Sprzegło do wymiany ? |
Autor |
Wiadomość |
n0n1ck
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 37 Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 27 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 27 Mar 2008, 00:12 Sprzegło do wymiany ?
|
|
|
Witam!
Sprawa wygląda następująco, wyjeżdżałem z pod bloku a tu nagle silnik wyje auto nie jedzie, na każdym biegu tak samo tak jakbym miał na luzie przy puszczeniu pedału sprzęgła. Dopchałem auto z powrotem na parking i tak : na pedale jest lekki opór chyba tak jak zawsze było , linka jest w porządku. Zastanawia mnie jedynie to ze przy włączonym silniku jak wrzucam np 3 bieg i puszczam sprzęgło licznik prędkości pokazuje mi około 30 km/h gdy wcisnę gaz podnosi sie do koło 50 i na każdym innym biegu trochę wyżej skacze, słychać jak obroty lekko spadają (tak jak w działającym aucie przy lekkim puszczaniu sprzęgła bez gazu) oczywiście auto w miejscu stoi. Głównie zastanawia mnie dlaczego prędkościomierz idzie w górę przy włączonym biegu i puszczonym sprzęgle (na 5 biegu najwyżej)
z góry dzięki za odpowiedź |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 27 Mar 2008, 00:24
|
|
|
prędkościomierz jest zasilane ze skrzyni biegów - jeżlei auto nei jedzie na zapiętym biegu , a prędkościomierz pokazuje jazdę to znaczy że polączenie silnik-skrzynia jest oki ( bo skrzynia dostaje sygnały na predkościomierz .
Idac dalej tym torem rozumowania będzie to problem raczej poza skrzynia ( bo napęd predkościomierza jest na jej końcu ) . Skoro działa predkościomierz a auto nie jedzie to stawiałbym na uszkodzenie na lewej ( kródszej ) półosi ( tu niestety strzelam bo nie pamiętam dokłądnei z której strony jest zasilany prędkościomierz )
Dywagujac dalej jeżeli nie słyszałeś ostatnio podczas skręcania kół synchronicznego stukania to stawiam na awarię przegubu wewnętrznego . Jeżeli słyszałeś - padł przegub zewnętrzny . ( sprawdzisz to zapinając bieg podczas pracy silnika i przy puszczonym sprzęgle ( takjakbyś jechał ) wsadź gowę nad skrzynie - zobaczysz czy kręci sie tylko wewnętrzny przegub czy też całą półoś )
Cały mój wywód ma jeden słąby punkt - nie widziałem auta więc jest to dywagacja pod sufitem , któą można o kant dupypotłuc bo przyjąłem parę uproszczeń :
1 że jest to mk3 diesel ( tak jak masz w podpisie ) swoja drogą dziwne że odpaliła dzis rano
2 że nei masz cholernego pecha w postaci niezidentyfikowanej awarii , która żadko występuje a daje takie same obajwy jak koniec przegubu
3 że twój opis jest w miarę dokładny .
Reasumując masz niej lub bardziej przesrane , zastosuj sie do moich wskazówek a zobaczymy jak bardzo .
Pozdrawiam Żółw
ps: wrzuć jakikolwiek bieg i sprubuj przepchnąć auto - jeżeli sie da to masz awarię przegubu |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Rkalitka
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 38 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 27 Mar 2008, 00:35
|
|
|
Zolwik ma racje zobacz czy przeguby sa cale....a swoja drga Ty chyba Żolwik nie lubisz diesli...
Żółwik Tuptuś napisał/a: | 1 że jest to mk3 diesel ( tak jak masz w podpisie ) swoja drogą dziwne że odpaliła dzis rano |
|
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
 |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 27 Mar 2008, 00:39
|
|
|
Rkalitka napisał/a: | Zolwik ma racje zobacz czy przeguby sa cale....a swoja drga Ty chyba Żolwik nie lubisz diesli...
Żółwik Tuptuś napisał/a: | 1 że jest to mk3 diesel ( tak jak masz w podpisie ) swoja drogą dziwne że odpaliła dzis rano |
|
NIe lubie??
No co Ty . Ja je po prostu znam . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
n0n1ck
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 37 Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 27 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 27 Mar 2008, 00:42
|
|
|
hm w sumie auto stoi troszkę dalej bo od dziewczyny wracałem i to było 4 dni temu, a dzisiaj tylko trochę rozgrzałem silnik bo akurat tam byłem i dokładniej to sprawdziłem z tymi biegami, bo czasami pompka sie zapowietrz po paru dniach stania ;-) a co do tego diesla to odpalałem na zwykłym ON przy -10 . Co do tego stuku to faktycznie go słyszałem parę dni przed awarią i myślałem ze to klocki hamulcowe (jak w aucie od ojca miałem) ale jednak to taki bardziej dogłębny "stuk" był ;-)
W sumie sam tego niestety nie rozbiorę bo nie mam warunków i jestem umówiony do mechanika na wtorek ,wstępnie że sprzęgło ale jak widać chyba nie.
A tak pi razy drzwi ile za te części zapłacić trzeba i co mniej więcej wymienić jeśli chodzi o przegub zewnętrzny ?:) |
|
|
|
 |
Rkalitka
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 38 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 27 Mar 2008, 00:46
|
|
|
caly przegub zewnetrzny na szrocie jakies 70 zlotych|(tyle ode mnie wolali) ale wg mnie lepiej dolozyc i kupic nowy bopewny...
Żółwik Tuptuś napisał/a: | No co Ty . Ja je po prostu znam . |
no znasz, znasz-diesel albo jest igla albo jest zima piz...a
niestety wiem po swoim |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
 |
|
|
|
 |
n0n1ck
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 37 Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 27 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 27 Mar 2008, 00:56
|
|
|
dzięki za rady i szybką odpowiedź, jeśli to będzie przegub zew. to przynajmniej koszty naprawy spadną w porównaniu do sprzęgła |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.