Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Zamknięty przez: Żółwik Tuptuś
15 Paź 2008, 23:01
[MK3] Jaki silnik na swap?
Autor Wiadomość
maddog 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 24
Skąd: Koszalin
Wysłany: 13 Paź 2008, 21:53   [MK3] Jaki silnik na swap?

Witam!
Mysle nad wsadzeniem do mojej fiesty 1.1 mocniejszego serca.
Jaki silnik najlepiej wybrac i jakie koszta przyblizone beda?
Czy lepiej 1.6 100 kilka km, czy moze 2.0 16v? Jakie moga byc osiagi przy 2.0? Jaka skrzynie wtedy i ogolnie co oprocz silnika musialbym zmienic. Mam juz w swojej histori jeden swap za soba tzn vectra A swap z 1.8i na 2.0i i oprocz silnika, sprzegla i pompy paliwa nic wiecej nie bylo zmieniane. Prosze o pomoc fachowcow.
 
 
trzeci 
Moderator





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13 Paź 2008, 22:41   

Sądząc po Twoich pytaniach, to nie zadałeś sobie trudu aby użyć funkcji szukaj.
A szkoda, bo znalazłbyś wśród wielu innych topiców mówiących o takich swapach, na przykład ten czytaj
W szukajkę wpisałem dokładnie: swap z 1,1 na 2,0
Jeśli zamiast 2,0 wpiszesz 1,6 znajdziesz równie dużo interesującego Cię materiału :)
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
kamilocha1 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 36
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 383
Skąd: SJ , SRC ;DD
Wysłany: 14 Paź 2008, 00:18   

2000 minimum musisz mieć na swapa bo zawsze jakiś cyrk wyjdzie ;)
_________________
cyyyklon

 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 14 Paź 2008, 09:27   

a przy 1.1 swap na 1.6/2.0 to jest wiele wiecej roboty niz w vectrze...chcesz bez roboty to mozesz wlozyc 1.3
a co wyzej to roboty wiecej...
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 42
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2813
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Paź 2008, 15:03   

podstawowe pytanie przystosowales zawieszenie i uklad hamulcowy do wiekszego silnika ? ;/
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
maddog 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 24
Skąd: Koszalin
Wysłany: 14 Paź 2008, 16:54   

jeszcze nie przystosowalem
narazie chce stworzyc tzw plan zeby miec rozeznanie
zawias kupilbym komplet tyl przod gt cupline
a hamulce jakies brembo czy cos by sie znalazlo
moze mi ktos powiedziec ile wyszlo by za swap na 2.0?
nie liczac z robocizna to w 3 tys ze wszystkimi potrzebnymi czesciami bym sie zamknal?
aha i ile wychodzi za swap na 1.3 tak z ciekawosci pytam
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 14 Paź 2008, 17:59   

O Boże, chyba trzeba bedzie w końcu napisać kolejny FAQ :sad: :sad:


Zawias i chamulce to nie tylko tarcze i amorki+spręzyny. Dochodzi do tego jeszcze:

- wieksze zaciski (min od xr2i)
- pompa hamulcowa,
- korektor siły hamowania,
- stabilizator/y


Co do samego swapu, to zalezy do czego ma służyc auto. Co do osiągów mk3 z 2,0 16v to około 8s 0-100km/h. Koszt w zależności od silnika od 2-5tyś PLN
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 14 Paź 2008, 21:20   

PumaRST napisał/a:
Co do samego swapu, to zalezy do czego ma służyc auto. Co do osiągów mk3 z 2,0 16v to około 8s 0-100km/h. Koszt w zależności od silnika od 2-5tyś PLN

A moim zdaniem to jest zdecydowanie za mało .... Jak na ten stan co autor topicu ma samochod... Ja majac Future i 3000 pln nie podjałem sie swapa na 2.0, i chociaz mam juz zawias, hamulce, staby, po cześci elektryke, podzespoly do 2.0 i to wszystko podszykowane to moim zdaniem 3000 moze byc troche maławo jak na fachowo wykonany swap... A lepiej nie zaczynac swapa jak CI ma braknac kasy, lepiej odlozyc i poczekac...

A kolego jak na poczatek moge Ci poradzic, zrob konkretnie zawias, staby, rozporka i zobaczysz jak to auto sie zajefajnie prowadzi... Potem hamulce od RS... Zrob sobie porzadnie blachy i zajmii sie silnikiem.... a znajac stan obecny fiest cos czuje ze spokojnie dojdziesz do 10 k pln ... Chyba ze znajdziesz jakiegos fajnego dawce...
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
maddog 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 24
Skąd: Koszalin
Wysłany: 14 Paź 2008, 21:47   

dzieki za tresciwa wypowiedz FiFa,puma tez masz racje,wiec chyba jednak nici z tego bo szkoda mi tyle kasy ladowac w moja fieste,wolalbym juz cos wiekszego jakbym mial wykladac kolo 10tys
a przy zmianie na 1.3 to chyba za duzo modow nie trzeba robic,co nie? Ile tak orientacyjnie i ile taki 1.3 ma do setki
p.s. chyba ze rowniez problemu by nie bylo przy swapie na 1.4
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 14 Paź 2008, 22:27   

dość!!

swapuj 1,3 bedzie najtaniej i najprosciej. jak dobrze poszukasz to wyjdzie cie to około 1tyś.


a tu zamykamy temat bo do niczego nie doprowadzi!!
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
jokerkb
[Usunięty]

Wysłany: 15 Paź 2008, 00:04   

dlaczego kolege tak gasicie?? jak ma silnik za grosze to dlaczego go ma sobie nie zamontować??? to odrazu musi polerować kolektory i lekkie koło zamachowe :] zapas mocy bedzie miał a jak ma głowe na karku to nie bedzie uznawał tylko dwa połozenia pedału gazu że musi wymienić zawieszenia z hamulcami :] może jezdzic jak 1.3 ale kiedy trzeba to depnie na 3 sekundy więcej...

[ Dodano: Sro Paź 15, 2008 00:12 ]
ja od połowy miesiąca probuje na tym forum od kilku ludzi uzyskać info na temat kilku pinów łączacych wiązke kompa z silnika 1,6 16v z wiązką fiest 1,1i 96r
A każdy proponuje mi kupno całej wiązki od futury.... Nikt nie poda mi opis pinów czyli jego funkcji :(
chyba że pojade do serwisu forda i tam mi swapa zrobią za te 4tysie to wtedy rozumiem dlaczego tak drogo i zwracam honor :]
pozdro.....
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 15 Paź 2008, 06:47   

jokerkb, nie rozumiem o co ci chodzi w twojej wypowidzi.

nie porównuj swapu na 1,6 16v na swap 2,0 16v bo to zdecydowanie inna zabawa powiązana również z mapowanie elektoniki.

co do wiązki z 1,1 a 1,6 to zupełnie inne wiązki z innymi kostkami i co najwazniejsze z innym osprzętem do którego 1,1 jest nie przystosowane. ktoś ci proponuje wiązke od 1,1 to ja kup ułatwisz sobie zadanie i to znacznie, chcesz przerabiac wiazke, pewnei sie da bo łącze do ECU jets takie samo ale poza tym praktycznie nie ma podobieństw.


Zapomniałem zamknąć wczoraj ?? to dziś to zrobie :yes:

A koledze piszemy takie a nie inne rzeczy zapewne dla tego ze wsadzaliśmy rozne silniki do mk3 i czym silnik bardziej nie pasował do mk3 (nie byl kiedykolwiek w niej seryjnie montowany) tym wiemy że jest top droższe.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 42
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2813
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Paź 2008, 08:29   

opis pinow :/ great a czy ty joker wzialem pod uwage ze 1.6 16V we fiescie nie ma edis ze masz wiecej czujnikow niz w 1.1 i ze masz przeplywomierz zamiast mapsensora czekam ktorego pieknego dnia przemadrzale cwaniaczki az powstanie post rozwalilem moja fofi bo wylecialem z zakretu albo nie wychamowalem tani tuning jest do dupy i ja juz sam na wlasej skorze sie o tym przekonalem

PS. Pytasz sie ludzi ktorzy juz kilka swapow zrobili wiec przestan chrzanic glupoty bo tylko cisnienie podnosisz od rana
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15 Paź 2008, 09:05   

to lepiej sprzedaj fieste i kup odrazu cos innego bo szkoda pakowac 1tys zl
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
mechcom 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 397
Skąd: Wolsztyn (PWL)
Wysłany: 15 Paź 2008, 09:07   

czemu tak uwazasz ze nie warto ?? ;/ ;/
_________________
Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda :D
Moja Fiestka Zapraszam :) http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613 :devil:
 
 
 
jokerkb
[Usunięty]

Wysłany: 15 Paź 2008, 12:57   

[quote="PumaRST"]jokerkb, nie rozumiem o co ci chodzi w twojej wypowidzi.

co do wiązki z 1,1 a 1,6 to zupełnie inne wiązki z innymi kostkami i co najwazniejsze z innym osprzętem do którego 1,1 jest nie przystosowane. ktoś ci proponuje wiązke od 1,1 to ja kup ułatwisz sobie zadanie i to znacznie, chcesz przerabiac wiazke, pewnei sie da bo łącze do ECU jets takie samo ale poza tym praktycznie nie ma podobieństw.



Przepraszam za wczoraj troche mnie poniosło :] Czytajcie koledzy dokładnie a zobaczycie że posiadam całą wiązke z kompem do 1.6 ze wszystkimi czujnikami. I tą wiązke OD 1.6 RAZEM Z KOMPEM OD 1.6 chce podłączyć w samochodzie.
Posiadam wiązke z kompem od 1.6 jeszcze raz pisze żeby była jasność....
i teraz musze wyrwać wiązke silnikową 1.1 wywalić na złom a wkitrać wiązke od 1.6 którą posiadam... Chyba teraz każdy wie o co mi chodzi
Nie pytam jak przerobić wiązke 1.1 by pasowała do 1.6 bo bym musiał być nienormalny :] chce podłączyć w samochodzie w którym jest silnik 1.1 wiązke do 1.6

to jest ta kostka 12pin połączona jak narazie z instalacją 1.1
http://img383.imageshack....=img1096ap8.jpg

kostka od strony instalacji wewnątrz kabinowej
http://img383.imageshack....=img1068ji5.jpg

kostka instalacji z kompem 1.6 16v jak widać jest
http://img383.imageshack....=img1071pb6.jpg

pozdro
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 15 Paź 2008, 23:00   

kurde - dlaczego to zawsze ja muszę trafić na takiegówno do zamknięcia ? :|

Joker - Zrób z tego osobny temat ( choć chyba lepiej w elektryce , ale możesz i tu ) a to gasimy bo wstyd .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.