Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 22:28
Renowacja fiesty
Autor Wiadomość
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 16 Lis 2008, 19:03   Renowacja fiesty

Witam.

Jako, że moja fiesta zaczyna się sypać postanowiłem zafundować jej wizytę w salonie piękności dla Fiest.

Poszukuję warsztatu najlepiej w okolicach Warszawy, ale może być w całej Polsce, gdzie ktoś podjąłby się generalnego właściwie remontu. Miło by było, jakby ktoś podchodził do pracy z sercem:)
Co wiem, że jest do zrobienia.
Mechanika:
- prawy tylny hamulec hamuje o połowę gorzej od lewego. Nie wiem czemu tak jest, tym bardziej, że oba były wymieniane jednocześnie.
- układ skrętny bądź zawieszenie z przodu. Z miesiąc temu przy ostrym skręceniu kierownicy i jeździe coś stuka, puka i trzeszczy. Nie ważne w która stronę się skręca.
- na przeglądzie rok temu wyszło, że przegub prawy jest do wymiany, ale być może to się zawiera w powyższym punkcie.
- coś ze skrzynią, nie zawsze chcą wchodzić biegi, zwłaszcza jedynka i dwójka. Ale może to tylko sprzęgło.
- o dalszych usterkach nie wiem.

Elektryka:
- czasem nie działa tylna wycieraczka. Nie potrafię skojarzyć z tym konkretnych sytuacji od których mogłoby to być zależne.
- gdy pracuje na wolnych obrotach, rzędu 0,5-1 tyś, wszystko delikatnie ciemniej się świeci. Po dodaniu gazu wszystko się rozjaśnia z powrotem.
- o dalszych usterkach o ile są nie wiem.

Blacharka:
- na pewno podłoga jest do przejrzenia.
- pas przedni.
- błotniki przednie do wymiany bo są troszkę poobijane.
- prawy tylny róg (drzewo).
- drzwi mają po dziurze w rogu przy kołach. Oraz są niepewne przy zamkach. Chyba lepiej byłoby po prostu wstawić nowe.
- nadkola z tyłu są troszkę podrdzewiałe.
- prawy bok (kawałek drzwi i jakieś 30cm błotnika) jest kiepsko wyklepany przez jakiegoś partacza.
- podszybie (gdzieś cieknie woda).
- belka zderzaka tylnego do wymiany.
- więcej chyba nie ma, a przynajmniej sobie nie przypominam.
- było by miło jakby dało się jeszcze ją pomalować na nowo, ale to nie jest priorytet.


Ogólnie fiesta jeździ sprawnie na co dzień. Silnik pracuję bez problemów tylko trzeba mu wlać olej mineralny bo teraz jest na syntetyku (taka była butelka poprzedniego) i zaczął go trochę pić. Ostatnio co było robione to alternator był wymieniany na jakiś po regeneracji bo poprzedni się rozpadł przy próbie otwarcia.

Kwota jaką dysponuję to ok. 5 tyś.

Wiem, że się to nie opłaca, ale bardzo lubię swoją Fiestkę i darzę ją wielkim sentymentem. A jeżeli teraz nie podejmę jakichś kroków to pójdzie na żyletki. Przegląd ma do 10 grudnia. Nie zależy mi żeby się wyrobić przed terminem przeglądu:) Ważne, żeby jeździła jeszcze długo:)

Jeśli znacie jakiś warsztat bądź kogoś kto by się podjął tego zadania to byłbym wielce wdzięczny razem z Fiestką za namiary.
Ostatnio zmieniony przez blood_brother 24 Lut 2009, 20:59, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 16 Lis 2008, 19:19   

Wrzuć jakieś fotki szczegółów i jaki masz silnik.
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 16 Lis 2008, 19:38   

Silnik to 1.1 ze skrzynią 5-ką. Być może w przyszłości jeśli udałoby się uzdrowić budę to jakiś swap.
Zdjęcia wrzucę jutro bo nie mam dużego garażu a na dworze ciemno.
 
 
kostek88wjcz 


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36
Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 488
Skąd: Wojnicz
Wysłany: 17 Lis 2008, 12:21   

hmmm jak dla mnei to .... chyab bedzie ciezko znalesc kogos kto zrobi wszystko za jednym zamachem ... kazda naprawa to inna dziedzina nie jestem z warszawy ani okolic wiec... nei pomoge w temacie . Taka moja mala rada ... jak juz bedziesz mial ustawiony warsztat blacharski >>lakiernictwo>> elektryke >> mechanike >> przed zaczeciem pracy postaraj sie wypiaskowac cala bude podwozie wszystko . Nie wiem jaki jest doklandy koszt tej operacji ale mysle ze w 400 pln powinno sie zamknac mowie o tym bo ... duzo sie ukrywa pod lakierem a podwozie ... sam zobaczysz :) pozdrawiam i czekam na reacje z zabiegow w spa :) pozdro.
_________________
Fiesta Ruless :)

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925
 
 
noxx 

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciej
Wiek: 36
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 53
Skąd: Katowice
Wysłany: 17 Lis 2008, 13:34   

xr2Fun masz kogos czy sam mogł byś się takimi sprawami zając ja narazie nie śmiało rozglądam się kogoś kto ogarną by moją xrke do końca razem z montażem gaźników 2xsolexy addhe 40 i paru innych spraw .
_________________
www.mrcleaner.pl

 
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 17 Lis 2008, 14:01   

kostek88wjcz napisał/a:
przed zaczeciem pracy postaraj sie wypiaskowac cala bude podwozie wszystko . Nie wiem jaki jest doklandy koszt tej operacji ale mysle ze w 400 pln powinno sie zamknac .

chłopaki naprawde piszcie do diabła o rzeczach o których cos wiecie bo z takiego pitolenia rodza sie jakies durnoty i mity i potem człowieka szlag trafia jak przyjdzie filozof i zaczyna mi tłumaczyc ile usługi kosztuja bo on gdzies na forum przeczytał ....
wypiaskowanie budy kostek to zajebista operacja ..przede wszystkim trzeba auto rozebrac do zera !!!!! bo jesli cos zostanie to albo bedzie zniszczone albo popsute ...dotyczy to wszelkich gum ..układu hamulcowego ...amorów etc etc ... piaskowanie robi sie raczej w ciepłe miesiace .....piaskowanie odsłania zawsze !! :fox: wiecej niz by sie chciało i nagle z małego remontu ...szykuje sie wielki reiont albo zmiana budy :fox: ..piaskowanie malego auta z malowaniem epoksydem ( bo buda pokryje sie rdza w ciagu kilku godzin ) to wydatek ok 1600-2000 tys pln ...bazuje na starych cennikach obecnie napewno bedzie drozej ...i uwaga jesli zrobia to spece od piaskowania naczep tirów i mostów kazda cienka blacha bedzie nadawac sie potem do wyrzucenia :fox: ....
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
Ostatnio zmieniony przez LOY 17 Lis 2008, 15:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
noxx 

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciej
Wiek: 36
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 53
Skąd: Katowice
Wysłany: 17 Lis 2008, 14:39   

1600-2000 to dobra cena , łatwo powiedzieć wypiaskuj budę jest masę roboty z przygotowaniem samej budy , speców od tirów i mostów raczej radze omijać :D

Jest parę zakładów w pl które potrafią wypiaskować duże połacie cienkiej blachy tak żeby jej nie podziurawić ani nie pofalować , używa się drobinek szkła , łupinek z orzechów :D itp :)

ja myśle że 5 tyś wystarczyło by na przygotowanie auta do piaskowania piaskowanie ewentualne niewielkie poprawki blacharskie malowanie podkładem i ewentualne składanie po lakierowaniu . niestety realnie są straszne ...


Zawsze są tańsze rozwiązania możemy pobawić się w piaskowanie tylko niektórych obszarów podwozia i i wnętrza auta (podłogi ) zabezpieczając reszte elementów specjalna folią .
_________________
www.mrcleaner.pl

 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 17 Lis 2008, 17:02   

Domyślam się, że ciężko będzie się zmieścić w 5tyś., ale w tej chwili więcej nie mam.
Jest jeszcze kwestia o której zapomniałem powiedzieć odnośnie przeglądu. Jakiś miesiąc policja zabrała mi dowód bo samochód był za głośny i nie miał narożnika na zderzaku. Nie ważne. W każdym razie chciałem od razu przedłużyć przegląd, ale pan przeglądacz powiedział znajomemu, który był z Fiestką, że w chwili obecnej nawet przy dopłacie nie podstempluje przeglądu. Niestety jednak nie wiem co jest do zrobienia by takowy przegląd przeszła. Tak na prawdę to nie wiem, czy była w ogóle badana, czy po prostu koleś spojrzał na Fiestę i powiedział, że nie da rady.

Wrzucam zapowiedziane wcześniej zdjęcia.
























I dzisiaj doszedł dach do zrobienia po wizycie w myjni. Suszarka zaryła o mój daszek. Na szczęście szyberdach wytrzymał. Ale już wysłałem kwitek do ubezpieczyciela myjni.





 
 
mamuten 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Bartłomiej
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 314
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 17 Lis 2008, 17:36   

to masz trochę roboty
_________________
rekord pobity pełna butla 33.5 litra zrobiłem 380 kilosów z popitalaniem

Szatan i Kupidyn są kolegami, którzy idą razem w poszukiwaniu ludzi nie mających nic do roboty
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Lis 2008, 18:50   

Starych ayt mechaniki nie chcą robić bo blokuje sobie miejsce na długi cza, roboty sporo a zysk niewielki, w porównaniu do napraw po kolizyjnych nowych aut. Ja w okolicach łodzi nie znalazłem warsztatu który podjął by się blacharki w Mk1.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kostek88wjcz 


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36
Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 488
Skąd: Wojnicz
Wysłany: 17 Lis 2008, 19:46   

LOY napisał/a:
chłopaki naprawde piszcie do diabła o rzeczach o których cos wiecie

przyznaje ze nie sie moj blad :) ale ... jezeli chodzi ogolnei o piaskowanie to tak jak mowi
noxx napisał/a:
piaskowanie tylko niektórych obszarów podwozia i i wnętrza auta (podłogi ) zabezpieczając reszte elementów specjalna folią .
_________________
moim zdaniem najlepsze rozwiazanie bo jaki ma sens po jakims czasie znalesc nowe rozwalajace sie elementy .
JoeMix napisał/a:
nie znalazłem warsztatu który podjął by się blacharki w Mk1.

ja znalazlem jednego ale ... teraz zaluje ze sam nie robilem tej blacharki (oczywiscie z pomoca znajomych ktorzy sie na tym znaja .
_________________
Fiesta Ruless :)

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Lis 2008, 01:02   

powiem tak . W przypadku mk2 jak bym mial 5 koła to bym odrazu poleciał do niemiec . Nie opłaca się ratować tej budy bo w niemczech za 200-500 euro kupisz dziewicę której nikt wcześniej nie naprawiał z idealnym wnętrzem . czasami da się znaleźć nawet takie auta w polsce . Zostaw sobie narazie to autko porozglądaj się za inną mk2 . niestety jest nadal zbyt młode auto by topić kapitał .młode w sensie generacji a nie koniecznie rocznika .
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 19 Lis 2008, 18:13   

Dioda: Ale czy to faktycznie się opłaca, bo za same koszty ściągnięcia mogę mieć trzecią fiestę, chyba, że jest jakiś magiczny sposób obniżenia radykalnie kosztów i sprowadzić Fiestę nie za 2000zł, czy 4000 korzystając z usług pobliskiego biura do ściągania samochodów.
Da się ściągnąć cały samochód z pominięciem większości opłat jako samochód na części, czy nie bardzo?

Dzisiaj widziałem się z Loy'em i obejrzał sobie samochód. Wyszło na to, że sama blacharka z lakierem pożarłaby cały mój budżet. Powstały więc dwa plany. Albo mk3 albo mk2 w wersji dwie w jednej. Dlatego pytam na razie orientacyjnie jak wygląda sprawa ściągnięcia samochodu zza granicy. Osobiście jestem bardziej nastawiony na drugi plan, bo jak to Loy powiedział, z mk3 youngtimer'a nie będzie.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Lis 2008, 18:51   

Zakup nowy wydech (cały!) skoro masz zabrany dowód za to (koszt jakieś 250 zeta), na szrocie poszukaj ranta zderzaka (frajersko że dałeś za to sobie zabrać dowód - bo niesłusznie) i jeśli mechanicznie auto jest OK (wszystkie światła, hamulce, ręczny, ogumienie), to przejdzie przegląd.

Jak bardzo i długo chcesz mieć Mk2?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 19 Lis 2008, 19:14   

Dowód już odzyskałem całość kosztowała mnie 150zł razem z przeglądem. Rant akurat miałem. Pan policjant się uparł i tyle. Kiedyś udało mi się wybronić za jazdę bez światła tylnego, tzn świeciło, ale na biało. A z tym nie szło się dogadać. No ale nie ważne.
Co do przeglądu. Na pewno hamulec prawy tylny jak pisałem hamuje o połowę gorzej. I nie jestem pewny stanu zawieszenia oraz układu skrętnego (na pewno przegub prawy jest do wymiany, ale to nie wpływa na bezpieczeństwo jazdy).

Bardzo chce mieć mk2 i dłuuugo nią się cieszyć, gdyż jest bardzo pociesznym autkiem:) Ale nie chce też tego robić po kosztach. Loy zaproponował mi prace po kosztach, przy jakości również po kosztach, bądźmy szczerzy za darmo dobrze nikt nie robi. Powiedział, że dobrze będzie wyglądać, ale nie wiadomo kiedy znów coś wyjdzie (trochę inaczej to ujął, ale sens chyba ten:) )

Najrozsądniejszym pomysłem wydaję się być złożenie dwóch fiest w jedną tylko trzeba znaleźć zdrową budę na ile to możliwe.

Jeszcze napomknę, że w obecnej budzie, nie ma części która nie wymagałaby malowania. Jakiś pierdół do zrobienia, ale część całą trzeba pomalować. A malowanie całości to min. 3000zł.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Lis 2008, 22:01   

hm trzeba przytargać bez opłat mk2 i przełożyć tylko "część" niezbędnej blacharki do nowego auta . zabezpieczyć zrobić serwis i jeździć .
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Lis 2008, 10:52   

Wejdź pod auto, dokonserwuj podłogę, na zewnątrz też weź budę przygotuj do zimy,,,, na wiosnę wrócimy do tematu. (tylko kasy nie rozwal na boki w tym czasie).
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 9 Gru 2008, 16:13   

Jakieś relacje wypadałoby zdać.

Na dzień dzisiejszy wygląda to tak. Ostatnio Fiestka się rozkraczyła, ale okazał się to być przegub. Wymieniłem, więc przegub, przy okazji końcówki drążków i fiesta ma przegląd. Okazało się jeszcze, że sworzeń wahacza lewy jest do wymiany, ale to w sobotę zrobię.
Dowiedziałem się też od mechanika, że mogę wziąć tą Fiestę za darmo. http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C3120424
Jeżeli chodzi o jej blacharkę to chyba jej stan jest gorszy od mojej no i nie ma sprzęgła. Ale podobno jest silnik w bardzo dobrym stanie, ale muszę jeszcze mechanika do niej podesłać, żeby zobaczył. I tak byłby to samochód jedynie na części. Nawiasem mówiąc historia tego samochodu jest dziwna gdyż był w niej diesel, ale padł, więc ktoś ściągnął do niej silnik 1.1 ze Szwajcarii. Jak dla mnie to trochę przekombinowane to wszystko. No ale nie ważne.
Poprosiłem też znajomego znajomego, który jest restauratorem samochodów, żeby obejrzał tą Fiestkę http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C6803202
Jeżeli jej stan się okażę sensowny to ją wezmę i będę składał z tych wszystkich Fiest jedną. A może ktoś z Was ją już oglądał?

Miałem jeszcze ściągać Fiestę z niemcowni, ale szkoda mi trochę pięniedzy na pokrycie kosztów sprowadzenia, które mógłbym przeznaczyć na poprawianie Fiesty.

Ale to już wszystko na spokojnie skoro moja Fiestka może nadal jeździć:)
Jak się wydarzy coś ciekawego to dam znać:)

Edit:

Jeszcze zapomniałem dodać, że zrobiłem sobie zderzak tylny z blachy dachowej:) Co prawda jest brązowy, ale prawie nie widać:)
 
 
Skfarek 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 836
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 9 Gru 2008, 22:15   

Ta druga już była rozpatrywana na forum, jak poszukasz znadjziesz wątek, wygląda jak xr (niech mnie lepsi poprawią aż tak na mk1 i mk2 się nie znam) ale silnik dziwny bo litrówka i moc też nie ta - skąd 70 KM?
_________________
Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara) :)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień :)
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2
Profil Facebook
 
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 9 Gru 2008, 23:33   

blood_brother2 napisał/a:
Poprosiłem też znajomego znajomego, który jest restauratorem samochodów,:)

chłopie jak ty masz znajomego -znajomego -znajomego restauratora samochodów ..to ty nie masz powodów do narzekania i obaw .. dopinguję projekt z całej siły i mam nadzieje ze na wielkich planach i kalkulacjach projekt sie nie skończy ..wzglednie na 40 Kg szpachli i 3 litrach matowej farby :fox:
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Internetowe sklepy z częściami do Fiesty
Gość Serwisy / Mechanicy / Sklepy 14 7 Paź 2018, 09:52
Parzych
Brak nowych postów Przyklejony: Renowacja powłoki lakierniczej felg stalowych
szyszunia1514 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 1 23 Paź 2011, 21:36
uri90
Brak nowych postów [MK4] Renowacja zderzaków
poobdzierane lakierowane zderzaki
mk4_driver Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 15 18 Wrz 2010, 09:19
Ad@mus
Brak nowych postów [MK4] Renowacja Halogenów
naprawa wkładów
mk4_driver Elektryka 8 25 Mar 2010, 19:02
Marcinowaty
Brak nowych postów Renowacja felg aluminiowych by Ryba88
Gówniash garage in attack !
Ryba88 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 1 3 Kwi 2010, 20:56
AccessX


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.