Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

"mulenie" bądź też odcinka przy 4,500 obrotów
Autor Wiadomość
Julek
[Usunięty]

Wysłany: 10 Mar 2008, 10:31   "mulenie" bądź też odcinka przy 4,500 obrotów

Witam
Bardzo przepraszam za zaśmiecanie forum, tematem który znajduje się zarówno w FAQ (przestudiowałem) i pewnie przewijał się milion razy, ale nie działa wyszukiwarka:( a ręcznie nic dobrego nie znalazłem. Proszę więc o wyrozumiałość.

Mam, a raczej moja dziewczyna ma problem z fiestą mk4, silniczek 1,25. Autko kupione 3 miesiące temu, silniczek zawsze chodził ślicznie i bez problemów, nie bierze oleju. Profilaktycznie wymieniliśmy rozrząd po zakupie - po wymianie chodził równie dobrze.
Ale... od paru dni, a raczej tygodni pojawił się problem - samochód stracił wiele ze swojej żwawości, zaczął być paliwożerny. Objawy są następujące:
- podczas gdy auto stoi wszystko jest ok, mozna smialo dodawac gazu, silniczek smialo kreci do 6tysi
- podczas jazdy mul totalny - przy okolo 4 tysiacach nastepuje jakby "odcinka", po popuszczeniu i dodaniu gazu silnik jeszcze troche sie wkreca, ale generalnie przy mocniejszym wcisnieciu gazu znow sie dusi
- nie przepala chyba waszki - tzn pali jej ogromne ilosci, a po rozpedzeniu na 1, zmianie na 2-ke i wcisnieciu gazu do oporu nastepuje strzal w wydech..

Wymieniłem filtr powietrza, bo był usyfiony nieco, ale niewiele to poprawiło. Dodam, że benzyna raczej OK, tankowana na BP chyba.

Chłopaki z FST sugerują regulator ciśnienia paliwa, przesunięty klin na wale, zatkany katalizator, filtr paliwa. Znalazłem podwieszony temat o autodiagnostyce za pomocą diody, ale nie wiem, gdzie można (i czy można bo to już Zetec) się z nią wpiąć. Poradźcie;)
Jakoś też nie mogę namierzyć filtra paliwa:)

Wszelkie sugestie mile widziane, z góry dzięki za pomoc!
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 10 Mar 2008, 17:24   

który to rok?
przeczyściłbym przepływomierz jak jest, sprawdził cpp, testu dioda nie zrobisz, bo to dotyczy modelu mk3, w mk4 jest zupełnie inny komp, zobacz też jak świece wyglądają.
Filtr paliwa jest koło baku, od strony kierowcy jak zajrzysz pod spód przed tylnik kołem to będziesz widział puszkę.

Ostatecznie zostaje diagnostyka przez kompa.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Julek
[Usunięty]

Wysłany: 10 Mar 2008, 17:56   

Marcin,
Dzięki za odpowiedź. Rocznik tej fiesty to 1997 z tego co pamiętam. Z tego co widziałem przepływka jest, jak ją czyścić? i co to jest cpp:)

Tak się domyślałem, że ten silnik ze zwykłą diodką mi nie pogada, ale żeby szukać filtra paliwa przy baku to mi do głowy nie wpadło:) Powiedz, bo widzę że masz podobny rocznik - często zdarza się zapychanie katalizatorów w fiestach? Bo np w Scorpiach to raczej typowe po tych 10 latach (sam mam wycięty).
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 10 Mar 2008, 18:09   

Julek napisał/a:
Z tego co widziałem przepływka jest, jak ją czyścić? i co to jest cpp:)

w przepływce są dwa druciki, trzeba je delikatnie przemyć wacikami, cpp=czujnik polożenia przepustnicy, sprawdź czy nie "gubi" rezystancji podczas kręcenia.

co do kata to nie przypominam sobie żeby komuś się rozleciał w tym modelu
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
dla niewiedzących :P
arecki Tuning mechaniczny 12 12 Wrz 2016, 23:23
olo_r
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 02:02
fiestaRS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: "Fiesta Miesiąca" - Regulamin
Czyli kalendarz na 2014 rok w 12 aktach ;)
Puff Kalendarz 2014 0 2 Gru 2012, 19:13
Puff
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Nowe wnetrze -"blue edition" z "S"16V
zabawki od Loy'a :)
kratek Tuning stylistyczny 21 14 Sie 2006, 12:14
Piesek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.