Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Kolo zamachowe mk3
Autor Wiadomość
ic3ek 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 61
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Lut 2008, 17:03   Kolo zamachowe mk3

Witam koledzy.

Otóż mam do was pytanko. Jak prawidłowo zamontować koło zamachowe do wału, ponieważ na kole jest jedno nacięcie większe od innych ( chodzi tu o nacięcia dzięki którym czujnik położenia walu orientuje sie w jakiej jest pozycji ).

Chodzi o to jak je zamontować aby było poprawnie dlatego że koło można zamontować w różnych pozycjach przestawiając je tylko na śrubach ( nie ma żadnego kołka stalającego/prowadzącego )

Załączam rysunek aby było wiadomo o co mnie chodzi :) zaznaczone jest to wieksze wcięcie na kole

 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Lut 2008, 23:21   

zobacz po 2 stronie koła koło śrub czy nie ma 2 kropek jednej na wale drugiej na kole . Jeśli nie to jest metoda żeby sprawdzić czy wszystko gra zdejmujesz pekiel zaworów przykręcasz sobie koło na kilka śrubek lekko ustawiasz 4 cylinder na wahaniu . wtedy ta szersza szpara powinna byc koło czujnika albo niedaleko niego . i koło pasowe powinno wskazywać 0 na podziałce . Jeśli tak bedzie podłącz akku włącz stacyjkę wykręć świece i połóż na silniku odłącz wtryskiwacz wogóle i załuż klucz na koło zamachowe i obracaj silnikiem . obserwuj czy iskra pojawia się gdy szczerbinka jest na podziałce albo blisko niej .kręcić musisz dosć płynnie . do pomocy możesz się wyposażyć w lampę stroboskopową . Jeśli wszystko bedzie ok przykręć koło tylko nie na chama bo tam jest nie wielki moment dokręcania tych śrub i łatwo rozwalić gwint . i składaj wszystko do kupy . Edis liczy tak że liczy impusy i gdy jest dłuższa przerwa to odpala iskrę . :) a silnik bez świec nie powinien stawiać dużych oporów .
 
 
 
ic3ek 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 61
Skąd: Poznań
Wysłany: 18 Lut 2008, 13:21   

Hm.

Właśnie o to mi chodziło. Silnik w rozbiórce " składam go " wiec z kręceniem nie będzie problemu. Poszukam dzisiaj jakiś kropek (choć patrzyłem i nie widziałem żadnych )

I rozumiem że jeśli 4 cylinder jest na wachaniu to ta szparka większa musi być w pobliżu czujnika ???

A może znasz jeszcze jakąś metode ustawienia " jeśli nie ma kropek " i nie mam założonej głowicy ???

Pozdrawiam.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Lut 2008, 14:45   

hm
jeśli wiesz jak działa silnik to nie ma problemu :) koło możesz przecież założyć na samochodzie i dokręcić a potem dopiero wsadzać skrzynie . Ogólnie bez sprawdzenia to cieżko powiedzieć na 100 % czy jest właściwie założone . mogł by cie ktoś poratować i powiedzieć w którym miejscu jest szpara gdy tłok na 1 i 4 jest w górze . napewno ktoś w klubie ma silnik na zapas i może to sprawdzić .
 
 
 
ic3ek 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 61
Skąd: Poznań
Wysłany: 18 Lut 2008, 23:32   

Fajnie by było gdyby taki ktoś sie dołączył i wypowiedział na ten temat :)

No ale jak nikt nikt sie nie znajdzie to poradze sobie tak jak mówisz :)

A co oznacza dla kompa to wcięcie ??? " początek cyklu zapłonu ?? "

A i jeśli chodzi o kropki to na wale znalazłem miejsce pod kołek ustalający, a na kole jest na samym końcu " koło zębów koła " nacięcie ??
Może w/g tego to ustawić ??

Pozdrawiam.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Lut 2008, 11:32   

może w takich sytuacja muszą być znaki . trzeba popatrzeć jeszcze do książki może tam piszą coś na ten temat . W kazdym bądź razie jak bedziesz miał silnik w aucie to sprawdź czy iskra pojawia się we właściwym momencie
Praktyka jest taka że zawsze "wyróżnia" się 1 cylinder i wszelkie anomalie w aparatach i kołach dotyczą właśnie 1 cyl . Ale ja pewności nie mam bo nie miałem nigdy takiego problemu
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.