Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2011, 23:03 |
OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5 |
Autor |
Wiadomość |
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 18 Cze 2013, 23:26
|
|
|
Forumowa Wróżka Brumhilda zaleca:
1) przejdź na pierwszą stronę tematu
2) przeczytaj pierwszy post
3) znajdź możliwe przyczyny takiego stanu rzeczy
4) postępuj zgodnie ze wskazówkami, aby zdiagnozować usterkę
5) powtarzaj kroki od 2 do 5, aż znajdziesz wadliwy element
6) wykonaj naprawę i ciesz się, że wszystko działa jak należy |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 436 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19 Cze 2013, 07:37
|
|
|
Witam, ciąg dalszy problemów,
Przed awarią zaworu /urwany króciec węża gumowego/ było wszystko OK, tzn
klima !!! działała. Teraz sprężarka się włącza /słychać trzask sprzęgiełka/
wentylator się włącza, silnik tradycyjnie słabnie a z nawiewów
ukrop, pomimo ustawienia temperatury na MIN. I jest tak w każdej pozycji
czyli na okno, nogi oraz twarz.
We wtyczce do zaworka jest napięcie /i na MAX i na MIN / sprawdzałem
podłączając żarówkę. Przewody koło osuszacza oszronione. Sorry za dużo czytania - podejrzewam panel sterujący i tranzystor /bramka/ Kto miał podobny przypadek. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 19 Cze 2013, 10:35
|
|
|
damianisko5 - zasadniczo mógłbyś zastosować się do postu, który jest nad Twoim...
Jak już oczekujesz, że ktoś (mimo, że naprawdę wszystko jest w pierwszym poście) poda Ci rozwiązanie na tacy, to zacznij od pisania szczegółowych postów, a nie "jest napięcie", bo na baterii AA też masz napięcie a i w gniazdku się ono znajdzie. A jaka jest różnica między nimi, to powinieneś wiedzieć. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 436 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Lip 2013, 10:55 Zawór nagrzewnicy
|
|
|
W serwisie RTV fachura przylutował mi nowy tranzystorek ...
Ale ... okazało się, /a facet ma wiedzę, zrobił mi prawie wykład/ że ten
stary BYŁ SPRAWNY !!!
Podobno może być /jeśli nie będzie działał jak go zamontuję/ gdzieś na
płytce jeszcze inny układ/moduł który padł. Dodam, że zamontowałem nowy zawór. Zamontuję sterownik oraz panel i zobaczymy czy będzie wszystko działało. |
|
|
|
|
benamuki
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 6 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29 Lip 2013, 18:02
|
|
|
Tydzień temu zmieniłem elektrozawór (zamiennik) - poprzedni puszczał płyn cały czas niezależnie od ustawienia pokrętła. Wszystko grało aż do wczoraj, jadę sobie na Poznań - Wrocław, na zewnątrz 36 stopni a z nawiewu znów leci ciepłe Nie na maxa ale grzeje.
Zanim kupię następny elektrozawór mam parę pytań. Jak długo odpowietrza się nagrzewnica? Może po prostu zaczęła grzać jak się dobrze odpowietrzyła a elektrozawór puszczał już wcześniej.
Jak rozumiem pośrednie stany grzania są ustawiane przez częstotliwość impulsów. Sprawdziłem i na zimnym daje 12V a na ciepłym 0V. Możliwe, że to sterowanie szwankuje a ja wywaliłem dobry zawór? |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 29 Lip 2013, 19:17
|
|
|
kiepski zawór będzie przepuszczał ciepły płyn chłodniczy do nagrzewnicy i będzie grzało, nawet jak na kostce masz 12V - jak chcesz walczyć z wiatrakami to kupuj zamienniki, może za którymś razem trafisz na dobry egzemplarz |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 436 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Sie 2013, 08:21
|
|
|
Po wymianie zaworu nagrzewnicy i tranzystorka w sterowniku z ogrzewaniem jest OK. ... ale klima przestała chłodzić/działać, jest delikatnie chłodno ale na postoju podniosłem maskę i wiatrak chodzi, dioda włącznika się świeci a sprzęgiełko się nie załącza.
Wyłączyłem silnik i po kilku minutach uruchomiłem silnik /na postoju/ i
włączyłem KLIMĘ, wentylator SIĘ WŁĄCZYŁ, silnik wyraźnie osłabł /spadły
obroty, DIODA ZAŚWIECIŁA A NIE SŁYCHAĆ trzasku sprzęgiełka, nie kręci się
czyli sprężarka nie pracuje. Przewody klimy te blisko osuszacza lekko ciepłe a całkiem niedawno/ przed awarią zaworu/ były oszronione. Sam już nie wiem co jest grane. Kto miał podobny problem i może coś poradzić. Aha, sprawdzałem czy jest ciśnienie w zaworze z dużym kapturkiem. Jest, ale to o niczym ponoć nie świadczy. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 3 Sie 2013, 22:11
|
|
|
osuszacz klimy możesz mieć zapchany, jeśli klima nie chodzi chociaż masz gaz |
_________________
|
|
|
|
|
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 436 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Sie 2013, 09:18
|
|
|
Zacząłem od sprawdzenia wtyczek od czujników i sprzęgiełka. Jeden okazał się trochę naderwany, wykorzystałem wtyczkę od zasilania halogenów, których nie ma w moim aucie. Pozostałe są OK. Podłączyłem 12V do sprzęgiełka - głośno stuka więc wygląda na sprawne /mogę sądzić, że przerwa na kole pasowym poprawna/. Teraz po przerwie na odczytanie postów wracam do sprawdzenia przekaźników. dam znać co stwierdziłem. Oby to nie był osuszacz bo czekają mnie wydatki. Dzięki i pozdrawiam. |
|
|
|
|
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 436 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 5 Sie 2013, 15:37
|
|
|
Po weekendzie cd. napraw - sprawdzony bezpiecznik oraz wymieniony przekaźnik ... i w aucie po 2 godz, postoju na słońcu zrobiła się Arktyka !!! wszystko działa, z nawiewów istna lodówka. Wielkie dzięki za wszelkie porady. Pozdrowienia i radości ze słońca na plaży i przyjemnego chłodu w samochodach. |
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1870 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 18 Sie 2013, 22:00
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
83KAFI83
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Artur
Dołączył: 15 Sie 2013 Posty: 6 Skąd: Łabędy Gliwice
|
Wysłany: 4 Paź 2013, 10:05
|
|
|
Witam kolegów mam takie pytanie co to może być muszę zmienić wąż żeby mieć ciepłe ogrzewanie albo latem zimne jak mam zrobić żeby mieć i ciepłe i zimne wiem ze w panelu mam chyba coś uszkodzone bo nie działa ciepłe zimny itd
Kod: | Nie dość że leniwy w czytaniu, to jeszcze w pisaniu... O interpunkcji słyszał? To może by kilka przecinków i kropek wstawił? |
|
_________________ jadę fiestynką i mieli się gumy |
Ostatnio zmieniony przez Parzych 4 Paź 2013, 13:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 4 Paź 2013, 11:30
|
|
|
83KAFI83 - a kolega czytał 1. post w temacie? Bo mam wrażenie, że nie... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
sajmon8
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Tomasz
Wiek: 42 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 54 Skąd: Głuchołazy
|
Wysłany: 2 Gru 2013, 10:31 Brak ogrzewania
|
|
|
Ogrzewania brak. Elektrozawór nowy oryginalny forda. Napięcie na wtyczce takie jak powinno. Wentylator działa. Czy to możliwe, żeby po 15 minutach pracy silnika dalej leciało chłodne powietrze? |
_________________
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2 Gru 2013, 15:53
|
|
|
Teoretycznie jest możliwe, że zawór od nowości jest zepsuty... Sprawdź temperaturę węży podpiętych pod zawór - może być tak, że płynu jest za mało i trzeba dolać (miałem tak raz - płyn niby w granicach normy, ale po dłubaniu w układzie chłodzenia coś słabo grzało - dolałem pod korek, zakręciłem, wyjechałem parę km i stan spadł w okolice max, a ogrzewanie wróciło). |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Jedi
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 21 Sty 2014 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Sty 2014, 14:56
|
|
|
U mnie występuje chyba problem 4:
4. Brak regulacji obrotów wentylatora:
- uszkodzony pakiet rezystorów
- poluzowana lub uszkodzona (stopiona) kostka przy panelu sterowania lub pakiecie rezestorów
- uszkodzony wentylator
Jak przekręcam moc, to 1, 2 i 3 niczym się od siebie nie różnią. Mam więc maksymalne dmuchanie na 4 albo znikome na pozostałych obrotów. Ciężko będzie to naprawić? Jaki może być szacunkowy koszt? |
|
|
|
|
mirtad
Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 27 Sty 2014 Posty: 1 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 27 Sty 2014, 12:33
|
|
|
Witam, jak wymienić termostat w silniku 1,4 16V benz |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 27 Sty 2014, 12:54
|
|
|
Jedi - kilkadziesiąt złotych kosztuje kostka rezystora (chyba, że na złomowcu wyrwiesz). Wymiana to 30 sekund.
mirtad - ktoś na forum pisał, że w 1.4 trzeba chyba demontować alternator, użyj szukajki |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Sty 2014, 17:20
|
|
|
mirtad napisał/a: | Witam, jak wymienić termostat w silniku 1,4 16V benz |
Gdzieś kiedyś dawałem dokładny opis ze zdjęciami.
Najlepszy dostęp jest po wyjęciu prawej lampy. Ściągasz węże z obudowy odkręcasz obudowę i prawie gotowe
Zaznaczyłem miejsce gdzie siedzi termostat. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
endriu.pl
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Andrzej
Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 2 Skąd: Torun
|
Wysłany: 5 Mar 2014, 00:13 Ogrzewanie
|
|
|
witam was mam problem z moja fiesta słabo działa jej ogrzewanie leci cały czas zimne powietrze może troszeczkę lekko ogrzane co zrobić aby grzała normalnie??? proszę pomóżcie mi!! bo marznę podczas jazdy :Andrzej Czytałem posty ale , wyczerpującej odpowiedzi nie znalazłem . Może jestem za stary pozdrawiam |
|
|
|
|
|