Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: dmuchawa, elektrozawor, faq, klimatyzacja, mk4, mk5, nagrzewnica, nawiew, ogrzewanie, wentylacja

Przesunięty przez: szynszyl
17 Kwi 2011, 23:03
OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5
Autor Wiadomość
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 18 Cze 2013, 23:26   

Forumowa Wróżka Brumhilda zaleca: :kawka:

1) przejdź na pierwszą stronę tematu
2) przeczytaj pierwszy post
3) znajdź możliwe przyczyny takiego stanu rzeczy
4) postępuj zgodnie ze wskazówkami, aby zdiagnozować usterkę
5) powtarzaj kroki od 2 do 5, aż znajdziesz wadliwy element
6) wykonaj naprawę i ciesz się, że wszystko działa jak należy :ok:
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 436
Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Cze 2013, 07:37   

Witam, ciąg dalszy problemów,
Przed awarią zaworu /urwany króciec węża gumowego/ było wszystko OK, tzn
klima !!! działała. Teraz sprężarka się włącza /słychać trzask sprzęgiełka/
wentylator się włącza, silnik tradycyjnie słabnie a z nawiewów
ukrop, pomimo ustawienia temperatury na MIN. I jest tak w każdej pozycji
czyli na okno, nogi oraz twarz.
We wtyczce do zaworka jest napięcie /i na MAX i na MIN / sprawdzałem
podłączając żarówkę. Przewody koło osuszacza oszronione. Sorry za dużo czytania - podejrzewam panel sterujący i tranzystor /bramka/ Kto miał podobny przypadek.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Cze 2013, 10:35   

damianisko5 - zasadniczo mógłbyś zastosować się do postu, który jest nad Twoim...

Jak już oczekujesz, że ktoś (mimo, że naprawdę wszystko jest w pierwszym poście) poda Ci rozwiązanie na tacy, to zacznij od pisania szczegółowych postów, a nie "jest napięcie", bo na baterii AA też masz napięcie a i w gniazdku się ono znajdzie. A jaka jest różnica między nimi, to powinieneś wiedzieć.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 436
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Lip 2013, 10:55   Zawór nagrzewnicy

W serwisie RTV fachura przylutował mi nowy tranzystorek ...
Ale ... okazało się, /a facet ma wiedzę, zrobił mi prawie wykład/ że ten
stary BYŁ SPRAWNY !!!
Podobno może być /jeśli nie będzie działał jak go zamontuję/ gdzieś na
płytce jeszcze inny układ/moduł który padł. Dodam, że zamontowałem nowy zawór. Zamontuję sterownik oraz panel i zobaczymy czy będzie wszystko działało.
 
 
benamuki 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29 Lip 2013, 18:02   

Tydzień temu zmieniłem elektrozawór (zamiennik) - poprzedni puszczał płyn cały czas niezależnie od ustawienia pokrętła. Wszystko grało aż do wczoraj, jadę sobie na Poznań - Wrocław, na zewnątrz 36 stopni a z nawiewu znów leci ciepłe :| Nie na maxa ale grzeje.
Zanim kupię następny elektrozawór mam parę pytań. Jak długo odpowietrza się nagrzewnica? Może po prostu zaczęła grzać jak się dobrze odpowietrzyła a elektrozawór puszczał już wcześniej.
Jak rozumiem pośrednie stany grzania są ustawiane przez częstotliwość impulsów. Sprawdziłem i na zimnym daje 12V a na ciepłym 0V. Możliwe, że to sterowanie szwankuje a ja wywaliłem dobry zawór?
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 29 Lip 2013, 19:17   

kiepski zawór będzie przepuszczał ciepły płyn chłodniczy do nagrzewnicy i będzie grzało, nawet jak na kostce masz 12V - jak chcesz walczyć z wiatrakami to kupuj zamienniki, może za którymś razem trafisz na dobry egzemplarz
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 436
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Sie 2013, 08:21   

Po wymianie zaworu nagrzewnicy i tranzystorka w sterowniku z ogrzewaniem jest OK. ... ale klima przestała chłodzić/działać, jest delikatnie chłodno ale na postoju podniosłem maskę i wiatrak chodzi, dioda włącznika się świeci a sprzęgiełko się nie załącza.
Wyłączyłem silnik i po kilku minutach uruchomiłem silnik /na postoju/ i
włączyłem KLIMĘ, wentylator SIĘ WŁĄCZYŁ, silnik wyraźnie osłabł /spadły
obroty, DIODA ZAŚWIECIŁA A NIE SŁYCHAĆ trzasku sprzęgiełka, nie kręci się
czyli sprężarka nie pracuje. Przewody klimy te blisko osuszacza lekko ciepłe a całkiem niedawno/ przed awarią zaworu/ były oszronione. Sam już nie wiem co jest grane. Kto miał podobny problem i może coś poradzić. Aha, sprawdzałem czy jest ciśnienie w zaworze z dużym kapturkiem. Jest, ale to o niczym ponoć nie świadczy. Pozdrawiam.
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 3 Sie 2013, 22:11   

osuszacz klimy możesz mieć zapchany, jeśli klima nie chodzi chociaż masz gaz
_________________
 
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 436
Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Sie 2013, 09:18   

Zacząłem od sprawdzenia wtyczek od czujników i sprzęgiełka. Jeden okazał się trochę naderwany, wykorzystałem wtyczkę od zasilania halogenów, których nie ma w moim aucie. Pozostałe są OK. Podłączyłem 12V do sprzęgiełka - głośno stuka więc wygląda na sprawne /mogę sądzić, że przerwa na kole pasowym poprawna/. Teraz po przerwie na odczytanie postów wracam do sprawdzenia przekaźników. dam znać co stwierdziłem. Oby to nie był osuszacz bo czekają mnie wydatki. Dzięki i pozdrawiam.
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 436
Skąd: Kraków
Wysłany: 5 Sie 2013, 15:37   

Po weekendzie cd. napraw - sprawdzony bezpiecznik oraz wymieniony przekaźnik ... i w aucie po 2 godz, postoju na słońcu zrobiła się Arktyka !!! wszystko działa, z nawiewów istna lodówka. Wielkie dzięki za wszelkie porady. Pozdrowienia i radości ze słońca na plaży i przyjemnego chłodu w samochodach.
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1870
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 18 Sie 2013, 22:00   

:ok:
_________________

 
 
 
83KAFI83 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Artur
Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 6
Skąd: Łabędy Gliwice
Wysłany: 4 Paź 2013, 10:05   

Witam kolegów mam takie pytanie co to może być muszę zmienić wąż żeby mieć ciepłe ogrzewanie albo latem zimne jak mam zrobić żeby mieć i ciepłe i zimne wiem ze w panelu mam chyba coś uszkodzone bo nie działa ciepłe zimny itd

Kod:
Nie dość że leniwy w czytaniu, to jeszcze w pisaniu... O interpunkcji słyszał? To może by kilka przecinków i kropek wstawił?
_________________
jadę fiestynką i mieli się gumy :D
Ostatnio zmieniony przez Parzych 4 Paź 2013, 13:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 4 Paź 2013, 11:30   

83KAFI83 - a kolega czytał 1. post w temacie? Bo mam wrażenie, że nie...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
sajmon8 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Tomasz
Wiek: 42
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 54
Skąd: Głuchołazy
Wysłany: 2 Gru 2013, 10:31   Brak ogrzewania

Ogrzewania brak. Elektrozawór nowy oryginalny forda. Napięcie na wtyczce takie jak powinno. Wentylator działa. Czy to możliwe, żeby po 15 minutach pracy silnika dalej leciało chłodne powietrze?
_________________

 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2 Gru 2013, 15:53   

Teoretycznie jest możliwe, że zawór od nowości jest zepsuty... Sprawdź temperaturę węży podpiętych pod zawór - może być tak, że płynu jest za mało i trzeba dolać (miałem tak raz - płyn niby w granicach normy, ale po dłubaniu w układzie chłodzenia coś słabo grzało - dolałem pod korek, zakręciłem, wyjechałem parę km i stan spadł w okolice max, a ogrzewanie wróciło).
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Jedi 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Sty 2014, 14:56   

U mnie występuje chyba problem 4:
4. Brak regulacji obrotów wentylatora:
- uszkodzony pakiet rezystorów
- poluzowana lub uszkodzona (stopiona) kostka przy panelu sterowania lub pakiecie rezestorów
- uszkodzony wentylator

Jak przekręcam moc, to 1, 2 i 3 niczym się od siebie nie różnią. Mam więc maksymalne dmuchanie na 4 albo znikome na pozostałych obrotów. Ciężko będzie to naprawić? Jaki może być szacunkowy koszt? :)
 
 
mirtad 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 1
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 27 Sty 2014, 12:33   

Witam, jak wymienić termostat w silniku 1,4 16V benz
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27 Sty 2014, 12:54   

Jedi - kilkadziesiąt złotych kosztuje kostka rezystora (chyba, że na złomowcu wyrwiesz). Wymiana to 30 sekund.

mirtad - ktoś na forum pisał, że w 1.4 trzeba chyba demontować alternator, użyj szukajki :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Sty 2014, 17:20   

mirtad napisał/a:
Witam, jak wymienić termostat w silniku 1,4 16V benz

Gdzieś kiedyś dawałem dokładny opis ze zdjęciami.

Najlepszy dostęp jest po wyjęciu prawej lampy. Ściągasz węże z obudowy odkręcasz obudowę i prawie gotowe :-P




Zaznaczyłem miejsce gdzie siedzi termostat.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
endriu.pl 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Andrzej
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 2
Skąd: Torun
Wysłany: 5 Mar 2014, 00:13   Ogrzewanie


witam was mam problem z moja fiesta słabo działa jej ogrzewanie leci cały czas zimne powietrze może troszeczkę lekko ogrzane co zrobić aby grzała normalnie??? proszę pomóżcie mi!! bo marznę podczas jazdy :Andrzej Czytałem posty ale , wyczerpującej odpowiedzi nie znalazłem . Może jestem za stary pozdrawiam ;-|
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.