Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: PumaRST
15 Paź 2008, 16:20
[Inny] Leichtwagen 6N by Skfarek - kolejny superoes zaliczon
Autor Wiadomość
Skfarek 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 836
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 13 Sty 2009, 09:04   

Jak juz pisałem bardzo miło że mi kibicujecie :)
No to lecimy z następnym odcinkiem niemieckiego serialu :hihihi:
Mój nowy-stary agregat koniotwórczy w rozbiórce


A tu głowica przed wysłaniem jej na kurację
_________________
Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara) :)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień :)
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2
Profil Facebook
 
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 13 Sty 2009, 14:57   

<brawo> :) oby tak dalej
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
mamuten 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Bartłomiej
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 314
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 13 Sty 2009, 15:37   

a można wiedzieć ile polowagen będzie miał końcowej śmocy
_________________
rekord pobity pełna butla 33.5 litra zrobiłem 380 kilosów z popitalaniem

Szatan i Kupidyn są kolegami, którzy idą razem w poszukiwaniu ludzi nie mających nic do roboty
 
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 13 Sty 2009, 18:50   

nice :hihihi:
 
 
SpiderMAN 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 687
Skąd: Kraków
Wysłany: 13 Sty 2009, 22:25   

No proszę, kolega nie próżnuje...
To teraz mi powiedzcie ludzie, co mam zrobić z silnikiem który stoi prawie suchy, prawie bez oleju od września? Korozji nie widać, wał też się jeszcze kręci... jak go zapakuję do auta to jakim olejem go zalać przed docelowym Fordowskim Semi Syntetykiem? :D
Może zdjąć miskę olejową i go wymyć ropą, przesmarować olejem? Jakieś sugestie? Tylko nie bijcie, tyle mi się w ostatnim kwartale 2008 roku spraw poprzewracało, że głowa boli...
 
 
 
Skfarek 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 836
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 14 Sty 2009, 11:34   

mamuten napisał/a:
a można wiedzieć ile polowagen będzie miał końcowej śmocy


Docelowo po wszytskich zmianach (głowica splanowana o 1 mm, wałek, gaźniki, wydech i inne pierodlniki) celowałem w jakieś 110 - 115 kucy ale co wyjdzie to się okaże po shamowaniu.
Po złożeniu silnika pojadę go shamować na wiosnę, a może wczesniej by zobaczyć co i jak.
_________________
Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara) :)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień :)
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2
Profil Facebook
 
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Sty 2009, 21:32   

SpiderMAN, spamerze popytaj gdzie indziej a nie w tym temacie.
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 14 Sty 2009, 23:16   

Super projekt :fox:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
PitusK 

Model: Inne auto
Wersja: Fun
Silnik: Inny
Wiek: 39
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 187
Skąd: krakow
Wysłany: 8 Lut 2009, 21:25   

jak ida prace nad motorem ?????
_________________
FRAKCJA MAŁOPOLSKA

Moja Fiesta
 
 
 
Skfarek 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 836
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 8 Lut 2009, 22:30   

Narazie nie idą :sad:
Odebrałem głowice z planowania, rozebralismy z kumplem silnik do reszty, miałem zawieźć kadłubek silnika do shonowania cylindrów, zeszło mi tydzień na zbieranie się do tego i kiedy w końcu w piątek zawiozłem okazało się że gość mi tego nie zrobi bo nie honuje tylko same głowice obrabia :(
A teraz jak miałem w poniedziałek jechać do właściwego zakładu to się rozchorowałem całkiem :sad:
W sobotę zrobiłem parę rundek żeby sie wszytsko nie zastało. Okazuje się, że szyberdach nie jest do końca szczelny więc plan jest taki że go nie będzie. Rozmawiałem już ze znajomym i ma właściwy kawał blachy na jego miejsce do przynitowania. Załatwiłem też sobie fotel kubełkowy - co prawda z logo Citroen Sport ale zadżebiście wygodny, dobrze trzymający, mieszczący moje nadwymiarowe dupsko i w rewelacyjnej cenie - za darmo, więc nie będę wybrzydzał :)
Niestety ze złych informacji jedynka i dwójka zaczęły kaprawo wchodzić - najprawdopodobniej ponieważ jest juz końcówka sprzęgła (będzie nowe) i delikatnie podcieka skrzynia na łączeniu z silnikiem (może być mało oleju) :sad: Miejmy nadzieję że po rozebraniu okaże się że ze skrzynia jest wszystko ok. Będę informował na bieżąco o zmianach :)
_________________
Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara) :)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień :)
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2
Profil Facebook
 
 
 
SpiderMAN 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 687
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Lut 2009, 19:13   

Gdzie kurde dają kubełki za friko? :D Ja też jestem chętny ;)
 
 
 
Skfarek 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 836
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 9 Lut 2009, 19:18   

Mam takie jedno miejsce, niestety był tylko jeden do zagospodarowania :hihihi:
_________________
Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara) :)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień :)
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2
Profil Facebook
 
 
 
mamuten 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Bartłomiej
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 314
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 20 Lut 2009, 22:26   

a nie lepiej byłoby szybciej jak byś wstawił silnik od jakiegoś golfa powyżej 100 KM i wtedy go podciągnąć.
_________________
rekord pobity pełna butla 33.5 litra zrobiłem 380 kilosów z popitalaniem

Szatan i Kupidyn są kolegami, którzy idą razem w poszukiwaniu ludzi nie mających nic do roboty
 
 
 
Skfarek 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 836
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 21 Lut 2009, 23:03   

mamuten powtórzę się (juz pisałem w tym watku o tym) ale już ci odpowiadam:
1. Inne 1.6 (oprócz wersji 1.6 125 km z GTI) są z innej rodziny silników i nie wchodzą tak łątwo pod maskę 6n - są za wysokie, trzeba ciąć podłużnicę, zmieniać wiązkę, skrzynię, robić łapy i Bóg jeszcze wie co.....
2. Najtańszy silnik 1.6 16v VW jak sprawdzisz na allegro kosztuje niekompletny 1800 zł dorzuć kolektory, alternator, wiązkę, kompa, sondy, czujniki pierdoły i wyjdzie ci 3000 zł jak nie więcej - ja za swój kpl. z wszystkim nawet z kompem dałem 800 zł + przesyłka. To ma być projekt od początku w założeniach budżetowy!
3. Jak pisałem mój pasuje plug&play nic oprócz kompa i kolektora wydechowego nie trzeba zmieniać (kolektor i kompa mam). Silnik jest prosty jak konstrukcja cepa i przetrzepany przez tunerów/mechaników na każdą stronę, części sa w śmiesznych cenach i dostępne od ręki. 1.6 16v VW mają z tego co wiem dwa wałki - wałek szybszy niż seryjny do AEA kostzuje 700 zł i jest jeden - w przypadku 1.6 16v byłyby to koszty razy dwa.
4. Wyjściowo silniki te były mocniejsze niż dane fabryczne ze względów podatkowych w niemczech. Seryjnie wg danych fabrycznych 1.6 AEA ma 128 nm momentu obrotowego osiaganego od jak dobrze pamiętam 2800 obr czyli od samego dołu. 1.6 DUratec w mojej fieście ma 145 nm momentu i zapieprza przywoicie mimo około 1020 kg masy. AEA początkowo będzie lekko dłubnięty co podniesie lekko moment. Uważam że te 130 pare nm przy masie około 850 kg (szacunkowa masa po wybebeszeniu auta) powinno dac całkiem przyzowite przełożenie na "smigalność" polówki :)
Wiem ze teoretycznie lepiej jest wychodzic od mocy 100 km i dlubac ale w tym przypadku ekonomiczniej jest mi dlubac 1.6 75 kucy :-P

[ Dodano: Czw Mar 05, 2009 22:17 ]
Z newsów wał korbowy, koło zamachowe, nowe sprzegło, blok i tłoki pojechały do braci Kusiów do Niepołomic. Miało być budżetowo i delikatnie a dałem się ponieść :)
Koło zamachowe waży 6,4 kg po zmianach zejdzie z niego jakieś 2 kg, podobnie 2 kg powinny zejść z wału, całość zostanie wyważona. Panewki wymienione na wzmocnione. Blok powędrował w celu honowania do drugiego pana Kusia, niestety dwa tłoki okazały się mieć rysy na denkach dlatego jako że silnik ma iśc pod ogień muszą ulec wymianie.
Rozmowa co do samego bloku utwierdziła mnie w trafności wyboru silnika, są zdecydowanie bardziej wytrzymałe niż nowsze 16v vw.
Okazało się że dostanie dwóch używanych tłoków w dobrym stanie do tego silnika to nie lada wyczyn, dlatego najprawdopodobniej wpadną nowe, znalazłem już w bardzo dobrej cenie (choć i tak nadszarpnie mój budżet).
Zdjęcia niedługo, w sobotę mam zamiar nadgonić z projektem (wylatuje szyberdach, na jego miejsce przynitowana płyta, wspawam oczka do montażu pasów szelkowych i może zamotuje fotel).
_________________
Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara) :)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień :)
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2
Profil Facebook
 
 
 
PitusK 

Model: Inne auto
Wersja: Fun
Silnik: Inny
Wiek: 39
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 187
Skąd: krakow
Wysłany: 7 Mar 2009, 22:11   

szykuje sie super rajdowka! widze ze prace ida to najwazniejsze.Koło jakiej mocy celujecie. Klatke planujesz?
_________________
FRAKCJA MAŁOPOLSKA

Moja Fiesta
 
 
 
Skfarek 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 836
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 8 Mar 2009, 00:18   

Klatka kiedyś będzie narazie jest jeszcze parę rzeczy do zrobienia. Z mocą zobaczymy jak będzie po złożeniu, po tych zmianach nie zakładam jakiegoś gigantycznego skoku , liczę na to że będzie się zaje... kręcił.
Obiecane zdjęcia:
Stary i zjechany tłok:

Mój nowy szyberdach :hihihi: Stary ważył trochę za dużo i do tego nadzwyczaj chętnie przepuszczał wodę do środka, tutaj jeszcze przed malowaniem

Widok od środka

Nakładki na pedały od Sabelta, będzie kpl z pasami :-P (sorki za syf na podłodze)

I to co tygrysy lubią najbardziej, heavy stuff :yes: odelżony i stoczony wał korbowy:


Odelżone koło zamachowe


Wzmocnione panewki i nowe sprzęgło
_________________
Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara) :)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień :)
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2
Profil Facebook
 
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Mar 2009, 10:52   

Czyli bedize szlifiereczka :D !!
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 8 Mar 2009, 13:08   

oj będzie miodzik :ok:


czekam na przewózkę :ok:
 
 
SpiderMAN 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 687
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Mar 2009, 16:00   

Jakbyś chciał wałek rozrządu przerobić na agresywniejszy, to pisz, kumpel ma dojścia do gościa co się tym od wielu lat zajmuje...
 
 
 
Skfarek 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 836
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 8 Mar 2009, 18:25   

krawiec - mam taką nadzieję :hihihi:
tadzias - masz zaklapaną :)
Spiderman - dobrze wiedzieć, daj namiary na goscia zagadam (jak nie teraz to potem zrobię wszystko zależy od kasy bo finanse mam napięte przez te dwa tłoki), rozumiem że on na istniejącym wałku przerabia krzywki?

Malutki update - przynitowana blacha poszła w czarny mat (nie miałem dość oryginalnego lakieru VW), wygląda całkiem całkiem, zresztą i tak auto będzię oklejone najprawdopodobniej w barwy teamu rajdowego kumpla więc gdyby wyszła kupa to i tak wszystko jedno ozor

[ Dodano: Sob Mar 21, 2009 21:24 ]
No to lecimy z koksem:

Musiałem zanabyć za bilety narodowego banku polskiego kpl czterech tłoków - wydaje się to proste ale tak nie jest - w sklepie w którym je zamawiałem byłem 5 (słownie PIĘĆ) razy - zabawa przednia, przewinęły się trzy kpl tłoków i każdy inny oczywiście za każdym arzem miały być właściwe, szlagierem było kiedy pan wręczył mi tłoki o innym kształcie denka i z wytłoczonym napisem 1.4 i innymi wymiarami twierdząc, że to właśnie są tłoki do 1.6 nunu Ostatecznie udało się jednak i tłoki są Mahle (od KSa za kazdym razem przychodziły nie takie jak trzeba).



Odebrałem blok od Kusia, kupiłem kpl wszystkich uszczelek i pasków do silnika, tak więc jak tylko kumpel i ja znajdziemy chwilę czasu przystąpimy do składania silnika.
W międzyczasie pomierzyliśmy polowagena i w najbliższym czasie powiniem otrzymać naklejki teamowe i sponsorskie :)

Ze złych wiadomosći muszę jeszcze wymienić plastikowy wybierak zmiany biegów - stary się posypał i w efekcie 1 i 2 wymagają specjalistycznej techniki wrzucania będącej przedziwną kombinacją siły, wyczucia i stalowych nerwów gdyż czasami zamiast jedynki wchodzi wsteczny :-P

Tak więc jak zwykle stay tuned for more.......

[ Dodano: Sob Mar 21, 2009 21:24 ]
No to lecimy z koksem:

Musiałem zanabyć za bilety narodowego banku plskiego kpl czterech tłoków - wydaje się to proste ale tak nie jest - w sklepie w którym je zamawiałem byłem 5 (słownie PIĘĆ) razy - zabawa przednia, przewinęły się trzy kpl tłoków i każdy inny oczywiście za każdym arzem miały być właściwe, szlagierem było kiedy pan wręczył mi tłoki o innym kształcie denka i z wytłoczonym napisem 1.4 i innymi wymiarami twierdząc, że to właśnie są tłoki do 1.6 nunu Ostatecznie udało się jednak :hihihi:

Odebrałem blok od Kusia, kupiłem kpl wszystkich uszczelek i pasków do silnika, tak więc jak tylko kumpel i ja znajdziemy chwilę czasu przystąpimy do składania silnika.
W międzyczasie pomierzyliśmy polowagena i w najbliższym czasie powiniem otrzymać naklejki teamowe i sponsorskie :)

Ze złych wiadomosći muszę jeszcze wymienić plastikowy wybierak zmiany biegów - stary się posypał i w efekcie 1 i 2 wymagają specjalistycznej techniki wrzucania będącej przedziwną kombinacją siły, wyczucia i stalowych nerwów gdyż czasami zamiast jedynki wchodzi wsteczny :-P

Tak więc jak zwykle stay tuned for more.......
_________________
Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara) :)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień :)
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2
Profil Facebook
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Inny] Inne auta
Pojazdy inne niż Fiesta
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:25
Freeman
Brak nowych postów SuperOES 2009
stafcio Sport w FKP 11 15 Sty 2009, 20:47
Gość
Brak nowych postów SuperOes Tor Kielce sezon 2010.
PumaRST Sport w FKP 20 19 Wrz 2010, 18:36
PumaRST
Brak nowych postów Kryterium Toru Kielce SuperOES 2011
PumaRST Sport w FKP 30 1 Mar 2011, 22:19
Piter
Brak nowych postów Kolejny krokowiec?
objawy inne niż zwykle (chyba)
macziom Elektryka 12 24 Cze 2006, 02:41
diodalodz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.