|
Silniczek krokowy ? A może coś innego ? |
Autor |
Wiadomość |
kopys
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46 Dołączył: 27 Lip 2005 Posty: 22 Skąd: WĄGROWIEC
|
Wysłany: 22 Wrz 2008, 16:20 Silniczek krokowy ? A może coś innego ?
|
|
|
Witam !
Mam problem z obrotami, poczytałem trochę, wyczyściłem krokowca i CPP ale nadal występuje.
Mianowicie gdy odpalam,(zwłaszcza gdy jest zimny, jak sie nagrzeje to trochę lepiej) to mam gdzieś 500-600 obr. i gdy minie około od 5-10 sekund ,wtedy dopiero zareaguje silniczek krokowy i podniesie obroty. O ile dobrze pamiętam to gdy tylko przekręcało się zapłon, to kiedyś było słychać silniczek który już reagował, i tak samo zaraz po wyłączeniu, a teraz nie. Miał może ktoś podobnie, nie wiem czy inwestować w nowego krokowca ?
Czy może jest jakiś czujnik czy silnik jest ciepły czy zimny i on żle podaje czy jak ? .
Pomóżcie, miał ktoś podobny przypadek, z góry dzięki. |
_________________ Kopys |
|
|
|
|
morph231
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 24 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22 Wrz 2008, 16:57
|
|
|
Ogólnie warto zacząć od przeczyszczenia krokowca no i zmierzenia jak zmienia się opór na CPP, sposób regeneracji krokowca jest gdzieś w FAQ. Sam się szczypię od jakiegoś czasu z wymianą CPP, nowy w sklepie około 300zł i staram się coś na szrociewyłapać. U mnie z kolei czasem zaraz po odpaleniu schodzi na bardzo niskie obroty, takie że silnik po chwili gaśnie. ogólnie krokowiec i CPP w fiescie to 2 złośliwe bestie |
|
|
|
|
kopys
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46 Dołączył: 27 Lip 2005 Posty: 22 Skąd: WĄGROWIEC
|
Wysłany: 22 Wrz 2008, 18:19
|
|
|
Czyszczenie już było, i niezbyt pomogło właśnie, |
_________________ Kopys |
|
|
|
|
FreeHack [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Wrz 2008, 18:22
|
|
|
morph231 napisał/a: | Ogólnie warto zacząć od przeczyszczenia krokowca no i zmierzenia jak zmienia się opór na CPP, sposób regeneracji krokowca jest gdzieś w FAQ. Sam się szczypię od jakiegoś czasu z wymianą CPP, nowy w sklepie około 300zł i staram się coś na szrociewyłapać. U mnie z kolei czasem zaraz po odpaleniu schodzi na bardzo niskie obroty, takie że silnik po chwili gaśnie. ogólnie krokowiec i CPP w fiescie to 2 złośliwe bestie |
Nowy czujnik położenia przepustnicy na allegro kosztuje 179zł. Jeśli masz problemy z odpalaniem i gaśnięciem silnika w momencie zdjęcia nogi z pedału gazu, polecam gorąco zakup:) Poniżej link:
Czujnik położenia przepustnicy
Pozdrawiam
[ Dodano: Pon Wrz 22, 2008 18:27 ]
kopys napisał/a: | Witam !
Mam problem z obrotami, poczytałem trochę, wyczyściłem krokowca i CPP ale nadal występuje.
Mianowicie gdy odpalam,(zwłaszcza gdy jest zimny, jak sie nagrzeje to trochę lepiej) to mam gdzieś 500-600 obr. i gdy minie około od 5-10 sekund ,wtedy dopiero zareaguje silniczek krokowy i podniesie obroty. O ile dobrze pamiętam to gdy tylko przekręcało się zapłon, to kiedyś było słychać silniczek który już reagował, i tak samo zaraz po wyłączeniu, a teraz nie. Miał może ktoś podobnie, nie wiem czy inwestować w nowego krokowca ?
Czy może jest jakiś czujnik czy silnik jest ciepły czy zimny i on żle podaje czy jak ? .
Pomóżcie, miał ktoś podobny przypadek, z góry dzięki. |
Po włączeniu zapłonu słychać raczej tylko pompę paliwa. Spróbuj wymontować potencjometr położenia przepustnicy(jego w zasadzie się nie czyści, chyba że od środka poprzez wywiercenie otworów i wprowadzenie środka do polepszenia łączności między stykami) i sprawdź jak zachowuje się autko przy uruchamianiu bez jego obecności. Prawidłowo powinno reagować następująco - bezproblemowe odpalanie, wejście na wysokie obroty i stopniowe ich obniżanie. Gdy tak będzie, potencjometr położenia przepustnicy do wymiany - ewentualnie regeneracja przewodów CPP(często izolacja potrafi się stopić, wystarczy ponownie zaizolować i cieszyć się jego sprawnością. W przeciwnym razie zajmij się krokowcem - na forum jest dokładny opis reanimacji silniczka krokowego. Życzę powodzenia. |
|
|
|
|
kopys
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46 Dołączył: 27 Lip 2005 Posty: 22 Skąd: WĄGROWIEC
|
Wysłany: 22 Wrz 2008, 20:30
|
|
|
A więc w skrócie, sprecyzujmy:
1. Nie mam problemu z odpalaniem, po prostu jak odpalę to auto zaczyna pracować na ok. 600 obr. a póżniej jak pisałem wyżej, dopiero wchodzi na te 1000.
2. Co do silniczka krokowego, to właśnie z opisem na forum została przeprowadzona taka reanimacja.
3. co do CPP to też zostały nawiercone dziurki jak w opisie na forum i preparat w ruch.
Nie mierzyłem jedynie oporu. |
_________________ Kopys |
|
|
|
|
Jacek4200
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39 Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 91 Skąd: Wrocław/okolice
|
Wysłany: 23 Wrz 2008, 07:05
|
|
|
Może jeździsz na złym paliwie? Mi też falowały obroty, silnik lubił gasnąć na ES 95 ze stacji Orlen w Obornikach Śląskich(NIE POLECAM) zalałem Vervą 98 GDZIE INDZIEJ - motorek pali na kopa, stabilne obroty jak skała, a też myślałem że padł mi cpp lub krokowiec.
Zalej dziada 98 oktanowym paliwem, zawsze taniej niż 180 zł. |
_________________ Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i |
|
|
|
|
winiar789
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 36 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23 Wrz 2008, 09:16
|
|
|
podpinam sie pod temat obroty mam caly czas ..wkur...sie i tak jezdze na nich krokowca czyscilem bardzo solidnie i dalej sa a co do ccp to nawet nie wim gdzie go szukac...:/:/ |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|