Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] 1,25 zetec problem po uruchomieniu silnika
Autor Wiadomość
elvis25
[Usunięty]

Wysłany: 17 Lis 2008, 19:36   [MK4] 1,25 zetec problem po uruchomieniu silnika

Niedawno skończyłem szukać usterki w swoim autku a teraz kolega prosi o pomoc.

Ma fiestke z 97 roku 1,25 zetec. Autko pewnego dnia po odpaleniu nie pozwala jechać, przy próbie dodania gazu syczy i dusi się. Trzeba odczekać około 2 minut jak się rozgrzeje i wtedy objawy znikają i autko zachowuje się normalnie. To tyle wiem z opisu kumpla. Autko w tym tygodniu zawita w moim garażu wtedy będę mógł opisać dokładnie co się dzieje.
Koleś zaliczył tym utek kilka warsztatów i servis forda. Efekty mizerne i żadnej poprawy.
Nie wiem co dokładnie sprawdzali mechanicy, na pewno sonda lambda filtry świece, kable i układ wydechowy.

Pytanie co może być powodem takiego zachowania? Przepływomierz?
Koleś jest gotowy sprzedać to autko za 5.000 w takim stanie jak jest. Autko wyposażone bogato... pełna elekryka i klima. Kusi mnie kupić to autko i wtedy w rodzinie będą dwie fiestki :-)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Lis 2008, 20:43   

W gaźniku to by był pewnie problem ssania, tutaj możne być problemem czujnik albo od temp powietrza, albo silnika,,, czy co tam jest odpowiedzialne za wzbogacenie mieszani na zimnym silniku.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
k_myk 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 95
Skąd: Warszafka
Wysłany: 18 Lis 2008, 00:58   

A spawdzał błedy na kompie??Co prawda tu już brzęczyk, czy dioda nie podejdzie, ale warto to sprawdzić. Ewentualnie możecie sobie z czujnikami porozmawiać przy kawie :rotfl: <oki>

Pozdrawiam,
k_myk
_________________
Chory na Fiestę...
 
 
elvis25
[Usunięty]

Wysłany: 18 Lis 2008, 22:42   

Błędy na kompie były sprawdzane w serwisie. Pokazało jedynie sondę lambda, jednak wymiana na nową nic nie zmieniła.

Jest możliwe, że czujnik temperatury silnika jest uszkodzony i wskazuje temperaturę wyższą niż w rzeczywistości. W efekcie komputer podaje mniejszą dawkę paliwa.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 18 Lis 2008, 23:17   

elvis25 napisał/a:
Jest możliwe, że czujnik temperatury silnika jest uszkodzony

sprawdz miernikiem jego rezystancje
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Lis 2008, 19:19   

Cytat:
łędy na kompie były sprawdzane w serwisie. Pokazało jedynie sondę lambda, jednak wymiana na nową nic nie zmieniła.

Jest możliwe, że czujnik temperatury silnika jest uszkodzony i wskazuje temperaturę wyższą niż w rzeczywistości. W efekcie komputer podaje mniejszą dawkę paliwa.

nie liczył bym na to . na początek odepnij przepływomierz . Jeśli odrazu prócz falowania obrotów inne objawy nie znikną to musisz szukać w układzie zapłonowym . Zaczynal bym od pomierzenia przewodów zapłonowy i podpatrzeniu czy inskra na wszystkich garach ma ten sam kolor .
komputer w 80 % takich usterek nie jest nawet pomocny .
 
 
 
elvis25
[Usunięty]

Wysłany: 3 Gru 2008, 18:48   

Temat odżywa ;)

Dziś dstałem w końcu autko i mogłem je sprawdzić. Odpala na dotyk chodzi równo, obroty na zimnym koło 1200. Po minutce spadaja powoli do 1000. Jednak zanim silnik się rozgrzeje to wciśnięcie pedału gazu powoduje, że silnik się zadławia i dopiero po chwili wchodzi na obroty. Jak zdejmę ngę z gazu to obroty spadają do 1000 i nie schodzą niżej.
Jak się silnik rozgrzeje to chodzi idealnie. Moje biedne 1.1 wymięka przy 1,25 zetec-s :twisted: Wymieniona sonda lambda, filtry, świece. Silnik zalany olejem 0W.

Od czego zacząć?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
TomeX500 Tuning mechaniczny 4 12 Lip 2011, 08:55
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.