|
Jakiej firmy stożek? |
Autor |
Wiadomość |
pawloplus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 39 Dołączył: 24 Kwi 2006 Posty: 297 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 15 Sie 2008, 18:18
|
|
|
Ja nei polecam żadnego stożka . Niestety ich zdolność filtrowania jest dużo mniejsza niż papierowych wkładek co negatywnie odbija się na trwałoości silnika . Korzyści nie ma praktycznie żadnych . Jeżeli masz problemy z umiejscowieniem puszki na filtr to kup filtr powietrza od cieżarówki ( papierowy , takie powiększenie filtra od malucha ) i załóż jego .
JA podczas kolejnych przeróbek powracam do papierowej wkłądki ( lub filtra z cieżarówki jak nei wcisnę puchy ) i przy tym zostaję .
Hmm - dochodzę do wniosku że tjuning ma nieweile wspólnego z przygotowaniem auta do jakiegokolwiek sportu |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
zoharek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Sie 2008, 19:14
|
|
|
Zamiast stożka lepiej wkładkę dostosowaną do zwiększonej wydajności (mniejsze opory), o ile faktycznie coś to zmienia, u mnie standard siedzi |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 15 Sie 2008, 19:22
|
|
|
ja zalozylem Jacky Auto Sport. nie wiele powiem bo przejechalem na razie 5km autem. musialem to zalozyc gdyz nie pasowala ani puszka zeteca ani cvh po swapie.
zadaj sobie pytanie po co ci stozek, w wiekszosci przypadkow nie daje wiele chyba ze zastosujesz profesjonalny stozek k&n za kilkaset pln. |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Pan_Żabka
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: Inny
Imię: Bartosz
Wiek: 47 Dołączył: 23 Cze 2008 Posty: 42 Skąd: Bognor Regis
|
Wysłany: 16 Sie 2008, 20:22
|
|
|
Dokładnie tak jak przedmówcy napisali - stożek, bez profesjonalnie dobranego/obliczonego dolotu, bez modyfikacji wydechu i modyfikacji programu (chiptuningu) pogarsza tylko sytuacje... tzn. daje złudne wrazenie, że jest lepiej, bo silnik chętniej się dokręca na wyższych obrotach, ale hamownia pokazuje z reguły bezlitośnie spadek mocy, a już napewno momentu obrotowego, zwłaszcza w dolnym, i średnim zakresie obrotów. Polecam poszukanie wiadomosci na temat stożków na stronach firm tuningowych, np. "Kałuża Motorsport" czy "Chojnacki Motorsport". Są to firmy przygotowujące auta do sportu, więc rzeczowe moim skromnym zdaniem ;-)
Plusy włozenia stożka do seryjnego auta są niewielkie, w sumie tylko poprawa dzwięku (ładniejsze, bardziej basowe szmery ssania, nzywając to fachowo ), i szybsze, bardziej "chętne" dokręcanie sie na wysokie rejestry obrotów. Z plusów to by było na tyle, a minusów jest więcej, np znaczne zwiększenie zużycia paliwa, konieczność doprowadzenia zimnego powietrza, lub odizolowania stożka od ciepłego powietrza z komory, "dziura" w momencie obrotowym w środku zakresu, co do zdolności filtrowania zdania są podzielone... moim zdaniem markowe produkty jak K&N czy GREEN, są na tyle dopracowane i użyte materiały są na tyle dobre, ze nie ma to wpływu na żywotność silnika, no, chyba, że ktos robi przebiegi właściwe dla TIR-a, lub chce auto posiadać dożywotnio, w innym przypadku wpływ na trwałość jest marginalny, a juz napewno mniejszy, niż używanie instalacji gazowej
Ja sam miałem w moim poprzednim aucie (SC abarth)stozek K&N, z dolotem dedykowanym specjalnie do seicento, i wydechem sportowym, oraz delikatnie "skubnientym" kompem, i wtedy to dawało radę, ale do swojej ST zamierzam wpakowac jedynie sportową wkładkę K&N.
Pozdro! |
_________________ "If You in doubt - floor it!" |
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 7 Wrz 2008, 16:30
|
|
|
Pan_Żabka napisał/a: | Dokładnie tak jak przedmówcy napisali - stożek, bez profesjonalnie dobranego/obliczonego dolotu, bez modyfikacji wydechu i modyfikacji programu (chiptuningu) pogarsza tylko sytuacje... tzn. daje złudne wrazenie, że jest lepiej, bo silnik chętniej się dokręca na wyższych obrotach, ale hamownia pokazuje z reguły bezlitośnie spadek mocy, a już napewno momentu obrotowego, zwłaszcza w dolnym, i średnim zakresie obrotów.
Pozdro! |
wyjątkiem moze byc silnik turbodoładowany |
_________________ Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec |
|
|
|
|
wujek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 53 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 7 Wrz 2008, 20:32
|
|
|
Nie zagłębiając się w kwestię sensowności stosowania stożka powiem tylko tyle, że próba "tuningu" jednostki zasilanej gazem jest lekkim nieporozumieniem... Skoro założyłeś gaz to znaczy, że to auto ma być ekonomiczne a osiągi to kwestia drugorzędna. Dlatego ja bym nic nie zmieniał. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|