[MK3] Złącze regulacji biegu jałowego i kąta zapłonu |
Autor |
Wiadomość |
kobetsu [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Gru 2008, 22:46 [MK3] Złącze regulacji biegu jałowego i kąta zapłonu
|
|
|
Witam,
Nie wiecie może jak używać i jak regulować zapłon za pomocą złącza zlokalizowanego obok akumulatora w MK3 (obok złącza diagnostyki kompa) ? |
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 9 Gru 2008, 06:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Gru 2008, 01:31
|
|
|
przestawiasz zworkę albo ją wyciągasz nie pamiętam dokładnie . Ale przestawienie jest rzędu 1-2 stopni |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Gru 2008, 07:59
|
|
|
To nie jest złącze do regulacji zapłonu (takie opinie chodzą i tak jest w książkach) ale to jest złącze korektora liczby oktanowej, jak zalejesz benzyną gorszą niż 95, żeby nie było spalania stukowego.
W DISie kont zapłonu jest wyliczany elektronicznie ogólną podstawą jest czujnik położenia wału - jest on montowany na stałe bez możliwości regulacji, więc jak masz źle zapłon to albo poleciał jeden z czujników osprzętu, albo jednostka sterująca - i błędu nie poprawisz naprawą a jedynie wymianą. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kobetsu [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Gru 2008, 15:30
|
|
|
Jak można zatem sprawdzić działanie czujnika położenia wału ?
Jaki sygnał daje ten czujnik ? impuls na stałej składowej oznaczający rozpoczęcie sekwencji zapłonowej ? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Gru 2008, 17:13
|
|
|
AN bloku normalnie jest chyba podziałka i oznaczenia na kole, lampą chyba da się sprawdzić jaki jest kąt. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kobetsu [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Gru 2008, 19:30
|
|
|
Na bloku jet nadlew a koło pasowe jest kodowane....
Pomiary wykazały 22 st. wyprzedzenia zapłonu.
Chcę podłączyć się oscyloskopem z czystej ciekawości do czujnika i zobaczyć co daje.... Nie wiesz czego należy się podziewać ? jak sprawdzić czy czujnik działa poprawnie ? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Gru 2008, 19:52
|
|
|
bedziesz mial wysokiego sinusa i co jakiś czas zabraknie jednego okresu . Tego się możesz spodziewać . |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Gru 2008, 21:29
|
|
|
Do sprawdzenia zapłonu i elektryki silnika potrzeba: obrotomierza, analizatora CO, woltomierza, oscyloskopu, pompki podciśnieniowej z wakuometrem, i boxu diagnostycznego, procedura testowa to 2 strony A4.
Normalny kąt wyprzedzenia zapłonu to 10st. ale może się wahać od -3 do 26st. na biegu jałowym (do 1200obr/nim)
Zdejmij wężyk podciśnienia c czujnika i go zaślep, czujnik będzie wskazywał podciśnienie "0" i wtedy kąt powinien być w okolicach 0-10st na biegu jałowym. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kobetsu [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Gru 2008, 11:12
|
|
|
Dzięki wielkie, będę sprawdzał |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.