kolektor wydechowy do fiesty 1.6 efi xr2i |
Autor |
Wiadomość |
Krawiec

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30 Sty 2008, 17:55 kolektor wydechowy do fiesty 1.6 efi xr2i
|
|
|
Witam. Szukałem lecz nie znalazłem. Planuje kupić sportowy kolektor wydechowy do mojej Fieściny lecz nie okazało sie to takie łatwe. Supersprint nie robi kolektorów do xr2i 1.6 a jedyna firma która moze mi na zamówienie cos takiego pospawać krzyczy za tą usługe 1000zł ;( Slyszałem o tańszych metodach czyli kupieniu kolektora np od opla C20XE i przespawaniu go. Są jeszcze jakieś alternatywy ??Czy to będzie mi sie opłacać ? Jeżeli nie mam dostać przyrostu mocy to piszcie od razu ze odradzacie takie cuda. Dziękuje za pomoc. |
_________________ Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec |
|
|
|
 |
Kolin

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 36 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 30 Sty 2008, 18:20
|
|
|
ja dla mnie 1000zł to i tak mało,mnie do innego auta krzyknęli 2000 zł z montażem |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 30 Sty 2008, 18:51
|
|
|
1000zł to nie dużo.
co do kolektora to szukaj na ebay.uk a przeróbka od innego auta mozę wyjśc na dupiatą wiec raczej bym robił na zamówienie lub z UK ściągał
tylko pytanie czy to ma być tylko bajer czy poczatek jakiejś konkretniejszej przeróbki auta?? bo jak nbajer to podobne efekty da zmiana elektroniki a koszt ten sam a spadanie ci spalanie przy normalnej jeździe |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Krawiec

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30 Sty 2008, 19:42
|
|
|
początek konkretniejszej przeróbki ok załóżmy że wezmę ten robiony kolektor... chcę zmienić cały układ wydechowy... narazie mam sportowy tłumik i usunięty katalizator ale po zmianie kolektora chce zrobić szerszą rurę i zostawić tylko tłumik końcowy... jaka ma być jej średnica ?? |
_________________ Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec |
|
|
|
 |
LOY
Członek Honorowy FKP

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 30 Sty 2008, 19:48
|
|
|
madra przeróbka ...na kolektor rurowy ...nikt złego słowa nie powie . najtansza opcja to kupic kolektor od eśka RS 2000 . brzydki ,stalowy ale spełni zadanie ...kolektor to ok 150 pln -musisz sie troche naszukac .....dorobienie flanszy to wydatek max 100pln ...spawanie i odciecie starej to tez max 100 ..za 350 pln ..mozesz cieszyc sie walorami płynacymi z posiadania rurowego kolektora ...mysle ze to najtansza opcja ...jak bedziesz chorował na nadmiar gotówki -bez problemu sprzedasz przerobiony kolektor na forum a zamówisz sobie recznie giety kolektor z nierdzewki . |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30 Sty 2008, 20:32
|
|
|
albo poszukaj kolektora od escorta RSI mk3 1.6 115psow... ale ogółem w Polsce znam jedną osobę która ma ten kolektor więc to naprawde jest mało realne
1000zł to jak najbardziej normalna cena...
Ja niedługo będę robić, tzn będę mieć robiony pod zamówienie z nierdzewy i za flansze pod kolektor wydechowy i pod turbo po znajomości zapłaciłem 130zł...
co do UK to angole nie chętnie wysyłają takie duże przedmioty, myślę że najlepsza opcja to dać na zamówienie do wyspawania to co napisałeś za 1tyś bo to przyzwoita cena |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
 |
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 30 Sty 2008, 20:51 Re: kolektor wydechowy do fiesty 1.6 efi xr2i
|
|
|
Krawiec napisał/a: | Witam. Szukałem lecz nie znalazłem. Planuje kupić sportowy kolektor wydechowy do mojej Fieściny lecz nie okazało sie to takie łatwe. Supersprint nie robi kolektorów do xr2i 1.6 a jedyna firma która moze mi na zamówienie cos takiego pospawać krzyczy za tą usługe 1000zł ;( Slyszałem o tańszych metodach czyli kupieniu kolektora np od opla C20XE i przespawaniu go. Są jeszcze jakieś alternatywy ??Czy to będzie mi sie opłacać ? Jeżeli nie mam dostać przyrostu mocy to piszcie od razu ze odradzacie takie cuda. Dziękuje za pomoc. |
Jeżeli mają wzorzec dedykowany to jest to w miarę dobra cena. Alternatyw nie ma bo kolektor musi być odpowiednio "policzony" - zależy co jeszcze chcesz motać bo jedno od drugiego zależy. |
|
|
|
 |
Krawiec

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30 Sty 2008, 21:11
|
|
|
wałek GT + planowanie + polerka dolotu + chip + zmianiony ukł wydechowy ( 1 tłumik lub tłumik przelotowy + końcowy i poszerzona rura) |
_________________ Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30 Sty 2008, 21:41
|
|
|
w silniku N/A dobrze by było postawić to na 4 przepustnicach od jakiegoś ściagacza... na allegro widziałem po 300zł... co do czipa... to do xr2i najlepszy by był stand alone, gdyz seryjnego kompa nie idzie tak przeprogramować zeby przenieść odcinkę... a przy N/A warto by było o to się pokusić... warto też by było spolerować denka tłoków, korby. wyważyc cały dół tzn. wał z kołem zamachowym (odrazu stoczcyć o jakies 30%) i dociskiem... i wtedy zakręcić silnikiem na 7500 obrotów... wtedy odrazu poczujesz przyrost mocy |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
 |
eCo^
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 169 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 30 Sty 2008, 22:55
|
|
|
Piesek napisał/a: | wtedy zakręcić silnikiem na 7500 obrotów... wtedy odrazu poczujesz przyrost mocy |
i szczatki silnika na twarzy |
_________________
Było 1.6 104 KM
Było 1.8 16v 130 KM
Było 2.0 16v 136 KM
>>Grupa Wrocław<< |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 30 Sty 2008, 23:20
|
|
|
Krawiec napisał/a: | wałek GT + planowanie + polerka dolotu + chip + zmianiony ukł wydechowy ( 1 tłumik lub tłumik przelotowy + końcowy i poszerzona rura) |
i takie zmiany powinny dać około 130KM, pytanie czy nie taniej wyjdzie zrobić swapa na 1,8 16v 130KM?? Wszystko zalezy czy auto ma być ograniczone jakąś klasą w sporcie czy to ma być streetowe codzienne auto. jesli to 2 to faktycznie wolałbym swapować.
Najtańsza opcja to ta którą opisał Loy ale też do końca nie wiadomo jak bedzie ten kolektor maiłsie pod kontem obliczeń do tego silnika. Wydech też raczej nei na pałe tylko policzyć żeby uzyskać jak najwiecej z tego elementu.
Piesek przestań pieprzyc głupoty!! |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 31 Sty 2008, 00:35
|
|
|
Marcin widzę że ostatnio jakoś każdą moją wypowiedz próbujesz zjechać krutko po temacie, może czasem warto by było zweryfikować to co napisałem a dopiero potem mnie "Zjebać" ?
Cytat: | Każdy silnik spalinowy składa się z wielu współpracujących z sobą elementów, które składają się razem na jedną całość, pozwalającą generować osiągi. Niewątpliwie jednym z ważniejszych jest układ korbowo-tłokowy, który w bezpośredni sposób przekazuje siłę potrzebną do napędzania samochodu. Tłok poruszając się ruchem posuwisto-zwrotnym w górę, powoduje sprężanie mieszanki znajdującej się w cylindrze. W momencie zapłonu, następuje gwałtowne przemieszczanie się go w dół i oddawanie siły tej poprzez wał korbowy w kierunku skrzyni biegów. W skład układu korbowo-tłokowego wchodzi wał korbowy, korbowody wraz z panewkami i tłoki z pierścieniami i sworzniami tłokowymi.
Podczas pracy silnika, elementy te wirują z prędkościami rzędu kilku tysięcy obrotów na minutę. W tym czasie, poddawane są ogromnym przeciążeniom, a każdy gram, zaczyna przeistaczać się pod wpływem sił w kilogramy. Wszelkie niedokładności produkcyjne w formie niedokładnego odlewu czy nierównych mas, zaczynają wychodzić na jaw i objawiać się zmniejszaniem sprawności silnika. Dzieje się to dlatego, że część energii musi zostać przeznaczona na pokonanie oporów wynikających z różnych mas elementów wirujących. Pomimo, iż wały korbowe, które produkowane są seryjnie i są wyważone przed montażem, mają one pewną odchyłkę, która jest przewidziana przez konstruktorów jako dopuszczalna, ale jednocześnie ma wpływ na ogólną pracę silnika. Sprawa z tłokami i korbowodami ma się inaczej, gdyż nie są one poddawane wyważaniu w przypadku produkcji wielkoseryjnej. Odlew po przejściu przez proces obróbek wykańczających, trafia następnie do montażu. Rezerwy jakie tkwią w wyważeniu tego podzespołu silnika, są naprawdę duże, a przekonać się mogą o tym osoby, które zdecydowały się na tego typu modyfikację.
Wyważenie kompletnych tłoków, czyli zaopatrzonych w pierścienie tłokowe i sworzeń, należy przeprowadzić z dokładnością do jednego grama. Zawsze staramy się zrównać masę każdego z elementów do tego, który legitymuje się najniższą wartością. Z której części zdejmujemy materiał? Najlepszym wyjściem będzie usuwanie zbędnego materiału poprzez polerowanie denka tłoka. Należy pamiętać o starannym i dokładnym pomiarze, aby wartość każdego z nich była identyczna. Gdy uda nam się doprowadzić do porządku tłoki, czas zabrać się za współpracujące z nim korbowody. Z nimi postępujemy w podobny sposób. Zanim rozpoczniemy działania należy sprawdzić, czy są one wyposażonymi w panewki, które powinny być podczas pomiaru wagi zamontowane na swoim miejscu. Najlepszą metodą w tym przypadku jest zdejmowanie nadmiaru masy ze stopki korbowodu, czyli jego dolnej części. Tak jak w przypadku tłoków, staramy się doprowadzić do zrównania mas względem tego elementu, który ma najniższą masę.
Aby wyważyć wał korbowy, można posłużyć się dwiema metodami doprowadzania do równowagi mas wirujących. Jedną z nich jest metoda statyczna, która stosowana była w czasach, gdy zaplecze maszynowe polskich firm nie było wyposażone w specjalne urządzenia, a także do wyważania wałów silników jedno i dwu cylindrowych. Drugą metodą, jest wyważanie dynamiczne, w przypadku którego należy posłużyć się specjalistycznymi maszynami, zwanymi popularnie wyważarkami. Sama operacja polega na zamontowaniu wału w specjalnym urządzeniu, które wprowadza go w ruch obrotowy i dokonuje pomiaru ze wskazaniem w którym miejscu należy zebrać określoną ilość materiału. Wał korbowy należy wyważać wraz z kołem zamachowym i kompletnym sprzęgłem, a po przeprowadzeniu tej czynności oznaczyć pozycję wzajemnego połączenia tych elementów, aby w przyszłości przeprowadzić montaż tylko i wyłącznie w tej jednej pozycji. Zmiana miejsc zamontowania koła zamachowego czy sprzęgła po wyważaniu, może spowodować zmianę położenia wirujących mas i zaprzepaszczenie na marne naszego wysiłku.
Jakie korzyści wynikną w wyważenia układu korbowo-tłokowego? Najbardziej zauważalną różnicą będzie cichsza praca silnika, mniejsze drgania oraz poprawiona dynamika. Energia, która do tej pory przeznaczana była na pokonanie wewnętrznych oporów pracy silnika, zostanie wykorzystana w efektywniejszy sposób, czyli do napędzania pojazdu. Zaletą również będzie wydłużona żywotność łożysk ślizgowych oraz mniejsze zużycie paliwa. Warto poświecić pewną część funduszy na ten typ modyfikacji, zwłaszcza gdy silnik poddajemy naprawie, modyfikacji, bądź innej czynności wymagającej jego demontażu i rozbiórki. |
|
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 31 Sty 2008, 00:58
|
|
|
ok jak juz robimy OT to niech ci bedzie:
1) naczytałeś sie chuxxx wie czego i gdzie i teraz każdemu pieprzysz o przeesuwaniu odcięcia, ja tego nie neguje ale, pamietaj że to pociaga za soba inne znacznei droższe sprawy. Zgadza sie da sie zrobić CVH tak żeby sie zakręciło do nawet 8000obr ale jakim kosztem i czy to auto wogóle bedzie sie nadawać do jakieś jazdy oprócz wyczynowej??
2) własciciel jest raczej młodym cżłowiekiem wiec zapewne nei ma niewiadomo jakiej kasy i zapewne wydać ten 1tys PLN na spawany kolektor na zamówie jest dla niego dość dużym wydatkiem a ty wyskakujesz z sugestiami do zrobienai silniak za jakieś 10-15tyś PLN,
3) swoja drogą twoja wypowiedź była nie na temat.
Piesek napisał/a: | w silniku N/A dobrze by było postawić to na 4 przepustnicach od jakiegoś ściagacza... na allegro widziałem po 300zł... co do czipa... to do xr2i najlepszy by był stand alone, gdyz seryjnego kompa nie idzie tak przeprogramować zeby przenieść odcinkę... a przy N/A warto by było o to się pokusić... warto też by było spolerować denka tłoków, korby. wyważyc cały dół tzn. wał z kołem zamachowym (odrazu stoczcyć o jakies 30%) i dociskiem... i wtedy zakręcić silnikiem na 7500 obrotów... wtedy odrazu poczujesz przyrost mocy |
ostygnij troche, chcesz wszytskim pokazać ze masz wiedze i umiejętności to pokaż to na swoim aucie a niedoradzaj bóg wie czego każdemu nie mając na dzień dzisiejszy w sumie niczego na poparcie swoich teorii oprócz zaczytanych info gdzieś na róznych portalach. Zrób silnik CVH który bedzie sie kręcił do 7500-8000 obr, niech sie nie pourywaja zawory niech bedzie układ rozrządu pod to przygotowany niech bedzie profesjonalnie wyważony układ korbowo-tłokowy, niech przy tych 7000 czy 8000 obr nie wystapi nie domykanie sie zaworów, itp itd. A bede pierwszy leciał do ciebie z gratulacjami.
a narazie to tylko powielasz informacje które można przeczytać na każdym innym forum nie poparte żadnym doświadczeniem.
Sorry ale stało sie to dla mnie męczące (nie tylko dla mnie) od jakiegoś czasu, wole odpowiadać bez wdawania sie w szczegóły ale jak juz chcesz to |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Krawiec

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31 Sty 2008, 01:34
|
|
|
PumaRST napisał/a: | 2) własciciel jest raczej młodym cżłowiekiem wiec zapewne nei ma niewiadomo jakiej kasy i zapewne wydać ten 1tys PLN na spawany kolektor na zamówie jest dla niego dość dużym wydatkiem | dokładnie :/ dlatego chce zrobić modyfikacje które nie będą zbytnio trzepały po kieszeni lecz zachowując rozsądek i stosunek cena/jakość nie chce ładować sie w jakąś tandete |
_________________ Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 31 Sty 2008, 01:55
|
|
|
przykro mi Marcin ale mój silnik też nie zakręcę tak wysoko bo jednak nie wyważam dołu... niemam już na to czasu... już jest luty a ja chce w tym sezonie już sobie polatać... wsumie to jest tylko przód napęd więc czy będę go kręcić do 6 czy do 8 tyś to i tak problem będzie przenieść to na asfalt... |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 31 Sty 2008, 07:17
|
|
|
Krawiec napisał/a: | dlatego chce zrobić modyfikacje które nie będą zbytnio trzepały po kieszeni lecz zachowując rozsądek i stosunek cena/jakość nie chce ładować sie w jakąś tandete |
tak zupełnie z ciekawości?? w jakim stanie jest silnik, czy sprawdziłeś jego parametry?? być moze najlepszym Tuningiem bedzie remot jak w większości xr2i. Widze że sie nie pomyliłem co do funduszy wiec ja bym sugerował jednak albo ograniczenei sie do remontu i może obrubki głowicy i kolektorów (to co bedzie najtańsze) lub przemyslał kwestie przekładki na 1,8 16v. w kwesti ukrytych KM wynikajacych z niedoróbek fabrycznych - lub jak kto woli produkcji masowaej, Piesek ma racje wiec mzoe to jest właściwa droga, a nie jakis kolektory wydechowy za 1 tyś i inne graty.
Inne pytanie jest też takie czy sam robisz czy jednak bedziesz musiał płacić za każdą robote bo w tedy zdecydowanei taneij wyjdzie swap.
Piesek napisał/a: | przykro mi Marcin ale mój silnik też nie zakręcę tak wysoko bo jednak nie wyważam dołu... niemam już na to czasu... już jest luty a ja chce w tym sezonie już sobie polatać... wsumie to jest tylko przód napęd więc czy będę go kręcić do 6 czy do 8 tyś to i tak problem będzie przenieść to na asfalt... |
widzisz.
EOT |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Krawiec

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31 Sty 2008, 12:34
|
|
|
Silnik jest w bardzo dobrym stanie - przynajmniej tak stwierdził mechanik. Poprzedni posiadacz nie wchodził w półśrodki. Auto śmigało już na oleju castrol edge 10w-60 i olej był zmieniany co 8tys... wszystkie części które sie zużywały były wymieniane na te z wyższej półki. Kompresja to : 11.7 11.5 11.6 11.7 także silnik chyba nie jest jakoś bardzo zajechany. |
_________________ Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
Krawiec

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
a1topgear

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 41 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 31 Sty 2008, 18:45
|
|
|
Rób jak Puma pisze, a będzie dobrze:) Co do odcinki na 7500-heh nawet w książce o tunningu CVH pisze że przy takich obrotach to ten silnik robi tylko jedno....BUUM:)
pozdr |
_________________ HyHy:)
 |
|
|
|
 |
|