Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Stuka w zawieszeniu
Autor Wiadomość
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21 Paź 2009, 19:18   [MK3] Stuka w zawieszeniu

Pomocy, co moze byc przyczyna tak dziwnych dzwiekow w zawieszeniu. na nierownosciach słychac tarcie gumy o gume a od niedawna gdzwiek/ łoskot szklanek. Z tylu natomiast od czasu do czasu glosny brzdek sprezyny. Dzwieki wystepuja na nierownosciach, zwalniaczach. Prosze o diagnoze.
 
 
 
Kadzax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 35
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 224
Skąd: Żnin
Wysłany: 21 Paź 2009, 22:03   Re: Stuka w zawieszeniu

pablon napisał/a:
co moze byc przyczyna tak dziwnych dzwiekow w zawieszeniu. na nierownosciach słychac tarcie gumy o gume a od niedawna gdzwiek/ łoskot szklanek.


Zapewne chodzi ci o przód wiec sprawdz sobie tuleje, oraz sworznie wahaczy.

Kod:
Z tylu natomiast od czasu do czasu glosny brzdek sprezyny


Sprawdź czy któraś z sprężyn nie pękła, i czy amor/amory nie są już EB.
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Paź 2009, 10:32   

Jak sprawdzic sworznie i tuleje, bo malo co widac. Jak by pekla sprezyna to fiesta by poszla na dol?.
 
 
 
Kadzax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 35
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 224
Skąd: Żnin
Wysłany: 22 Paź 2009, 10:43   

Nie koniecznie u mnie w oplu jest ułamany ostatni zwój i auto stoi równo.
Tyle, że u mnie jak pękła to przycisła ją reszta sprężyny i na dziurach.
Tuleje i sworznie najlepiej na kanale- organoleptycznie.
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Paź 2009, 10:49   

No to pytanie czy jechac na szarpak czy do mechanika???
 
 
 
trzeci 
Moderator





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Paź 2009, 10:53   

pablon napisał/a:
No to pytanie czy jechac na szarpak czy do mechanika???


Ja bym podjechał na szarpaki i za 20 PLN (tyle kosztuje to w ZS) dowiedział się, co boli w zawieszeniu :)
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Szymonnn 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Szymon
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 157
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 22 Paź 2009, 13:26   

Ja też bym polecał najpierw na szarpaki żeby wiedzieć co jest nie tak i dopiero do mechanika.Bo jak nie będziesz wiedział co jest źle to mechanik może z Ciebie sporo zedrzeć coś tam ściemniająć...
_________________
"Nigdy nie mów, że coś jest dla mnie niemożliwe!"
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 23 Paź 2009, 16:06   Re: Stuka w zawieszeniu

pablon napisał/a:
od niedawna gdzwiek/ łoskot szklanek.


sprawdz czy masz pusty bagażnik, tam możesz mieć szklanki :P

a tak na poważnie, zrób jak piszą koledzy powyżej i podjedź do diagnosty. Niech ci przetrzepie auto a skasuje cię z 20-30zł.
 
 
espen
[Usunięty]

Wysłany: 24 Paź 2009, 13:31   

Doszłaś do tego co wydaje takie dźwięki? bo u mnie zaczyna się to samo
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24 Paź 2009, 13:53   

W poniedzialek podiade narazie jest masakra, nawet z tylu czasami slychac dzwiek tarcia gumy. Fiesta ma belka wiec nie mam pomyslu.
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 24 Paź 2009, 14:10   

obstawiam tuleje metalowo-gumowe (silentblocki) wahaczy i belki tylnej (zresztą tam chyba nie ma co więcej skrzypieć)

u mnie lubiły skrzypnąć w prawym wahaczu jak było gorąco i sucho, teraz jest cisza :-P
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 24 Paź 2009, 14:17   

w belce masz tylko po jednej tulejce na stronie. Ewentualnie mocowanie amorka do belki. Tak też jest chyba tulejka z tego co widziałem jak miałem sciągniete hamulce.
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24 Paź 2009, 15:55   

bidżej napisał/a:
obstawiam tuleje metalowo-gumowe (silentblocki) wahaczy i belki tylnej (zresztą tam chyba nie ma co więcej skrzypieć)

u mnie lubiły skrzypnąć w prawym wahaczu jak było gorąco i sucho, teraz jest cisza :-P


Czyli co caly wachacz do wymiany, jaki koszt jest takiej wymiany.
 
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 24 Paź 2009, 16:06   

pablon napisał/a:
bidżej napisał/a:
obstawiam tuleje metalowo-gumowe (silentblocki) wahaczy i belki tylnej (zresztą tam chyba nie ma co więcej skrzypieć)

u mnie lubiły skrzypnąć w prawym wahaczu jak było gorąco i sucho, teraz jest cisza :-P


Czyli co caly wachacz do wymiany, jaki koszt jest takiej wymiany.


gdzie cały wahacz. Tylko te elementy metalowo gumowe. Kosz ok 10-15 zł za element + robocizna mechanika lub samemu można :) Ale jest je ciężko usunąć. Najlepiej prasą, choć są różne metody np.wypalanie (też słyszałem o takiej metodzie:) )
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 24 Paź 2009, 18:02   

gdzie tam, same tuleje wymienisz przy odrobinie chęci.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2 Lis 2009, 18:21   

Na trzepaku wykazało. - tuleje prawego wachacza 2 szt. - lewy sworzeń wachacza.

Duzo z tym roboty, ile zaplace za robocizne?.
 
 
 
polo1976 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 48
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 93
Skąd: września
Wysłany: 2 Lis 2009, 18:42   

Ja wyciąłem brzeszczotem środkową tuleję potem naciąłem delikatnie zewnętrzny kołnierz i podważając wkrętakiem poszły wszystkie tuleje bardzo szybko. Delikatnie przeszlifowałem gniazda z korozji po czym smar grafitowy wahacz na imadło i powoli powciskałem nowe. Żadnej komplikacji nie spotkałem.
_________________
Zanim zrobisz - popytaj, zanim popytasz - poszukaj i pomyśl!!!
 
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 4 Lis 2009, 17:03   

Wymienone wszystkie tuleje i sworznie bo wszystko juz sie sypało. Juz nic nie puka nic nie stuka. Zastanawiam sie czy musze jechacz na ustawienie zbierznosci po wymianie tych tulei i sworzni???.
 
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 4 Lis 2009, 18:18   

warto podjechać. bez rachunku to cie skasuje 10-20 zł i ustawi a bedziesz mial pewność że masz dobra zbieżnośc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.