Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 14:17
Nietypowy problem z zaplonem w 1.0
Autor Wiadomość
IrkaceK
[Usunięty]

Wysłany: 30 Kwi 2008, 14:59   Nietypowy problem z zaplonem w 1.0

Witam Was serdecznie!

Odrazu przechodze do rzeczy. Jestem posiadaczem (poki nie bylo problemow to bylem szczesliwym posiadaczem) Forda Fiesty 1.0 prawdopodobnie 87r z instalacja gazowa. Wehikul ten jak jest zimny to odpala od kopa na benzynie. Na gazie musi pokrecic chwile (tak z 6sekund), ale tez chwyci. Na benzynce jakby momentami sie lekko krztusil, ale i tak na niej nie jezdze, a na gazie smiga bardzo ladnie. No i tu zaczynaja sie problemy, poniewaz gdy po jezdzie (jak sie nagrzeje) gdzies sobie zaparkuje to po pewnym czasie (w zaleznosci jak bardzo sie nagrzal to tak od 30 minut wzwyz) chlopak juz nie ruszy, ani na benzynie ani na gazie. Przed uplywem tej magicznej granicy czyli np. po 10 minutach rusza a po to juz tylko rozrusznik kreci, ale silnik nie chwyta ew. chwyci obroci pare razy i zgasnie nawet jak trzymam mu wcisniety gaz. Wyglada to tak jakby cos odcinalo mu doplyw gazu/benzyny. Wtedy musze go zostawic do podstygniecia (no i to tez zalezy od stopnia nagrzania od 15minut do godziny). Po tym czasie wszystko wroci do normy.

Swiece zostaly wymienione na katalogowe odpowiedniki NGK, wyregulowany zaplon, zalozony nowy filtr powietrza, wymienione kable zaplonowe, wyregulowana instalacja gazowa. Auto z tym problemem bylo u mechanika, ktory nic nie wymyslil i stwierdzil ze pogrzebal cos przyzaplonie i wszystko jest OK po czym utknalem pod sklepem :)


Ktos ma jakis pomysl <???>


Pozdrawiam
Irek


DODPISANE

Pogrzebalem i obawiam sie ze juz <było>

diodalodz napisał/a:
Hm dokładnie luzy zaworowe to raz , a dwa to podmień cewke zapłonowa . czasami jest tak że jak sie cewka przegrzeje nie daje iskry . Jaki masz aparat zapłonowy stykowy czy z czujnikiem halla . Zdaje sie że z czujnikiem halla to jeszcze moduł można dodać . Przed tym jak sie diametralnie potrafi skończyć czasami własnie mu odbija i na ciepłym nie pali . Ale jak bym od luzów i cewki zaczynał . Cewke możesz nawet z poloneza wsadzić na próbe .
luzów i cewki zaczynał . Cewke możesz nawet z poloneza wsadzić na próbe .[/quote]

Przepraszam za zasmiecanie! Tylko teraz pytanie jak z tym wszystkim sobie poradzic bo jestem calkowicie zielony a mechanika chyba nie bede uczyl co ma sprawdzic :yyy:

Pozdro!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Kwi 2008, 17:39   

ustal najpierw jaki masz zapłon na platynkach czy na hallu . Jeśli to bedziesz wiedział to drogi są dwie . jak padnie ci auto weź starą świece wsadź w kabel idący od cewki (lewa strona) do aparatu zapłonowego podłuż sobie świece ngdzieś koło zamka klapy tak żeby dotykała do blachy gwintem i patrz czy przy odpalaniu jest iskra . Jeśli jej nie bedzie a aparat jest na czujniku indukcyjnym to prawdopodobnie padł moduł zapłonowy . Często maja właśnie takie objawy . Dodatkowo ustaw właściwe luzy zaworowe . Wybacz ale ja uważam że mechanicy to partacze w 80 % i wole podłubać sam niż komuś oddać . Poprostu mam za dużo znajomych z fachu i wiem co robią .
 
 
 
IrkaceK
[Usunięty]

Wysłany: 5 Maj 2008, 18:33   

Witam

A nie ma ktos przypadkiem czegos w stulu "Sam Naprawiam" do fiesciuni MK2 ? Taki jest problem, ze do niedawna z motoryzacja a co dopiero mechanika nie mialem nic wspolnego i ciezko jest :) .
Cewka to jest ten cylinder od ktorego idzie jeden gruby kabel (i jakies dwa mniejsze gdzies) do układu zaplonowego czyli takiego cuda z ktorego wychodza kable do swiec ? Jesli tak to na cewce mam napisane "0221122367 86FB12024AA" i nie mam pojecia co to oznacza :) Google mi nie chce pomoc :( i znajduje tylko tyle: Link do aukcji

Na zlosc ostatnio nie chce sie zepsuc i nie moge sprawdzic czy iskrzy czy nie :/


Pozdrawiam
Irek
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Maj 2008, 20:09   

Tak, więc ten gruby przewód o którym piszesz idzie na aparat zapłonowy (z niego wychodzą 4 na każdy cylinder/świece) opisz te puszkę (jaki kolor od góry, ile cienkich kabli tam wchodzi itp) albo najlepiej cyknij temu zdjęcie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
IrkaceK
[Usunięty]

Wysłany: 12 Maj 2008, 15:20   

Witam

Oto i zdjecia:

Foto1
Foto2
Foto3


Pozdrawiam
Irek

P.S. Pisze po tak dluugiej przerwie poniewaz mialem male probolemy z dostepem do internetu.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Maj 2008, 16:03   

jeszcze musisz zrobić zdjęcia aparatu zapłonowego .(tego na silniku)
 
 
 
IrkaceK
[Usunięty]

Wysłany: 16 Maj 2008, 16:32   

Witam

No i padl :hihihi: . Po podpieciu swiecy do kabla wychodzacego od cewki i idacego na rozdzielacz zaplonu nie bylo iskry. Dopiero po jakis 20 minutach pojawila sie iskra i wtedy juz zapalil.

Poszukalem troche po necie i... wydatek rzedu 140zl sredno mi sie usmiecha. Link do sklepu
Skad wytrzasnac cewke w nizszej cenie (inna firma, uzywka, inny model) ? Na allegro nie udalo mi sie nic znalezc. Tak w ogole to ktora wybrac jak mam silnik 1.0l a sa cewki do Fiest 0.9l i 1.1l ?

Foto aparatu Na fotce niewiele widac, ale w tym momencie to juz chyba niewazne skoro usterka jest jeszcze przed nim.


Pozdrawiam
Irek
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 16 Maj 2008, 17:23   

miałem gdzieś orginał motorcrafta i z poloneza kilka tylko że narazie nie mam po co do krk jechać żeby Ci to podrzucić
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Maj 2008, 18:35   

Na szrot i od dużego fiata, poloneza, w zasadzie prawie każda z auta z przerywaczem od bólu podejdzie .

[ Dodano: Pią Maj 16, 2008 18:41 ]
http://allegro.pl/item366...sta_1_1_88.html
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Maj 2008, 02:09   

hehe ale jak dla mnie padł moduł :) i wydatek ok 70 za nowy zamiennik
 
 
 
IrkaceK
[Usunięty]

Wysłany: 17 Maj 2008, 08:45   

diodalodz napisał/a:
hehe ale jak dla mnie padł moduł :) i wydatek ok 70 za nowy zamiennik
A juz myslalem ze to takie proste :zalamka: No to chyba zeby dokladnie zdiagnozowac usterke nie pozostaje mi nic innego jak kupic cewke i sprawdzic czy dalej beda problemy.

Wielkie dzieki dla wszystkich za pomoc! No forum czuje sie jak u mamy :ok:


Pozdrawiam
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Maj 2008, 15:47   

A tam ma moduł? Jak jest u ciebie z posługiwaniem sie miernikiem czy próbnikiem?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Maj 2008, 17:55   

ma moduł bo każda mk2 po 86 go ma :) i właśnie z rok temu przerabiałem ten problem .Sam nie wiesz jak robi się ciepło jak silnik zdycha w środku lasu :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Maj 2008, 18:43   

Prawda, silnik mi w lesie nie siadł, ale zgubiłem koło przednie, rozsypało mi się łożysko i kilka przygód było...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
IrkaceK
[Usunięty]

Wysłany: 19 Maj 2008, 22:02   

JoeMix napisał/a:
Jak jest u ciebie z posługiwaniem sie miernikiem czy próbnikiem?


Mysle ze jak bede musial cos zmierzyc to zmierze :)


Pozdro!
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Maj 2008, 08:12   

Sprawdz jak mam u siebie (bo z głowy nie pamiętam) i po pracy Ci napisze co i jak,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 22 Maj 2008, 17:41   

Jesli chodzi o sprawdzenie cewki to musisz zmierzyc rezystancje uzwojenia wtornego i pierwotnego. Dla silnika OHV od 01.86 rezystancja uzwojenia pierowtnego powinna wynosić od 1,13 do 1,33 ohma, przy czy nalezy uznac, ze jest to tak niska rezystancja, iz mierzac to byle jakim miernikiem to trudno to tak dokladnie zmierzyc. Sprawdz jedynie czy wskazania sa rzedu kilku ohmow. Uzwojenie wtorne dla wspomnianego modelu powino miec 3,5k-6,5k. Jesli bedzie 7 albo 8 to tez bedzie OK, bo to zalezy jaka cewke kto wlozyl. To sa wartosci zalecane.

Moim zdaniem problem moze byc w module, lub ewentualnie w instalacji eletrycznej. Przejrzyj wtyczki w module itp. Moze gdzies tam ukryta jest odpowiedz. Polecam zaczac od poprawienia rzeczy, ktorych seriws nie wiaze ze soba kosztow czyli poczyszczenie stykow itp. Jak nie bedzie rezultatu trzeba szukac dalej, decydujac sie na wyzsze koszty. Posiadanie zapasowego modułu nei zaszkodzi. Zawsze mzoe sie przydac.
 
 
IrkaceK
[Usunięty]

Wysłany: 25 Maj 2008, 12:17   

No i jednak modul :) To teraz czekam na paczke, bo w Krakowie nigdzie nie znalazlem...


Dzieki :ok:
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Maj 2008, 16:29   

zamówiłeś HUCO ??
 
 
 
IrkaceK
[Usunięty]

Wysłany: 26 Maj 2008, 13:54   

Dzisiaj mialem zamawiac... Czyli mam rozumiec ze http://www.allegro.pl/ite...geot_mtr02.html bedzie lepszy niz jakis inny, tanszy o 8zl ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK4] Fiesta 96 r. 1,8d Problem z zaplonem na zimno
Gość Silniki diesla 3 11 Gru 2009, 00:14
ramses123
Brak nowych postów [MK3] Nietypowy problem z elektryką
koza9494 Elektryka 8 5 Wrz 2013, 19:46
koza9494
Brak nowych postów Piekło z nawiewu - nietypowy przypadek
rafalszmig Elektryka ogólna 9 10 Cze 2016, 02:41
rafalszmig
Brak nowych postów [mk6] alternator - baaardzo nietypowy
rusio Elektryka 8 8 Gru 2009, 21:51
Pawełos666
Brak nowych postów Potrzebny nietypowy zestaw, kto poradzi?
Qzyn Car Audio i CB 6 6 Kwi 2011, 20:44
damian24


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.