Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Hydrauliczny reczny
Autor Wiadomość
FiGhTeR
[Usunięty]

Wysłany: 30 Lip 2008, 21:51   Hydrauliczny reczny

Witam, jestem tutaj nowy, i po pierwsze chcialbym sie przywitac;)
Ale do rzeczy, buduje ikserke eally, i chce wrzucic hydrauliczny reczny, robil jush ktos z was cos takiego w fiestce, z czego pompe polecacie wrzucic?? Pozdro
 
 
adi08
[Usunięty]

Wysłany: 31 Lip 2008, 08:54   

o ile mnie pamięć nie zawodzi to pompka sprzęgła z dużego fiata... ale głowy nie daje :)

tylko pamiętaj ze jak zrobisz hydrauliczny rękaw to na stacji diagnostycznej będziesz musiał kombinować bo to jest poważna ingerencja w układ hamulcowy... pozdro
 
 
Jamzy
[Usunięty]

Wysłany: 31 Lip 2008, 12:24   

Witam.

Jeżeli chcesz robić ręczny hydrauliczny, to tylko jeżeli w homologacji sportowej samochodu jest i dokładnie z takich elementów jak tam jest opisane i w taki sposób jak ukazują to zdjęcia w homologacji ( chodzi głównie o średnicę tłoczków i wymiary, króćce ).

W innym przypadku jeżeli to będzie samoróbka.
Nie zgodna z homologacją sportową samochodu,
to na Badaniu Kontrolnym w KJSach możesz mieć problem.
Po za tym jeżeli masz przeróbki z homologacji to minimum ksero całej homologacji musisz mieć do okazania.

Nie pamiętam czy w homologacji do Fiesty był ręczny hydrauliczny ujęty.
Nie mam jej teraz pod ręką.
Jeżeli któryś z kolegów na forum ma homologację, to mogą to sprawdzić.
Trzeba pamiętać, aby homologacja odpowiadała Twojemu autku
tzn. homologacja do MK'III XR2i
W Twoim przypadku to homologacja nr A/N-5403


A tak swoją drogą to polecam pierw lekturę regulaminów KJS, PPZM i RSMP oraz
załącznika J do MKSu.
Wszystko znajdziesz na stronie PZM-otu w dziale sporty samochodowe
www.pzm.pl

Pozdrawiam Jakub
 
 
mss 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 31
Skąd: Łomża
Wysłany: 31 Lip 2008, 16:54   

bedzie problem na BK...
podstawowy powod:
aby zalozyc hydroreczny trzeba zmienic uklad hamulcowy w pompie, z sekcji LP i PT + PP i LT na PP i LP + PT i LT. z tego co wiem to zadne zmiany w ukladzie hamulcowym nie sa dopuszczane... ale moze sie myle :D
_________________
0-60 mph - 7.76 s
0-400m - 16.12 s
powered by Gtech :D
 
 
 
adi08
[Usunięty]

Wysłany: 31 Lip 2008, 19:07   

nawet jeżeli w regulaminie jest cokolwiek napisane to i tak z tym nie powinno być problemu...przynajmnije na śląsku nikt na BK sie nie czepia. Mam kolege ktory jeździ z samoróbką w rally sprintach gdzie regulamin jest oparty o regulamin KJS...

Tak jak pisałem wyżej... na SKP bedzie problem na 100%... no chyba że bedziesz miał ocene techniczną rzeczoznawcy :ok: :ok: :ok:
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 1 Sie 2008, 08:32   

a ja gdzies kiedys czytalem ze problemem dla diagnosty na przegladzie okresowym jest to ze reczny ma byc niezaleznym obwodem, czyli jak Ci sie hamulec glowny wysypie to reczny ma dzialac, co do ingerencji w uklad hamulcowy to jesli montujesz zestaw na 2 pompach to chyba nie musisz zmieniac przewodow na pompie zeby jedna sekcja obslugiwala przod, a druga tyl

a co do BK na KJSie to czepiaja sie ze hydrorekaw nie ma blokady w pozycji "zaciagnietej" i ludzie kombinuja z jakimis srubkami blokujacymi :D
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
Padera
[Usunięty]

Wysłany: 2 Sie 2008, 12:27   

Najskuteczniejszym sposobem jest wyrzeźbienie hydraulicznego jako dodatkowy i zostawienie normalnej ręki. Jest to kupa roboty i nie wiem czy w danym modelu możliwa, ale przynajmniej nikt nie ma prawa sie czepiać.
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 3 Sie 2008, 11:02   

Hmm - a czy najprostrzym rozwiązaniem na posiadanie hydraulicznego rękawa i nei posiadanie przy okazji problemów na BK nie jest zostawienie układu linkowego a równolegle dorobienie hydrauliczej wpinki na dodatkowej pompie oraz istniejacych przewodach ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Sie 2008, 18:29   

Z równoległą wpinką to może być taki problem że jak naciskasz hamulec to płyn idzie w tłoczek jak puszczasz to wraca do pompy,,, chyba że przełączane ręcznie na zasadzie, nożny 4 koła lub nożny przód, ręczny tył,,, generalnie czytam temat z zainteresowaniem, gdyż zakładając na tylne koła tarcze pozbawiłem się mocowania na linkę i ręczny tylko hydrauliczny pozostaje...

Ale odnośnie tyłu z bębnami, ktoś może rozważał wstawienie drugiego cylinderka zamiast seryjnej podpórki pod szczeki i zrobienie 2-go obwodu?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 5 Sie 2008, 12:47   

drugi cylinderek w bebnie i drugi niezalezny obwod do niego to lekko bez sensu bo wtedy uruchamiajac jeden obwod musialbys jakos blokowac drugi cylinderek zeby sie nie cofal, czyli uruchamiac oba obwody na raz i tak ;)
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Sie 2008, 14:04   

Skąd, oryginalny cylinderek ma blokadę w postaci samoregulatorów, nie da się go ścisnąć, bo układ ten trzyma szczęki przy bębnie,,, dokładany cylinderek wystarczy w środku wyposażyć w kawałek rurki czy pręta o długości takiej, by nie dał się ścisnąć bardziej niż trzeba. jak będzie działał układ zasadniczy to szczeki będą się zapierały o cylinderek od ręcznego i tę rurkę w środku, jak będzie działał ręczny to szczeki będą się zapierały o układ samoregulacji.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 5 Sie 2008, 14:38   

masz racje, zapomnialem o samoregulatorze, bo jego bys nie demontowal, wiec to moze dzialac tak jak opisales :)
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
adi08
[Usunięty]

Wysłany: 5 Sie 2008, 19:27   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Hmm - a czy najprostrzym rozwiązaniem na posiadanie hydraulicznego rękawa i nei posiadanie przy okazji problemów na BK nie jest zostawienie układu linkowego a równolegle dorobienie hydrauliczej wpinki na dodatkowej pompie oraz istniejacych przewodach ?


równolegle to raczej odpada... bo jak zaciągniesz ręczny to ciśnienie bedziesz robił na cylinredki (oto nam chodzi) oraz w kierunku pompy i o ile sie nie myle to płyn bedzie wybijał do zbiorniczka zasilania pompy zasadniczej
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 5 Sie 2008, 19:42   

Adi - źle mnie zrozumiałeś - linki zostają jako " neizależny ręczny " a prawdziwy hebel masz hydrauliczny , linki jako taki wygaszacz ekranu .

Co do reszty - przeca hydrauliczny rękaw to właśnie druga pompka i wpinka pod istniejący już układ - źle myślę ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
adi08
[Usunięty]

Wysłany: 5 Sie 2008, 20:37   

Żółwik Tuptuś napisał/a:


Co do reszty - przeca hydrauliczny rękaw to właśnie druga pompka i wpinka pod istniejący już układ - źle myślę ?


zgadza sie ... ale ona nie jest wpinana równolegle tylko szeregowo :) pozdro
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 5 Sie 2008, 21:04   

dlatego piszę że mnie źle zrozumiałeś .
linki równolegle do hydraulicznego rękawa ( chodziło o nie usuwanie linek , tak aby podać je jako źródło posiadania niezależnego hamulca ręczego na BK ) a swoją drogą hebel hydrauliczny .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK3] hydrauliczny ręczny
Markz Tuning mechaniczny 9 26 Maj 2015, 19:04
Markz
Brak nowych postów quick shift , ręczny hydrauliczny
herrkam Tuning mechaniczny 8 30 Wrz 2004, 08:42
Rycho
Brak nowych postów [MK4] Łożysko oporowe-wysprzeglik hydrauliczny.
sebastiandziok Mechanika 6 6 Lip 2009, 19:40
MARIUSZ.B
Brak nowych postów hamule c reczny
Gość Elektryka 6 28 Cze 2007, 01:28
diodalodz
Brak nowych postów Hamulec reczny
daro22 Mechanika 2 10 Paź 2008, 20:05
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.