Otwarty przez: Żółwik Tuptuś 22 Lip 2013, 08:19 |
[MK3] XR2i - Spadek by trzeci |
Autor |
Wiadomość |
J@rek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Jarosław
Wiek: 40 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 743 Skąd: WawaTeam/Wawer
|
Wysłany: 26 Mar 2010, 20:37
|
|
|
no no no już od 2000 taki moment ciekawe jak wypadnie rolka |
_________________
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 26 Mar 2010, 21:02
|
|
|
Arturo - teraz wiesz czemu oceniam moc Wanny na około 80 KM ?
Swoją drogą - skoro auto trafia do mechanika - może pomyśl , oprócz blacharki oczywiście , nad -
- zostawieniem silnika w spokoju
Nie żartuję . TAk neiwielka utrata mocy w stosunku do serii , będzie , moim zdaniem , sumą małych błędów , a nie jedną dużą usterką . A co za tym idzie będzie bardzo kosztowna do usuniecia .
Pomyśl czy warto , bo odzyskanie 12 KM kosztem 2 - 3 KPLN chyba mija sie z celem .
Może lepiej pomyśłeć nad skrzynia z escorta XR3i na MFI ? .
Do tego zakupić używany wałek w UK , qłko rozrządu , chłodnicę oleju i to do kupy poskładać ?
Albo lepiej nie . Rozbierz ją w cholere - nie możecie być wszyscy szybsi ode mnie na Torze |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26 Mar 2010, 21:24
|
|
|
Skrzynia od Essiego na MFI jest w planach - poluję na nią
Co do gratów które będą włożone w Spadek to lista jest następująca:
1. rzeczy kupione od Kuby / KUI3A
- regulowane kółko rozrządu
- mechaniczne popychacze
- mocniejsze sprężynki zaworowe
2. do kupienia jeszcze
- wałek
Oprócz tego wlecą jeszcze kupione w Giełdzie tarcze i klocki ATE.
Więc Spadek będzie miał po prostu zrobioną górę na zdrowych teilach i tyle
Romek, na hamownie się umówimy, weżmiemy jeszcze Tommura
Najlepiej w ostatnią sobotę miesiąca, wtedy jest Dyno Day i koszt hamowania wynosi 70 PLN.
Normalnie jest 150 PLN a dla FKP i AK Szczecin - 120 PLN
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26 Mar 2010, 21:30
|
|
|
No kurcze się zbroisz Arturze
Czyli pierwsze próby zobaczymy na zlocie a później 2ga edycja YTP !
Te hamulce co kupiłeś to Power Diski z tego co pamiętam. Daj znać jak się na tym jeździ bo się zastanawiam na takim zestawem nowym. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26 Mar 2010, 21:37
|
|
|
Piter napisał/a: | Czyli pierwsze próby zobaczymy na zlocie a później 2ga edycja YTP !
Te hamulce co kupiłeś to Power Diski z tego co pamiętam. Daj znać jak się na tym jeździ bo się zastanawiam na takim zestawem nowym. |
Tak, na zlocie i na YTP zobaczymy jak się Spadek będzie zbierał po takim SPA
To będzie najlepszy test.
Z hamulcami dam znać.
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 26 Mar 2010, 21:39
|
|
|
Artur - zastanów się czy warto wkładać mocniejsze sprężynki zaworowe i mechaniczne popychacze !!
Kręcenie silnika do wartości , przy których hydraulika nie wydala jest w Twoim przypadku niemożliwe przez elektronikę , a co za tym idzie nie ma niebezpieczeństwa niedomykania zaworów ( mocniejsze sprężyny ) a założenie mocniejszych sprężyn wpłynie na szybsze zużywanie wałka ( znam przypadek , w któym sportowe wałki przy megamocnych sprezynach po 5 - 10 tyś km były okrągłe i to startując z poziomu NOWY ) .
skrzyni od essiego szukaj na forum escorta , lub na fordklubpolska
Co do qłka - teraz tylko wałek i parę godzin na hamowni z kimś kto to potrafi ustwaić |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26 Mar 2010, 21:51
|
|
|
O sprężynach wiem, to już Puma sygnalizował.
Rzeczy były kupione od Kuby w komplecie ( w promocji ) więc najwyżej z samych sprężynek się zrezygnuje. |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 26 Mar 2010, 21:54
|
|
|
Szkoda . Miałem chrapkę na kasowacze mech . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26 Mar 2010, 21:57
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Miałem chrapkę na kasowacze mech . |
Acha, to mój nowy wałek by nie wytrzymał ich montażu a Twój tak ??
Hmmm ... baaałdzo ciekawe, baaałdzo
|
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 26 Mar 2010, 22:12
|
|
|
nie no - pisałęm o sprężynkach , że ich nie wytrzyma .
A kasowacze to potrzebne tylko jak wysoko kręcisz , a Ty wysoko nie będziesz kręcił ...
.. ee chyba cuś kręcę
Zasadniczo mechanika się przydaje powyżej 7000 obrotów - niżej hydro wystarczy |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26 Mar 2010, 22:19
|
|
|
Przecież CVH sie tyle nie kręci |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
a1topgear
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 26 Mar 2010, 22:26
|
|
|
Zółw- ale te spreżyny są słabsze od seryjnych... Pomyśl- materiał jest tego samego typu co w normalych, natomiast zwój spręzyny jest cieńszy. Pozwala to na większy skok zaworu, ale jednoczesnie w gornym zakresie obrotow hydrauliczne popychacze dostaja bardziej w dupe. Dlatego tez konfiguracja sprezyny (te to bodaj Piper, nowy piper (o ile dobrze pamietam co sprzedawalem Kubie) ) + mechanika (o ile pamietam Kenta) + walek pod mechanike (zaden inny!!!) jest jak najbardziej ok. Kolko do idealnego timingu- co w przypadku mechaniki da sie zrobic no i walek dostosowany do seryjnego zakresu obrotow silnika (a takie przewazaja), jest ich troche czy to od Newman Cams, Kent Cams czy Piper Cams. I w zadnym wypadku uzywka- do CVH z racji przystepnej ceny tylko nowka (z uzywkami to bardzo roznie bywa, z reguly jest niekolorowo). Co do paliwa- da sie przeciez podlac na regulatorze...
[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 21:27 ]
Zólwik - a z ta hydraulika to nie przypadkiem 1k obrotow nizej? |
_________________ HyHy:)
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 26 Mar 2010, 22:42
|
|
|
a1topgear napisał/a: | Zółw- ale te spreżyny są słabsze od seryjnych... Pomyśl- materiał jest tego samego typu co w normalych, natomiast zwój spręzyny jest cieńszy. Pozwala to na większy skok zaworu, ale jednoczesnie w gornym zakresie obrotow hydrauliczne popychacze dostaja bardziej w dupe. Dlatego tez konfiguracja sprezyny (te to bodaj Piper, nowy piper (o ile dobrze pamietam co sprzedawalem Kubie) ) + mechanika (o ile pamietam Kenta) + walek pod mechanike (zaden inny!!!) jest jak najbardziej ok. Kolko do idealnego timingu- co w przypadku mechaniki da sie zrobic no i walek dostosowany do seryjnego zakresu obrotow silnika (a takie przewazaja), jest ich troche czy to od Newman Cams, Kent Cams czy Piper Cams. I w zadnym wypadku uzywka- do CVH z racji przystepnej ceny tylko nowka (z uzywkami to bardzo roznie bywa, z reguly jest niekolorowo). Co do paliwa- da sie przeciez podlac na regulatorze... |
a1topgear, - jestes pewien że sprężyny , które mają spełniać zadanie przy współpracy z ostrym wałkiem i silnikiem kręcącym się wyżej niż seria mają być z cieńszego drutu i słabsze ??
Moim zdaniem sportowe sprężyny są twardsze , żeby umożliwiły natychmiastowe zamknięcie się zaworu , po tym jak kasowacz schodzi z krzywki przy bardzo wysokich obrotach ( miękka i słąba sprężyna najzwyczajniej w świecie nie domknie zaworu - nie zdąży )
Nie wiem co kupił Artur ( a idąc dalej co Ty przywiozłęś, ale jeżlei jest to sportowy zestaw sprężynek to powinny być dużo twardsze od serii )
A na większy skok zaworu pozwala wyższa krzywka wałka a nie specyfika sprężyny - sprężyna dba jedynie o to aby zawór był zamknięty i się jak najszybciej zamknął po tym jak go wałek odwiedzi .
a1topgear napisał/a: |
[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 21:27 ]
Zólwik - a z ta hydraulika to nie przypadkiem 1k obrotow nizej? |
nie wiem jakie masz doświadczenia z kręceniem CVH , ale u mnie przy obrotach rzędu 6 tyś mechanika wystarczała przy użytkowaniu do jazdy na co dzień ( zresztą jak pewnie we wszystkich CVH na świecie ) a przy okazyjnym kręceniu do 7 tyś też nie kaprysi . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
a1topgear
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 26 Mar 2010, 23:08
|
|
|
Co do tych sprezyn- tez mialem przekonanie ze pojedyncze sprezyny z serii tzw sportowych do CVH (ogolnie i piper i kent) bedzie twardszym zamiennikiem seryjnej sprezyny... Do czasu- choc tak mysle sobie ze organoleptycznie to akurat nie byloby ciezkie do wychwycenia... Mianowicie sek w tym cienszym zwoju. Przy tych samych materialach nie ma wyjscia - sprezyna bedzie slabsza. Otoz z tym pogladem spotkalem sie dwukrotnie- pierwsze co dalo mi do myslenia - PumaRacing, a dwa zobacz ksiazke o budowie i tunningu CVH. Przy czym pierwsza lekture polecam...
Co do hydrauliki- tu sie z Toba zgodze- moje CVH to jeszcze bez T, dziwnym trafem krecilo do 7K (choc sensu to wiekszego w tej konstrukcji nie mialo na seryjnych bambetlach)- w kazdym razie na codzien i okazyjnie w wysokich zakresach obrotow seryjne, sprawne hydrauliczne popychacze sa wystraczajaco sprawne, choc sam Ford przyznal ze konstrukcja sterowania zaworem nie do konca jest wzorcowa;) |
_________________ HyHy:)
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 26 Mar 2010, 23:24
|
|
|
Nie wiem jakie książki polecasz , ale u mnie na półce obok komputera stoją sprężyny , które Kent lub CatCams dedykuje do jednego ze swoich ostrych wałków .
Jako że seryjne wydłubywałem z głowicy " czymkolwiek " ( śrubokręt + końcówka od klucza nasadowego ) tak te wydłubywaliśmy we dwóch , przy pomocy urządzenia ,które specjalnie do tego zbudowaliśmy .
Idąc dalej za Twoja teorią - czyli podwójne sprężyny zaworowe , zamiast pojedynczych daje się po to żeby były jeszcze bardziej miękkie tak ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
a1topgear
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 27 Mar 2010, 00:13
|
|
|
No a jak inaczej... Nie wiesz ze jak mieksze sprezyny sa to sie wygodniej jedzie? A im wiecej-> tym lepiej....
Btw mialem i podwojne (a raczej mam) sprezyny Pipera i pojedyncze (nowe) Pipera i Kenta (uzywki) i pare kompletów seryjnych- wiem jedno, seryjne sprezyny w CVH sa twarde (jesli nie sa zajechane)- a uklad sterowania zaworem w CVH nie jest najlepszy. Masz duzy bezwladny popychacz, nie najlepiej smarowany, dodatkowo dosc ciezka dzwignie zaworowa, walek ktory lubi sie wycierac i do tego sztywna sprezyne ktora ma to wszystko utzymac w ryzach.
Druga kwestia- o ile bardziej mozesz scisnac seryjna sprezyne przy seryjnym walku? |
_________________ HyHy:)
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 27 Mar 2010, 08:12
|
|
|
o sprężynach sobie pogadaliście, ja z jedynymi które dotykałem były twardsze od serii a byly to Kenty.
Natomiast nie zgodze sie z opinią że mechanike tylko pod wąlek pod mechanike. RS1600i miał ten sam walek co każde inne późniejsze xr3i a że kręcił sie troszke wyżej oraz miał inne CR i wydech (choć też kiepski) to miał 115KM. Wiec moim zdaniem ustawiajac luzy na serie z RS1600I na wałku z xr2i bedzie OK, nawet zmniejszy sie bezwładnośc układu zaworowego wiec na tym moze zyskać jakąś moc. A co wyjdzie to sie o karze |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27 Mar 2010, 09:02
|
|
|
Dzięki za wszystkie informacje
Na chwilę obecną na pewno trafi do Spadku kółko rorządu i mechanika.
Luzy do ustawienia mam podane przez Marcina
Wałek jeszcze nie zdecydowany, czy będzie seryjny z IC (np: Febi - Bilstein) czy ostrzejszy.
Bo ten drugi też poszukiwany
Co do spręzynek to zobaczy się gdy rozbebrana zostanie góra i będzie można cokolwiek porównać z seryjnymi.
Na razie czekam na paczkę od Kuby a korzystając z delegacji chcę przytargać resztę teili.
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
a1topgear
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 27 Mar 2010, 15:28
|
|
|
Puma- walek pod mechanike ma inne rampy startu i konca cyklu- tzn lagodniejsze. Profil krzywki walka odpowiada za niejako hamowanie zaworu przed przylgnieciem do gniazda, za co w hydraulice niejako po czesci odpowiada poypychacz... Dobrze mowie? Co do mojego upierania sie ad walka pod mechanike- chodzi tylko mi tylko o to... |
_________________ HyHy:)
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 27 Mar 2010, 20:11
|
|
|
a1topgear napisał/a: | seryjne sprezyny w CVH sa twarde (jesli nie sa zajechane)- |
czyli zajechane seryjne sprężyny są miękkie tak ? ( zgadzam się w 100 % )
Czyli wg Twojej teorii zajechane seryjne sprężyny = sportowe sprężyny ( bo te jak piszesz wyżej są miękkie ) , a co za tym idzie - im silnik starszy i ma bardziej wychechłane sprezynki zaworowe , tym ma lepsze napełnianie i się wyżej kręci ?
Ciekawa teoria .
a1topgear napisał/a: | a uklad sterowania zaworem w CVH nie jest najlepszy. Masz duzy bezwladny popychacz, nie najlepiej smarowany, dodatkowo dosc ciezka dzwignie zaworowa, walek ktory lubi sie wycierac i do tego sztywna sprezyne ktora ma to wszystko utzymac w ryzach. |
TZW oczywista oczywistość, o której stworzyłęm nawet FAQ jakieś cztery lata temu , więc nie weim co to do tematu wnosi .
a1topgear napisał/a: | Druga kwestia- o ile bardziej mozesz scisnac seryjna sprezyne przy seryjnym walku? |
za ściśnięcie sprezyny odpowiada wznios krzywki wałka !!
Jeżeli wznis krzywki przekroczyłby możliwość ściśnięcia spreżyny , to w zestawie z wałkiem byłyby specjalne sprężynki o cieńszym zwoju , ale nie byłyby one bardziej miękkie , bo wtedy na pewno nie domknęłyby zaworu .
A przy seryjnym wałku , każda sprężyna zostanie ściśnięta o tyle samo - o wysokość krzywki wałka .
Teorii ze specjalnymi wzniosami dla mechaniki nie jestem w stanie ogarnąć - przecież tzw " mechanika " to zamiennik hydraulicznego popychacza a główna różnica między nimi polega na tym , że w mechanice luz zaworowy jest ustawiany , a w hydraulice jest on automatycznie kasowany do zera .
Jakie hamowanie zaworu przed zamknięciem ? przy predkości obrotowej wałka do 14 tysięcy obrotów na minutę ? ile to dohamowanie miałoby trwać ?
Wyjaśnij mi to bo nie jażę |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
|