Przesunięty przez: van 9 Lut 2012, 21:55 |
Oryginalna Mk1 XR2 1982 by MikeB4 |
Autor |
Wiadomość |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 20 Kwi 2009, 03:14
|
|
|
MikeB4 napisał/a: | No to czekam aż będzie 4- ta strona ;-) | Nie ściemniaj, bo nie tylko ja czekam na ciąg dalszy
Masz czwartą stronę i dawaj dalsze relacje |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
MikeB4
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 226 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 20 Kwi 2009, 04:07
|
|
|
A Ty co ? Spać nie możesz ??
Dobra - więc ostatniego dnia WRZEŚNIA 2004 ;-) ostatni raz Fiesta zajechała o własnych siłach do blacharki.
Blacharka była faktem nieuniknionym - plan był szybki ponieważ to było , zaznaczam BYŁO ... moje auto do jazdy codzień - a , że dziennie robiło około 50-100 km to bez auta ciężko.
Na początek zorganizowałem parę elementów jak :
podłoga przednia P+L
progi P+L
reperaturki nadkoli tył P+L
błotniki przednie P+L
a także klapa tylna , drzwi w ładnym stanie (3szt)
(w międzyczasie wyszły jeszcze progi wewnętrzne, tylny pas, przedni pas )
Zwróćcie uwagę na datę 29 września 2004 (po sesji) - żeby zepsuć niespodziankę dodam , że pod koniec lutego auto było pospawane (sesja w trakcie) , w marcu stało z przymierzonymi drzwiami , w kwietniu z błotnikami i przednim pasem - a od maja odczyszczałem spód z rdzy - od czerwca były wakacje , w październiku pierwsze szpachle i podkład na podłodze - maty wygłuszające i w listopadzie pomalowana wewnątrz już na kolor.
Przez zimę 05/06 nastąpiło wielkie szpachlowanie i remont silnika .... W kwietniu 2006 nadwozie stało już w podkładzie - a kolejka u lakiernika czekała.
26 kwietnia 2006 auto odjechało do lakiernika - wróciło 27 czerwca ... idealne ...
W tym czasie trwały prace nad silnikiem i innymi duperelami ...
W lipcu 2006 auto już miało wiązkę , podsufitkę , szyby przód + tył , nagrzewnicę a 22 lipca już miało silnik pod maską ... 27 hamulce, spoilerek, lampy tylne , zbiorniczki, zderzaki
W pazdzierniku 2006 już wyglądała jak kompletne auto na góra 3 tygodnie roboty ...
WYGLĄDAŁO ... a pozostało kilka dziwnych problemów i innych okoliczności które wstrzymały wyjazd autem z garażu do maja 2008 !!!!!!
Tak więc wrzesnień 2004- maj 2008 - 3,5 roku prac ... choć w sumie 2007 przestany w garazu ;-)
[ Dodano: Pon Kwi 20, 2009 04:19 ]
Na początku kilka dni pazdziernika 2004 -
STRIPTEASE ;-)
Pod maską troche przejrzało
Ta podłoga wydaje się całkiem fajna , prawda ? Ah te pozory ....
Tylne pęknięte nadkole - powód pisków tylnego lewego koła z zakrętach
Bagażnik połatany już kiedyś wcześniej
Stan i "prostota" tylnego pasa pozostawia wiele do życzenia
Podłogi ciąg dalszy
Tak - tu miał się trzymać fotel
Pęknięte nadkole , raz jeszcze
Gdyby nie blacharka zakładkowa blachą ocynkowaną i powlekaną - w dodatku spawarką elektrodową i brak zabezpieczenia progów po tej operacji - może nie byłoby tak źle ...
Jak widzicie takie łaty naspawane na stare progi to sprzedajcie blacharzowi kopa w dup#
Te "spawy" można było odrywać śrubokrętem podważając naspawaną blachę
Tu już z podłogą gorzej ... trzymała ją mata wygłuszająca od góry i żywica z matą szklaną od spodu....
Prawdziwe oblicze podłogi
Przymiarka czegoś optymistycznego
|
_________________ Ford never die, they just get harder to find.
|
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 20 Kwi 2009, 13:06
|
|
|
A dalej?! |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
Maćko
Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciek
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 135 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 20 Kwi 2009, 13:38
|
|
|
odyniec napisał/a: | A dalej?! |
A dalej MikeB się poddał i kupił białą fiestę mk4 ;p |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Kwi 2009, 14:04
|
|
|
Maćko napisał/a: | odyniec napisał/a: | A dalej?! |
A dalej MikeB się poddał i kupił białą fiestę mk4 ;p | zasną bidula
o której wy te posty piszecie
Swoją droga blacharka pełną parą zazdroszczę zaplecza |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 20 Kwi 2009, 15:08
|
|
|
pewnie czeka na kolejna strone zeby wrzucic foty
dobra kronike masz pod ta fieste |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 20 Kwi 2009, 17:22
|
|
|
DziDzia napisał/a: | To pomogę przerzucić stronę, bo też chcę pooglądać |
Ja też pomogę . Swoją drogą ogrom prac i pieniędzy włożonych w kompleksową restaurację tejże mk1 poraża... Żeby wszystkie mk jedyneczki były tak traktowane, czyż nie było by pięknie? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Kwi 2009, 18:45
|
|
|
odyniec napisał/a: | A dalej?! | W aucie w takim stanie nie ma dalej,,,
[ Dodano: Pon Kwi 20, 2009 18:46 ]
Chociaż to co widziałem ostatnio na podwórku u Mike temu przeczy więc co było potem?! |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kostek88wjcz
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 488 Skąd: Wojnicz
|
Wysłany: 20 Kwi 2009, 19:49
|
|
|
Mike dawaj dawaj to ze malo sie odzywamy to nie znaczy ze nie sledizmy tematu ... Jak tak patrze na stan twojej podlogi to moja byla prawei nowka ... prawie czekam na cd. |
_________________ Fiesta Ruless
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925 |
|
|
|
|
MikeB4
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 226 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 20 Kwi 2009, 20:22
|
|
|
No no dalej - wczoraj przerobiłem 160 fotek do listopada 2004 ;-)
Podłoga nówka powiadasz ?
To zdjęcie nazywa się .... KWIATUSZEK ;-)
Coraz jakby mniej - za to sterta części za autem rosła
Demontaż i oznaczanie wiązki , żeby wkładało się bezproblemowo
Podłoga nówka
Podłoga pontoNówka
Jedyne zdrowe miejsce - dach przed szybrem
Inne kwiatuszki wychodzące spod żywicy
Którą to żywicą i matami było obłożone całe auto
Kolejna część blacharskich piękności w Polskim wydaniu
Podloga z tyłu - niby nieźle
Ale to tylko zakryta innymi blachami rdza ..
Pod nogami kierowcy łata wspawana z jednego skrawka blachy - w dodatku płaskiej więc dudniło na dziurach i kilka cm wyżej niż fabryczna podłoga....
Śruby od otwierania maski zalaminatowane - łata goni łatę a drzwi to po prostu szczyt artyzmu ...
|
_________________ Ford never die, they just get harder to find.
|
|
|
|
|
tadzias
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 20 Kwi 2009, 20:31
|
|
|
masakra
ciekawe co zobacze jak zaczne sie brac w swojej za blacharke
swoją drogą respect za prace i trudy włożone w MK1 |
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 20 Kwi 2009, 21:14
|
|
|
tadzias napisał/a: | ciekawe co zobacze jak zaczne sie brac w swojej za blacharke |
Drugą stronę? tak zwany przelot |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
MikeB4
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 226 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 20 Kwi 2009, 21:32
|
|
|
No to dalej :
Silnik wyciągnięty z nadwozia ...
Zerwana poduszka silnika to podobno przypadłość notoryczna - długo nie mogłem kupić nowej :-/
Z drugiej strony poduszka też zerwana
I jeszcze raz zespół napędowy
Mocowanie poduszki skrzyni trochę popracowało blachą naokoło ...
W przednim narożniku komory silnika też buszowała korozja
Po drugiej stronie to samo ... reperaturka przedniego pasa pełna amatorka
Silniczek i dziura na gaźniczek
Troche oleju wyciekało spod różnych uszczelek
A oto powód ślizgania się sprzęgła - nieszczelność powodowała przeciekanie oleju z silnika do skrzyni biegów
Tylny pas
Okolice rury wlewu paliwa i nadkola
i te same z drugiej strony
Dalsze rozgrzebywanie narożników podłogi
Jeszcze kawałek tylnego pasa
Łatka na nadkolu ... z żywicy FUJ ....
A pod nią niewesoło
|
_________________ Ford never die, they just get harder to find.
|
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 20 Kwi 2009, 21:50
|
|
|
Ani przez chwilę nie wątpiłeś w tę odbudowę, po kolejnych "odkryciach"? Ja bym się załamał |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
MikeB4
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 226 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 20 Kwi 2009, 22:08
|
|
|
Nie ;-)
Nie ma takiego terminu jak : odbudowanie tego auta byłoby niemożliwe .... conajwyżej mogłoby być nieopłacalne ...
No to teraz przechodzimy do działu
HARDCORE
Pod błotnikiem
Na pierwszy rzut oka kilka dziurek
Ale ile było tak naprawdę dziurek w blaszanych częściach ?
Do tego stanu doprowadził sam śrubokręt - zero użycia szlifierki
Od tego momentu szlifierka poszła w ruch
Tyle trzeba było otworzyć
Żeby zacząć coś dobudowywać
Kolejna niespodzianka
PAMIĘTAJCIE - zanim polepicie jakąś dziurkę żywicą i matą - zastanówcie się 100razy nad tym .... pod tą matę tylko wcieka woda i przyspiesza korozję ...
A tutaj co było pod spodem
cd. okolic prawego kielicha i już dorobione kilka blaszek
Przedni lewy narożnik w miejscu mocowania reflektora zapowiada podobne przeboje z lewą stroną ...
No i zaczyna to już jakoś wyglądać
Tylko jak sobie pomyślę , że ja to auto kiedyś rozpędziłem do 190 kmh albo i więcej to przechodzą mnie ciarki po plecach ... ale dzielna była zawsze i nic się nie urwało |
_________________ Ford never die, they just get harder to find.
|
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 20 Kwi 2009, 22:18
|
|
|
ale masakiera!!!! :yyy: :yyy: :yyy:
Ale jak mój brat spawał moją niegdyś to wyglądało podobnie |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
MikeB4
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 226 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 20 Kwi 2009, 22:30
|
|
|
Eee tam ....
Zaraz masakra ;-P
To jeszcze troche wrzucę może przeskoczy na 5 stronę ...
Jakieś takie dziwne tylne nadkole
Takie dziwne łatki wokół kielicha - dziś bym to całkiem inaczej zrobił - ale cóż ....
No tu zaczyna wychodzić na ludzi ...
A tu nawet bardzo
Tutaj trzeba było wstawić poprzeczkę - bo jeszcze chwila i by się auto połamało ;-)
No i pierwszy widok na przyszłość
Hmmm co by tu z tym zrobić ?
Może takie coś ?
Ocena przedniego pasa trwała krótko
Tu dziurawo , tam dziurawo - do wymiany ....
Jeszcze taki mały zastrzałek w rogu komory silnika
I chwila zastanowienia nad tym co tu wypłodzić
|
_________________ Ford never die, they just get harder to find.
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 20 Kwi 2009, 22:31
|
|
|
Mike Twój temat będe dedykował wszystkim , którzy bredzą coś o funkielnówkach kupionych " okazyjnie " gdzieś w polsce , oraz tym , którzy postanawiają robić remąt blacharsko-dekarski w youngtimerach , mówiąc że to pikuś .
Cieszę się że postanowiłeś opisać bliżej to co przeszedłeś to naprawde spory ukłon w kierunku FKP . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
|