Brak "ssania" w mk 5 1,8 diesel endura de |
Autor |
Wiadomość |
paweł 111 [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Lut 2008, 12:12 Brak "ssania" w mk 5 1,8 diesel endura de
|
|
|
Witam, niech mi ktoś wyjaśni działanie tego ustrojstwa bo ja już siły na to nie mam.
problem pojawia się przy niskich temperaturach, sprawdziłem wszystko co można sprawdzić i jest ok, na pompie znajduje sie linka która prowadzi do jakiegoś czujnika pod termostatem, w momencie pociągania za kowadełko zwiększają sie obroty ( to jest chyba ssanie)
moje pytanie to jak to sie nazywa ów czujnik pod termostatem bo to chyba on jest zepsuty lub jak to przerobić na ręczne ssanie |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 20 Lut 2008, 15:39
|
|
|
Sie to nazywa termostat woskowy lub jak kto woli regulator kata wyprzedzenia wtrysku zimnego silniki oraz biegu jalowego, koszt takiej zabawki to bagatela w fordzie 300zl, jak dobrze poszukasz to znajdziesz za 250, ja akurat wyrwalem to za 105zl oryginal Forda
Przerabianie na reczne sterowanie heh, musisz wiedziec ze jesli zapomnisz odpuscic ssanie to auto bedzie sie dlawic i dymic, a jak za szybko odpuscisz to bedzie telepac jak Ikarusa
Zasadza dzialania: termostat woskowy jest wkrecony w obudowe (normalnego termostatu), gdy silnik jest zimny i woda w ukladzie chlodzenia nie osiagnie 90*C termostat zaciaga dziwgienke kata wyprzedzenia wtrysku, podczas gdy silnik stopniowo nabiera temperatury pracy ow termostat woskowy popuszcza linke wraz z dzwignia, i po osiagnieciu tepmperatury pracy termostat woskowy "odpuszcza" zupelnie i masz oto wolne obroty biegu jalowego przy rozgrzanym motorku |
_________________
 |
|
|
|
 |
paweł 111 [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Lut 2008, 14:04
|
|
|
Witam
Dzięki za pomoc. Mam jeszcze jedno pytanie bo wiem, że były dwa rodzaje pomp LUCAS I BOSCH. Sprawdziłem mam niestety BOSCHA, Termostat LUCAS kosztuje ok 140 zł BOSCH 340 zł. Czy można zastosować w pompie BOSCHA termostat LUCAS, czy parametry tych termostatów są takie same , czy są takie same gwinty i długości linek? |
|
|
|
 |
KrystianA [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Lut 2008, 16:25
|
|
|
paweł 111 napisał/a: | Witam
Dzięki za pomoc. Mam jeszcze jedno pytanie bo wiem, że były dwa rodzaje pomp LUCAS I BOSCH. Sprawdziłem mam niestety BOSCHA, Termostat LUCAS kosztuje ok 140 zł BOSCH 340 zł. Czy można zastosować w pompie BOSCHA termostat LUCAS, czy parametry tych termostatów są takie same , czy są takie same gwinty i długości linek? |
normalnie jak za darmo , do mojej mk3 ' 91 wołają w IC 1000 zł..... chyba że zweryfikowali jako coś innego, ale wątpię..:P |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 21 Lut 2008, 17:22
|
|
|
paweł 111 napisał/a: | Witam
Dzięki za pomoc. Mam jeszcze jedno pytanie bo wiem, że były dwa rodzaje pomp LUCAS I BOSCH. Sprawdziłem mam niestety BOSCHA, Termostat LUCAS kosztuje ok 140 zł BOSCH 340 zł. Czy można zastosować w pompie BOSCHA termostat LUCAS, czy parametry tych termostatów są takie same , czy są takie same gwinty i długości linek? |
Powiem ci ze ja mam uklad Lucas i nie mialem okazji porownac obu rodzaji termostatu woskowego, wiec polecam skoczyc do sklepu i poprosic oba termostaty do reki bo nie masz pewnosci czy ktos nie wstawil obudowy od ukladu lucas itd, wiesz dobry bajer to podstawa |
_________________
 |
|
|
|
 |
paweł 111 [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Lut 2008, 08:29
|
|
|
Witam
Dzięki za rade. Obdzwoniłem wszystkich i wszystko na miejscu są tylko LUCAS, BOSCH na zamówienie, zaraz się biorę i wymontuje mój i jadę do serwisu porównać z LUCASEM.
Gostek w serwisie powiedział że LUKAS jest z krótką linką, może kojarzysz ile na oko ma ta z LUKASA. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 23 Lut 2008, 11:44
|
|
|
Nie mierzylem ile ma cm taka linka, ale wg mnie sprzedawca pier*&i od rzeczy bo jedyna roznica jaka moze tam byc to tylko i wylacznie gwint oraz srednica, nic po za tym, a to dla tego ze bosch ma w tym samym miejscu mocowanie co i lucas, tak samo jest mocowana pompa do bloku silnika oraz w tej samej odleglosci jest pompa od obudowy termostatu... |
_________________
 |
|
|
|
 |
paweł 111 [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Lut 2008, 11:23
|
|
|
Witam
wymieniłem na czujnik LUCASA pasuje i działa. |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 25 Lut 2008, 19:54
|
|
|
paweł 111 napisał/a: | Witam
wymieniłem na czujnik LUCASA pasuje i działa. |
No widzisz a nie mowilem ze sprzedawca pie*$#@ glupoty, bezawaryjnej jazdy zycze
Jeszcze prosba czy mogl bys zrobic foto pogladowe tego starego termostatu woskowego, bo bardzo chetnie go zobacze... |
_________________
 |
|
|
|
 |
paweł 111 [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Lut 2008, 11:08
|
|
|
Witam
Niestety od razu stary wywaliłem.
Jeśli ktoś ma z tym termostatem problem proponuje wykręcić całość wraz z obudową termostatu i z całością jechać po nowy wtedy można porównać gwint i długość.
Jeśli chodzi o długość wysuwania się linki można to łatwo wyregulować, końcówka linki w moim przypadku była goła.
Potwierdzam, że ceny na dzień dzisiejszy wahają się od 130zł do 350zł ( jeden wyjechał mi 550zł). najtaniej trafiłem w serwisie Forda w Chorzowie. |
|
|
|
 |
|