Wymiana uszczelki miski |
Autor |
Wiadomość |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 30 Mar 2008, 22:02 Wymiana uszczelki miski
|
|
|
jak w temacie, czy w trakcie wymiany smarujecie uszczelke silikonem? jak tak to jakim, jak nie to czy jest to ok i szczelne? |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
Tommy

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 38 Dołączyła: 25 Sty 2007 Posty: 521 Skąd: Zielsko-Białe
|
Wysłany: 31 Mar 2008, 08:56
|
|
|
Ja posmarowałem delikatnie zwykłym czerownym silikonem do silników (odporny na temp) i jest ok. |
_________________
 |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 31 Mar 2008, 22:03
|
|
|
pare osob mi powiedzialo co i jak.
opisze moja wymiane dla tych co nie robili tego a im cieknie torche.
u mnie cieklo w okolicy kola pasowego alternatora, po wszystkim okazalo sie ze to nie zimmering walu korbowego tylko niedokrecona micha.
1. zdjecie miski wymaga zdjecia rozrusznika, paska alternatora i zdjecia oslony kola zamachowego.
klucze nasadowe: 10, 13, 17
plaskie 13
2. odkrecic wszystkie 18 srub miski i wyjac ją,
3. oczyscic dokladnie szczotka druciana powierzchnie pod uszczelke i blok silnika.
po trzecim razie montowana i zniszczeniu dwoch uszczelek doszedlem do tego jak zrobic to porzadnie i efktywnie.
silikonem nalezy posmarowac miske i blok silnika, na uszczelke zalozyc w kilku miescach zdrowa ilosc silikonu.
uszczelke przykleic do bloku a nie do miski. dlatego, ze ciezko jest wsadzic miske z uszczelka. przeszladza oslona przy kole zamachowym, taka z otworem pod rozrusznik.
chwile mozna poczekac az silikon stwardnieje i dopiero wtey przylozyc miske. trzeba uwazac aby uszczelka sie dobrze ulozyla.
pozniej przykrecic ze dwie sruby tak zeby sie trzymalo.
potem juz przykrecic wszystko. miske nalezy przykrecic delikatnie ( ja sie przeliczylem i za mocno dokrecilem i poszla jedna). nalezy ja tak przykrecic aby sruby mozna bylo jeszcze dokrecac. czyli nie dokrecac na maksa. potem reszte skrecic: oslone kola z. rozrusznik i alternator.
wazne aby nie przesadzic z dokreceniem srub miski, bo pocieknie oleum |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
KrystianA [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Kwi 2008, 17:47
|
|
|
stafcio napisał/a: | pare osob mi powiedzialo co i jak.
potem juz przykrecic wszystko. miske nalezy przykrecic delikatnie ( ja sie przeliczylem i za mocno dokrecilem i poszla jedna). nalezy ja tak przykrecic aby sruby mozna bylo jeszcze dokrecac. czyli nie dokrecac na maksa. potem reszte skrecic: oslone kola z. rozrusznik i alternator.
wazne aby nie przesadzic z dokreceniem srub miski, bo pocieknie oleum |
rady jak już dobre, to mógłbyś podać moment dokręcania w Niutonach
wydaje mi się że to ważna druga połowa sukcesu, a pierwsza to połowa to ułożenie i montaż uszczelki razem z miską
Jasiu ma taki moment w łapie że zgniecie orzech i gwint przekręci chwila moment, a Józek nie i po to są momenty dokręcania
korek spustu oleju - 21 - 28 N * m
miska olejowa 6-9 N * m |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 1 Kwi 2008, 19:33
|
|
|
KrystianA napisał/a: | rady jak już dobre, to mógłbyś podać moment dokręcania w Niutonach | włąsnie... silikon to nie prezerwatywa... i po to jest uszczelka zeby jej uzywać nie silikonu
oprócz tych wskazówek co wyżej to:
- silikonu nałożyc odrobine koło tych półksięzyców.
- przykleić delikatnie uszczelkę na ten silikon
- po chwili jak nic nie odlezie przyłożyc miske dokręcic delikatnie po obu stronach
- reszta jak KrystianA, |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.