Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Brak "ssania" w mk 5 1,8 diesel endura de
Autor Wiadomość
paweł 111
[Usunięty]

Wysłany: 19 Lut 2008, 12:12   Brak "ssania" w mk 5 1,8 diesel endura de

Witam, niech mi ktoś wyjaśni działanie tego ustrojstwa bo ja już siły na to nie mam.
problem pojawia się przy niskich temperaturach, sprawdziłem wszystko co można sprawdzić i jest ok, na pompie znajduje sie linka która prowadzi do jakiegoś czujnika pod termostatem, w momencie pociągania za kowadełko zwiększają sie obroty ( to jest chyba ssanie)
moje pytanie to jak to sie nazywa ów czujnik pod termostatem bo to chyba on jest zepsuty lub jak to przerobić na ręczne ssanie
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 20 Lut 2008, 15:39   

Sie to nazywa termostat woskowy lub jak kto woli regulator kata wyprzedzenia wtrysku zimnego silniki oraz biegu jalowego, koszt takiej zabawki to bagatela w fordzie 300zl, jak dobrze poszukasz to znajdziesz za 250, ja akurat wyrwalem to za 105zl oryginal Forda :hihihi:
Przerabianie na reczne sterowanie heh, musisz wiedziec ze jesli zapomnisz odpuscic ssanie to auto bedzie sie dlawic i dymic, a jak za szybko odpuscisz to bedzie telepac jak Ikarusa :D
Zasadza dzialania: termostat woskowy jest wkrecony w obudowe (normalnego termostatu), gdy silnik jest zimny i woda w ukladzie chlodzenia nie osiagnie 90*C termostat zaciaga dziwgienke kata wyprzedzenia wtrysku, podczas gdy silnik stopniowo nabiera temperatury pracy ow termostat woskowy popuszcza linke wraz z dzwignia, i po osiagnieciu tepmperatury pracy termostat woskowy "odpuszcza" zupelnie i masz oto wolne obroty :) biegu jalowego przy rozgrzanym motorku :)
_________________

 
 
 
paweł 111
[Usunięty]

Wysłany: 21 Lut 2008, 14:04   

Witam
Dzięki za pomoc. Mam jeszcze jedno pytanie bo wiem, że były dwa rodzaje pomp LUCAS I BOSCH. Sprawdziłem mam niestety BOSCHA, Termostat LUCAS kosztuje ok 140 zł BOSCH 340 zł. Czy można zastosować w pompie BOSCHA termostat LUCAS, czy parametry tych termostatów są takie same , czy są takie same gwinty i długości linek?
 
 
KrystianA
[Usunięty]

Wysłany: 21 Lut 2008, 16:25   

paweł 111 napisał/a:
Witam
Dzięki za pomoc. Mam jeszcze jedno pytanie bo wiem, że były dwa rodzaje pomp LUCAS I BOSCH. Sprawdziłem mam niestety BOSCHA, Termostat LUCAS kosztuje ok 140 zł BOSCH 340 zł. Czy można zastosować w pompie BOSCHA termostat LUCAS, czy parametry tych termostatów są takie same , czy są takie same gwinty i długości linek?


normalnie jak za darmo , do mojej mk3 ' 91 wołają w IC 1000 zł..... chyba że zweryfikowali jako coś innego, ale wątpię..:P
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 21 Lut 2008, 17:22   

paweł 111 napisał/a:
Witam
Dzięki za pomoc. Mam jeszcze jedno pytanie bo wiem, że były dwa rodzaje pomp LUCAS I BOSCH. Sprawdziłem mam niestety BOSCHA, Termostat LUCAS kosztuje ok 140 zł BOSCH 340 zł. Czy można zastosować w pompie BOSCHA termostat LUCAS, czy parametry tych termostatów są takie same , czy są takie same gwinty i długości linek?

Powiem ci ze ja mam uklad Lucas i nie mialem okazji porownac obu rodzaji termostatu woskowego, wiec polecam skoczyc do sklepu i poprosic oba termostaty do reki bo nie masz pewnosci czy ktos nie wstawil obudowy od ukladu lucas itd, wiesz dobry bajer to podstawa :D
_________________

 
 
 
paweł 111
[Usunięty]

Wysłany: 22 Lut 2008, 08:29   

Witam
Dzięki za rade. Obdzwoniłem wszystkich i wszystko na miejscu są tylko LUCAS, BOSCH na zamówienie, zaraz się biorę i wymontuje mój i jadę do serwisu porównać z LUCASEM.
Gostek w serwisie powiedział że LUKAS jest z krótką linką, może kojarzysz ile na oko ma ta z LUKASA. Pozdrawiam
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 23 Lut 2008, 11:44   

Nie mierzylem ile ma cm taka linka, ale wg mnie sprzedawca pier*&i od rzeczy bo jedyna roznica jaka moze tam byc to tylko i wylacznie gwint oraz srednica, nic po za tym, a to dla tego ze bosch ma w tym samym miejscu mocowanie co i lucas, tak samo jest mocowana pompa do bloku silnika oraz w tej samej odleglosci jest pompa od obudowy termostatu...
_________________

 
 
 
paweł 111
[Usunięty]

Wysłany: 25 Lut 2008, 11:23   

Witam
wymieniłem na czujnik LUCASA pasuje i działa.
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 25 Lut 2008, 19:54   

paweł 111 napisał/a:
Witam
wymieniłem na czujnik LUCASA pasuje i działa.

No widzisz :hihihi: a nie mowilem ze sprzedawca pie*$#@ glupoty, bezawaryjnej jazdy zycze :)
Jeszcze prosba czy mogl bys zrobic foto pogladowe tego starego termostatu woskowego, bo bardzo chetnie go zobacze...
_________________

 
 
 
paweł 111
[Usunięty]

Wysłany: 26 Lut 2008, 11:08   

Witam
Niestety od razu stary wywaliłem.
Jeśli ktoś ma z tym termostatem problem proponuje wykręcić całość wraz z obudową termostatu i z całością jechać po nowy wtedy można porównać gwint i długość.
Jeśli chodzi o długość wysuwania się linki można to łatwo wyregulować, końcówka linki w moim przypadku była goła.
Potwierdzam, że ceny na dzień dzisiejszy wahają się od 130zł do 350zł ( jeden wyjechał mi 550zł). najtaniej trafiłem w serwisie Forda w Chorzowie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
dla niewiedzących :P
arecki Tuning mechaniczny 12 12 Wrz 2016, 23:23
olo_r
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 02:02
fiestaRS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: "Fiesta Miesiąca" - Regulamin
Czyli kalendarz na 2014 rok w 12 aktach ;)
Puff Kalendarz 2014 0 2 Gru 2012, 19:13
Puff
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel
Fordon Tuning mechaniczny 140 30 Lis 2011, 09:21
szczupak


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.