Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Wahacz - tuleje i sworzen.
Autor Wiadomość
groochas
[Usunięty]

Wysłany: 29 Paź 2008, 14:49   [MK3] Wahacz - tuleje i sworzen.

Witam

Problem lezy w przednim prawym zawieszeniu. Rano strasznie zgrzypi, po paru kilometrach przestaje. Mechanior stwierdzil, ze do wymiany silentblocki (tuleje) wahacza i sworzeń.

Pytanie z mojej strony.
Czy warto kupic kompletny wahacz z tulejami i sworzniem ?
http://www.allegro.pl/ite...9_92r_nowe.html

Czy lepiej wymieniac same tuleje i sworzeń? Problem w tym, że nie mam dostępu do prasy, sam dostęp do kanału będe miał ze sporym ograniczeniem czasowym - nie mówiąc o ograniczeniach finansowych.
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 5 Lis 2008, 18:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 39
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Paź 2008, 15:44   

to jest dobra cena jeśli jest komplet, ale lepiej się upewnij przed kupnem

i upewnij się czy masz sworzeń łapany na trzy śruby czy dwie
ale z tego co pamiętam stare miały dwie :)
 
 
 
mareno 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 45
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 456
Skąd: Wierzejewice
Wysłany: 29 Paź 2008, 16:03   

Cena wydaje sie byc atrakcyjna, wiec mysle ze warto kupic taki zestaw i tym samym nie pitolic sie z wybijaniem tuleji itp.

natomiast co do skrzypienia, to nie do konca jestem pewien czy winowajca moze byc tuleja, czy tez sworzen. nie jestem fachowcem, ale moim zdaniem wybita tuleja charakteryzowalaby sie stukami-pukami, a nie skrzypieniem. no, ale moze jestem w bledzie.
_________________
Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło.
 
 
kaczoro 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartosz
Wiek: 40
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 391
Skąd: Jastrzębie/Krk
Wysłany: 29 Paź 2008, 16:13   

Ja mam wszystkie elementy metalowo-gumowe wymienione i wciąż czasami skrzypi :-P
Co do wahacza to cena naprawdę okazyjna ale jak będzie z jakością? Mam złe doświadczenia z najtańszymi częściami... ;-|

Pozdrawiam.
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 29 Paź 2008, 16:44   

Możliwe ze ten wachacz jest wykonany ze stali o słabszych parametrach i może sie odkształcić podczas jazdy np. po dziurach. Myślę ze lepiej zainwestować w wymianę elementów metalowo-gumowych
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 39
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Paź 2008, 17:58   

Marcinowaty, nie strasz mnie! niedawno sam władowałem taki tani wahacz do mojego czerwonego ferrari ;/
 
 
 
b.machnicki
[Usunięty]

Wysłany: 29 Paź 2008, 18:28   

÷ może skrzypieć, sam tak miałem, po wymianie sworznia i tulejek problem ustąpił, chociaż skrzypienie może też być od czego innego np.końcówki drążka, amortyzatora itp

÷ zamontowałem kiedyś tanie wahacze do f.escorta (takie samo rozwiązanie) i generalnie lepsze były stare (bo tylko stukały) niż nowe (nie trzymały koła w żaden sposób), wytrzymały ok 1500km i poszły do wymiany

÷ pionowy ułożenie tulejek powoduje że w zasadzie na gumie wahacz jest rzymany w obydwu kierunkach (przód-tył oraz na boki), a to wpływa na zbieżność i kąt pochylenia koła

÷ wymiana wahacza to około godzinki roboty, niekoniecznie na kanale

÷ części do tego samochodu są na tyle tanie że polecam zakup dobrego wahacza, lub jeżeli masz gdzie przeprasować to tulejek i sworzni
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 39
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Paź 2008, 21:19   

taki mały OT: jaki macie sposób na to żeby wahacz przykręcony na tulejach "wbić" do "koła" ? czyli jak sworzniem wbić do dziury ? :D
słyszałem, że jedni podnoszą lewarkiem tarczę, przez co odległość się zmniejsza i kąt jest lepszy
inni jeszcze mają inne rozwiązanie...

jak Wy to robicie ?
 
 
 
b.machnicki
[Usunięty]

Wysłany: 29 Paź 2008, 21:37   

zdemontowałem stary, wkładam nowy wahacz do blach trzymających go, ale nie wkładam śrub, podnoszę auto za tarczę, kąt jest prawie taki jak normalnie, wkładam sworzeń, centruję otwory na śruby, i jest ok, ważne żeby poluzować śruby i mocowanie w zwrotnicy jak auto stoi na starym wahaczu bo wtedy korekty przesunięć są nieduże, i jeden podnośnik do budy a drugi do podniesienia za tarczę, łatwiej ustawić i trafić
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 39
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Paź 2008, 21:43   

czemu ja na to nie wpadłem ? a ja się mordowałem z wsadzonymi śrubami :/

dzięki, przyda się na przyszłość
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 30 Paź 2008, 21:59   

szogoon napisał/a:
Marcinowaty, nie strasz mnie! niedawno sam władowałem taki tani wahacz do mojego czerwonego ferrari ;/


Spoko, napisałem tylko że istnieje taka możliwość. Jeżeli u ciebie jest ok to szerokiej drogi <oki>
 
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 214
Skąd: metropolia
Wysłany: 12 Lis 2008, 12:52   

Te tanie wahacze, to najgorsze chińskie badziewie. Jedna większa dziura i po zawodach. A tuleje tam wsadzone, to istna porażka. Nie ma co głowy sobie zawracać, takim bublem. Niestety, też mam do wymiany 2 wahacze. Po rozmowach i opiniach z mechanikami i sprzedawcami. W jednym mnie uświadomili. Kupić wahacz lepszej jakości. Wydatek za 1 szt. od 125-170.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.