Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Złącze regulacji biegu jałowego i kąta zapłonu
Autor Wiadomość
kobetsu
[Usunięty]

Wysłany: 8 Gru 2008, 22:46   [MK3] Złącze regulacji biegu jałowego i kąta zapłonu

Witam,

Nie wiecie może jak używać i jak regulować zapłon za pomocą złącza zlokalizowanego obok akumulatora w MK3 (obok złącza diagnostyki kompa) ?
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 9 Gru 2008, 06:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Gru 2008, 01:31   

przestawiasz zworkę albo ją wyciągasz nie pamiętam dokładnie . Ale przestawienie jest rzędu 1-2 stopni
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Gru 2008, 07:59   

To nie jest złącze do regulacji zapłonu (takie opinie chodzą i tak jest w książkach) ale to jest złącze korektora liczby oktanowej, jak zalejesz benzyną gorszą niż 95, żeby nie było spalania stukowego.

W DISie kont zapłonu jest wyliczany elektronicznie ogólną podstawą jest czujnik położenia wału - jest on montowany na stałe bez możliwości regulacji, więc jak masz źle zapłon to albo poleciał jeden z czujników osprzętu, albo jednostka sterująca - i błędu nie poprawisz naprawą a jedynie wymianą.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kobetsu
[Usunięty]

Wysłany: 9 Gru 2008, 15:30   

Jak można zatem sprawdzić działanie czujnika położenia wału ?
Jaki sygnał daje ten czujnik ? impuls na stałej składowej oznaczający rozpoczęcie sekwencji zapłonowej ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Gru 2008, 17:13   

AN bloku normalnie jest chyba podziałka i oznaczenia na kole, lampą chyba da się sprawdzić jaki jest kąt.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kobetsu
[Usunięty]

Wysłany: 9 Gru 2008, 19:30   

Na bloku jet nadlew a koło pasowe jest kodowane....
Pomiary wykazały 22 st. wyprzedzenia zapłonu.

Chcę podłączyć się oscyloskopem z czystej ciekawości do czujnika i zobaczyć co daje.... Nie wiesz czego należy się podziewać ? jak sprawdzić czy czujnik działa poprawnie ?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Gru 2008, 19:52   

bedziesz mial wysokiego sinusa i co jakiś czas zabraknie jednego okresu . Tego się możesz spodziewać .
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Gru 2008, 21:29   

Do sprawdzenia zapłonu i elektryki silnika potrzeba: obrotomierza, analizatora CO, woltomierza, oscyloskopu, pompki podciśnieniowej z wakuometrem, i boxu diagnostycznego, procedura testowa to 2 strony A4.

Normalny kąt wyprzedzenia zapłonu to 10st. ale może się wahać od -3 do 26st. na biegu jałowym (do 1200obr/nim)

Zdejmij wężyk podciśnienia c czujnika i go zaślep, czujnik będzie wskazywał podciśnienie "0" i wtedy kąt powinien być w okolicach 0-10st na biegu jałowym.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kobetsu
[Usunięty]

Wysłany: 10 Gru 2008, 11:12   

Dzięki wielkie, będę sprawdzał
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.