Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Mafios
18 Sty 2015, 21:42
[MK3] xr2i rally ;]
Autor Wiadomość
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 21 Paź 2008, 13:11   

jamexy i niebieskie eibachy beda podobne to ..utylitarne sprezyny czli ulica i nieco bezpiectzniej w zakretach ...szukaj tak jak pisal puma eibachow cerwonych ale to bedzie juz minus 50..HR albo KW,albo czerwone supersporty , zielone weitecki tez sa raczej uliczne ...
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
mikolaj_r 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mikołaj
Wiek: 36
Dołączył: 25 Paź 2005
Posty: 397
Skąd: Tychy
Wysłany: 21 Paź 2008, 13:45   

Moim zdaniem ciezko porównać te sprężyny. Na pewno na początku(przy mniejszych nierównościach) Eibach będzie bardziej miekki bo to sprężyna progresywna.
 
 
 
tajmus 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 621
Skąd: KGR
Wysłany: 21 Paź 2008, 18:01   

bardzo ciekawa opcja tzn taczka...
Przy okazji zapraszam do frakcji bo u nas Ciezko.
I kiedys na jakis (moze wreszcie) spocik co by obwachac klatkotoczałke :-) :-)
_________________
Ballada

and
XR2i 90r 1.6 104 KM <...w krainie wieczności>
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 21 Paź 2008, 20:46   

ja jezdzilem w mk3 na jamexach a teraz w escorcie mam eibach - fakt inne auto wiec moze sie inaczej zachowywac ale eibach jest twardszy .

pozdro :)
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
qrdesz87 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 71
Skąd: sanok
Wysłany: 1 Lis 2008, 21:59   

odpuscilem sobie narazie zawieszenie...
musze podlubac hamulce no i silnik bo jednak troche jadu mu brakuje jak porownalem sobie nagrania z przejazdami ta fiesta, a moja poprzednia :|

tak sie zastanawiam co go boli, bo historia jest taka, ze w silniku obrocilo panewke, poprzedni wlasciciel wzmienil dol silnika, gore zostawil stara, lecz w glowicy strasznie stukaly popychacze.
wymienilem tylko popychacze i wydaje mi sie poprostu ze walek niedomaga.
pomozcie rozwiac moje watpliwosci ;-( bo jak ta nie bedzie lepej sie odpychac od poprzedniej to ja sie zaplacze
 
 
 
KUI3A 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2004
Posty: 290
Skąd: WaWa
Wysłany: 2 Lis 2008, 10:02   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
qrdesz - mam prośbę - czy mógłbyś napisać coś więcej o robieniu klatki " od kuchni " jakich rur użyłeś , czym spawana , jak mocowana do nadwozia . Nie chodzi mi o przedruk załącznika , tylko o garść porad dla kogoś kto chciałby coś takiego zam zrobic i zbiera informacje jak .


...pozwolę sobie wtrącić swoje 3 grosze na ten temat :)

ja swojej też nie robiłem osobiście, ale sprawy mają się mniej więcej tak:

rury stalowe, ciągnięte na zimno, bezszfowe (ważne żeby były bezszfowe, bo jak mają szef to na gientarce będą się załamywały, a w klatce zagięcia muszą być łagodne, nie może być załamań)
grubość ścianki to 3mm, średnica głównego pałąka min 45mm, pozostałe mogą być po 40 (alob 50 i 45 nie pamiętam dokładnie)


w miejscach gdzie mocujesz klatkę musisz w karoserii wstawić tzw stopki, czyli płytki z 3mm blachy, do której będziesz spawał rury







w celu dodatkowego usztywnienia można jeszcze dodatkowo w kilku innych miejscach "złapać" klatke do auta - np do słupka A







ważne jest też to aby klatka była poprowadzona jak najbliżej nadwozia

wszystkie spawy są ciągłe, do spawania chyba używany był migomat

wg mnie warto jeszcze jest obspawać budę, choć gość, który to robił powiedział, że jeżeli chodzi o forda to raczej nie ma takiej potrzeby ze względu na to, że wszystkie miejsca narażone na duże przeciążenia są wykonane z odpowiednio grubej balchy co zapewnia wystarczającą wytrzymałość

_________________

RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 2 Lis 2008, 14:24   

KUI3A, własnie o tego typu podpowiedzi mi chodziło :) Dzięki bardzo . Co do średnicy rur - będe musiał sie dokłądnie dowierdzieć - głupio by było zrobic dobrą klatkę z rur o za małęj średnicy .

Budę mam obspawaną , choć słowa Twojego szpeca , na temat sztywności i pancerności fordowskich bud , cieszą bardzo :)

Jeszcze raz dziękuję :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2 Lis 2008, 14:42   

Żółwik to może teraz Ty zrobisz jakieś info odnośnie obspawywaniu budy i czym dokładnie zabezpieczyć to... i wtedy warto zrobić jakies 2 podeczpione tematy odnosnie WWS ;)
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 2 Lis 2008, 17:13   

Jak będe ropzbierał auto na przegląd zimowy to porobie foty elementów , na które szczególnie zwracałem uwagę przy wzmacnianiu budy . i zrobię taki opis jak Kuba :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
qrdesz87 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 71
Skąd: sanok
Wysłany: 3 Lis 2008, 01:56   

ja mam bodajze palak glowny 48mm palaki boczne 45, krzyze 40mm, pomierze i napisze dokladnie, a rury to tak jak kolega pisal wczesniej bezszwowe cienkoscienne ciagnione na zimno.
PS. KUI3A kto Ci robil klatke
 
 
 
KUI3A 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2004
Posty: 290
Skąd: WaWa
Wysłany: 3 Lis 2008, 09:33   

qrdesz87 napisał/a:

PS. KUI3A kto Ci robil klatke

Paweł Trela
_________________

RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 
 
 
qrdesz87 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 71
Skąd: sanok
Wysłany: 11 Gru 2008, 00:29   

witam!
lekko mi ten temat przymarzł ale to wszystko z braku czasu.
Fiestka czeka teraz na nowe tajle, aluski na deszczówki i na zawieszenie.
Takze niebawem nowe fotencje ;p
PS. kupiłem tez drugą skrzynie biegów, cena smieszna bo 50zł za skrzynie z escorta 1,6 efi z połosiami i przegubami to musialem wziac :-P

no i plan stoczyć koło zamachowe, tylko nasuwa sie pytanie o ile :rotfl:

dorzucam nagranie z GSMP Prządki 2008

http://www.youtube.com/watch?v=Ais7crRolvc
 
 
 
wujek 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 53
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Lut 2009, 22:09   

No idzie to to całkiem dobrze. :)
Wrzucaj fotencje jak najszybciej!
 
 
qrdesz87 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 71
Skąd: sanok
Wysłany: 13 Mar 2009, 10:36   

witam!
Prace powoli ruszyly:
Przyszlo now zawieszenie,
SPAX gazowy z reg. twardosci + sprężyny RS EIBACH (narazie), stwierdzam ze są duzo miększe od czerwonych JAMEXów :/

Aluski pod deszczówki sie maluja na fordowski granat metalic :)
Nowe bębny ze szczękami i linką recznego tez juz załozone :)
Reszta fotek wieczorem...
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 13 Mar 2009, 10:52   

tyły nie sa czasem wylane? i ten prawy przod?
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13 Mar 2009, 11:10   

same stoczenie koła zamachowego to średnio... najlepiej dać koło zamachowe z wałem i dociskiem... i wtedy żeby stoczyli koło zamachowe o 30% i wszystko razem wyważyli.

Co do zawiasu to niewiem czy jak robił bym auto tylko do kjs i była by to moja zabawka to chyba jednak bym zainwestował w nowy zawias... bilstein B6 np. na grubej rurze
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 13 Mar 2009, 12:59   

ja tam kupując uzywana zawieszkę mam dylemat ..ale czegos w takim stanie bym nie kupił :fox: ..to wyglada nie na uzywane ale zuzyte jak cholera ..moze dlatego jest ci miekko ..bo amorów tam juz po prostu niema ;/
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
qrdesz87 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 71
Skąd: sanok
Wysłany: 13 Mar 2009, 13:35   

one są pordzewiale, a gazowe raczej sie mają czym wylac :-P
amory są twarde, jest tak ze ugina sie miekko a odbija dluzej (twardo). ale niema efektu bujania sie, wiec amory są jeszcze ok
Poprostu sprezynki sa za miekkie do tych amorow.

zobaczymy za tydzien moze 2 jak to sie sprawuje, wyjade na trase wyscigu w Załużu i bedzie wiadomo wszystko :V:

a za amory nie dalem znowu duzo więc mozna bylo zaryzykowac.
MIalem juz raz spaxy przednie z regulacją w poprzedniej fiescie, tylko chyba byly olejowe, teraz ma je Wujek.
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 13 Mar 2009, 14:08   

a myslisz ze "gazowy" nie ma w sobie oleju :>
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 13 Mar 2009, 14:26   

Daras84 napisał/a:
a myslisz ze "gazowy" nie ma w sobie oleju :>


właśnie - przeca " gazowy " amortyzator jak środek tłumiący ma także olej , a nazwa " gazowy " bierze się stąd że na olejem zamiast powietrza jest szlachetny gaz , który przeciwdziała pienieniu się oleju i co za tym idzie spadkowi skuteczności tłumienia przez amor .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FKP Race & Rally Team
Informacje, zasady dołączenia, ...
trzeci Sport w FKP 23 2 Sty 2018, 19:45
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 131 11 Gru 2018, 18:24
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.