Czy jest sens zmieniać same pierścienie w styranym silnku? |
Autor |
Wiadomość |
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 6 Lis 2008, 20:20 Czy jest sens zmieniać same pierścienie w styranym silnku?
|
|
|
Czy jest sens zmieniać same pierścienie w styranym silnku?Pytanie do profesjonalistów i laborantów, zdanie teoretyków mnie nie interesuje.Ile takie rozwiązanie ma szanse wytrzymać?Jakie pierścionki kupić, takie same jak ściągnę czy nadmiarowe?Zamierzam wyciągnąć tłoki od spodu silnika więc ściąganie głowicy nie wchodzi w grę. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Lis 2008, 21:07
|
|
|
Kiedyś z ojcem wymieniałem w Kaszelku i w Zaporożcu, więc coś w tym jest - więcej szczegółów niestety nie podam. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Lis 2008, 21:15
|
|
|
hm
jeśli nikt tego wcześniej mu nie robił to efekt bedzie na 10-20 tyś km i koniec .
co do wyciągania tłoktów to raczej wątpie żeby dało się je wyjąć w dół , tym bardziej może być problem żeby je potem wsadzić . poco chcesz te pierścienie zmieniać ? nie ma kompresji ? a może usiadły zawory w głowicy ? najpierw upewnij się co jest grane potem zaczynaj działać . |
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 6 Lis 2008, 21:20
|
|
|
Mój wujek dobra rada mówił mi, że samych pierścieni się nie wymienia bo cylindry są wyjechane nieregularnie przez stare pierścienie, a nowe szlifują je inaczej i będzie jeszcze gorzej. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 8 Lis 2008, 13:41
|
|
|
diodalodz napisał/a: | hm
jeśli nikt tego wcześniej mu nie robił to efekt bedzie na 10-20 tyś km i koniec .
co do wyciągania tłoktów to raczej wątpie żeby dało się je wyjąć w dół , tym bardziej może być problem żeby je potem wsadzić . poco chcesz te pierścienie zmieniać ? nie ma kompresji ? a może usiadły zawory w głowicy ? najpierw upewnij się co jest grane potem zaczynaj działać . |
Jak mam się upewnić co jest grane? W jaki sposób sprawdzić zawory?Pierścienie chciałem zmienić żeby nie dymiło w 1' przypadku a w drugim żeby wzrosła kompresja bo w tej chwili mam na 2 garach po 24 atmosfer na trzecim 27 na czwartym 29. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Lis 2008, 15:33
|
|
|
hm stawiasz na noc mechanikowi auto , wykręca wtryski i wkręca próbnik , sprawdza ciśnienie na zimnym silniku , dolewa oleju do cylindrów i sprawdza ponownie . Jeśli ciśnienie nie wzrośnie to wina jest w głowicy . Jeśli wzrośnie to siedzi dół silnika . |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
|
|
|
|
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 9 Lis 2008, 17:00
|
|
|
diodalodz napisał/a: | hm stawiasz na noc mechanikowi auto , wykręca wtryski i wkręca próbnik , sprawdza ciśnienie na zimnym silniku , dolewa oleju do cylindrów i sprawdza ponownie . Jeśli ciśnienie nie wzrośnie to wina jest w głowicy . Jeśli wzrośnie to siedzi dół silnika . |
Już zostawiłem samochód "profiesionalnemu" warsztatowi Diesla.Ziomuś zmierzył ciśnienie wyszło 24/24/27/29 osłonę zaworów zdjął zobaczył jakie to bardzo interesujące, zakręcił 3 śrubki i skasował 80 zł i tyle.Nic nie poradził co może być.Rozbierze się dowie;]
Musze nabyć urządzenie do pomiaru ciśnienia i wziąć sprawy w swoje ręce. |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Lis 2008, 12:38
|
|
|
Różne są szkoły, generalnie silnik można rozkręcić na pół - głowicę przykrytą u góry deklem zaworów, i blok, zakryty od dołu miską olejową - po środku tego jest uszczelka głowicy.
[ Dodano: Pon Lis 10, 2008 12:38 ]
Stop, podobno połówki są równe, więc silnik nie rozkręca się na pół tylko na 2 części |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
vis
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Mar 2005 Posty: 33 Skąd: Słupca
|
Wysłany: 14 Lis 2008, 09:46
|
|
|
freeman napisał/a: | Mój wujek dobra rada mówił mi, że samych pierścieni się nie wymienia bo cylindry są wyjechane nieregularnie przez stare pierścienie, a nowe szlifują je inaczej i będzie jeszcze gorzej. |
Ach ten wujek....
Doświadczenia z autopsji "przed i po" wymianie pierścieni:
Przed- zużycie oleju ok. 1l/1000km
Po- zużycie oleju 0(zero)l/15000km (od wymiany do wymiany), Wyzsza moc silnika... Całkowity koszt (z roboc) ~250zł, komfort psychiczny-bezcenny.
Przebieg po wymianie ok30000km.
Wujek "dobra rada", radzi "dobrze" ale szkoda że tylko teoretycznie, bo w praktyce kosztochłonne remonty są ekonomicznie NIEUZASADNIONE.
Jak mówi stare przysłowie: "Im więcej wkładasz pieniędzy w stary samochód, tym później będziesz miał nowy". |
_________________
|
|
|
|
|
XxX_Daro_XxX
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Adam
Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: 14 Lis 2008, 14:28
|
|
|
Samych pierścieni nie wymieniaj bo nie ma sensu. też chciałem ale do tego wtedy musi być szlif głowicy który w trójmieście robią najbliżej i koszt to 300zł do tego tłoki, też cos trzeba z nimi zrobić więc to nie takie proste i tanie. Myślę, że daj sobie spokój ;] |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Lis 2008, 17:29
|
|
|
XxX_Daro_XxX napisał/a: | Samych pierścieni nie wymieniaj bo nie ma sensu. też chciałem ale do tego wtedy musi być szlif głowicy który w trójmieście robią najbliżej i koszt to 300zł do tego tłoki, też cos trzeba z nimi zrobić więc to nie takie proste i tanie. Myślę, że daj sobie spokój ;] |
nie trzeba . planujesz glowice za 80-100 zł . to o czym piszesz to roztoczenie cylindrów i nowe tłoki a to już jest prawdziwy remont silnika można powiedzieć książkowy jeśli wał i panewki są ok . |
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 14 Lis 2008, 20:59
|
|
|
vis napisał/a: | Wujek "dobra rada", radzi "dobrze" ale szkoda że tylko teoretycznie, bo w praktyce kosztochłonne remonty są ekonomicznie NIEUZASADNIONE. | oj nie tylko w teorii. Byłbyś zdziwiony ile i jakich pojazdów On naprawiał, co nie znaczy, że zawsze ma racje. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 14 Lis 2008, 21:41
|
|
|
Nie wiem skad te wszystkie osady jesli nikt nic nie wie na temat twojego silnika. Jesli chodzi o wymiane samych pierscieni to ma ona sens dopiero po sprawdzeniu gladzi i ksztaltu cylindrow. Jesli niema rys i przekroj ine jest owalny to mozesz wlozyc nowe pierscienie o nominalnym rozmiarze bez szlifu cylindrow. Jesli sa owale to dupa zbita - trzeba zrobic wszystko. A w jakim stanie masz uszczelniacze zaworowe? Bo one tez maja duzy wplyw na dymienie silnika |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
karczochrulez [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Lis 2008, 22:36
|
|
|
megabajt jeśli chcesz poznać zdanie praktyków to pokaż im silnik w realu |
|
|
|
|
krecik
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34 Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 8 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15 Lis 2008, 00:47
|
|
|
ej tez przerabiałem ten sam temat i to niedawno... zrezygnowałem bo to robota do dupy...;/ jak już masz sie bawić w takie coś to trzeba by zrobić regeneracje głowicy i tak jak wyżej kolega Qzyn, pisze sprawdzić wszystko... a wyjdzie Ci ze tłoki do wymiany i będzie problem... za dużo siana to jest, jak jesteś zdecydowany i masz siano to zrób od razu wszystko... takie jest moje zdanie... ja wymieniłem olej na castrola i będę sobie dolewał... jeżdżę teraz w miarę jak "dziadek" czyli 2; 2,5 tys obrywów i zmiana biegu he he |
|
|
|
|
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Lis 2008, 08:51
|
|
|
krecik, to po co castrola lejesz ? |
|
|
|
|
|