Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Jaki olej do ford fiesta Mk 3 1994 1.1 cm
Autor Wiadomość
airbites
[Usunięty]

Wysłany: 31 Sty 2008, 12:24   Jaki olej do ford fiesta Mk 3 1994 1.1 cm

Witam. Mam pytanie jaki olej silnikowy mozna wlac?? i jaka firme?? Bo z tego co widze ze 10W30 ale nigdzie taki olej nie mozna dostac i chce wymienic bo olej jest caly czarny i ma przebieg 163 tys. km.
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 31 Sty 2008, 12:39   

airbites napisał/a:
bo olej jest caly czarny i ma przebieg 163 tys. km.

sugerujsz ze od nowosci nie byl wymienany? :-) kazdy olej jest czarny, tylko swiezo po wlaniu zachowuje jeszcze przez jakis czas "przezroczystosc"

a to jaki wlac to zalezy od stanu silnika. najbezpieczniej 15w40, ew 10w40.

a wiesz jaki byl lany do tej pory ?
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
airbites
[Usunięty]

Wysłany: 31 Sty 2008, 15:20   

madek napisał/a:
a wiesz jaki byl lany do tej pory ?

Nie, nawet kartki nie ma jaki byl wlany:/ i nawet nie wiem kiedy byl wlany. mozna wlac mobil 5W50??
 
 
Kolin 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 428
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 31 Sty 2008, 15:27   

airbites napisał/a:
mozna wlac mobil 5W50??


Do tej kosiarki to wlej 15w40 i nic innego...
_________________
Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 31 Sty 2008, 16:22   

tak jak mówi Kolin - wlej najtańszy 15W40 ( lotosa na przykład ) , wymieniaj co 10 tyś km i szerokiej drogi ( ten silnik konstrukcyjnie siedzi w poczatku lat 70-tych więc nic lepszego mu nie trzeba )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 31 Sty 2008, 16:37   

Żółwik Tuptuś, w lecie to moze jeszcze, ale na zime mimo wszystko lepiej jest wlac cos lepszego niz najtanszy lotos (ktory nie spelnia normy jakosciowej dla fiesty :) ). ja teraz jezdze na castrolu gtx 15w40 i nie mozna powiedziec zeby byl drogi (60 zł za 5l), a zawsze to na wiekszym mrozie jakas lepsza ochrona.
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 31 Sty 2008, 16:57   

Nie będe z tobą dyskutował na temat olejów bo nie ma to żadnego sensu . zapisano na tym forum już wieleeee stron na ten temat i nic z tego nie wyniknęło .

Ja swojego posta opieram na ponad 10-cio letnich doświadczenaich z tymi silnikami , ich uzytkowaniem , naprawami i serwisowaniem . Ty z tego co piszesz na obiegowych opiniach i zasłyszanych " złotych radach " oraz tzw forumowej mądrości .
Castrol GTX ( ujeżdżałęm go gdy nazywał sięjeszcze RXsuper+ ) jest olejem którego mineralną bazą jest olej rycynowy - żadko stosowany w przyadku innych producentów . Jest to kapitralny olej o dużej wytrzymaośći na wysokie temperatury , ale właśnie z powodu bazy silnik jest skazany praktycznie tylko na niego . Osady oleju rycynowego są tak duże i tak specyficzne że silnik przy próbie przejścia na inny olej ( lub przejścia na castrola ) może zachować się dziwnie ( łącznie z zapchaniem filtra i rozszczelnieniem silnika lub utratą ciśnienia na magistrali )
Poza tym sytuacja ma sie dokłądnie odwrotnie niż piszesz w stosunku do temperatury otyoczenia . Kiepski olej latem to morderstwo - szybko straci pod wpływem temperatury swoje właściwości i przestanie smarowac tak jak powinien . Zimą problem przegżania oleju w normalnej jeździe praktycznie nie istnieje .
Jeżlei chodziło ci o tzw suchy start czyli zimowe odpalanie - to jedynie syntetyki oraz wynmalazki klasy magnatec mają takie pwoinowactwo do metalu oraz pełzanie pod wpływem drgań że sa sięw stanie w moment rozprowadzić po silniku .

Wszystko co napisałem to i tak czukiereczek wieczności czyli silnika 1.1 . Jest to żeliwny staroć który zadowoli się każdym olejem 15W40 byle by go było w odpowiedniej ilości i był w miarę wymieniany . Każde odstępstwo od tej regóły to wywalanie pieniędzy w błoto ( masz ochotę - proszę bardzo )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
habit_m
[Usunięty]

Wysłany: 31 Sty 2008, 19:49   

potwierdzam :ok:

Mój to już jezdzil na roznych specyfikach i w róznych kombinacjach :ok:

Lotosy, castrole, castole gtx, wynalazki z beczek i tanie hipermarketowe 15w-40. :yes:

Pełna mieszalność -> raz do benzyny, raz do diesla i w roznych wzajemnych kombinacjach firm. :fajka:

W kombinacjch 15w-40, 10 w, 5, a kiedys nawet z braku laku pół miski zalałem jakims gęstym niebieskim czyms do ciągników :luzik: (z doświadczenia to to niebieskie gęste cos spalił w mgnienia oka - a niby gęsty olej uszczelnia)

Moje 1.1 pali olej (0.2-0.5 litra na 1kkm) wiec zbytnio niespiesze sie z wymianą -> ekstremalnie raz przesadziłęm i po 23 tysiącach go zalałem :devil:

Wniosek: nadal jeździ i oby jak najdłużej notw i chyba nie jest to konstrukcja tak wrażliwa by przesadzać jak kolega wyżej pisze co do jakości oleju :pop:

Ja coprawda posiadam gaz ale z moich doswiadczen duży wpływ na prace tej jednostki narazie zauważyłęm że ma dobry stan i dotrzymanie częstości wymiany świec - niż oleju.

pozdrawiam
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 31 Sty 2008, 19:56   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Nie będe z tobą dyskutował na temat olejów

Ja w takim razie tez, bo moja wiedza (a raczej jej brak) juz na to nie pozwala :ok:

Zeby nie bylo, zgadzam sie ze do tego silnika nie ma co cudowac z extra olejami, ale nie polecam najtanszego Lotosa City (juz zwykły zielony Lotos mineralny jest ok). W starym zajechanym 1.1 mialem z nim wyjatkowo problemy z "majonezem" pod korkiem w zimie (z innymi olejami bylo ok, chociaz nie pamietam juz na co zmienialem), i przy wiekszych mrozach potrafila mrugac kontrolka oleju chwile po zapaleniu. Ale to wszystko i tak moglo wynikac ze stopnia zuzycia silnika wiec w sumie kiepski to wyznacznik jakosci.. :-P
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 31 Sty 2008, 20:02   

madek napisał/a:
Żółwik Tuptuś napisał/a:
Nie będe z tobą dyskutował na temat olejów

Ja w takim razie tez, bo moja wiedza (a raczej jej brak) juz na to nie pozwala :ok:

:-P


Nie chodziło mi tutaj o Ciebie konkretnie tylko o fakt dyskusji czy lotos jest dobry czy zły itd :) . NIe będe po prosstu z nikim na ten temat dyskutował . Nie bierz tego do siebie :ok:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
airbites
[Usunięty]

Wysłany: 31 Sty 2008, 20:50   

Hmm, mam do wyboru :
Valvoline MaxLife 10W-40
Valvoline MaxLife 15W-40
Valvoline SynPower 5W-30
Shell 10W40 lub 15W40
Mobil 15W40 lub 10W40
Castrol 10W40 lub 15W40
midland 10W40 lub 15W40 i ktore z nich silnik najlepiej pracuje?;>

a mam drugie pytanie jak otwieram maske to czuje zapach benzyny czy to jest nomralne??
i jeszcze jedno jak mam wlaczony silnik bez swiatla to pokazuje 14,3 v a jak wlacze swiatla to pokazuje 13,7 V. i czy to jest normalne w takim silniku?? bo w drugim moim samochodzie przywlaczonym swietle pokazuje 14,5 Vi bez swiatla tez.
i twarte pytanie czy to jest normalnie ze kierownica tak ciezko kreca??
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 31 Sty 2008, 21:21   

airbites napisał/a:
Hmm, mam do wyboru :
Valvoline MaxLife 10W-40
Valvoline MaxLife 15W-40
Valvoline SynPower 5W-30
Shell 10W40 lub 15W40
Mobil 15W40 lub 10W40
Castrol 10W40 lub 15W40
midland 10W40 lub 15W40 i ktore z nich silnik najlepiej pracuje?;>

z tych bierz najtanszy 15w40

airbites napisał/a:
i jeszcze jedno jak mam wlaczony silnik bez swiatla to pokazuje 14,3 v a jak wlacze swiatla to pokazuje 13,7 V

w normie, chociaz nie zaszkodzi zajrzec do alternatora

airbites napisał/a:
i twarte pytanie czy to jest normalnie ze kierownica tak ciezko kreca??

nie, pewnie krzyżak masz zatarty (szukaj na forum)
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: Plan obsługi samochodu Ford Fiesta - także Diesel
Laskosz Mechanika ogólna 0 4 Lut 2006, 01:17
Laskosz
Brak nowych postów Przyklejony: FORD kody lakierów
Dla wszystkich fordów
Ryba88 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 5 30 Wrz 2024, 17:22
JoeMix


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.