zgasła podczas jazdy i już nie zapaliła |
Autor |
Wiadomość |
geralcik [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Lip 2006, 00:28 zgasła podczas jazdy i już nie zapaliła
|
|
|
Witam!
Jestem okazjonalnym użytkownikiem fiesty, gdyż na co dzień jeżdżę mondkiem, więc wybaczcie moją ewentualną ignorancję jeżeli chodzi o fieścinkę. użyłem opcji szukaj ale nie znalazłem nic coby mi pomogło rozwiązać mój problem.
A wygląda on tak:
Jechałem sobie fieścinką i na prostej równej drodze raczyła nagle umrzeć. próby odpalania nic nie dały. Holowanko do mechaniora i problemy się zaczęły.
Generalnie, brak jest wogóle iskry na wszystkich cylindrach. Meches stwierdził, że to moduł. Podmiana modułu na inny (dobry) nic nie dała. no to stwierdził, że cewka. podmiana na inną (dobrą) nic nie dała. stwierdził, że tak powiem, że prąd na wejściu do cewki jest ale na wyjściu już go nie ma. jest tak zarówno na starej jak i nowej cewce. ogłupiał? to co się dzieje z tym prądem??
Pomóżcie pliz, bo na fieście się nie wyznaję, a jak widzę jakie teorie wysnuwa ten mechanik to już się boję :-( co się może dziać? |
|
|
|
 |
marfik [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Lip 2006, 01:00
|
|
|
geralcik napisał/a: | Generalnie, brak jest wogóle iskry na wszystkich cylindrach. Meches stwierdził, że to moduł. Podmiana modułu na inny (dobry) nic nie dała. no to stwierdził, że cewka. podmiana na inną (dobrą) nic nie dała.stwierdził, że tak powiem, że prąd na wejściu do cewki jest ale na wyjściu już go nie ma. jest tak zarówno na starej jak i nowej cewce. ogłupiał? to co się dzieje z tym prądem?? |
Jesli cewka i modul sa rzeczywiscie sprawne to zaczalbym od odczytania bledow z komputera. Byc moze modul edis nie pracuje na skutek uszkodzenia gdzies poza ukladem zaplonowym. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Lip 2006, 01:27
|
|
|
zmierz sobie czujnik halla który jest wsadzony nad rozrusznikiem . Jeśli jest 3 przewodowy przeba podać + - i na trzecim sygnał . Jeśli dwu przewodowy bez odszczepu masy pod śrube to oba przewody sa sygnałowe . Weź kawałek magnesu podłącz pod wyjścia miernik na 0-20 V i przeleć magnesem jeśli wyskoczy np 0,5 V to znaczy ze działa . jeśli masz ten 3 przewodowy albo 2 z wyjściem na mase to na tym dodatkowym przewodzie też powinno pojawiać sie napięcie jeśli czujnik przeleci koło magnesu . |
|
|
|
 |
geralcik [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Lip 2006, 00:14
|
|
|
dzięki. jutro będziemy jechać do tego mechanika zobaczyć czy coś zrobił. jeżeli dalej nie wie co to albo mu zabierzemy to auto albo będziemy mu według Waszych wskazówek mówić co ma robić.
a czy ten moduł edis i odczytanie tych błędów z kompa to trza na komputerową diagnostykę jechać badać? bo w mondku wiem jak to zrobić samemu żeby odczytać kody błyskowe z kompa. we fieście też się jakoś da? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Lip 2006, 00:35
|
|
|
tak odczytuje sie na diode , kiedyś o tym na forum bylo . |
|
|
|
 |
geralcik [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Lip 2006, 12:07
|
|
|
ok. dzięki. będę szukał |
|
|
|
 |
QV_Shadow [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Lis 2008, 21:33
|
|
|
Sory ze w takim starym temacie ale mam identyczny problem. Nawet to samo probowalem podminiac. Zostal tylko czujnik polozenia walu. Jak sprawdzić czujnik miernikiem elektr ?? Jaka powinna być rezystancja na czujniku dwuprzewodowym między wyjściami sygnałowymi ? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Lis 2008, 01:44
|
|
|
290 ohm o ile masz prawdziwe dane w opisie auta .
numer katalogowy czujnika 89BF-6C315-AC |
|
|
|
 |
QV_Shadow [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Lis 2008, 22:55
|
|
|
Rezystancja 260 ohm, numer czujnika się zgadza, tylko na końcu jest AB.
Fiesta Mk3, 92r, silnik 1.0 ccm. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Lis 2008, 02:09
|
|
|
hm możesz jeszcze zobaczyć taką rzecz ustaw miernik na 2V DC i zobacz ile bedzie się generować na czujniku . będą tam jakieś ułamki woltów przy próbie odpalenia .
weź jeszcze zdejmij przewód niskiego napięcia i zobacz czy między środkowym pinem a masą auta jest 12V po przekręceniu stacyjki i wsadź żarówkę W5W w kostkę od cewki między 1 a 2 a potem między 2 a 3 i zobacz czy nie miga przy próbie odpalenia . Następny krok to sprawdzenie czy dochodzi zasilanie do modułu zapłonowgo . Z tym że nie wiem o ile różni się kostka modułu w porównaniu ze zwykłym edisem . W razie co w edisie który pin od czego jest wiemy . |
|
|
|
 |
QV_Shadow [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Lis 2008, 22:40
|
|
|
Sposobem z żarówką sprawdzałem, tylko że użyłem żarówki od świateł mijania. Cewkę sprawdzałem w innym aucie. W jaki sposób sprawdzić zasilanie modułu ?? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Lis 2008, 23:05
|
|
|
troche kosa z tą żarówką od mijania . BO TROCHĘ za duża moc. żarówka migała czy paliła się na stałe a może nie paliła się wcale ??
zasilanie w EDIS4 jest na 8 pinie wtyczki . masa na 9 ale czy u ciebie tak jest to nie wiem . |
|
|
|
 |
QV_Shadow [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Lis 2008, 23:15
|
|
|
Nie palila sie wogole. Wiem ze za duzo troche ale taka mialem pod reka akurat CZyli nie dochodza impulsu na cewke ale z jakiego podowu?? No w sumie to zotal ten czujnik walu , modul albo kable. Rozumiem ze modul ma 12v zasilania tak?? Jutro sprawdze |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Lis 2008, 23:27
|
|
|
hm a czy masz 12V na środkowym pinie kostki cewek ?? |
|
|
|
 |
QV_Shadow [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Lis 2008, 23:42
|
|
|
tak po podlaczeniu miedzy srodkowy i mase zarowka swiecila |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Lis 2008, 23:53
|
|
|
zacznij od podania dodatkowej masy na pin w module . Tylko wcześniej trzeba ustalić który to metodą eliminacji . Znasz kolor 2 przewodów przy czujniku wału , znasz kolor 2 przwodów idących do cewki (skrajne) . czyli 4 z 6lub 7 już znasz . na pozostałych musi być plus masa i ewentualnie zielone odejście na obrotomierz . |
|
|
|
 |
QV_Shadow [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Lis 2008, 22:06
|
|
|
Niestety dalej iskry nie ma. Sprawdziłem miernikiem wszystkie kable i niby jest ok. Masę do modułu pociągnąłem prosto z aku. Plus do modułu jest czarny na 4 pinie, wszystko w porządku. Nie mogę rozgryźć dwóch przewodów co idą do/z modułu, brązowe, idą w kierunku skrzynki bezpieczników. Bezpieczniki sprawdzone, z tyłu tej puszki bezp. są jakieś przekaźniki, możliwe jest że któryś nie dał rady ?? Jeśli tak to który, bo jest ich pełno, różnego koloru. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29 Lis 2008, 23:10
|
|
|
no to się okroilo do modułu raczej lub czujnika wału . |
|
|
|
 |
QV_Shadow [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Lis 2008, 23:25
|
|
|
Podłączałem moduł od innej Fiesty i też nic. Podczas kręcenia rozrusznikiem na czujniku są ułamki woltów.
Po przestudiowaniu schematu instalacji okazało się, że te dwa brązowe przewody to masa, jutro sprawdzę podanie na nie dodatkowej masy.
[ Dodano: Nie Lis 30, 2008 22:09 ]
Po podłączeniu masy z aku do brązowych przewodów iskra powróciła i Fiesta odpaliła. Dzięki diodalodz za pomoc. |
|
|
|
 |
|