Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
25 Wrz 2013, 16:53
[MK3] Fiesta RST-D Stealth
Autor Wiadomość
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12 Sie 2008, 12:16   

Trzy litrowy mercedes w ulewie gdzie deszcz był na jego korzyść też myślałem że po mnie posprząta, a jednak pomimo ciągłego mielenia do 120 byłem pierwszy (kończyła się droga, o tym że wycieraczki już nie były wstanie zbierać, nic nie mówię) ;) .
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
MONIA 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45
Dołączyła: 27 Lis 2004
Posty: 364
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Sie 2008, 12:56   

Lokmen napisał/a:
albo ta astra padnięta była alko kierownik tej astry to ciumek
Fordon jak to było? Samochód gwizda,a kierowca tararara :V:
Kamil ucz się i dawaj czadu panom z kategorii zawodowej - "Syn"
 
 
 
pP 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 832
Skąd: Frampol
Wysłany: 12 Sie 2008, 22:20   

MONIA napisał/a:
kategorii zawodowej - "Syn"

i jezdzacymi samochodami rodzinnymi:
tato kupil,
mama tankuje,
syn jezdzi,

gorzej jak rodzice maja troche wiecej kasy i stac ich na np jakies w miare nowe audi, dobra bejce czy subaraka, wtedy to i ja sie kilka razy przejechalem ale regula jest taka ze jak ma taka furke to nie umie jezdzic sierota, bo nie bylo tego w wyposazeniu w salonie :hahaha:
_________________
Ex
BlackRS
BlackST
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 16 Sie 2008, 22:54   

No i stalo sie panstwo moi mili, po dzisiejszym wieczorze zapadla decyzja o zakupie lepszysch opon, oraz paru rzeczy ktore to beda niezbedne do "podkrecenia" RST-D docelowo maja byc 2 bary boostu :yyy: napewno nie dlugo bedzie 1.7-1.8 bara a po wydechu 2 bary...oprocz tego auto bedzie malowane tak jak juz wczesniej Kamil wspomnial.
Teraz cos z ciekawostek:
1.8TDCI jest wyposazone w turbine GT15, u znajomego sprawdzalismy ile to (cos malutkiego) pompuje i na manometrze pokazal sie wynik 1.5bara :yyy: , wiec skoro GT15 moze tyle a T2 jest od niej wieksza to czemu by nie zapitolic 1.7- 1.8 bara... testy oraz w pozniejszym okresie czasu hamownia prawde powie...
_________________

 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16 Sie 2008, 22:57   

:ok:

Musi być srogo ;) Ale stopniowo trzeba osiągać te 2.0 bary, bo przy tej wartości będzie trzeba coś czuje zupełnie inaczej jeździć - gume będzie paliło bez przerwy ;)

Najważniejsze by miec jakiś cel i do czegoś dążyć :)

A Kondziu będzie dalej pilotował projekt ;)
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
mareno 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 44
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 456
Skąd: Wierzejewice
Wysłany: 18 Sie 2008, 09:12   

do fachowca mi daleko, ale czy 2 bary nie rozpitoli bloku silnika, czy cus takiego? az strach pomyslec jak to bedzie jezdzic...
_________________
Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło.
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Sie 2008, 11:36   

Przewidujemy że największy problem będzie ze skrzynią.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 18 Sie 2008, 11:45   

Najbardziej obawiam sie o skrzynie gdzie w poznaniu jak wskoczylo mi na malej pentli 1.9 bara najpierw cos zachrobotalo w skrzyni przy strzale ze sprzegla po czym wystrzelil waz...
Wiem jedno ze pelen przelot napewno zmieni harakterystyke narastania boostu, juz samo wywalenie koncowego tlumika zaowocowalo bardziej plynnym wzrostem Nm a nie naglym atakien Nm... na hamowni byl jeszcze koncowy tlumik zapiety....
Jesli skrzynia nie wytrzyma presji trudno za 200-250zl bedzie druga :) teraz w zasadzie wszystko jest zalezne od Kamila jak szybko uda sie zalatwic zabawki... :D efektami sie podzielimy...
_________________

 
 
 
mareno 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 44
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 456
Skąd: Wierzejewice
Wysłany: 18 Sie 2008, 12:17   

"efektem" chcialbym sie przejechac. juz debiut jakis rok temu zrobil na mnie wrazenie, a teraz przy tak ambitnych planach pewnie czaszki w oczach ;) w kazdym razie powodzenie.
_________________
Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło.
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 24 Sie 2008, 00:59   

Przerobki zaczynamy od podpiecie obrotka, dalej wymiany membran boostera (taki fajny wynalazek forda), kolejny etap to sprawdzenie zaworu wastegate, zmiana dlugosci ciegla akuatora o okolo 6-8mm ( zaowocuje to zwiekszeniem boostu), strojenie, jazdy testowe, hamownia, poczym uklad wydechowy (pelne 2,5" bez tlumikow) strojenie oraz korekcja boostu zeby nie przekroczyl 2 barow i ponownie hamownia.
Ktos zapyta po ch*&a 2 razy hamownia, odpowiedz jest prosta, chodzi o sprawdzenie przyrostu momentu oraz mocy (o ile takowy bedzie ;) ) jak i porownaniu wykresow w jakim stopniu przeniosl sie zakres Nm jak i KM (glownie chodzi mi o sposob narastania Nm od dolu zakresu obrotowego) . Wykresem auto nie jezdzi ale bedzie przynajmniej poglad na to co mozna zrobic w garazowych warunkach z autem jak i czego sie spodziewac w silniku TD :)

Pozdro

P.s dzieku Kamil za wstepne nauki robienia fot :) trenuje na bierzaco :)
_________________

 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 24 Sie 2008, 01:07   

czemu ja nie zaiwestowałem TD :twisted:
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 27 Sie 2008, 00:54   

Dzisiaj środkowy tłumik wylądował w bagażniku. W chwili obecnej mamy samą rurę, bez żadnych spowalniaczy. Pięknie narasta doładowanie, bardzo szybko. Do tego przyjemniejszy dźwięk ;) Od popołudnia walczę z obrotomierzem bo jest nam potrzebny aby wysterować i wyregulować autko bo lubi się przelać w chwili obecnej.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 28 Sie 2008, 21:06   

Czyli tak, auto jest juz po inastlacji obrotomierza, wolne obroty sa na poziomie 1000rpm (dla czego to napisze ponizej) silnik kreci sie maksymalnie do 3800rpm i wyzej ni chu chu, zostal wywalony przedostatni tlumi (a w rzeczywistosci juz ostatni na pokladzie) jest sama rura.
Auto wymagalo ostatnimi czasami troche hmmm opieki tzn. wymiana elementow eksploatacyjnych w tym:
-membrany boostera
-filtr paliwa
-filtr powietrza
Dalej po w/w wymianach jak i instalacjach auto wymagalo regulacji dawek poczatkowych jak i zwiekszenia dawek na pompie. Po zmianie dlugosci ciegla idacego do waste gate jak i wczesniej wymienionych regulacjach silnik zaczol pracowac troche niespokojnie (zalewal sie paliwem) wymagalo to podniesienia zakresu wolnych obrotow z 800 na 1000rpm.
Po tym czas na pierwsze proby i hmmm dupa bo boost byl najpierw na poziomie 0.5 do 0.8 bara ;-( powrot i znowu regulacjie, ktore to zaowocowaly bosstem na poziomie 1.5 bara stalego dla jazdy codziennej :yyy: i teraz co ciekawsze ze na 3 biegu przy 2000rpm mamy juz 1.2 bara a na 2400rpm jest 1.5 bara. boost rosnie bardzo ale to bardzo szybko i zakres Nm strasznie sie wydluzyl, teraz czas na hamownie ktora to powie ile jest na 1.5 bara.
Kolejny krok to wydech i pownowne strojenie auta.
Teraz moje odczucia z jazdy za kierownica:
dupohamownia czuje dlugii zakres Nm od 2300-2400 rpm az do 3500rpm, do tego auto jest jeszcze bardziej elastyczne i w porownaniu do tego co bylo w poznaniu jest dosc spora roznica oczywiscie na + , reakcja na gaz jest duzooo lepsza niz byla, przy jezdzie normalnej powiedzmy 80km/h na 5 biegu auto przyspiesza bez potrzeby dawania w podloge.
Jest fajnie Kamil teraz ty napisz jak ci sie podoba sytuacja po regulacjach :)

Podziekowania dla PumaRST :) naprawde panie dziala to ale tu jest hardcore z MBC
_________________

 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 28 Sie 2008, 21:12   

ja czekam na pomiary i filmiki :ok:
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 28 Sie 2008, 21:47   

Mial byc dzis on board krecony ale niestety zaczelo sie robic szaro i bylo by nic z krecenia filmiku.
BTW. byl kill na Ford Puma 1.7 :) ale makabra normalnie z pod swietel... zapytalem tylko czy to jest 1.4 czy 1.7, kierownik odparl ze 1.7 to OK na zielone ognia... i Kamil po mimo ze spalil troche start to zrobil to jakie 6 dlugosci :yyy: nie wiem jakim cudem ale sam zerkalem do tylu... ale wieczorne gonitwy wszystko wyjasnia :) mamy cel zlac 1.6 VTI w 5gen coupe
_________________

 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 28 Sie 2008, 22:12   

Jeździ bardzo, bardzo przyjemnie. Szczególnie że 2 dni jeździłem na 'softturbo 0.3 w peaku' :rotfl: Było tak wolno że do miasta brałem kanapki na podróż żeby się nie nudzić. Teraz jest fajnie ;) ale trójka w deszczu mieli :P
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 28 Sie 2008, 22:16   

przyznal bys sie ze na koncu 2 biegu miales Pume juz we wstecznym lusterku... po czym po zapieciu 3 biedu wskoczylo 1.2 bara bo BOV zaczol puszczac z powodu za slabej sprezyny...
_________________

 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 28 Sie 2008, 22:21   

Fordon napisał/a:
przyznal bys sie ze na koncu 2 biegu miales Pume juz we wstecznym lusterku... po czym po zapieciu 3 biedu wskoczylo 1.2 bara bo BOV zaczol puszczac z powodu za slabej sprezyny...


:hahaha: nie lubie sie chwalic :hahaha:
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
mareno 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 44
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 456
Skąd: Wierzejewice
Wysłany: 29 Sie 2008, 08:04   

a ja mam pytanie? jak bedzie okazja dasz sie gaznac Camillo? :fox:
_________________
Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło.
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30 Sie 2008, 20:40   

Wpadnij na jakiś spot to pogadamy ;)

Dzisiaj zrobiliśmy pierwszy 'miarodajny' test - wyścig z Honda Civic Coupe zeswapowana na B16A2 (katalogowo 160KM i 150Nm) która to jest naszym CELEM NUMER JEDEN jeśli chodzi o modyfikacje.

W chwili obecnej na 1.5 bara i zwężką w wydechu dostałem jedynie 1.5 długości od tej Hondy więc jestem mega zadowolony. Nieco większy boost, porządny wydech i powinna być pozamiatana :) :yes:
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.