map za co jest odpowiedzialny? |
Autor |
Wiadomość |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 22 Lut 2007, 21:58 map za co jest odpowiedzialny?
|
|
|
Po testach bledow wyszlo ze jest blad map sensora zastanawiam sie jakie jest zadanie mapa i czy ma wplyw na spalanie. Problemem ktory mnie meczy jest to ze fiesta jak jest zimna i jak jest ponizej -5 stopni nie potrafi podjechac z werwą pod stroma gorke a jak jest ciepla to jezdzi bez problemu. |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 22 Lut 2007, 22:01
|
|
|
wprzedzeniem zapłonu w zalezności od obciążenia silnika |
_________________
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 20 Cze 2008, 21:19
|
|
|
Trochę odgrzeję kotleta, ale nie chciałem zakładać nowego wątku o MAPie...
Czy przewód podciśnieniowy normalnie jest osadzony dość luźno w puszce MAPa, czy tylko w mojej tak jest? Niby Fiesta jeździ normalne (chociaż nie mam odniesienia do innej z takim samym silnikiem), ale dziwi mnie, że element odpowiedzialny za mierzenie podciśnienia robi to przez nieszczelny wężyk |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Cze 2008, 22:07
|
|
|
Szczelnie musi być |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 20 Cze 2008, 22:10
|
|
|
A może to się jakoś samo uszczelnia przy wystąpieniu podciśnienia? Najlepiej byłoby gdyby ktoś po prostu sprawdził jak ma u siebie pod maską... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Cze 2008, 22:20
|
|
|
Szczelnie, w starych fiestach jest szczelnie i w nowych też powinno być, mam HCS'a z mk3 i uwierz mi że jest szczelnie - ciężko zdjąć przewód, po prostu idź do sklepu motoryzacyjnego i kup nowy - koszt może z 2 złote, zdejmij stary wciśnij nowy (może weź stary na wzór) - nie trzeba cybantów i tak dalej - na wcisk ma ciasno siedzieć (i szczelnie!)
(jak nie wiesz co kopić to kup czarny, zbrojony przewód paliwowy o odpowiedniej średnicy wewnętrznej) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 20 Cze 2008, 22:25
|
|
|
JoeMix, skoro mówisz że masz HCSa to już wierzę jutro popatrzę czy nie idzie tego starego jakoś porządniej zamocować. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Cze 2008, 22:30
|
|
|
Ja mam na gaźniku,,, monowtryski może nie muszą być szczelne |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 20 Cze 2008, 22:35
|
|
|
Dobrze że napisałeś, bo już chciałem lecieć na dół sprawdzić jeszcze dziś.
W takim razie czekam dalej, będę wdzięczny jeżeli ktoś sprawdzi w swoim HCSie ale CFI |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Cze 2008, 03:28
|
|
|
musi być szczelny . MAP odpowiada za przestawienie kąta zapłonu i w niewielkim stopniu na dawkę paliwa. Ale to dopiero w połączonym działaniu z czujnikiem położenia przepustnicy . Wtedy sterownik wie że rozpoczynasz manewr hamowania silnikiem . |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Cze 2008, 10:01
|
|
|
diodalodz napisał/a: | Ale to dopiero w połączonym działaniu z czujnikiem położenia przepustnicy . | A jak nie ma takiego czujnika? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Cze 2008, 22:59
|
|
|
to jest układ ESC wtedy i steruje tylko zmianą kąta zapłonu i to też czasami tylko 2 stanowo a nie płynnie . |
|
|
|
 |
|