Przesunięty przez: PumaRST 15 Paź 2008, 16:20 |
[Inny] Leichtwagen 6N by Skfarek - kolejny superoes zaliczon |
Autor |
Wiadomość |
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 13 Sty 2009, 09:04
|
|
|
Jak juz pisałem bardzo miło że mi kibicujecie
No to lecimy z następnym odcinkiem niemieckiego serialu
Mój nowy-stary agregat koniotwórczy w rozbiórce
A tu głowica przed wysłaniem jej na kurację
|
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
mamuten
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Bartłomiej
Dołączył: 11 Sty 2008 Posty: 314 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: 13 Sty 2009, 15:37
|
|
|
a można wiedzieć ile polowagen będzie miał końcowej śmocy |
_________________ rekord pobity pełna butla 33.5 litra zrobiłem 380 kilosów z popitalaniem
Szatan i Kupidyn są kolegami, którzy idą razem w poszukiwaniu ludzi nie mających nic do roboty |
|
|
|
|
tadzias
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 13 Sty 2009, 18:50
|
|
|
nice |
|
|
|
|
SpiderMAN
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 687 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13 Sty 2009, 22:25
|
|
|
No proszę, kolega nie próżnuje...
To teraz mi powiedzcie ludzie, co mam zrobić z silnikiem który stoi prawie suchy, prawie bez oleju od września? Korozji nie widać, wał też się jeszcze kręci... jak go zapakuję do auta to jakim olejem go zalać przed docelowym Fordowskim Semi Syntetykiem?
Może zdjąć miskę olejową i go wymyć ropą, przesmarować olejem? Jakieś sugestie? Tylko nie bijcie, tyle mi się w ostatnim kwartale 2008 roku spraw poprzewracało, że głowa boli... |
|
|
|
|
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 14 Sty 2009, 11:34
|
|
|
mamuten napisał/a: | a można wiedzieć ile polowagen będzie miał końcowej śmocy |
Docelowo po wszytskich zmianach (głowica splanowana o 1 mm, wałek, gaźniki, wydech i inne pierodlniki) celowałem w jakieś 110 - 115 kucy ale co wyjdzie to się okaże po shamowaniu.
Po złożeniu silnika pojadę go shamować na wiosnę, a może wczesniej by zobaczyć co i jak. |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14 Sty 2009, 21:32
|
|
|
SpiderMAN, spamerze popytaj gdzie indziej a nie w tym temacie. |
_________________ Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
PitusK
Model: Inne auto
Wersja: Fun
Silnik: Inny
Wiek: 39 Dołączył: 04 Sty 2006 Posty: 187 Skąd: krakow
|
|
|
|
|
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 8 Lut 2009, 22:30
|
|
|
Narazie nie idą
Odebrałem głowice z planowania, rozebralismy z kumplem silnik do reszty, miałem zawieźć kadłubek silnika do shonowania cylindrów, zeszło mi tydzień na zbieranie się do tego i kiedy w końcu w piątek zawiozłem okazało się że gość mi tego nie zrobi bo nie honuje tylko same głowice obrabia :(
A teraz jak miałem w poniedziałek jechać do właściwego zakładu to się rozchorowałem całkiem
W sobotę zrobiłem parę rundek żeby sie wszytsko nie zastało. Okazuje się, że szyberdach nie jest do końca szczelny więc plan jest taki że go nie będzie. Rozmawiałem już ze znajomym i ma właściwy kawał blachy na jego miejsce do przynitowania. Załatwiłem też sobie fotel kubełkowy - co prawda z logo Citroen Sport ale zadżebiście wygodny, dobrze trzymający, mieszczący moje nadwymiarowe dupsko i w rewelacyjnej cenie - za darmo, więc nie będę wybrzydzał
Niestety ze złych informacji jedynka i dwójka zaczęły kaprawo wchodzić - najprawdopodobniej ponieważ jest juz końcówka sprzęgła (będzie nowe) i delikatnie podcieka skrzynia na łączeniu z silnikiem (może być mało oleju) Miejmy nadzieję że po rozebraniu okaże się że ze skrzynia jest wszystko ok. Będę informował na bieżąco o zmianach |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
|
SpiderMAN
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 687 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 9 Lut 2009, 19:13
|
|
|
Gdzie kurde dają kubełki za friko? Ja też jestem chętny |
|
|
|
|
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 9 Lut 2009, 19:18
|
|
|
Mam takie jedno miejsce, niestety był tylko jeden do zagospodarowania |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
|
mamuten
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Bartłomiej
Dołączył: 11 Sty 2008 Posty: 314 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: 20 Lut 2009, 22:26
|
|
|
a nie lepiej byłoby szybciej jak byś wstawił silnik od jakiegoś golfa powyżej 100 KM i wtedy go podciągnąć. |
_________________ rekord pobity pełna butla 33.5 litra zrobiłem 380 kilosów z popitalaniem
Szatan i Kupidyn są kolegami, którzy idą razem w poszukiwaniu ludzi nie mających nic do roboty |
|
|
|
|
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 21 Lut 2009, 23:03
|
|
|
mamuten powtórzę się (juz pisałem w tym watku o tym) ale już ci odpowiadam:
1. Inne 1.6 (oprócz wersji 1.6 125 km z GTI) są z innej rodziny silników i nie wchodzą tak łątwo pod maskę 6n - są za wysokie, trzeba ciąć podłużnicę, zmieniać wiązkę, skrzynię, robić łapy i Bóg jeszcze wie co.....
2. Najtańszy silnik 1.6 16v VW jak sprawdzisz na allegro kosztuje niekompletny 1800 zł dorzuć kolektory, alternator, wiązkę, kompa, sondy, czujniki pierdoły i wyjdzie ci 3000 zł jak nie więcej - ja za swój kpl. z wszystkim nawet z kompem dałem 800 zł + przesyłka. To ma być projekt od początku w założeniach budżetowy!
3. Jak pisałem mój pasuje plug&play nic oprócz kompa i kolektora wydechowego nie trzeba zmieniać (kolektor i kompa mam). Silnik jest prosty jak konstrukcja cepa i przetrzepany przez tunerów/mechaników na każdą stronę, części sa w śmiesznych cenach i dostępne od ręki. 1.6 16v VW mają z tego co wiem dwa wałki - wałek szybszy niż seryjny do AEA kostzuje 700 zł i jest jeden - w przypadku 1.6 16v byłyby to koszty razy dwa.
4. Wyjściowo silniki te były mocniejsze niż dane fabryczne ze względów podatkowych w niemczech. Seryjnie wg danych fabrycznych 1.6 AEA ma 128 nm momentu obrotowego osiaganego od jak dobrze pamiętam 2800 obr czyli od samego dołu. 1.6 DUratec w mojej fieście ma 145 nm momentu i zapieprza przywoicie mimo około 1020 kg masy. AEA początkowo będzie lekko dłubnięty co podniesie lekko moment. Uważam że te 130 pare nm przy masie około 850 kg (szacunkowa masa po wybebeszeniu auta) powinno dac całkiem przyzowite przełożenie na "smigalność" polówki
Wiem ze teoretycznie lepiej jest wychodzic od mocy 100 km i dlubac ale w tym przypadku ekonomiczniej jest mi dlubac 1.6 75 kucy
[ Dodano: Czw Mar 05, 2009 22:17 ]
Z newsów wał korbowy, koło zamachowe, nowe sprzegło, blok i tłoki pojechały do braci Kusiów do Niepołomic. Miało być budżetowo i delikatnie a dałem się ponieść
Koło zamachowe waży 6,4 kg po zmianach zejdzie z niego jakieś 2 kg, podobnie 2 kg powinny zejść z wału, całość zostanie wyważona. Panewki wymienione na wzmocnione. Blok powędrował w celu honowania do drugiego pana Kusia, niestety dwa tłoki okazały się mieć rysy na denkach dlatego jako że silnik ma iśc pod ogień muszą ulec wymianie.
Rozmowa co do samego bloku utwierdziła mnie w trafności wyboru silnika, są zdecydowanie bardziej wytrzymałe niż nowsze 16v vw.
Okazało się że dostanie dwóch używanych tłoków w dobrym stanie do tego silnika to nie lada wyczyn, dlatego najprawdopodobniej wpadną nowe, znalazłem już w bardzo dobrej cenie (choć i tak nadszarpnie mój budżet).
Zdjęcia niedługo, w sobotę mam zamiar nadgonić z projektem (wylatuje szyberdach, na jego miejsce przynitowana płyta, wspawam oczka do montażu pasów szelkowych i może zamotuje fotel). |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
|
PitusK
Model: Inne auto
Wersja: Fun
Silnik: Inny
Wiek: 39 Dołączył: 04 Sty 2006 Posty: 187 Skąd: krakow
|
Wysłany: 7 Mar 2009, 22:11
|
|
|
szykuje sie super rajdowka! widze ze prace ida to najwazniejsze.Koło jakiej mocy celujecie. Klatke planujesz? |
_________________ FRAKCJA MAŁOPOLSKA
Moja Fiesta |
|
|
|
|
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 8 Mar 2009, 00:18
|
|
|
Klatka kiedyś będzie narazie jest jeszcze parę rzeczy do zrobienia. Z mocą zobaczymy jak będzie po złożeniu, po tych zmianach nie zakładam jakiegoś gigantycznego skoku , liczę na to że będzie się zaje... kręcił.
Obiecane zdjęcia:
Stary i zjechany tłok:
Mój nowy szyberdach Stary ważył trochę za dużo i do tego nadzwyczaj chętnie przepuszczał wodę do środka, tutaj jeszcze przed malowaniem
Widok od środka
Nakładki na pedały od Sabelta, będzie kpl z pasami (sorki za syf na podłodze)
I to co tygrysy lubią najbardziej, heavy stuff odelżony i stoczony wał korbowy:
Odelżone koło zamachowe
Wzmocnione panewki i nowe sprzęgło
|
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
tadzias
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 8 Mar 2009, 13:08
|
|
|
oj będzie miodzik
czekam na przewózkę |
|
|
|
|
SpiderMAN
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 687 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 8 Mar 2009, 16:00
|
|
|
Jakbyś chciał wałek rozrządu przerobić na agresywniejszy, to pisz, kumpel ma dojścia do gościa co się tym od wielu lat zajmuje... |
|
|
|
|
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 8 Mar 2009, 18:25
|
|
|
krawiec - mam taką nadzieję
tadzias - masz zaklapaną
Spiderman - dobrze wiedzieć, daj namiary na goscia zagadam (jak nie teraz to potem zrobię wszystko zależy od kasy bo finanse mam napięte przez te dwa tłoki), rozumiem że on na istniejącym wałku przerabia krzywki?
Malutki update - przynitowana blacha poszła w czarny mat (nie miałem dość oryginalnego lakieru VW), wygląda całkiem całkiem, zresztą i tak auto będzię oklejone najprawdopodobniej w barwy teamu rajdowego kumpla więc gdyby wyszła kupa to i tak wszystko jedno
[ Dodano: Sob Mar 21, 2009 21:24 ]
No to lecimy z koksem:
Musiałem zanabyć za bilety narodowego banku polskiego kpl czterech tłoków - wydaje się to proste ale tak nie jest - w sklepie w którym je zamawiałem byłem 5 (słownie PIĘĆ) razy - zabawa przednia, przewinęły się trzy kpl tłoków i każdy inny oczywiście za każdym arzem miały być właściwe, szlagierem było kiedy pan wręczył mi tłoki o innym kształcie denka i z wytłoczonym napisem 1.4 i innymi wymiarami twierdząc, że to właśnie są tłoki do 1.6 Ostatecznie udało się jednak i tłoki są Mahle (od KSa za kazdym razem przychodziły nie takie jak trzeba).
Odebrałem blok od Kusia, kupiłem kpl wszystkich uszczelek i pasków do silnika, tak więc jak tylko kumpel i ja znajdziemy chwilę czasu przystąpimy do składania silnika.
W międzyczasie pomierzyliśmy polowagena i w najbliższym czasie powiniem otrzymać naklejki teamowe i sponsorskie
Ze złych wiadomosći muszę jeszcze wymienić plastikowy wybierak zmiany biegów - stary się posypał i w efekcie 1 i 2 wymagają specjalistycznej techniki wrzucania będącej przedziwną kombinacją siły, wyczucia i stalowych nerwów gdyż czasami zamiast jedynki wchodzi wsteczny
Tak więc jak zwykle stay tuned for more.......
[ Dodano: Sob Mar 21, 2009 21:24 ]
No to lecimy z koksem:
Musiałem zanabyć za bilety narodowego banku plskiego kpl czterech tłoków - wydaje się to proste ale tak nie jest - w sklepie w którym je zamawiałem byłem 5 (słownie PIĘĆ) razy - zabawa przednia, przewinęły się trzy kpl tłoków i każdy inny oczywiście za każdym arzem miały być właściwe, szlagierem było kiedy pan wręczył mi tłoki o innym kształcie denka i z wytłoczonym napisem 1.4 i innymi wymiarami twierdząc, że to właśnie są tłoki do 1.6 Ostatecznie udało się jednak
Odebrałem blok od Kusia, kupiłem kpl wszystkich uszczelek i pasków do silnika, tak więc jak tylko kumpel i ja znajdziemy chwilę czasu przystąpimy do składania silnika.
W międzyczasie pomierzyliśmy polowagena i w najbliższym czasie powiniem otrzymać naklejki teamowe i sponsorskie
Ze złych wiadomosći muszę jeszcze wymienić plastikowy wybierak zmiany biegów - stary się posypał i w efekcie 1 i 2 wymagają specjalistycznej techniki wrzucania będącej przedziwną kombinacją siły, wyczucia i stalowych nerwów gdyż czasami zamiast jedynki wchodzi wsteczny
Tak więc jak zwykle stay tuned for more....... |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
|
|