiłem małą fotorelacje może komuś się przyda.
Zaczynamy od odkręcenia osłony licznika razem 3 śrubki.
Dwie przy liczniku
I jedna obok nawiewów
Odkręcamy 4 śrubki mocujące licznik
Potem odpinamy kostki i linke licznika można odkręcić przy skrzyni wtedy licznik więcej się wysunie trzeba nacisnąć taki biały zatrzask i odciągnąć.
Wyciągamy licznik, nie jest łatwo, jest kilka sposobów:
1. Odkręcić kierownice.
2. Rozdzielić licznik na dwie części (4 zatrzaski i oddziela się czarna część z szybką)
3. Wycinamy z kokpitu pionowy słupek i licznik można wyjąć przesuwając go w prawo.
Ja wybrałem destrukcyjny sposób 3.
Otwieramy maskę ściągamy uszczelkę nad skrzynką bezpiecznikową potem osłone skrzynki i ukazują się kostki szukamy zielonej i wpinamy się w przewód zaznaczony na zdjęciu (biało czarny).
Po wpięciu wygląda tak
Przeciągamy kabelek do kabiny, ja to zrobiłem w miejscu gdzie przechodzi linka licznika.
Do niebieskiej kostki podłączamy dwa przewody do pin 8 podłączamy kabelek który właśnie przeciągnęliśmy do pin 9 masa z białej wtyczki.
Tutaj w moim przypadku wpiąłem się do masy z białej wtyczki.
Izolujemy wszystkie przewody, przed włożeniem licznika polecam sprawdzić żaróweczki, u mnie nie sprawdziłem a spalona była od poduszek i musiałem ponownie wyciągać. Składamy wszystko do kupy i cieszymy się autem z obrotomierzem.
Oczywiście podczas pracy korzystałem z informacji znalezionych na forum a w szczególności w tym temacie. |
Ostatnio zmieniony przez maras78 21 Paź 2014, 21:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Rafal1504 [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Maj 2009, 11:52
|
|
|
Myślę, że po tej fotorelacji wszelkie wątpliwości i pytania zostały rozwiane.
Pozdrawiam
ps. fotorelacja krótka i treściwa dobra robota
może warto ten wątek gdzieś zawiesić |
|
|
|
|
pawelo06
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 148 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18 Maj 2009, 10:05
|
|
|
pożądnie wyprowdzony temat !!!!! o to chodzi krok po kroku opisana zasada podłaczenia obrotka |
_________________ FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB 60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 18 Maj 2009, 18:49
|
|
|
maras78 napisał/a: | Przeciągamy kabelek do kabiny, ja to zrobiłem w miejscu gdzie przechodzi linka licznika. | To w mk4 nie było gotowej instalacji pod obrotka? Ciekawe zjawisko, bo w moich obu mk3,5 jest gotowa. Myślałem że już później robili we wszystkich. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Maj 2009, 10:02
|
|
|
W mojej mk4 była gotowa instalka, przekładka na licznik z obrotkiem=>Plug&Play |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 19 Maj 2009, 19:10
|
|
|
drjanusz napisał/a: | W mojej mk4 była gotowa instalka, przekładka na licznik z obrotkiem=>Plug&Play | No właśnie o tym pisałem. Ale skoro może nie być, to dobrze że gościu opisał - przynajmniej niektórych pytań na forum nie będzie... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Maj 2009, 22:32
|
|
|
jackrzec napisał/a: | No właśnie o tym pisałem. Ale skoro może nie być, to dobrze że gościu opisał - przynajmniej niektórych pytań na forum nie będzie... |
I obyś się nie mylił |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
pawelo06
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 148 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Maj 2009, 20:40
|
|
|
w moim modelu wyszło to iż w ogóle kabli nie było w kostce niebieskiej do których mógłby, sie wpiąć wg opisu pozostałych i trzeba było lutowac bezpośrednio do ścieżek na liczniku i nie jest to łatwe bo słabo sie cyna kleji do miedzi ale jakoś złapało i obrotek śmiga |
_________________ FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB 60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM |
|
|
|
|
maras78
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 20:12
|
|
|
U mnie też nie było tych przewodów w niebieskiej kostce, na szczęście razem z licznikiem dostałem taką koste z ucientymi przewodami rozebrałem ją przełożyłem blaszki (konektorki) do mojej wtyczki i podłączyłem. Na zdjęciu widać łączenie jedno nawet jeszcze nie zaizolowane. |
|
|
|
|
arecki
Człowiek Whisky
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 28 Cze 2009, 00:27
|
|
|
ja również nie miałem poprowadzonych przewodów, troszkę gimnastyki (szczególnie przy kostce ponieważ nie miałem dodatkowych blaszek) ale się udało. Fotorelacja bardzo pomogła |
_________________
Była Fiesta jest Focus |
|
|
|
|
pawel9999
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 07 Paź 2009 Posty: 8 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 6 Sty 2010, 18:25
|
|
|
maras78 napisał/a: | Izolujemy wszystkie przewody, przed włożeniem licznika polecam sprawdzić żaróweczki, u mnie nie sprawdziłem a spalona była od poduszek i musiałem ponownie wyciągać. |
Czy łatwo wymienia się spaloną żarówkę w liczniku ?
Ja również mam spaloną od poduszek.
Zamontowalem licznik z obrotomierzem (niestety brak instalacji w fiescie i obrotomierz nie dziala). |
|
|
|
|
arecki
Człowiek Whisky
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 6 Sty 2010, 19:11
|
|
|
pawel9999 napisał/a: | Czy łatwo wymienia się spaloną żarówkę w liczniku ? |
wyjmij licznik i sie sam przekonasz czysty p&p |
_________________
Była Fiesta jest Focus |
|
|
|
|
balik150
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 06 Wrz 2010 Posty: 20 Skąd: Namysłów
|
Wysłany: 9 Wrz 2010, 21:28
|
|
|
takie pytanie, czy podczas zmiany licznika zeruje sie przebieg? |
|
|
|
|
arecki
Człowiek Whisky
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 9 Wrz 2010, 21:31
|
|
|
nie |
_________________
Była Fiesta jest Focus |
|
|
|
|
|