|
"mulenie" bądź też odcinka przy 4,500 obrotów |
Autor |
Wiadomość |
Julek [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Mar 2008, 10:31 "mulenie" bądź też odcinka przy 4,500 obrotów
|
|
|
Witam
Bardzo przepraszam za zaśmiecanie forum, tematem który znajduje się zarówno w FAQ (przestudiowałem) i pewnie przewijał się milion razy, ale nie działa wyszukiwarka:( a ręcznie nic dobrego nie znalazłem. Proszę więc o wyrozumiałość.
Mam, a raczej moja dziewczyna ma problem z fiestą mk4, silniczek 1,25. Autko kupione 3 miesiące temu, silniczek zawsze chodził ślicznie i bez problemów, nie bierze oleju. Profilaktycznie wymieniliśmy rozrząd po zakupie - po wymianie chodził równie dobrze.
Ale... od paru dni, a raczej tygodni pojawił się problem - samochód stracił wiele ze swojej żwawości, zaczął być paliwożerny. Objawy są następujące:
- podczas gdy auto stoi wszystko jest ok, mozna smialo dodawac gazu, silniczek smialo kreci do 6tysi
- podczas jazdy mul totalny - przy okolo 4 tysiacach nastepuje jakby "odcinka", po popuszczeniu i dodaniu gazu silnik jeszcze troche sie wkreca, ale generalnie przy mocniejszym wcisnieciu gazu znow sie dusi
- nie przepala chyba waszki - tzn pali jej ogromne ilosci, a po rozpedzeniu na 1, zmianie na 2-ke i wcisnieciu gazu do oporu nastepuje strzal w wydech..
Wymieniłem filtr powietrza, bo był usyfiony nieco, ale niewiele to poprawiło. Dodam, że benzyna raczej OK, tankowana na BP chyba.
Chłopaki z FST sugerują regulator ciśnienia paliwa, przesunięty klin na wale, zatkany katalizator, filtr paliwa. Znalazłem podwieszony temat o autodiagnostyce za pomocą diody, ale nie wiem, gdzie można (i czy można bo to już Zetec) się z nią wpiąć. Poradźcie;)
Jakoś też nie mogę namierzyć filtra paliwa:)
Wszelkie sugestie mile widziane, z góry dzięki za pomoc! |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 10 Mar 2008, 17:24
|
|
|
który to rok?
przeczyściłbym przepływomierz jak jest, sprawdził cpp, testu dioda nie zrobisz, bo to dotyczy modelu mk3, w mk4 jest zupełnie inny komp, zobacz też jak świece wyglądają.
Filtr paliwa jest koło baku, od strony kierowcy jak zajrzysz pod spód przed tylnik kołem to będziesz widział puszkę.
Ostatecznie zostaje diagnostyka przez kompa. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Julek [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Mar 2008, 17:56
|
|
|
Marcin,
Dzięki za odpowiedź. Rocznik tej fiesty to 1997 z tego co pamiętam. Z tego co widziałem przepływka jest, jak ją czyścić? i co to jest cpp:)
Tak się domyślałem, że ten silnik ze zwykłą diodką mi nie pogada, ale żeby szukać filtra paliwa przy baku to mi do głowy nie wpadło:) Powiedz, bo widzę że masz podobny rocznik - często zdarza się zapychanie katalizatorów w fiestach? Bo np w Scorpiach to raczej typowe po tych 10 latach (sam mam wycięty). |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 10 Mar 2008, 18:09
|
|
|
Julek napisał/a: | Z tego co widziałem przepływka jest, jak ją czyścić? i co to jest cpp:)
|
w przepływce są dwa druciki, trzeba je delikatnie przemyć wacikami, cpp=czujnik polożenia przepustnicy, sprawdź czy nie "gubi" rezystancji podczas kręcenia.
co do kata to nie przypominam sobie żeby komuś się rozleciał w tym modelu |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|