Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:16
Pakiet elektryczny
Autor Wiadomość
Parch 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Wysłany: 6 Lip 2006, 17:53   Pakiet elektryczny

Witam,

1. Czy można połączyć elektryczne otwieranie klapy bagażnika z przycisku w konsoli środkowej i elektryczne otwieranie klapy bagażnika z pilota centralnego zamka tak, żeby obydwa przyciski obsługiwały jeden siłownik typu "slave"?

W chwili obecnej mam elektrycznie otwieraną klapę bagażnika na oryginalnej instalacji, tzn. poprzez przekaźnik blokujący możliwość otworzenia po włączeniu "zapłonu". Planuję zakupić i zainstalować centralny zamek ze sterownikiem radiowym i na dodatkowym kanale tego sterownika zrobić otwieranie klapy bagażnika wyzwalane przyciskiem na pilocie. Chciałbym połączyć instalację tak, żeby blokada otwierania klapy przy włączonym zapłonie działała również w przypadku wyzwalania z pilota centralnego zamka.

Czy jest możliwe wykonanie takiego połączenia? Jeśli tak, to może ktoś doradziłby jak to fachowo połączyć.


2. Czy i jak można za pomocą radiowego sterownika od centralnego zamka (patrz wyżej) zrobić samodomykanie szyb po wciśnięciu przycisku zamykającego drzwi?

Oczywiście posiadam już instalację elektrycznego opuszczania i podnoszenia szyb, wykonaną w sposób identyczny jak w modelach z instalacją fabryczną.

Jeśli ktoś ma jakąś więdzę na ten temat, to proszę niech się nią podzieli :)
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 6 Lip 2006, 18:45   

1. Można bez problemu - podłączasz równolegle (tylko nie pomył + z - bo wywali bezpiecznik. żeby niedziałało przy włączonym zapłonie, to podepnij centrala pod wyjście z kostki do której masz podłączone otwieranie klapy (przewód czerwono-biały). Działanie proste, bo przy włączonym zapłonie central nie będzie miał zasilania i działał nie będzie.

2. Żeby zrobić samodomykanie szyb, to musisz dokupić układzik do tego np taki: http://moto.allegro.pl/sh...?item=113619463 a centralka od centrala napewno ma wyjście które potrafi to wysterować. Masz więcej pytań, to pisz bardziej szczegółowo - postaram się odpisać, bo o instalacji we fieście wiem co nie co :)
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Parch 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Wysłany: 6 Lip 2006, 19:35   

jackrzec napisał/a:
Masz więcej pytań, to pisz bardziej szczegółowo - postaram się odpisać, bo o instalacji we fieście wiem co nie co :)


Heh, pisałem tego posta 30 min. i po napisaniu wydawało mi się, że już bardziej szczegółowo się nie da :) Nie chciałem też się rozwlekać, żeby nie zaciemniać.

Jeśli będę potrzebował jakichś technicznych szczegółów, to nie omieszkam spytać w przyszłości. Na razie muszę zakupić centralny zamek i przed zakupem staram się zebrać informacje. Dlatego nie potrafię w chwili obecnej podać więcej danych oprócz tych, które już wymieniłem.

Co do Twojej wiedzy - przeglądam to forum już od kilkunastu miesięcy, więc co nieco się orientuję. ;-)

BTW: Czy takie sterowniki od centralnego zamka mają więcej tzw. "dodatkowych kanałów"? Chodzi mi o to, czy jak do jednego z tych kanałów podepnę zdalne otwieranie klapy, to będę mógł jeszcze to domykanie podłączyć?

Pzdr,
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 6 Lip 2006, 19:55   

Parch napisał/a:
Czy takie sterowniki od centralnego zamka mają więcej tzw. "dodatkowych kanałów"? Chodzi mi o to, czy jak do jednego z tych kanałów podepnę zdalne otwieranie klapy, to będę mógł jeszcze to domykanie podłączyć?
Zależy jaki sterownik kupisz - zwykłe mją tylko jeden kanał, a lepsze (te droższe) mogą mieć dwa, trzy. Domykanie podłączasz do wyjścia na alarm - prawie każda centralka centralnego ma wyjście na którym przy zmknięciu się pojawia masa lub + (zależnie od konfiguracji). Nawet jakby nie było, to można zrobić prosty układzik i będzie (koszt może 5 zł). Przed zakupem skontaktuj się ze sprzedającym, czy ów centralka może włączac alarm, jeśli tak, to zero problemów!
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
macziom 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 40
Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 97
Skąd: północ
Wysłany: 7 Lip 2006, 06:37   

Ze swojej strony tylko dodam, że kupując układzik do domykania poszukaj jakiegoś z regulowanym prądem przeciążenia. Nie dawno zamontowałem taki jak wyżej podany (brak regulacji) i trochę się zgarbiłem, jak jedna szyba doszła ładnie, a druga co troszkę ciężej chodzi zatrzymuje się za wcześnie. Teraz to albo rozbieranie drzwi i cudowanie żeby szyba lżej chodziła, albo inny moduł domykania (raptem o parę złotych droższy).
 
 
 
Parch 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Wysłany: 9 Lip 2006, 00:02   

Witam ponownie,

Ponieważ tytuł mojego wątku dotyczy w sumie ogólnie pojętej "elektryki", mam pytanie trochę z innej beczki. Mianowicie jestem prawie szczęśliwym posiadaczem fieściny z elektrycznie opuszczanymi/podnoszonymi szybami i elektrycznym otwieranie klapy bagażnika. A ponieważ jak wiadomo "prawie" robi wielką różnicę, moj błogostan zakłóca jeden drobny szczegół - przyciski sterowania szybami oraz przycisk elektrycznego otwierania klapy(u mnie są to przyciski w konsoli środkowej) nie są podświetlane.

Zatem pytam szanownych kolegów, czy jest wersja takich przycisków z podświetlaniem? Wiem prawie na pewno , że są podświetlane wersje przycisku otwierania tylnej klapy (swoją wiedzę opieram na opisie z "microcata" - nigdy takiego przycisku nie widziałem, więc mogę się mylić).

Kiedyś Ktoś na forum pisał, że są takie przyciski, ale poza tym jednym postem nigdy więcej się z czymś takimś nie spotkałem. Jeśli ktoś ma wiarygodne dane to proszę o informację.

Aha, tylko proszę nie piszcie żebym zmienił instalację na "drzwiową", bo nie o to mi chodzi. ;-)
 
 
amokk
[Usunięty]

Wysłany: 8 Kwi 2007, 13:23   

Odgrzeję trochę tego posta :)
Parch napisał/a:
1. Czy można połączyć elektryczne otwieranie klapy bagażnika z przycisku w konsoli środkowej i elektryczne otwieranie klapy bagażnika z pilota centralnego zamka tak, żeby obydwa przyciski obsługiwały jeden siłownik typu "slave"?

Postanowiłem kupić sterownik centralnego zamka Magicar 820.
Niestety podaję on na 2 kanał "masę" do otwierania klapy, a przecież siłownik klapy jest uruchamiany "plusem" z przycisku.
Rozwiązałem to w ten sposób :ra:



Musimy zamienić "masę" na "plusa", więc stosujemy przekaźnik.
"Masa" od sterownika Magicar 820 idzie do przekaźnika do styku 85, a do styku 86 podłączamy "plusa" pobranego z przewodu, którym idzie "plus" do przycisku.
Pierwszy obwód włączający przekaźnik wykonany.
Drugi obwód robimy w ten sposób, że "plusa" bierzemy także z przewodu, którym idzie "plus" do przycisku i podłączamy go do styku 30 przekaźnika, a od styku 87 do przewodu, który idzie do siłownika pomijając przycisk.

Dzięki takiemu rozwiązaniu można otwierać klapę z przycisku i z pilota.

Jeszcze jedna sprawa, która wyjaśnił mi użytkownik Parch:

Oryginalnie klapa jest otwierana tylko, gdy zapłon jest wyłączony.
Więc jeśli zapłon jest włączony "plus" nie płynie i nie otworzymy klapy (zabezpieczenie przed otwarciem w czasie jazdy).
Zadanie to spełnia przekaźnik zapłonu 5-stykowy, który posiada 5-styk 87a, na którym po włączeniu zapłonu znika napięcie, a po wyłączeniu zapłonu znowu się pojawia (na styku 87 jest na odwrót - po włączeniu zapłonu pojawia się napięcie, a po wyłączeniu zapłonu napięcie znika).
Przekaźnik taki występuje tylko w wersjach S, CLX, Ghia, XR2i i jest on koloru zielonego.
Standardowo jest montowany przekaźnik 4-stykowy koloru żółtego.
Jak już kupimy taki przekaźnik to jeszcze trzeba zamontować w skrzynce bezpiecznikowej w gniazdku przekaźnika wsuwki do 5 styku przekaźnika (w środku gniazdka).
Właśnie z tego 5 styku bierzemy zasilanie do klapy.

A jak ktoś nie chce kombinować to kupuje sterownik do centralnego zamka, który podaję "plusa" na dodatkowy kanał.

Parch napisał/a:
2. Czy i jak można za pomocą radiowego sterownika od centralnego zamka (patrz wyżej) zrobić samodomykanie szyb po wciśnięciu przycisku zamykającego drzwi?

Ten sterownik Magicar 820 powoduje, że przy zamykaniu drzwi na pilota na 3 kanale pojawi się przez 30 sekund "masa" właśnie do domykania szyb.

Warto jednak dokupić do tego moduł domykania szyb Magicar 2WM (2 szyby) lub 4WM (4 szyby).
Umożliwia on sterowanie silnikami zwartymi do plusa lub minusa, szyby są domykane kolejno (dzięki temu zmniejszony jest pobór prądu przy zamykaniu) i co najważniejsze posiada on indukcyjny czujnik ruchu silnika (dzięki temu odłącza napięcie zaraz po zatrzymaniu szyby).

Zapraszam na stronę produktów firmy Magicar.
Ostatnio zmieniony przez amokk 30 Sie 2007, 21:07, w całości zmieniany 7 razy  
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 9 Kwi 2007, 07:47   

amokk napisał/a:
Przekaźnik taki występuje tylko w wersjach S, CLX, Ghia, XR2i i jest on koloru zielonego.
Nieprawda! U mnie w obu fiestach jest zielony, a żądna nie jest CLX, ani Ghia. Podejrzewam, że pod koniec produkcji pchali wszystko w instalację.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
amokk
[Usunięty]

Wysłany: 10 Kwi 2007, 13:12   

Parch napisał/a:
W chwili obecnej mam elektrycznie otwieraną klapę bagażnika na oryginalnej instalacji, tzn. poprzez przekaźnik blokujący możliwość otworzenia po włączeniu "zapłonu". Planuję zakupić i zainstalować centralny zamek ze sterownikiem radiowym i na dodatkowym kanale tego sterownika zrobić otwieranie klapy bagażnika wyzwalane przyciskiem na pilocie. Chciałbym połączyć instalację tak, żeby blokada otwierania klapy przy włączonym zapłonie działała również w przypadku wyzwalania z pilota centralnego zamka.

Czy jest możliwe wykonanie takiego połączenia? Jeśli tak, to może ktoś doradziłby jak to fachowo połączyć.


Jeśli zrobisz wszystko według mojego schematu to będzie wszystko działać tak jak chcesz.
Również chciałem mieć otwieranie i z przycisku i z pilota tylnej klapy, a powyższy schemat jest najlepszym sposobem.

[ Dodano: Pon Lip 09, 2007 14:56 ]
Dodam, że nie ma możliwości podpięcia pod drugi czy trzeci kanał jakiegokolwiek urządzenia bez wykorzystania przekaźnika.
Sygnał "masy" jest za słaby, aby obwód działał bez przekaźnika.
Sam już próbowałem bez przekaźnika, ale nic z tego.
Przynajmniej mamy pewność, że nie uszkodzimy sterownika.
 
 
typniepokorny86 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 23
Skąd: Żołyń
Wysłany: 6 Sty 2009, 18:41   

witam, posiadam otwieranie bagażnika z przycisku i zakupiłem sterownik do centralnego z możliwością otwierania bagażnika, ze schematu wynika że jest na ten kanał podawana masa (przez 1 sec), z tego co wyczytałem to już widzę że bez przekaźnika się nie obejdzie bo potrzebny plus, ale moje pytanie, czy te przeróbki z tym przekaźnikiem od zapłonu są konieczne aby otworzyć bagażnik czy tylko po to aby można otworzyć bagażnik gdy mamy włączony zapłon?
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 6 Sty 2009, 22:34   

typniepokorny86:
1) nie jest powiedziane, że masz wysterowanie masą - to zależy od centralki - jedna ma przez "plus", druga przez masę - musisz to sprawdzić.

2) przeróbki z przekaźnikiem od zapłonu nie są konieczne - wystarczy się podpiąć pod skrzynkę z bezpiecznikami za bezpiecznik 5A (górny rząd, trzeci od lewej - jeśli dobrze pamiętam) - jest na nim cały czas napięcie

w/w przeróbka jest ciut bez sensu :) roboty więcej, a korzyści żadne, bo nie potrzebujesz przekaźnika, aby wysterować przekaźnik - do tego wystarczy niewielki prąd; poza tym nie byłbyś w stanie bagażnika otworzyć przy włączonym zapłonie - a jeśli masz przycisk to taka funkcja to strzał w stopę :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
typniepokorny86 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 23
Skąd: Żołyń
Wysłany: 7 Sty 2009, 12:27   

Pufcio napisał/a:
typniepokorny86:
1) nie jest powiedziane, że masz wysterowanie masą - to zależy od centralki - jedna ma przez "plus", druga przez masę - musisz to sprawdzić.

2) przeróbki z przekaźnikiem od zapłonu nie są konieczne - wystarczy się podpiąć pod skrzynkę z bezpiecznikami za bezpiecznik 5A (górny rząd, trzeci od lewej - jeśli dobrze pamiętam) - jest na nim cały czas napięcie

w/w przeróbka jest ciut bez sensu :) roboty więcej, a korzyści żadne, bo nie potrzebujesz przekaźnika, aby wysterować przekaźnik - do tego wystarczy niewielki prąd; poza tym nie byłbyś w stanie bagażnika otworzyć przy włączonym zapłonie - a jeśli masz przycisk to taka funkcja to strzał w stopę :)





zakupiony sterownik podaje masę, sprawdzone na schemacie i miernikiem
jeśli przycisk steruje przekaźnikiem poprzez plus to z tego co się orientuję nie wysterujemy tegoż samego przekaźnika poprzez masę bo skąd wzięć plusa?
nie za bardzo wiem gdzie jest ten przekaźnik i szczerze mówiąc nie jestem za dobry w ściąganiu tych wszystkich plastików
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Sty 2009, 12:38   

typniepokorny86 napisał/a:
zakupiony sterownik podaje masę, sprawdzone na schemacie i miernikiem

No to jedno z głowy.

typniepokorny86 napisał/a:
jeśli przycisk steruje przekaźnikiem poprzez plus to z tego co się orientuję nie wysterujemy tegoż samego przekaźnika poprzez masę bo skąd wzięć plusa?

przycisk może zwierać także masę - wcale nie jest powiedziane, że ma zwierać plus - ale to już "inksza inkszość". Niemniej - jednego przekaźnika nie da się używać "z dwóch stron" - coś musi być cały czas podane - albo zasilanie, albo masa.
Owszem, da się zrobić tak, żeby jeden i ten sam przekaźnik sterować i masą i napięciem, ale do tego i tak jest potrzebny inny przekaźnik - kółko się zamyka.

typniepokorny86 napisał/a:
nie za bardzo wiem gdzie jest ten przekaźnik i szczerze mówiąc nie jestem za dobry w ściąganiu tych wszystkich plastików

Dlatego mówię - nie baw się w podłączanie pod przekaźnik w skrzynce z bezpiecznikami - weź z tego 5A bezpiecznika prąd.
Ja u siebie mam to zrealizowane na dwóch przekaźnikach - jeden jest od przycisku, który z racji wielkości nie przekazałby 5A, a drugi do centralki - wejścia sterujące spięte "na opak" (na jednym stała masa i wyzwalane zasilanie; na drugim stałe zasilanie i wyzwalana masa) a 'wyjścia' spięte tak samo - na 1 pin +12 na wyjście właściwe kabel do siłownika. (Trochę to pogmatwane... jak chcesz to malnę Ci schemat :) )
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
typniepokorny86 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 23
Skąd: Żołyń
Wysłany: 7 Sty 2009, 12:45   

także widzę że będą potrzebne takze potrzebne pomiary "przycisku" :/ ja to na razie chyba zrobię zasilanie z gniazdka zapalniczki żeby tylko działało bo na większe dłubanie to zdeka za zimno
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Sty 2009, 12:54   

Generalnie jeśli nie masz mikroprzełącznika, to nie powinieneś się martwić (mój ma wymiary poniżej 10x10 mm) - jeśli masz taki przemysłowy, to on przeniesie sporo więcej niż 5A, więc nie ma powodu do obaw.

A to "dłubanie" to jakieś 15-20 minut roboty, z rozkręceniem wszystkiego, porządnym zaizolowaniem i przerwą na piwo :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
typniepokorny86 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 23
Skąd: Żołyń
Wysłany: 7 Sty 2009, 15:54   

chodzi mi o podpięcie drzwi, kierunków, bagażnika itp czyli całego sterownika

[ Dodano: Pią Sty 09, 2009 11:19 ]
u mnie jest sterowanie masą

podłączenie wygląda mniej więcej tak:

2 czarne kable - masa
czarno-żółty - podawanie masy na siłownik (natężenie ok 14 mA)
pomarańczowy (być może z domieszką) - plus ( + ) od podświetlenia
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Pakiet xr2i
lobo1234 Kupię 3 6 Kwi 2018, 17:12
Kazzimo_NH
Brak nowych postów [mk7] Pakiet st
xxs Kupię 0 22 Sty 2019, 18:08
xxs
Brak nowych postów Pakiet Ghia mk4 /5
modell1 Sprzedam 6 14 Maj 2022, 06:33
FIESTA Moondust
Brak nowych postów [MK3] Pakiet Futura
Miedziany Aukcje i ogłoszenia internetowe 0 25 Lut 2018, 14:24
Miedziany
Brak nowych postów [MK3] Pakiet stylistyczny RS
Kazzimo_NH Tuning stylistyczny 7 8 Sie 2018, 06:11
Fiesta 7Rs


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.