|
[MK3] Awaria hamulców |
Autor |
Wiadomość |
Ciechu [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Lis 2008, 00:27 [MK3] Awaria hamulców
|
|
|
Witam.
Jadąc dziś ok. 60 km/h na godzinę wybiegł mi tuż przed maskę pies. Momentalnie wcisnąłem pedał hamulca do oporu i w tym momencie poczułem jakby coś puściło i pedał wbił się w podłogę. Teraz pedał chodzi jakby to było sprzęgło (luźno) i słabo bardzo hamuje nawet jak wcisnę go do podłogi. Jak już hamuje to zarzuca samochód na lewo (tak jakby 1 koło hamowało). Świeci się też cały czas kontrolka jakby był zaciągnięty ręczny.
Dodam, że moje auto to automat.
Co to się mogło stać z tym hamulcem? Jakaś linka, czy może coś innego? |
|
|
|
|
Artii [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Lis 2008, 07:26
|
|
|
Cześć
Najprawdopodobniej strzelił ci cilinderek w tylnym kole albo któryś przewód hamulcowy pęk. Zobaczy gdzie jes mokre koło i zobacz czy ubywa płynu hamulcowego w zbiorniczku. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Lis 2008, 10:27
|
|
|
Artii, świeci mu się kontrolka więc już dawno ma resztkę płynu w zbiorniczku, strzeliło koło z przeciwnej strony jak ściąga ci auto czyli z prawej, do naprawy nie jeździj autem bo się zabijesz! |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Ciechu [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Lis 2008, 21:29
|
|
|
Artii napisał/a: | Cześć
Najprawdopodobniej strzelił ci cilinderek w tylnym kole albo któryś przewód hamulcowy pęk. Zobaczy gdzie jes mokre koło i zobacz czy ubywa płynu hamulcowego w zbiorniczku. |
Kolego ubywa płynu. Wlałem full i po przejechaniu 15 km nie mam już ani kropli. Niestety wszystkie koła mokre taka pogoda.
Wiesz co to może być dokładnie i czy da rade to samemu zrobić czy muszę odstawić autko do magika? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Lis 2008, 21:51
|
|
|
Auto na kanał lub podnośnik, tankujesz zbiorniczek do pełna - idziesz pod auto i patrzysz skąd leci, okolice pompy, przewody sztywne, przewody elastyczne (ktoś w środku może naciskać pedał zwiększając ciśnienie w układzie i robiąc "trysk, trysk" w miejscu gdzie leci), zdejmij przednie koła - jak będzie gdzieś na zacisku będzie to widać, żeby sprawdzić tynie koła trzeba niestety zdemontować bęben. choć jak będzie lecieć to będzie z pod niego kapać ostro.
Co by się nie zepsuło - przewód (wymiana), zacisk (naprawa) cylinderek (naprawa cylinderka + wymiana szczek) to po wszystkim trzeba układ cały (wszystkie koła) odpowietrzyć, jak trochę mechanikujesz i masz miejsce - dasz rade sam + pomoc kogoś przy odpowietrzaniu. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|