Fiesta TD 115KM/130KM |
Autor |
Wiadomość |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 29 Wrz 2008, 19:23 Fiesta TD 115KM/130KM
|
|
|
Tak w stylu bardziej Pieska piszę. Chcę powalić teorią na ile w niej jest prawdy. Nic więcej.
Otóż Fordon bawi się w Syczące Diesle. 1.8. A moje pytanie leży w opcji 2,5TD (scorpio np.). Czy jest to w ogóle możliwe?
Silnik ma niezłą moc, piękny moment...wygląda ciekawie. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 29 Wrz 2008, 19:54
|
|
|
Prawda jest taka ze silnik 2,5 w scorpionie pochodzi z PSA, ma bardzo wadliwa konstrukcje i nadmiar elektroniki ktora to powoduje te awarie, do tego rozwiazanie 4 gary i 4 glowice to przegiecie paly.
Bardziej logicznym rozwiazaniem byl by swap silnika 2.0TDDI bo nie ma on powalonego CR Dephi i daje sie chipowac a za razem jest podatny na mechaniczne zmiany, a z racji pojemnosci Nm beda tez zacne, a dokladajac do tego np sprezarke z 3.0 BMW hmmm bylo by fajnie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 29 Wrz 2008, 23:15
|
|
|
chłopaki - powiedzcie mi jedną rzecz - rozmawiacie o silnikach warzących tyle co 2 diesele 1.8 - powiedzcie mi zatem w którą stronę to będzie jeździć |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Bongo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 38 Dołączył: 18 Maj 2005 Posty: 467 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 29 Wrz 2008, 23:32
|
|
|
I tu sie fordon powaznie mylisz... w scorpio byly 2 rodzaje silnikow 2.5 TD ...do bodajze 11.92 byly silniki od PSA ktore byly bez awaryjne praktycznie i posiadaly moc 92 KM ...zwykle turbo chyba awet bez IC i bez elektroniki...a pozniej wsadzili wloski silnik VM motori 115 km a pod koniec produkcji 125 ktory juz posiadal elektronike i tak jak piszesz 4 glowice na 4 garki. I wcale to nie jest glupie rozwiazanie ...bo jak wanie jakas glowica to wymieniasz jedna na 1 garku a nie jedna po calosci to tak na temat scorpio ktore tez mam w rodzinie choc malo realne jest wsadzic to do fiesty |
_________________ Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI + |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 30 Wrz 2008, 15:20
|
|
|
Piszemy o turbo dieslu a nie o wolnossaku, 115KM i 125KM na moje to to samo tylko jedno z elektronika a drugie bez.Glownie problemy sa z 2.5TD 125KM z tego co widzialem i co slyszalem, 115KM niby nie odbiega duzo kastrukcja od 125KM, podobnie jest w BMW 2,5TD i TDS.
Zolwik 2.0 TDDI to rozwiert 1.8 nic specjalnego tylko pojemnosc wieksza wiec bez tragedii |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bongo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 38 Dołączył: 18 Maj 2005 Posty: 467 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2 Paź 2008, 00:18
|
|
|
wiem ze piszemy o TD...wolnossacy 2.5 D byl w scorpio do 91 roku i mial 67 albo 69 km niepamietam dokladnie... |
_________________ Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI + |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 2 Paź 2008, 15:58
|
|
|
Specyfikacja Scorpiona na 1994 przewidywala jeden silnik wysokoprezny o pojemnosci 2,5 TD i mocy 115ps a na 1996 dostal dodatkowy katalizator zeby spelniac norme 91/441
Jak chcesz moze zrobic foto i wkleic
Natomiast w starej budzie ( prospekt z 1993r) przewidywal tez tylko jedna jednostke wysokoprezna o pojemnosci 2,5 115ps/4400rpm i 270Nm/2200rpm.
Odnosnie 2,5D wolnossaka jest adnotacja ale tylko w transicie (prospekt z 1993r) silnik 2,5D 51kW (70PS) 2,5D mit oxi cat 59kW (80PS) oraz 2,5TD 63kW (85PS) 2,5TD z elektronicznym sterowaniem 74kW (100PS)
Na zyczenie zrobie foty i powklejam... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bongo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 38 Dołączył: 18 Maj 2005 Posty: 467 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 3 Paź 2008, 11:18
|
|
|
panie fordon oto skany z ksiazki "Sam naprawiam Ford SCORPIO'' 2 generacje Pierwsze 2 tabelki przedtawiaaj silniki scorpio 1 a ostatnia tabelka przedstawia silniki scorpio 2
 |
_________________ Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI + |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 5 Paź 2008, 19:17
|
|
|
No i skorpion 1 ma silnik z transita,do tego jakis patent 92KM i pozniej 115KM jednostka ktora to przeszla dalej do scorpio 2, ale nigdzie nie widze jednostki 125KM.
Transit
Scorpio MK1
Scorpio MK1
Scorpio MK1
Scorpio MK2 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bongo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 38 Dołączył: 18 Maj 2005 Posty: 467 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 8 Paź 2008, 22:08
|
|
|
tylko ze silnik 92 PS proukowali francuzi czyli koncern PSA a silnik 115 i 125 ps włosi ...czyli VM MOTORI ...a w silniku 115 i 125 koni roznica byla w elektronice bodajze tylko...no i ffordon podstawowa sprawa...ze w scorpio silnik 92 PS byl przed FL ! |
_________________ Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI + |
Ostatnio zmieniony przez Bongo 18 Gru 2008, 00:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 10 Paź 2008, 16:18
|
|
|
Czyli te same jednostki w Transicie jak i w Scorpio I, a dwie pozostale to tez to samo tylko wzmocnione elektronika... tak samo jest miedzy silnikiem 1.8TD a 1.8TDDI moc ta sama a Nm wiecej i pozniej 100KM Focus 1.8TDDI i wiecej Nm.
Dla mnie silnik na 4 glowicach to padaka straszna bo co chwile mialem takiego delikweta na przepalone uszczelki pod 1 i 2 garem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 10 Paź 2008, 17:32
|
|
|
i co sie podniecac i tak nikt nie bedzie takiego czegos rzezbic.... moim skromnym zdaniem, jak ktos chce szybka ekonomiczna fieste to tylko 2.0 TDCI i czip i 160km... i masakator... dłubanie 1.8 td jak i 2.5 niema sensu z racji tego że ciężko mape ogarnąć, chyba że SA wstawić, ale to już będzie ogromny koszy. TDCI idą ciągle w dół za 5tyś szło by myślę ogarnąć to... tzn sam zakup silnika z osprzetem i turbina... reszta customowe |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 10 Paź 2008, 17:59
|
|
|
Piesek napisał/a: | i co sie podniecac i tak nikt nie bedzie takiego czegos rzezbic.... moim skromnym zdaniem, jak ktos chce szybka ekonomiczna fieste to tylko 2.0 TDCI i czip i 160km... i masakator... dłubanie 1.8 td jak i 2.5 niema sensu z racji tego że ciężko mape ogarnąć, chyba że SA wstawić, ale to już będzie ogromny koszy. TDCI idą ciągle w dół za 5tyś szło by myślę ogarnąć to... tzn sam zakup silnika z osprzetem i turbina... reszta customowe |
No i oto jest naukowa teoria poza jednym hmmm tekstem
Cytat: | dłubanie 1.8 td jak i 2.5 niema sensu z racji tego że ciężko mape ogarnąć |
1.8TD nie ma map paliwowych jest sterowane cisnieniem i podcisnieniem, Endura ma tam jakis sterownik ale jego nie da rady w zaden sposob programowac czy tez robic cudow na kiju, wszystko sterowane jest tam mechanicznie w zasadzie.
Z reszta sie zgadzam ze TDCI 2.0 byl by masakratorem, ale ja sie tego napewni nie podejme juz raz mialem auto oryginalne jak tofik... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 10 Paź 2008, 18:02
|
|
|
wiem że TD jest sterowane mechanicznie dlatego napisalem że żeby mialo sens dlubanie tego musiala by byc tam wstawiona elektronika.... czyli komputer stand alone, bardziej dokladnie szlo by zrobic dawke nich mechanicznie sie bawic |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 10 Paź 2008, 18:55
|
|
|
Nie no powiem szczerze i to chyba jest dla każdego zrozumiałe, że jednak silnik 2.5 to 2.5 a nie 1.8 czy 2.0 (choć to i tak już duże pojemności). Miałem ostatnio przyjemność (aby dobrze nazwane?) jeździć autkami w dieslu z małą pojemnością (głownie chodzi o clio II po lifcie 1.5dCi) i dochodzę do wniosku, że to jest zrywne jak jest puste. Wraz z dochodzeniem ciężaru te koniki mechaniczne znikają! Dla porównania zaś jeżdżę również 2.5TDi (A6 - słabsza 115KM) i to przy pełnym obciążeniu nadal rwie...dlatego sobie pomyślałem o czymś większym (bardziej konserwatywnym niż 1.4/1.6TDCi) i mocniejszym w rzeczywistości...
Ale dzięki Ci Fordon, oraz Bongo, za informacje (szczegółowe te i nie tylko) oraz wyjaśnienie sensu swapa (a w zasadzie jego braku) tego silnika do fiesty. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 11 Paź 2008, 09:11
|
|
|
Od dawna wiadomo ze wiekszy moze wiecej ale w tym przypadku technologia robi juz swoje.
Ostatnio mialem okazje ogladac glowice TDCI oraz sprezarke ktora to ciepla strone ma mniejszcza niz T2 u mnie ale za to zimna strona jest wielkosci T25 :yyy: i to male cos dmucha 1,5 bara fabrycznie, fajnie zachipowany TDCI nie tyle w kierunku KM a bardziej Nm mogl by robic naprawde ciekawe czasy w MK3.
Troche danych:
pojemność skokowa: 1997 ccm
moc: 128.0 KM
moment obr.: 320.0 Nm
Jak dla mnie makabra, bo wiem co robi 220Nm z 1.8TD, a teraz taki Mondeo wazy 1400kg, MK3 w najlepszym przypadku z tym silnikiem 950kg to jest juz 450kg roznicy, mondeo robi na tym silniku 9,8s do 100km/h to co bedzie robic TDCI w MK3 :yyy: |
_________________
 |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11 Paź 2008, 12:20
|
|
|
kumpel ma golfa 3tdi 196km i robi coś około 6s do setki... miał dłubać to na 250km, ale do zabawy robi mk2 1.8t by S3... i powiem że to tdi zapierdziela nie miłosiernie, skrzynie z tego co pamiętam ma od sharana, 245km/h, tyle sam osobiscie z nim jechałem, żaden seryjny crx, czy corrado, czy 325 niema szans... niemówie tu o v-max tylko na kresce, poprostu do pierwszej setki zbiera się zadżebiście, poprostu czuć to przyspieszenie, ma felgi 17" od audi TT, myślę że gdyby wsadził 15" z r888 to by jeszcze było piękniej, to 3 biegu opony popiskują, czasem na 4 też prześlizgnie sie... turbo diesle maja ten potworny moment, ktory poprostu zabija, żadna benzyna niemoze sie tym pochwalic... co tu duzo gadac nawet 1.8 TD w fofi mk3 ludzie w Poznaniu widzieli co robi Swoja droga fordon ty to jestes nienormalny, wiec wcale sie nie zdziwie jakbylby projekt 2.0 TDCI 160km... albo i wiecej... mysle ze 2.0 TDCI zdłubane gdzies na 200psow... goniło by nawet i zeteci turbo, podchodzące pod moc 250psow |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 11 Paź 2008, 19:41
|
|
|
Piesek napisał/a: | turbo diesle maja ten potworny moment, ktory poprostu zabija, żadna benzyna niemoze sie tym pochwalic... co tu duzo gadac nawet 1.8 TD w fofi mk3 ludzie w Poznaniu widzieli co robi Swoja droga fordon ty to jestes nienormalny, wiec wcale sie nie zdziwie jakbylby projekt 2.0 TDCI 160km... albo i wiecej... mysle ze 2.0 TDCI zdłubane gdzies na 200psow... goniło by nawet i zeteci turbo, podchodzące pod moc 250psow |
Ty mnie nie nakrecaj na TDCI bo stoi taki anglik w moich rejonach za smieszna kase
Ale cos czuje ze Turbo bezyna da mi wiecej radosci niz diesel... Fakt ze mam nawalone w systemie i lubie miec cos oryginalnego ( wana be Tofik ) Odnosnie otwarcia 2.0 TDCI do 200KM nie wiem czy jest to osiagalne na seryjnych "flakach" ale dosc spory moment obrotowy napewno jest do ukrecenia ( tylko pytanie co wyjdzie taniej 2.0T czy 2.0TDCI w MK3) a za razem znowu bym przecieral szlak jako pierwszy w naszym fajnym kraju
Jesli chodzi o poznan i moj przejazd na malej petli ( podobno popsulo sie cos jak to poszla plota ) i przejazd na 1/4 mili (sam widziales ) to wiedz ze w maju miala ona tylko 86KM i 202Nm wyhamowane i na moje to ona nie jezdzila wtedy do tego co wyczynia na chwile obecna.
Tylko trzeba wiedziec ze tworzac cos z dieslem to z gory mozemy zapomniec o swietnym prowadzeniu sie auta ze wzgledu na ciezka jednostke. |
_________________
 |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 13 Paź 2008, 12:47
|
|
|
a skoro tak mowa o dieslu...to zadam sobie jeszcze jedno pytanie. 2.5TD omówione zostało. W ścierkach zaś było 2.3D. Jak z turbieniem tego? Graty od 1.8 podejdą? Czy silnik jest tego typu co tamten 2.5? |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
|