[MK3] Fiesta mk3 problem z obrotami |
Autor |
Wiadomość |
marcinz89 [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Wrz 2008, 19:06 [MK3] Fiesta mk3 problem z obrotami
|
|
|
Witam. Mam fieste mk3 z 1991 roku. Ostatnimi czasy miałem taki problem, że auto po odpaleniu trzymało mi 1500 obrotów, a gdy się zagrzał wtedy obroty spadały do 1000. Jednak czasem jak jechałem to auto nagle zaczynało trzymać pełny gaz i nie chciał zejść z obrotów. Czasem po kilku włączeniach silnika odpalał normalnie już na normalnych obrotach-1500. Kolega mechanik powiedział mi żebym kupił nowy silniczek krokowy bo ten najwidoczniej się zawiesza. Kupiłem na szrocie cały wtrysk i kolega mi go wymienił. Powiedział że będzie ok. Jednak silnik jak był zimny to trzymał 1000 obrotów, a po przejechaniu kawałka trzymał 1500 obrotów. Po przejechaniu kilku km trzymał ok 2000 obrotów. Czyli tak jakby był na ssaniu kiedy już jet zagrzany po kilku dniach jednak to się unormowało i na zimnym silniku trzymał 1000 a jak się zagrzał to nie przekraczał 1500. Wszystko było ok do czasu aż w czwartek wymieniałem akumulator. Od tego czasu po odpaleniu trzyma 1000 obrotów ale zaraz po ruszeniu 1500-2000 obrotów i silnik huczy i jest to denerwujące jak sie stoi na skrzyżowaniu a to tak wyje, czasem po kilku sekundach obroty spadną do 1000. Dodam jeszcze że w ostatnim czasie wymieniłem filtr oleju, powietrza i termostat. Co mogę zrobić żeby było normalnie? Proszę o jakieś wskazówki |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
|
|
|
 |
polo1976

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 48 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 93 Skąd: września
|
Wysłany: 23 Wrz 2008, 20:02
|
|
|
Odłącz akumulator na parę minut. potem go podłącz, odpal silnik na jakieś 20min na wolnych obrotach. Czasami potrzeba trochę więcej czasu na ustawienie kompa. Od czego to zależy nie wiem Po tym czasie komp powinien na nowo ustawić parametry. Jeśli to nie pomoże to stawiałbym na silnik krokowy lub CPP. |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
|
|
|
 |
marcinz89 [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Wrz 2008, 20:36
|
|
|
a normalnie po odpaleniu i na zagrzanym silniku to jakie powinny być obroty silnika? Jutro spróbuje tego co napisaliście i zobaczymy czy to coś da w moim przypadku |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 23 Wrz 2008, 20:45
|
|
|
marcinz89 napisał/a: | a normalnie po odpaleniu i na zagrzanym silniku to jakie powinny być obroty silnika | ok 1000 (chyba) |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 23 Wrz 2008, 20:56
|
|
|
900-1000 |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
polo1976

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 48 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 93 Skąd: września
|
Wysłany: 23 Wrz 2008, 22:38
|
|
|
Może to i racja. U mnie nie ma różnicy czy zimny silnik czy ciepły. robiłem resety i tak i tak, ale nie zauważyłem drastycznej zmiany odnośnie spalania czy mocy. Nie próbowałem tylko z bezpiecznikami, ale po 150km przejechanych robiłem wymianę akumulatora i dalsza trasa jakieś 200km. Wydaje mi się, że przy tej wymianie nie zostały w pamięci kompa żadne dane, więc u mnie to też chyba wiele nie pomoże, ale spróbuję. |
|
|
|
 |
marcinz89 [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Wrz 2008, 21:57
|
|
|
Dziś z rana na zimnym silniku odłączyłem klemy. Po kilku minutach znowu je podłączyłem. Odpaliłem auto i cały czas, stabilnie trzymał ok 1100 obrotów. Po pięciu minutach siadłem i pojechałem nim do szkoły. W czasie jazdy czułem znowu te wysokie obroty jak na luzie dochodziły do 2000. Po przejechaniu 9 km było tak nadal. Po zatrzymaniu się trzymał 2000 obrotów a po 5 sek spadał do 1000. Jak wracałem po południu ze szkoły to silnik ciągle mi się trzymał przez całą drogę w granicy 800-1200 obrotów. Zobaczymy jak będzie jutro, oby tak jak dziś po południu bo to już są chyba prawidłowe obroty |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.