Przesunięty przez: Freeman 25 Wrz 2013, 16:53 |
Suzuki Swift zwany świstakiem lub suką :) |
Autor |
Wiadomość |
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Lip 2008, 09:40 Suzuki Swift zwany świstakiem lub suką :)
|
|
|
1. NICK: adi08
2. IMIĘ: Adam
3. MODEL: Suzuki Swift
4. WERSJA: GTi
5. ROCZNIK: MK3, 92r.
6. SILNIK: 1298cm3 16v 101KM
7. OPIS AUTA: nie bede sie zbytnio rozpisywał...
* popularny... Swift czyli autko bardzo często spotykane na naszych drogach (nie w wersji GTi)
* niezawodny ... jeżeli jest zadbany to z pełną świadomością moge napisać że jest niezawodny (podobno kiedyś...a może jeszcze teraz... królował w rankingach bezawaryjności)
* ekonomiczny ... wersja GTi troche mniej ekonomiczna...wkońcu czymś konie trzeba nakarmić ... ale i tak niska masa (830kg), mała pojemnosć silnika (1298cm3) sprawiają że SS GTi wypada bardzo dobrze na tle innych marek
* dynamiczny... szczególnie wersja GTi ... podobnie jak w/w .... niska masa własna samochodu i coprawda mały silniczek ale stosunkowo mocny sprawia, że autko seryjnie do 100km/h przyspiesza poniżej 9 sek.
* mało elastyczny ... silnik pomimo swojej mocy praktycznie nie posiada momentu obrotowego :/ ... jeżeli chce sie jechać dynamicznie niestetey trzeba wysoko kręcić wałem i czesto zmieniać ... jako ciekawostke moge dodać, że seryjnie ograniczenie obrotów zostało ustawione na 7600obr/min jednak po przesunieciu ograniczenia można bezproblemowo kręcić do 8500 obr/min ... rekordzisici osiagają obroty rzedu 10700 obr/min (iloś zer jest właściwa )
* delikatny ... małą masa musi sie z czymś wiazać... porównując Swifta GTi z XRką mozna powiedzieć że Fiesta jest czołgiem... ale zauważyłem jedną zalete Swifta... wszystkie połaczenia gwintowane po tylu latach odkręcają sie bezproblemowo... w Fiescie różnie to bywa :/
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: naklejone pare reklam i usunięcie tuningowych bajerów po poprzednim właścicielu jak nam rzerwanie przyciemniających folii z szyb oraz pomalowanie felg na biało (to już jest standard w moich autach )
b. mechaniczne: wymiana- kompletnego sprzegła, półosi i przegubów, kompletnego rozrządu, wszystkich filtrów, oleju silnikowego, tarczy i klocków hamulcowych, płynu hamulcowego, akumulatora; był mały problem z elektryką (nie świciła sie jedna kontrolka ale problem został naprawiony... okazało sie że jeden przewód był przerwany); odetkany wydech
c. audio: po zakupie nie było (jedynie tylna półka została z... duuużymiii otworami po głośnikach - jak można tak niszczyć); potem było jakieś stare audio żeby nie nudziło mi sie w drodze na zlot do Poznania ; teraz znowu brak
d. inne: z przodu założone troche nietypowe opony
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: maska z laminatu mocowana na zapinkach i jeszcze pare reklam
b. mechaniczne: poprawienie głowicy, zamontowanie ECUmastera (już kupiony czeka na chwilke wolnego czasu)
c. audio: nie bedzie... najlepsza jest muzyka silnika
d. inne
10. FOTKI AUTA
|
Ostatnio zmieniony przez adi08 2 Sty 2009, 10:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 25 Lip 2008, 09:58
|
|
|
Zajebiste auto, chyba najlepsze w swojej klasie, mimo kilku wad (ale żadne auto nei jest ich pozbawione).
Polecam do tego ECUmastera dokupić przepustnice od nissanowskiego sr20de i stroić na większej przepustnicy. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
mikolaj_r
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mikołaj
Wiek: 36 Dołączył: 25 Paź 2005 Posty: 397 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 25 Lip 2008, 10:40
|
|
|
Heh skądś znam ten garaż Super autko, gdyby nie mój sentyment do fordów, szukałbym czegoś takiego |
|
|
|
|
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 25 Lip 2008, 12:14
|
|
|
Rewelacyjny mały przecinak, pełen szacun dla japończyków za silnik (G13B miało kute tłoki w serii).
Wersja japońska (Cultus GTI) miała 115 km, a różniła się chyba tylko kolektorami.
Kiedyś szukałem takiego dla siebie ale wszystkie, które oglądałem były w stanie fatalnym i nie było co ratować :( |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Lip 2008, 17:01
|
|
|
Skfarek napisał/a: | Rewelacyjny mały przecinak, pełen szacun dla japończyków za silnik (G13B miało kute tłoki w serii).
Wersja japońska (Cultus GTI) miała 115 km, a różniła się chyba tylko kolektorami.
Kiedyś szukałem takiego dla siebie ale wszystkie, które oglądałem były w stanie fatalnym i nie było co ratować :( |
z tego co wiem to tłoki nie są kute ... ale za to wał i korby są już kute
Cultus nie różnił sie tylko kolektorami ale też kompem i wałkami... przynajmniej ja doszukałem sie takich informacji pozdro
[ Dodano: Wto Wrz 16, 2008 12:23 ]
Może troche najnowszysch informacji...
Za mną kolejny start na 1/4 mili i wynik ET+RT na poziomie 16,3 troche nie zadowala... całkiem prawdopodobne, że gdyby nie moja niewiedza co do odpowiedniego startu wynik mógłby być poniżej 16sek... (procedura startu jest troche inna niż w rajdach samochodowych)
Tak czy owak może jeszcze w tym roku a napewno w przyszłym czas 15,xx bedzie osiągnięty...
Oto kilka fotek z ostatniego ścigania...
[ Dodano: Pią Gru 19, 2008 12:09 ]
wkońcu coś się ruszyło w pracach nad Swiftem...
na pierwszy strzał została wymieniona przekładnia kierownicza, końcówki drążków, wahacze wraz ze wszystkimi gumami, oraz łożyska
Dodatkowo wymieniłem poduszki silnika na twardsze oraz zamontowałem DET2 (fotka poniżej)
Już podobno jedzie do mnie kolejna "zabawka" ale na opis jeszcze za wcześnie
Teraz zaczynam poszukiwania kolejnych części... jak je zgromadzę to unieruchomię Swifta na jakiś czas i może coś ciekawego z tego wyniknie
[ Dodano: Sob Gru 27, 2008 09:56 ]
już dotarła do mnie nowa "zabawka"... oto ona :D:D
[ Dodano: Pią Sty 02, 2009 10:52 ]
kolejne zdjecie z zamontowanym już kolektorem...
|
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 13 Sty 2009, 22:17
|
|
|
no Adi widze ze zabawa dobrze sie rozkręca, skor masz juz DET2 to proponuje przepustnice z nissanowskiego sr20de i porting kolektora ssącego. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 13 Sty 2009, 22:23
|
|
|
det 2 znaczy sie EM2? |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
a1topgear
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 13 Sty 2009, 22:36
|
|
|
Adi buduje RST ktore goni budowanym SS GTi- takie bledne koło tudzież pętla śmierci jego i mojego portfela... Jak dla mnie fajne autko które pokazało mojej dawnej 2i gdzie raki zimują...Tak BTW pare na ogólnopolskich już dawno mamy ustaloną, prawda Adiku?:>
ps. A mysle ze i tak na koniec sezonu Swift zrobi niska 15tke:) |
_________________ HyHy:)
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 14 Sty 2009, 06:47
|
|
|
a1topgear napisał/a: | ps. A mysle ze i tak na koniec sezonu Swift zrobi niska 15tke:) |
tylko że lekko podłubane RST robi wysoką 14 ), niemniej jednak tych 2 aut nie ma co porównywac. Swift jest cholernie szybkim autem!! |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Sty 2009, 15:02
|
|
|
a1topgear napisał/a: | Tak BTW pare na ogólnopolskich już dawno mamy ustaloną, prawda Adiku?:> |
zgadza się... hehehe... sam na siebie bata skręcam:P
[ Dodano: Sro Sty 14, 2009 15:08 ]
Daras84 napisał/a: | det 2 znaczy sie EM2? |
zgadza sie
[ Dodano: Sro Sty 14, 2009 15:12 ]
PumaRST napisał/a: | no Adi widze ze zabawa dobrze sie rozkręca, skor masz juz DET2 to proponuje przepustnice z nissanowskiego sr20de i porting kolektora ssącego. |
przepustnica bedzie na 100%... jeszcze trzeba bedzie coś pokombinować z całym układem dolotowym bo średnica tej przepustnicy jest coś około 60mm (seryniej GTi ma coś około 45mm) ale niestety przepływka bedzie wąskim gardłem... ale już mniej wiecej wiem co zrobie:P |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14 Sty 2009, 19:54
|
|
|
a gdyby dać przepływkę od forda pumy np?
hmmm a czemu nie ITB?
PS. A wiesz że teraz kręcenie batów z dopalaczy jest legalne myślę że jak robicie mody po tym to beda to 2 predkie suki |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Sty 2009, 20:07
|
|
|
Piesek napisał/a: | a gdyby dać przepływkę od forda pumy np?
hmmm a czemu nie ITB?
PS. A wiesz że teraz kręcenie batów z dopalaczy jest legalne myślę że jak robicie mody po tym to beda to 2 predkie suki |
a jak byś to potem kalibrował?? zresztą przepływka to nie jest moim zdaniem dobry patent:D |
|
|
|
|
a1topgear
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 14 Sty 2009, 20:07
|
|
|
Te Piesek a skad wiesz ze nie ITB:P |
_________________ HyHy:)
|
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 14 Sty 2009, 22:57
|
|
|
a bawiles sie juz samemu mapami? |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Sty 2009, 23:07
|
|
|
jeszcze nie... |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 15 Sty 2009, 06:47
|
|
|
Adi witam w projektach |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Sty 2009, 10:18
|
|
|
PumaRST napisał/a: | Adi witam w projektach |
dzięki |
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 25 Mar 2009, 19:54
|
|
|
pochawl sie co kombinujesz:D
jak sie na tym kolektorze sprawuje?? |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Mar 2009, 22:13
|
|
|
nic nie kombinuje tylko części kompletuje:D jeszcze sporo mi brakuje więc nie ma sie czym chwalić... ale zapewniam że jak coś bedzie nowego to napisze JAk tak patrze po liście zgłoszeń w klasie GOŚĆ to Swift jakoś marnie wypada na tle 2,0T więc mam kogo gonić |
|
|
|
|
|