[MK4] 1.8 Diesel - tuning silnika |
Autor |
Wiadomość |
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 42 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
Wysłany: 24 Gru 2011, 12:14 [MK4] 1.8 Diesel - tuning silnika
|
|
|
Siema
Tak czytam i szukam nie mogę odnaleźć żadnej podpowiedzi jak podnieść moc swojego couriera a dokładniej to sprawność jego . Po wymianie belki (to po świętach ) biorę się za silnik czyli :
najpierw wymiana oleju oraz filtra jakie polecacie ?
świecie zarowe j/w
przewody zapłonowe
filtr kabinowy jak i filtr silnika
I tak pomyślałem że muszę coś zrobić by silnik był ekonomiczniejszy przy czym choć lekko dynamiczniejszy . Macie jakies na to sposoby co poprawić ??
Pozdrawiam Mariusz 511350560 |
_________________ Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej..... |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Gru 2011, 13:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 24 Gru 2011, 12:17
|
|
|
Grax napisał/a: | I tak pomyślałem że muszę coś zrobić by silnik był ekonomiczniejszy przy czym choć lekko dynamiczniejszy . Macie jakies na to sposoby co poprawić ??
|
Wrzucić TD |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
Ad@mus

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 24 Gru 2011, 13:00
|
|
|
a powyzej w podwieszonych masz opisane co i jak
jak masz zdrowe 1.8td to uturbienie go kosztowac cie bedzie 1000-1500zl i masz siakies 90ps i niecale 300nm |
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 24 Gru 2011, 13:05
|
|
|
Ad@mus napisał/a: | i masz siakies 90ps i niecale 300nm |
Pozwolę sobie poprawić - okolice 200Nm. 300 to już wyższa liga |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Ad@mus

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 24 Gru 2011, 13:08
|
|
|
ta wyzsza liga to IC z frontiery i mondra turbina, siakies 500zl jak sie poszuka
jak tam twoje oponki?? bo jak o wysokosci zaczynasz to kontynuuj |
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 24 Gru 2011, 13:36
|
|
|
Ta, wsadźmy turbo ze Stara i czekajmy aż przy 3krpm się podniesie
Na wiosnę się okaże ile da się wycisnąć z tej jednostki zanim tłoki wyskoczą przez maskę a korba przez nadkole ;] Ale w 300 Niutów bym tak, gwiżdżąc pod nosem, nie mierzył ;]
A o laciach sobie pomówimy jak dostarczysz "stopy", na które te laćki włożę ;] |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 24 Gru 2011, 13:49 Re: 1.8 Diesel - tuning silnika
|
|
|
Grax napisał/a: | Siema
Tak czytam i szukam nie mogę odnaleźć żadnej podpowiedzi jak podnieść moc swojego couriera a dokładniej to sprawność jego . Po wymianie belki (to po świętach ) biorę się za silnik czyli :
najpierw wymiana oleju oraz filtra jakie polecacie ?
świecie zarowe j/w
przewody zapłonowe
filtr kabinowy jak i filtr silnika
I tak pomyślałem że muszę coś zrobić by silnik był ekonomiczniejszy przy czym choć lekko dynamiczniejszy . Macie jakies na to sposoby co poprawić ??
Pozdrawiam Mariusz 511350560 |
przewody zapłonowe ta?
zacznijmy od tego że gówno szukałeś bo temat o 1.8 TD jest nawet powieszony |
|
|
|
 |
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 42 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
Wysłany: 24 Gru 2011, 13:58
|
|
|
Stund man No popatrz a akurat jestem taka osobą ktora lubi szukać zanim zada GÓWNIANE pytanie . Zawsze taki uprzejmy ??
Własnie akurat nie chce wrzucać TD bo remontuję dom no i wiecie jak to jest z kasa :/ lecz z czasem może to zrobie gdyż temat zmiany d na td jest swietnie i czytelnie opisany
Pozdrawiam |
_________________ Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej..... |
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 24 Gru 2011, 15:15
|
|
|
Grax napisał/a: | Własnie akurat nie chce wrzucać TD bo remontuję dom no i wiecie jak to jest z kasa :/ lecz z czasem może to zrobie gdyż temat zmiany d na td jest swietnie i czytelnie opisany
|
I zmiana na TD to jedyny sposób podniesienia mocy, bo z gołego 1.8D nic nie wyciśniesz. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
Ad@mus

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 24 Gru 2011, 23:58
|
|
|
dokladnie jak pisze peedro
z diesla nic sie nie wycisnie, stozek nic ci nie da, odetkanie silnika tez, wiec jesli budujesz dom i nie masz hajsu to nie poprawiaj sprawnosci silnika na sile bo za pare groszy nic nie zdzialasz-poprostu poprawnie serwisuj auto i tyle
jak twoj portfel odzyje to wsadz dmuchawke i IC a bedziesz zadowolony
a na chwile obecna najwiecej o dieslu wie Fordon i Roman wiec niech sie oni wypowiedza |
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
 |
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 42 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
Wysłany: 25 Gru 2011, 08:14
|
|
|
Hehe źle m nie zrozumieliście ja tylko te filtry profilaktycznie wymienię czy przewody . Wolę od tak wymienić samemu jeszcze wszystkie płyny i rozrząd by wiedzieć że dojade wszedzie gdzie chcę bez trachu Jesli koszt 1000zł czy 1500zł na przerobienie na TD z takim nM to bede w to wchodził. Jak się wyptrostuje finansowo |
_________________ Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej..... |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1121 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 25 Gru 2011, 10:54
|
|
|
Jakie przewody Ty tam chcesz wymieniać? Tam nie ma żadnych przewodów, chyba że wysokiego ciśnienia To jest diesel, a nie benzyna.
a co do samego turbienia - ja ten temat przeżyłem od zamysłu, poprzez koszta, aż po eksploatację zakończoną wyjściem korby |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
Witek1992

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mariusz
Wiek: 33 Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 330 Skąd: DKA
|
Wysłany: 25 Gru 2011, 13:05
|
|
|
Moim zdaniem lepszy jest swap na 1.8 TD z IC z Escorta lub Mondeo niż takie uturbianie zwykłego zDechlaka... |
_________________ Do Diesla, tak jak do Kobiety... - Trzeba mieć podejście. ;D |
|
|
|
 |
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 42 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
|
|
|
 |
|