Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] wentylator
Autor Wiadomość
Dzarowa
[Usunięty]

Wysłany: 31 Paź 2008, 15:25   [MK3] wentylator

Posiadacze najlepszych samochodow na świecie pomóżcie, w mojej fieście mk3 z silnikiem 1.3kat coś jest nie tak z instalacją od wentylatora, jak tylko silnik nagrzeje się na tyle aby włączył sie wentylator od chłodnicy po ok. minucie upala się bezpiecznik od wentylatora(30A), zmierzyłem napiećie w miejscu bezpiecznika i wynosi 13V niestety nie mam jak zmierzyć natężęnia.bardzo prosze o pomoc
 
 
macsuper 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 56
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 12
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 31 Paź 2008, 16:09   

A wentylator jak chodzi , nie jest przytarty czasem ( jak go trzyma na łożyskach to prąd może być za duży i bezpiecznik poleci ). Sprawdz jak się kręci ręką :-P
 
 
Dzarowa
[Usunięty]

Wysłany: 31 Paź 2008, 19:04   sprawdziłem

Sprawdziłem tak jak powiedziałeś i wydaje się normalnie, porównałem z dwoma innymi autami i mniej więcej to samo.
przypuszczalnie to nie to wiec co?
z góry wielkie dzieki
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Paź 2008, 19:22   

Zapakuj bezpiecznik nowy - włącz zapłon silnika (silnik nie musi pracować) zdejmij wtyczkę czujnika na termostacie i zewrzyj przewody we wtyczce - powinnien ruszyć wentylator, rozłącz mostek - powinien się zatrzymać, przy czym ruszyć powinien bardzo szybko, zatrzymywać się dośc długo - jeśli wywali Ci bezpiecznik, zdejmij wtyczkę z wentylatora i po założeniu nowego bezpiecznika powtóż test z odpiętą wtyczką, jak wywali bezpiecznik znowu to znaczy że gdzies masz zwarcie w instalacji, jak nie to znaczy że silnik wentylatora do wymiany.

Ja w swojej Mk1 mam 2 (dwa) wentylatory na bezpieczniku 5A (pięć amper) i jest git.

[ Dodano: Pią Paź 31, 2008 19:23 ]
A czy bezpiecznik pali się na postoju czy podczas jazdy? Sprawdź w która stronę dmucha wentylator jak się włączy.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 31 Paź 2008, 23:20   

Może być tak, że uzwojenie w silniku wentylatora jest nadpalone i jak sie nagrzeje robi się zwarcie i rośnie pobór prądu i sie spala bezpiecznik. Może być tak też ze zwarcie ma wyłącznik wentylatora bo może zwiera się z masą choć nie pamiętam czy tam się załącza plusem czy minusem. Kolejny problem to mogą to byc przetarte przewody zasilające i podczas jazdy zwiera się i bezpiecznik traach.
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 2 Lis 2008, 09:30   

Wg. mnie jedz do dobrego elektryka :fox:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Dzarowa
[Usunięty]

Wysłany: 2 Lis 2008, 12:53   

mimo świąt coś tam popatrzyłem i zrobiłem tak jak kazaliście gdy odłączony jest wentylator( przy właczonym zapłonie) nic sie nie dzieje gdy tylko właczam wentylator zaraz upala się bezpiecznik, kable przy termostacie (te zwarte) zaraz są gorące, wentylator kręci sie z rózną predkościa przy każdym właczeniu, a i w czasie pracy zmienia predkośc. to chyba jednak winna wentylatora.
P.S.
przed wakacjami wymieniłem termostat i czujnik, podłaćzyłem wszystko tak jak było, tylko tam gdzie jest termostat ta "śruba" gdzie podłacza sie kable była uszkodzona wieć kupiłem na szrocie i ją wymieniłem ale juz nie wiedziałem jak podłaczyć, czy to jakaś różnica, możę to to? ale termostat włacza się wtedy gdy powinien i wszystko jest ok.
PROSZE O POMOC. WEILKIE DZIEKI. POZDRAWIAM
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Lis 2008, 13:44   

Idz jeszcze raz na szrot i kup silnik do wentylatora lub cały wentylator... to jak podłączysz termowłacznik nie ma znaczenia, jak użyłeś nieodpowiedniego to zwyczajnie wentylator będzie się włączał za wcześnie lub za późno, ale nie ma to nic do jego pracy i prędkości, gdyż we fieście jest jednobiegowy.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Dzarowa
[Usunięty]

Wysłany: 2 Lis 2008, 20:31   WIELKIE DZIEKI

Bardzo wam dziekuje. jutro lece albo do sklepu albo na szrot. wielkie dzieki, dzieki wam myśle że rozwiązalem problem i moja fiesta znowu będzie najlepsza w mieście :rotfl:
pozdrawiam.[/b]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.