[MK3] Stuka w zawieszeniu |
Autor |
Wiadomość |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21 Paź 2009, 19:18 [MK3] Stuka w zawieszeniu
|
|
|
Pomocy, co moze byc przyczyna tak dziwnych dzwiekow w zawieszeniu. na nierownosciach słychac tarcie gumy o gume a od niedawna gdzwiek/ łoskot szklanek. Z tylu natomiast od czasu do czasu glosny brzdek sprezyny. Dzwieki wystepuja na nierownosciach, zwalniaczach. Prosze o diagnoze. |
|
|
|
 |
Kadzax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2008 Posty: 224 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 21 Paź 2009, 22:03 Re: Stuka w zawieszeniu
|
|
|
pablon napisał/a: | co moze byc przyczyna tak dziwnych dzwiekow w zawieszeniu. na nierownosciach słychac tarcie gumy o gume a od niedawna gdzwiek/ łoskot szklanek. |
Zapewne chodzi ci o przód wiec sprawdz sobie tuleje, oraz sworznie wahaczy.
Kod: | Z tylu natomiast od czasu do czasu glosny brzdek sprezyny |
Sprawdź czy któraś z sprężyn nie pękła, i czy amor/amory nie są już EB. |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22 Paź 2009, 10:32
|
|
|
Jak sprawdzic sworznie i tuleje, bo malo co widac. Jak by pekla sprezyna to fiesta by poszla na dol?. |
|
|
|
 |
Kadzax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2008 Posty: 224 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 22 Paź 2009, 10:43
|
|
|
Nie koniecznie u mnie w oplu jest ułamany ostatni zwój i auto stoi równo.
Tyle, że u mnie jak pękła to przycisła ją reszta sprężyny i na dziurach.
Tuleje i sworznie najlepiej na kanale- organoleptycznie. |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22 Paź 2009, 10:49
|
|
|
No to pytanie czy jechac na szarpak czy do mechanika??? |
|
|
|
 |
trzeci
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Paź 2009, 10:53
|
|
|
pablon napisał/a: | No to pytanie czy jechac na szarpak czy do mechanika??? |
Ja bym podjechał na szarpaki i za 20 PLN (tyle kosztuje to w ZS) dowiedział się, co boli w zawieszeniu
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
 |
Szymonnn
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Szymon
Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 157 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 22 Paź 2009, 13:26
|
|
|
Ja też bym polecał najpierw na szarpaki żeby wiedzieć co jest nie tak i dopiero do mechanika.Bo jak nie będziesz wiedział co jest źle to mechanik może z Ciebie sporo zedrzeć coś tam ściemniająć... |
_________________ "Nigdy nie mów, że coś jest dla mnie niemożliwe!"
 |
|
|
|
 |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 23 Paź 2009, 16:06 Re: Stuka w zawieszeniu
|
|
|
pablon napisał/a: | od niedawna gdzwiek/ łoskot szklanek. |
sprawdz czy masz pusty bagażnik, tam możesz mieć szklanki
a tak na poważnie, zrób jak piszą koledzy powyżej i podjedź do diagnosty. Niech ci przetrzepie auto a skasuje cię z 20-30zł. |
|
|
|
 |
espen [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Paź 2009, 13:31
|
|
|
Doszłaś do tego co wydaje takie dźwięki? bo u mnie zaczyna się to samo |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24 Paź 2009, 13:53
|
|
|
W poniedzialek podiade narazie jest masakra, nawet z tylu czasami slychac dzwiek tarcia gumy. Fiesta ma belka wiec nie mam pomyslu. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 24 Paź 2009, 14:10
|
|
|
obstawiam tuleje metalowo-gumowe (silentblocki) wahaczy i belki tylnej (zresztą tam chyba nie ma co więcej skrzypieć)
u mnie lubiły skrzypnąć w prawym wahaczu jak było gorąco i sucho, teraz jest cisza |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 24 Paź 2009, 14:17
|
|
|
w belce masz tylko po jednej tulejce na stronie. Ewentualnie mocowanie amorka do belki. Tak też jest chyba tulejka z tego co widziałem jak miałem sciągniete hamulce. |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24 Paź 2009, 15:55
|
|
|
bidżej napisał/a: | obstawiam tuleje metalowo-gumowe (silentblocki) wahaczy i belki tylnej (zresztą tam chyba nie ma co więcej skrzypieć)
u mnie lubiły skrzypnąć w prawym wahaczu jak było gorąco i sucho, teraz jest cisza |
Czyli co caly wachacz do wymiany, jaki koszt jest takiej wymiany. |
|
|
|
 |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 24 Paź 2009, 16:06
|
|
|
pablon napisał/a: | bidżej napisał/a: | obstawiam tuleje metalowo-gumowe (silentblocki) wahaczy i belki tylnej (zresztą tam chyba nie ma co więcej skrzypieć)
u mnie lubiły skrzypnąć w prawym wahaczu jak było gorąco i sucho, teraz jest cisza |
Czyli co caly wachacz do wymiany, jaki koszt jest takiej wymiany. |
gdzie cały wahacz. Tylko te elementy metalowo gumowe. Kosz ok 10-15 zł za element + robocizna mechanika lub samemu można Ale jest je ciężko usunąć. Najlepiej prasą, choć są różne metody np.wypalanie (też słyszałem o takiej metodzie:) ) |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2 Lis 2009, 18:21
|
|
|
Na trzepaku wykazało. - tuleje prawego wachacza 2 szt. - lewy sworzeń wachacza.
Duzo z tym roboty, ile zaplace za robocizne?. |
|
|
|
 |
polo1976

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 48 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 93 Skąd: września
|
Wysłany: 2 Lis 2009, 18:42
|
|
|
Ja wyciąłem brzeszczotem środkową tuleję potem naciąłem delikatnie zewnętrzny kołnierz i podważając wkrętakiem poszły wszystkie tuleje bardzo szybko. Delikatnie przeszlifowałem gniazda z korozji po czym smar grafitowy wahacz na imadło i powoli powciskałem nowe. Żadnej komplikacji nie spotkałem. |
_________________ Zanim zrobisz - popytaj, zanim popytasz - poszukaj i pomyśl!!! |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 4 Lis 2009, 17:03
|
|
|
Wymienone wszystkie tuleje i sworznie bo wszystko juz sie sypało. Juz nic nie puka nic nie stuka. Zastanawiam sie czy musze jechacz na ustawienie zbierznosci po wymianie tych tulei i sworzni???. |
|
|
|
 |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 4 Lis 2009, 18:18
|
|
|
warto podjechać. bez rachunku to cie skasuje 10-20 zł i ustawi a bedziesz mial pewność że masz dobra zbieżnośc. |
|
|
|
 |
|