|
Przesunięty przez: Freeman 25 Wrz 2013, 16:53 |
[MK3] Fiesta Rally by Tommirs |
Autor |
Wiadomość |
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 27 Gru 2008, 20:53 [MK3] Fiesta Rally by Tommirs
|
|
|
1. NICK: Tommirs
2. IMIĘ: Tomek
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: XR2i / RS1800
5. ROCZNIK: mk3 1990
6. SILNIK: 1600 / 1800
7. OPIS AUTA: w momencie zakupu autko było w dobrym stanie technicznym i wizualnym.
Samochód kupiłem tylko i wyłącznie z myślą o startach w imprezach typu KJS,Super Oes, Minisprint itp. Nie było mowy o użytkowaniu cywilnym, dzieki czemu uniknąłem kłopotliwych kompromisów.
Starty w rajdach rozpoczeliśmy prawie seryjnym samochodem gdyż uważam, że to najlepsza droga do tego czy wogóle warto przerabiać dany samochód na rajdówkę.
Dlatego też dokonane zmiany przedstawiam w kolejności modyfikacji, przerywanych startami w rajdach.
zaczęło się od wyszukania odpowiedniego egzemplarza:
Następnie pierwsze zmiany: odelżenie środka, wyrzucenie wygłuszeń, boczków, kanapy itp. więc standard w tego typu zabawach.
Konserwacja podwozia, wymiana rozrządu, wymiana elementów zawieszenia a także zamontowanie pasów szelkowych, sportowej kierownicy oraz skromnego logo sponsora.
Przyszedł więc czas na pierwszy start na Torze Poznań:
Pierwsze koty za płoty, autko sprawia dużo frajdy z jazdy, ale widzę, że przede mną sporo roboty
Na pierwszy ogień poszły fotele. Wybór padł na Mirco, chociaz przyznam, że nie było łatwo. Zastanawiałem się nad używką z utracona homo, jednak dobre opinie o Mirco zadecydowały. Kierownik otrzymał Mirco Speed 2, pilot Mirco WRC (rozmiar mniejsze).
W międzyczasie kolejne starty w PPAIK'u (zakończony urwanym przegubem), oraz na bardziej rallycrosowym niz rajdowym ABCup w Toruniu.
Fiesta otrzymuje także nowe koła alu 14" żeby zniwelować tańczący zadek.
Następne w kolejce do modyfikacji czekały hamulce. Zgodnie ze starą "radziecką" maksymą - odpowiednio wyhamuj to szybciej wyjdziesz z łuku. Wybór padł na stare, znajome z Essiego (chociaż w RS'ie niedostatecznie skuteczne) wentylowane 260 mm. Oczywiście plus nowe tarcze i klocki.
Tył poza wymianą na nowe cylinderki i nową linką ręcznego pozostał bez zmian.
Oryginalne felgi xr2i 13" (zaopiekował się nimi kolega z forum) zastąpiły 15" ATC (na asfalt).
dokumentacja z wymiany zestawu:
Zawieszenie. Samochód zdecydowanie źle się prowadził, potwierdził to mechanik, który orzekł, że z tyłu amortyzatory są bardzo zużyte a przednich...nie ma
Amortyzatory przednie i tylne zostały poddane utwardzeniu przez znanych w Poznaniu w tej branży magików, sprężyny progresywne niebieskie pozostały po poprzednim właścicielu (ponoć dobrze zgrane z amorami).
Czekając z utęsknieniem na wolny czas gdy będzie mozna zamontować klatkę nabyłem i załozyłem rozpórkę przednia i tylną (Wiechers).
Wrażenia po założeniu rozpórki są prawie niemożliwe do oceny gdyż zbiegło sie to z naprawą zawieszenia.
Kilka kolejnych rajdów i parę fotek:
W autku pojawia się też interkom, ze względu na utrudniony kontakt z pilotem
Niestety nasze zmagania z ograniczeniami głośności na Torze Poznań zakończył się naszą dyskwalifikacją z rajdu (odpłynął tez puchar za roczne kryterium) i kolejny rajd też musieliśmy odpuścić. Na ostatni rajd w sezonie stawilismy sie dopiero po zamontowaniu nowego wydechu. Poprzedni w zależności od pomiarów miał od 93 do 105 dB podczas gdy narzucona norma mówiła o max 93dB.
Tuz przed ostatnim rajdem kończącym sezon mielismy odebrać fiestkę z montażu klatki bezpieczeństwa. Wiadomo, mając żonę zawodowego pilota, bezpieczeństwo jest najważniejsze . Po dłuższym debatowaniu wybrałem firmę z Bydgoszczy, od sporego czasu babrającą się w tym sporcie (głównie Rally Cross).
Krótko o klatce: załącznik J., model średnio rozbudowany, z podwójnym krzyżem bocznym, skręcana (zalety praktyczne), ale w wielu miejscach złapana do budy (słupki A i B).
kilka fotek:
Pozostało dolakierować w kilku miejscach, załozyc otuliny i interkom.
Pojawiły sie też nazwiska załogi i ruszyliśmy na kończący sezon dwudniowy rajd.
Etap nocny, dzień pierwszy:
na którego ostatnim 6/6 odcinku zakończyliśmy udział z potrzaskanym lewym przegubem i łożyskiem (już drugi raz!)....oby nowy rok był mniej awaryjny
Wrażenia z jazdy po zamontowaniu klatki mam jak najbardziej pozytywne.
Auto jest wyraźnie sztywniejsze, zniknęła nadsterowność. Auto prowadzi się neutralnie, nawet przy odpuszczonym łuku.
Plany:
W najbliższym czasie wymiana łożyska, przegubu i piasty (wszystko razem na tip-top, żeby nie powtórzyc ostatniej historii), zamontowanie płyty pod silnikiem i przerzucenie aku do bagażnika, ogarnięcie elektryki po montażu klatki, lampka pilota itp gadżety
Poźniej dopiero pomyslimy o silniku...
Edit 13.02.2009
Sezon 2009 rozpoczęty.
Autko naprawilismy po grudniowej awarii [po rozebraniu okazało sie, że łożysko było w częsciach pierwszych i zjechana została piasta, reszta niby OK, ale dla pewności wymieniłem resztę rzeczy na nowe ] i ukończylismy pierwszą eliminację Mistrzostw Okregu Poznańskiego. Co prawda dostalismy niezłe baty od VTS'a i 106 S16 oraz CRX'a ale...jakoś to będzie
Fotki:
Dopatrując się winy w aucie..bo oczywiście nie w kierowcy pomysł zbadania mocy na hamowni. A tak poważnie to po to by zdecydowac co dalej robic z silnikiem: robić remont kapitalny, próbować wycisnąć dodatkowe koniki z 1,6 czy może swap na 1,8 i przeskok do klasy wyżej co sądząc po wynikach powinno się bardziej opłacić niż męczarnia z silną konkurencją 3klasy.
Wykres z hamowni:
98,3 KM oraz 135,7 Nm
Jedna uwaga: niestety nie działał zewnętrzny dodatkowy nawiew powietrza, więc wynik jest bez niego (nie wiem jaki to ma rzeczywisty wpływ na moc i moment)
I SuperOes na poznańskim torze odbył się w rewelacyjnych warunkach.
Była to tez ostatnia impreza z silnikiem cvh pod maską.
Pod nieobecnośc fiesty, którą przejął spec - elektryk, żeby nie zapomniec jak się macha kółkiem wystartowalismy na II SuperOes w pełni cywilną HGTką.
Ciąg dalszy prac:
- ogarnięcie elektryki okazało się nie takie proste i musiał wkroczyć elektryk aby zlikwidowac mostki zrobione przez poprzedniego właściciela i inne dziwne historie.
Ale najważniejsze: nowe serce znalezione i kupione, kompletne z wiązką i kompem.
Skrzynie mam zamiar pozostawic z 1,6 cvh
W międzyczasie na horyzoncie pojawiła się oryginalna Xrka z motorem 1,8 130 PS i ostatecznie zawitała w moim garażu z przeznaczeniem jako dawca części (co dwa silniki to nie jeden )
Wszystkie części skompletowane i wreszcie nadeszła długo wyczekiwana chwila by postawic autko do mechanika i rozpocząć swap na dobre.
Teraz pozostało czekac i oby obeszło się bez większych komplikacji
edit: 14.04.2009
Silnik dziś zagadał Podpieliśmy wiązkę z drugiej fiesty (1992r.) i odpalił z pierwszego.
Pozostaje tylko sprawa podłączenia samotnego kabelka w kostce łączącej wiązkę auta z wiązką silnika. Nie działa także obotomierz.
[ Dodano: Nie Kwi 26, 2009 01:56 ]
Mechanicznie auto prawie zrobione, z elektryki pozostał ten nieszczęsny obrotek. No i szwankuje cos przepływka.
Ale najważniejsze: jazdy próbne przeprowadzone. W skrócie: wolno to tym autem nie da się jezdzić. Nie to, żeby jakies wielkie przyspieszenie-to jest w miare dobre, ale czułośc na gaz, rewelka. Zobaczymy jak sprawdzi się w boju, ale do tego czasu jeszcze długa droga, bo sporo zostało do ogarnięcia.
Aku juz musi poleciec do bagażnika, nie ma wyjścia bo filtr ma za mało miejsca i musiałem założyc stożek, a on tam ma za gorąco. Pozostanie do zrobienia box alu żeby odizolować i doprowadzić dolot zimnego powietrza.
Na zdjeciu widoczna także nowa rozpórka, wbrew pozorom mocniejsza od oryginalnej Wiechersa (grubsze ścianki), dzieło kolegi który podjął się swapa
prawy wspornik pod płytę, i sposób zamocowania do wzmocnienia czołowego:
No i kolektor od RS2000, w świetnym stanie, aż szkoda będzie się nad nim pastwić
No i się nie znęcałem bo nie pasuje nic, nie wiem skąd głosy na forum że pasuje do zeteca?
Pozostał więc seryjny, z wywalonym tylko EGRem.
Taka ciekawostka tylko, w czerwonej RS1800 z 1994r. mam kolektor w którym z 4 przechodzi w 2 i potem za miska olejowa dopiero w 1 rurę (oczywiscie nie jest to typowy 4-2-1), a w czarnej xr2 1800 z 1992 roku jest 4 przechodzące od razu w 1 rurę.
Po rajdzie, w praniu wyszło jeszcze kilka drobnych spraw. m.inn. silnik jest za miękko zawieszony, pomimo orginalnych zetekowych łap.
Muszę znowu zastosować sprawdzony patent z utwardzeniem poduszek.
Silnik nie miał jednak pełnej mocy (hamownia pokazała 118 KM i 144Nm) za co jak się okazało odpowiadała nieodpowiednia przepływka. Nowa już zamontowana autko przetestowane i hula jak należy.
Aku , odpowiednio zamontowany, powędrował do bagażnika dzięki czemu stożek dostał odpowiednią izolację od silnika. Pozostaje sprawa doprowadzenia dolotu (wlot na masce byłby najskuteczniejszy, ale nie za bardzo mi się to podoba)
Chyba będzie jednak dziura w masce, albo wcięcia ala Sprinter. Z błotnikiem więcej zabawy by było.
Parę fotek:
sposób zamontowania aku
Wreszcie porządek pod maską, kable w osłonkach, łączki pom. przewodami itp żeby nic nie latało i nie przycierało.
Sprawdzenie modów w praktyce
Praktyka potwierdziła tylko powrzechnie znaną prawdę, że końca modyfikacji po prostu nie ma. Nie istnieje coś takiego jak zakończony projekt.
Na szczęscie wakacyjna przerwa mam nadzieję pozwoli na dalsze udoskonalenia fiestolota.
Trochę o rajdach:
Udało się nam ukończyć IV rundę wielkopolskich mistrzostw okręgu.
Z wynikiem: 9 miejsce w generalce i 3 w klasie.
To pierwszy rajd bez awarii, i jestem zadowolony z wyniku.
pozostała jeszcze V runda - pożyjemy, zobaczymy
relacje z rajdu:
http://www.rallykjs.pl/in...ppaik&Itemid=50
W sobotę 03 października wraz z zastępczym pilotem ukończylismy także poznański IV SuperOes. Niestety z fatalnym jak dla mnie wynikiem.
Widocznie brak żony/pilotki wpływa na mnie deprymująco:)
Zaczęło się od altonena wywinętego przy ok 130km/h na dohamownaiu to sekwencji podwójnych zakrętów Toru Poznań (nr 11/12), później przejazdy pełną bombą przez ustawione b. ciasno szykany. Z czego na 3ciej pętli na jednej z nich postanowiłem udekorować fiestę barwami wojennymi...a co ktoś mówił , że drugi sezon i żadnych odznaczeń nie zebrałem jeszcze
fotki:
Nic to, po zdjęciu nadkola, lekkim wyklepaniu i polerce jest malinka
Podsumowując:
To juz nie pierwsza nauczka ale mam nadzieję ostatnia. Ostatni raz jadę na darmowych oponach ( i to marki Tyfon!!! ). Załozone na tył powodowały non stop jazdę bokami, gdy po 1 pętli przełozyłem je na przód, boki ustały ale nie hamowałem i wypluwało mi przodek na ciasnych zakretach poznańskiego kartingu
Agresywnie, i tylko tyle...
[ Dodano: Czw Paź 08, 2009 19:24 ]
Koniec rzeźbienia w G.
Na przednią ośkę zakupiłem dziś nowe Goodyear Eagle F1 GSD3, zobaczymy jak na tym lata, juz na początku listopada.
W międzyczasie drobne zmiany:
Akumulator dostał niezbędną obudowę:
Filtr z obudową z naklejoną pianką atermiczną:
Dolot do filtra z osłoną:
widok z zewnątrz:
Zamontowałem także wskaźnik temperatury oleju silnikowego:
Ostatni mod:
Zamiast reflektorów przeciwmgielnych zamontowałem drugi komplet reflektorów dalekosiężnych, co ma zastąpić dodatkowe światła nocne tzw Elektrownię:
Sezon 2009 w Rajdowych Samochodowych Popularnych Mistrzostwach Okręgu zakończyliśmy na 3 miejscu w kategorii pilotów (IIvicemistrz okręgu) oraz na 5 w kategorii kierowców. Co nie było tragedią zważywszy, że nie wystartowalismy/nieukończylismy wszystkich eliminacji.
Sezon 2010 rozpoczęty.
Rajd Yeti, I eliminacja mistrzostw okręgu, I eliminacja mistrzostw strefy zachodniej.
W super śnieżno lodowych warunkach, na zbyt niskim zawieszeniu i po moich błędach rzecz jasna wylądowalismy 2 razy poza trasą i w efekcie 2 taryfi.
Jednak mimo perypetii 4 miejsce w klasie i pierwsze punkty do strefy zachodniej.
„Tjuninkowe” zawieszenie jednak się nie sprawdza, zbyt krótki skok nadaje się tylko na tor, wobec czego decyzja o zmianie sprężyn na seryjne z wersji RS/XR2i.
Trochę lepiej, autko lepiej wybiera nierówności.
|
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
|
Ostatnio zmieniony przez tommirs 10 Paź 2010, 16:36, w całości zmieniany 24 razy |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 27 Gru 2008, 23:12
|
|
|
Temat przenoszę ( Witamy w projektach FKP )
I będe pokazywał wszystkim , którzy zapytają jak przygotować rajdówkę ( fajnie rozbiłęś to na etapy )
Gratuluję projektu i życzę aby 2009 był mniej awaryjny niż 2008 |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 28 Gru 2008, 10:33
|
|
|
Wypasik - full profi Również życzę powodzenia w przyszłym roku i czekam na dlasze relacje z przerabiania fieścinki |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28 Gru 2008, 11:06
|
|
|
Kawał porządnej roboty i dobrze przygotowana XR-ka
Powodzenia w dalszych pracach i startach, no i na zlocie 2009
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
Rasta
Model: Inne auto
Wersja: Focus
Silnik: Inny
Wiek: 44 Dołączył: 18 Maj 2004 Posty: 523 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 28 Gru 2008, 11:43
|
|
|
Konkretnie i z glową |
_________________ Profesjonalne flokowanie
www.flokowanie.com.pl - 501-055-203 |
|
|
|
|
kostek88wjcz
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 488 Skąd: Wojnicz
|
|
|
|
|
pvzon
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 28 Gru 2008, 12:49
|
|
|
furka pierwsza klasa. ale zastanawia mnie sprawa zostawienia pakietu xr? przecież to też zbędne kilogramy.. auto wygląda bardziej bojowo ? |
_________________ 1.1 clx rally
www.flmg.pl |
|
|
|
|
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 28 Gru 2008, 13:49
|
|
|
edit |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
|
Ostatnio zmieniony przez tommirs 23 Gru 2009, 23:11, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 28 Gru 2008, 14:45
|
|
|
Pieknie, naprawde pieknie Szczerze gratuluje i zazdroszcze Do tego żona na prawym, oj rzadko sie to zdarza
Dobrze ze zostal pakiet XR, to on nadaje prawdziwego charakteru fiescie. Jedyny ból moze byc po uszkodzeniu np. przedniego zderzaka (halogenów) ale ryzyko wliczone jest zawsze w ten sport
Powodzenia w dalszych zmianach! |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 28 Gru 2008, 14:49
|
|
|
tommirs napisał/a: | Oryginalne felgi xr2i 13" (zaopiekował się nimi kolega z forum) |
Sprawuja sie super, nie bija ani nic innego nie pokojacego
Bylem przy odbiorze auta po "klatkowaniu" i powiem ze naprawde super wyglada to na zywo.
Powodzenia w sezonie 2009 |
_________________
|
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 28 Gru 2008, 14:55
|
|
|
Gratuluje zapalu i autka Bardzo fajna rajdoweczka, jak rozwoj pojdzie dalej to bedzie super autko do scigania. Klatka wg mnie idealna na imprezy typu KJS i sprint - skromna ale wystarczajaca. Szkoda ze chyba nei do konca zgodna z zalacznikiem ale na PZM chyba sie nei wybierasz wiec nie ma co marudzic Jedna moja rada i pytanie. Czy klatka do budy jest tylko przykrecona? Jesli tak to proponuje ja dodatkowo przyspawac na lapach. Z dwoch powodow: po pierwsze autko bedzie jeszcze sztywniejsze, a po drugie 99% klatek przykrecanych do budy zaczyna po czasie bardzo denerwujaco trzeszczec
Powodzenia w dalszych modyfikacjach i startach |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
wujek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 53 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28 Gru 2008, 15:49
|
|
|
Ładne autko, a do tego koncepcja baaaardzo słuszna. Pakietu stylistycznego nie wyrzucaj, szkoda, żeby autko straciło na urodzie, mimo, że najważniejsza jest szybkość. Powodzenia w dalszych pracach, jeśli tylko się nie zrazisz to Fiesta się odwdzięczy. Co niestety nie znaczy, że konkurencji nie będą mieli młodszych i szybszych samochodów innych marek. |
|
|
|
|
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 28 Gru 2008, 15:50
|
|
|
Qzyn
Jeżeli chodzi o załącznik J. to według firmy robiącej tą klatkę to w 100% zgodna.
Złączki montażowe także załącznikowe.
Oczywiście dla autka jakim jest fiesta xr2i czyli homologowango jakis czas temu.
Dla aut z homologacją poźniejszą np 2005 załącznik J będzie inny- ale to wiadomo.
Co do mocowań: wymagana płytka wzmacniająca przyspawana jest do budy a następnie skręcona 3/4 śrubami do stopy klatki.
Mówisz żeby to dodatkowo przyspawać? jakby cos to na priv, mocowania mam obzdjęciowane.
PZM nie, ale III liga kiedyś fajnie by było |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
|
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 28 Gru 2008, 16:17
|
|
|
Co do zalacznika to jedynie mam obawy co by ci powiedzieli na srednice rur glownego palaka i nie iwem czy mimo ze auto ma stara homologacje czy pusciliby na BK na PZM bez poprzeczki na dachu i z tymi zlaczkami. Ostatnio na wisle gadalismy z panem Nowakiem troche ale wlasnie nie zrozumialem go do konca. Jendak jak powiedzialem ogolnie dla mnie super przygotowane jak na te zawody w ktorych jezdzisz - na 3 lige dodalbym pare zastrzalow ale to jak przyjdzie czas mozemy pogadac Co do spawania to widzialem ladne plytki wspawane do budy bo musza byc wg zalacznika J Ale tak jak ci mowie 95% chlopakow w pzmocie oprocz przykrecenia do nich klatki przyspawuje lapki klatki do tych blach ktore dodales do budy. A w zasadzie sruby daja tylko jako dodatek dlatego ze wymaga zalacznik - bo spawane to sztywniejsze i nie trzeszczy |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 28 Gru 2008, 17:03
|
|
|
tommirs piekne auto gratuluje, a te foty z tras, ja też tak chce
mam 2 pytanka:
1) co to za model tych felg i ich wymiar ET i szerokosć i z jakaoponą to połączyłeś?? Oraz gdzie i za ile takie cos dopadłeś?? (moze być PW)
2) poszukajcie skrzyni od escorta xr3i mk3/mk4 ale tylko na mechanicznym wtrysku ma te same przełożenia poszczególnych biegów a krutszy dyferencjał, ty masz 4,06 a tam w zależności od roczniak jest 4,29 lub 4,26. Myśle że sporo zyskacie na takiej zmianie a nie bedzie to kosztowana zabawa. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
wujek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 53 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28 Gru 2008, 23:52
|
|
|
Co do wypowiedzi Qzyna... Załącznik J (w przypadku klatki wspawywanej w nadwozie) wymaga przyspawania i przykręcenia stóp klatki, przynajmniej w polskiej wersji. Z tego co kiedyś rozmawiałem z Irkiem z Ireco Motorsport to polskie tłumaczenie załącznika wprowadziło zamieszanie i przez jeden głupi spónik zaczęły się problemy na niektórych BK. Od tej pory większość producentów klatek montuje śruby... praktycznie tylko dla formalności. |
Ostatnio zmieniony przez wujek 29 Gru 2008, 14:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 29 Gru 2008, 02:05
|
|
|
Wujek, nie wprowadzaj zametu. Nie wielu a WSZYSCY producenci klatek wprowadzili sruby, bo sa one jedynym obowiazkowym sposobem mocowania klatki do nadwozia. Mocowanie poprzez spawanie jest dopuszczone przez zal J. jako dodatkowe. Mowi o tym wyraznie art 8.3.2.6 zalacznika J - poczytaj czasami zanim napiszesz
A Tommi tak z ciekawosci - jaka srednice maja u ciebie rury palaka glownego?
Pozdro |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 29 Gru 2008, 11:10
|
|
|
wg otrzymanego certyfikatu :
pałąk główny- rura precyzyjna 45mm x 2,5mm
pałąki boczne --------------------45mm x 2,5mm
poprzeczki, krzyże --------------- 40mm x 2mm
blachy - stal węglowa 3mm
raczej się zgadza bo mierzyłem kupując otuliny. |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
|
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29 Gru 2008, 13:05
|
|
|
A wracajac do tematu glownego czyli Fiesty
Bardzo ladnie i glowa zrobiona i zdecydowanie popieram koncepcje ze mimo eksploatacji w ciezkich warunkach auto powinno dobrze wygladac |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
wujek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 53 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29 Gru 2008, 13:54
|
|
|
Przecież nie wprowadzam zamętu... tylko piszę dlaczego klatki spawane muszą mieć śruby... i bynajmniej nie dlatego, że zwiększa się ich wytrzymałość. Sam pewnie pamiętasz, że całkiem niedawno klatki wspawywane w nadwozie nie musiały mieć śrub, a dopiero potem pojawił się zapis o którym mówisz (nie wiem jak teraz, ale kiedy polskie tłumaczenie zał J przy spawaniu zaczęło wymagać śrub, oryginał wcale tego nie wymagał), nad sensownością którego możnaby dyskutować... ale nie tutaj.
Przeczytałem swoją poprzednią wypowiedź... sorry, faktycznie wprowadziłem zamęt. Nie napisałem, że mowa o klatce wspawywanej a nie ogólnie każdej... już poprawiam. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|