Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:19
Sposób na psujące sie silniczki krokowe w mk3 1.1
Autor Wiadomość
Kolo90
[Usunięty]

Wysłany: 11 Sty 2005, 18:52   Sposób na psujące sie silniczki krokowe w mk3 1.1

Właśnie pogrzebałem w swoim szwankującym silniczku krokowym i jak narazie działa sam sie zdziwiłem. Śledziłem tematy o tym na forum i nikt nieznalazł recepty na tą dolegliwość. Różne były pomysły. Może wkońcu mi sie udało!!! :)
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 11 Sty 2005, 18:53   

A oso chodzi :?: :shock:
_________________
 
 
 
Kolo90
[Usunięty]

Wysłany: 11 Sty 2005, 19:06   

Jak narazie to mi działa zobacze jeszcze pare dni i wtedy napisze dokładniej co i jak. P.S kupiłem jakiś czas temu krokowy używke za 100zł., który jak dział dobrze to dział a jak sie mu coś pozdało to niespadał z obrotów podobnie jak stary i miałem wtedy dopiero możliwość żeby pokombinować ze starym. A tak pozatym to mam 1.1 kat na mono wtrysku. I kurde pali mi jak smok, a staram sie jeździć oszczędnie ok 10l/100km. I niewiem co może byc nie tak??? :(
 
 
mellow
[Usunięty]

Wysłany: 11 Sty 2005, 19:21   

Nie pamietam jak odn wygladal w silnikach 1.1 i 1.3 ale sposob na ten z 1.4, 1.6 i 1.8 jest bardzo prosty:

- wyjac
- na noc zanurzyc w benzynie ekstrakcyjnej
- rano przeczyscic delikatnie pedzelkiem , ponownie przeplukac
- przedmuchac sprezonym powietrzem
- zanurzyc w STP lub WD40
- zamontowac

U mnie po takiej zabawie obroty przestaly falowac i auto szybciej reaguje na polozenie pedalu na ziemie

Pozdro
 
 
easy
[Usunięty]

Wysłany: 11 Sty 2005, 22:04   

Kolo90 napisał/a:
....I kurde pali mi jak smok, a staram sie jeździć oszczędnie ok 10l/100km. I niewiem co może byc nie tak??? :(


mi też tyle palił około, byłem na badaniach diagnostycznych i stwierdzili że sąda lambda troche nawala i dobrze by było ja zmienić. A poza tym to zebym se orginalny filtr powietrza zamatował, bo poprzedni (dosyć nowy) zamulał. No i tak zrobiłem tera pali ok 8l
 
 
dday 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43
Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 390
Skąd: wawa-anin
Wysłany: 11 Sty 2005, 23:26   

a mię sie wydaje ze to mowa byla caly czas nie o padającym silniczku krokowym a o czujniku kontroli przepustnicy-czy jakos tak ;]
czy sie myle ??
_________________
 
 
 
Kolo90
[Usunięty]

Wysłany: 12 Sty 2005, 11:58   

Masz racje dday temat czójników przepustnicy był i jest wałkowany, ale ja nie mam z tym problemu. A jesli chodzi o silniczki krokowe to też ten temat był walkowany. Różne były pomysły na naprawe go. Wg. mnie czyszczenie krokowca to bez sensu tam i tak do środka niema co wpaść, ani czym sie zbródzic. Ktoś pisal o blaszkach w środku które zamykaja obwód i otwierają!! Ale to nie to było przyczyną u mnie!!! Jeśli ktoś chce wiedzieć wiecej na ten temat to piszcie. Dopiero 3 dzień jezdze na moim naprawionym.
 
 
Kolo90
[Usunięty]

Wysłany: 12 Sty 2005, 12:03   

easydriver pisałeś mi o sondzie lambda że może być padnięta. Poszperałem cosik na forum i znalazłem jak można ją sprawdzić czy działa. Sprawdziłem ją i okazało się ze jest wporządku. Gdy mierzyłem ją na multimetrze to wychodziło mi różnie od 0.15V do 0.78V i tak skakalo wzależności ile dałem gazu itd. Jeśli ktoś sie zna na tym lepiej odemnie to prosze o odpowiedz czy w takim razie naprawdę jest ta sąda wporządku.????????? A spalanie dalej mam taki w granicach 10l/100km. wiem że to nienormalne. Ale jeżdze różnie.Po mieście robie po 3-5 km.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Sty 2005, 17:10   

nie no sygnały z lambdy jak najbardziej ok . Szukaj gdzie indziej . Moze w przedowach . SPrawdz czy na srerowniku tez takie napięcia sa .
Pozdro
 
 
 
Kolo90
[Usunięty]

Wysłany: 12 Sty 2005, 17:56   

Troche sie znam na autach ale niemam pojęcia gdzie ten sterownik sie znajduje i gdzie tam szukać tego sygnału opisz bliżej to jeśli możesz. Dzięki !!!!!!Diodalodz
 
 
mdcs 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 161
Skąd: Płock
Wysłany: 13 Sty 2005, 14:32   

:arrow: 10l ma prawo łyknąć w mróz, jeżdżona po mieście na krótkich odcinkach... teraz powinna koło 7,5-8 w mieście i poniżej 6,0 na trasie
_________________
było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.

jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd ;)
 
 
Kolo90
[Usunięty]

Wysłany: 13 Sty 2005, 19:29   

Cieszyłbym sie niezmiernie jakby moja Fieścina tyle brała ile piszesz 7,5-8l/100km. Teraz przecierz niema mrozu kurde i dalej tyle pali. Ostatnio zrobiłem 60km na raz i 5 litrów wypiła kurde.To nienormalne. To z tego wynika że na 100 ok 8,5 by wzieła. ALe już sie boje jak będzie -10 na dworze to ile wtedy zeżre :( !!!! Posprawdzałem wszysko i jest Ok. Może ma ktoś jakis pomysł?????
 
 
Kolo90
[Usunięty]

Wysłany: 13 Sty 2005, 19:36   

[b]A jeżeli by kogoś interesował temat mojego silniczka krokowego to W środku w nim są takie 2 diody prostownicze z takimi 2 blaszkami to właśnie wymieniłem te diody na nowe zaznaczam NA NOWE. I teraz już wszystko gra. Silniczek działa jak powinien. Bo obroty mi sie wieszały wtedy gdy silnik był zagrzany przy troszke dłuższej trasie. Okazało sie że te diody pod wpływem wysokiej temperatury traciły swoje właściwości, po prostu przeszły już swoje. Na zimno na mierniku wskazywało że są dobre. Była pomiędzy nimi różnica ok 12 OHm a takiego czegoś niemoże być Gdyż są one takie same więc i wartości powinny mieć takie same. Po tym niexzmiernie precycyjnym zabiegu Krokowiec śmiga jak nowy. Co wy na to?????? Może pomoże to komuś.... Pozdro :)[/b]
Ostatnio zmieniony przez Kolo90 14 Sty 2005, 13:55, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Sty 2005, 21:20   

hm tak mowisz o spalanu to powiedz mi ile nagrzewa ci sie silnik i w jakiej pozycji jest wskazówka na liczniku . Moze masz walnięty termostat (u mnie po wymianie zeszła o 3 litry gazu na 100 km) . A co do sterownika to zdaje sie ze jest na ścianie grodzowej pod maska ale niech ktoś to potwierdzi bo na 100 % pewny nie jestem . Weź schemat i badaj na sterowniku sygnały . Bedziesz musiał miec schemat z oznaczeniem kolorów przewodów . Pozatym posprawdzaj czy nie masz oporów toczenia . Czy auto nie stawia oporów przy przepychaniu z miejsca na miejsce .
Pozdrawiam
 
 
 
mdcs 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 161
Skąd: Płock
Wysłany: 13 Sty 2005, 22:03   

:arrow: Mi silnik nagrzewa się około 5km i wskazówka stoi nieco poniżej połowy pola NORM. Czy mam OK?
_________________
było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.

jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd ;)
 
 
Kolo90
[Usunięty]

Wysłany: 13 Sty 2005, 22:55   

mdcs napisał/a:
:arrow: Mi silnik nagrzewa się około 5km i wskazówka stoi nieco poniżej połowy pola NORM. Czy mam OK?


U mnie podobnie tak ok 4 km sie nagrzewa i wskazówka tak w połowie skali jest Sam niewiem co może być przyczyną takiego spalania. Wkorwia mnie to bo po kieszeni idzie niesamowicie!!!! :(
 
 
mdcs 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 161
Skąd: Płock
Wysłany: 13 Sty 2005, 23:27   

:arrow: na trasie też tak dużo piłuje (moja przy spokojnej ekonomicznej jeździe 5,5/100)
_________________
było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.

jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd ;)
 
 
Kolo90
[Usunięty]

Wysłany: 14 Sty 2005, 09:33   

:arrow: Wiesz Mdcs zazdroszcze ci takich wyników w spalaniu. Ja zawsze jeżdze ekonomicznie, delikatnie a i tak wciągnie swoje. We wrześniu jak jechałem pod opole i spowrotem to zrobiłem 180km nalałem do baku za 50zł ok 13,4l tego bylo i jeszcze zostało troche. Z tego wychodzi że z 6,5/100km wzieła, aż miło. Ale teraz niewiem co jest grane. W sumie jest chłodniej na dworze ale nie aż tak. No i auto parkuje na dworze. Ale żeby to aż tyle wpływało na spalanie!!! :wink:
 
 
mdcs 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 161
Skąd: Płock
Wysłany: 14 Sty 2005, 10:25   

:arrow: U mnie jest duża różnica w spalaniu na zimnym i ciepłym silniku. Fiesty tak podobno mają. Szczególnie jak niedogrzany silnik jest ! (termostat do wymiany?). U mnie jak jeżdżę po mieście na krótkich odcinkach i silnik jest ciągle zimny a do tego troszkę dociskam to łyka 10:( ... ale jak jest silnik ciepły (np. na trasie) bierze sobie 5,5-6,0... w lato w mieście też w normie - koło 6,5-7,0.
Swego czasu przeżywałem problem spalania 14l/100, ale już to poza mną. ufff... (pół wypłaty mi na paliwo szło:)
_________________
było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.

jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd ;)
 
 
fido2001
[Usunięty]

Wysłany: 14 Sty 2005, 22:05   

Chcialem potwierdzic, ze sposob kolegi MELLOW jest OK, i ja sobie w ten sposob poprawilem prace mojego silniczka krokowego. Juz tydzien zasowam i zrobilem ok 550km i dziala idealnie. Postanowilem go wykompac, przy okazji zmiany TPSu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Gry i inne bajery dla nudzacych sie w pracy
Mafios Linkownia 138 3 Sie 2015, 00:14
driver90
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.