Jeśli nie "krokowiec" to co? |
Autor |
Wiadomość |
mareno

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 45 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 19 Mar 2008, 10:32 Jeśli nie "krokowiec" to co?
|
|
|
mam klopota. na benzynie na biegu jalowym faluja mi obroty. wskauja na 2-2,5 tys i spadaja do ok 500, albo gasnie i tak w kolko. wymienilem zawor bocznikowy (szczescie ze mialem jeden na stanie), ale problem nie zniknal. w czym moze tkwic klopot?
na gazie problem znika. samochod chodzi jak nalezy. |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 19 Mar 2008, 10:53
|
|
|
moze mapsensor ? albo łapie gdzies lewe powietrze |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
mareno

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 45 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 19 Mar 2008, 11:15
|
|
|
madek napisał/a: | moze mapsensor ? albo łapie gdzies lewe powietrze |
map sensor pi razy oko sprawdzalem. wszytsko podpiete jak byc powinno itd. ale jesli lapaloby lewe powietrze to chyba na gazie tez by wariowal, dobrze mysle? |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
 |
Hyuga
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Wiek: 38 Dołączył: 22 Gru 2007 Posty: 148 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 19 Mar 2008, 11:18
|
|
|
Silnik krokowy, albo czujnik przepustnicy. Innej opcji nie ma |
|
|
|
 |
mareno

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 45 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 19 Mar 2008, 11:33
|
|
|
Hyuga napisał/a: | Silnik krokowy, albo czujnik przepustnicy. Innej opcji nie ma |
no tak, ale jesli bylby to cpp to chyba na gazie tez cosik by nie gralo, prawda? jesli nie to naprosujcie mnie. kombinuje na zdrowy chlopski rozum.
jeszcze jedna sprawa - czy moze to byc czujnik temperatury? |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
 |
Grabarz

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 68 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 19 Mar 2008, 12:10
|
|
|
A gaśnie Ci jak depniesz mocniej i schodzi z obrotów ?
U mnie właśnie tak było - falował na niskich obrotach, a przy schodzeniu z wysokich gasł. No i jednak był silniczek krokowy do czyszczenia / wymiany |
_________________ Po czym poznać idiotę ? Po tym, że ze wszystkiego potrafi żartować |
|
|
|
 |
mareno

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 45 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 19 Mar 2008, 12:33
|
|
|
no krokowy wymienilem i nic. chyba ze drugi (tez uzywka) jest zasyfiony w srodku... |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
 |
Grabarz

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 68 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 19 Mar 2008, 13:00
|
|
|
To podłącz się pod komputer - powinno wywalić błędy jak są |
_________________ Po czym poznać idiotę ? Po tym, że ze wszystkiego potrafi żartować |
|
|
|
 |
mareno

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 45 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 19 Mar 2008, 13:08
|
|
|
Grabarz napisał/a: | To podłącz się pod komputer - powinno wywalić błędy jak są |
no wlasnie to bedzie chyba najszybsza droga. choc wczesniej chcialbym sprawdzic przewody od cpp i map sensora oraz luknac jak w srodku wygladal porzedni krokowiec (wiem jak wygladal obecnie zalozony) i porownam sobie, ktory bardziej zasyfiony.
[ Dodano: Sro Mar 19, 2008 19:01 ]
okazalo sie ze mam tez na stanie cpp - przelozylem, ale niestety nie pomoglo. oborty nadal cholernie faluja na benzynie.
odlaczylem map sensor - silnik chodzil wowczas na ok 1,5 tys obr i po jakis 20-30 sekundach zgasl. nie wiem czy tak byc powinno czy nie, w kazdym razie tak wygladala sytuacja po odlaczeniu.
tak sobie mysle, czy nie ma ta sytuacja czegos wspolnego z jakims czujnikiem temperatury czy cos, bo po rozgrzaniu obroty jalowe jakby sie stabilizowaly, ale po przegazowaniu silnik gasnie.
na gazie przy ziemniejszym silniku wolne obroty tez faluja tyle ze delikatnie (100-200 obrotow w gore itd) ale to chyba normalne, przy nagrzanym silniku sa rowne.
takze tak to wyglada. krokowy i cpp wymieniony, chyba mala szansa ze te uzywki bylyby walniete. wiec nie wiem moze to map sensor lub jakis z czujnikow tempertaury - nie wiem jakie wystepuja w xr2i.
licze na wasza pomoc, za ktora z gory wielkie dzieki. |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
 |
AreK DropS [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Mar 2008, 19:53
|
|
|
Cześć. Miałem podobny problem. Obroty spadały przy zwalnianiu, potrafił zgasnąć. W moim przypadku prawdopodobnym powodem było "chrzczone paliwo" czyli woda w benie. W woda w filtrze paliwa robi swoje. "Przedmuchaj wydech" czyli bujnij sie gdzieś dalej swoja bryka, podeptaj jej troche. Jak to nie przepali wody to wlej 150ml denaturatu do baku i na trase. No i zmien stacje gdzie tankujesz. Może to jest powód. Pozdro |
|
|
|
 |
mareno

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 45 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 25 Mar 2008, 10:04
|
|
|
OK dzieki. Myslalem tez o zmianie filtra paliwa i gazu. Pomalu bede dzialal, choc o dziwo Fofina mnie dzis i wczoraj zaskoczyla bo chodzila jak nalezy.... Zalezy jak zawieje, ale i tak musze cos z tym zrobic. |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
 |
marcinsta [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Kwi 2008, 12:50
|
|
|
Witam, mialem tez bardzo podobny problem jak nie taki sam. Jazda byla normalna do momenty zatrzymanie mojej fiestki najgorzej na autostradzie kiedy ze 130 albo wiecej Km/h hamowalem przy zjezdzie to czasem gasla, najgorsze przy tym bylo ze mam wspomaganie kierownicy i w tedy czasem trzeba bylo sie napocic do momentu ponownego wrzucenia biegu i puszczenia sprzegla. Dlugi czas szukalem usterki wiele rzecz przejzalem i nic, tez myslalem ze moze to byc sonda ale niewarto sobie zasmiecac tym glowy. Sprawdz pod autem czy wszystkie przewody sa cale, niewiem dokladnie od czego on byl, ale wydaje mi sie jak by kabel wychodzil gdzies z kolumny kierownicy, moga byc przeciete, w moim przypadku byly przegryzione przez malego wlochatego nieprzyjaciela mojej fiescinki;)) poszukaj, na poczatku myslalem ze to kable od ABS, bo tez mam uszkodzony, ale nie, w tedy problem z obrotami i gasnieciem silnika znikl na dobre.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
mareno

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 45 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 9 Kwi 2008, 13:44
|
|
|
dzieki za podpowiedz, ale o dziwo ni stad ni zowad Fofi poki co (odpukac) hasa jak nalezy... |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
 |
|