Remont silnika w ford fiesta 1,1 koszty? |
Autor |
Wiadomość |
shakalik [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Sty 2008, 14:55 Remont silnika w ford fiesta 1,1 koszty?
|
|
|
witam!od kilku lat jestem szczesliwym posiadaczem forda fiesty 1,1.niestety po wymianie łancuszka rozrzadu zaczely sie z nia problemy.
-strzelanie w gaznik,
-szarpanie
-i na koniec fiesta stracila chec do wspołpracy przestała palic 1 cylinder zaczela gasnac.
Diagnoza mechanika silnik nadaje sie do remontu lub do wymiany.moje pytanie brzmi jaki jest koszt kapitalnego remontu silnika lub zakupu "nowego"silnika. |
|
|
|
 |
Kolin

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 25 Sty 2008, 15:28
|
|
|
1.1 sie nie opłaca remontować kup 1.3
Jaka przyczyna była wymiany łańcucha:?: |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
 |
shakalik [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Sty 2008, 15:47
|
|
|
Przyczyna wymiany łańcucha było to że brzęczał po obudowie na wolnych obrotach.Jaki jest koszt kupna 1,3 ?i czy będzie pasował do mojej fiesty.Wcześniej miałem 1,1 na gaźniku zagazowaną. |
|
|
|
 |
Tommy

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 38 Dołączyła: 25 Sty 2007 Posty: 521 Skąd: Zielsko-Białe
|
Wysłany: 25 Sty 2008, 15:58
|
|
|
1.3 jest przktycznie identyczny więc przekładka odbywa się to na zasadzie plug&play.
Koszt silnika 1.3 to około 500zl (zdarzają sie po 200, zdarzają sie po 1000...) Jednak warto kupować taki, ktory jest jeszcze w aucie i mozna go zapalić (posprawdzac czy nie kopci, pomierzyc kompresje) - żeby nie bylo niespodzianek później... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bart_Skrzyszow

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Bartek
Wiek: 41 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 300 Skąd: RRS / RZE / RDE
|
|
|
|
 |
shakalik [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Sty 2008, 16:08
|
|
|
Poszukam narazie silnika,wiem że nie będzie to łatwe, bo w mojej okolicy fiestek jak na lekarstwo a tym bardziej silników do nich,nie wiem czy jest sens kupowania czegoś przez allegro bez sprawdzenia...bo jest to jak kupowanie kota w worku...może któryś z forumowiczów ma taki silniczek do sprzedania...? |
|
|
|
 |
Bit1

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 38 Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 26 Sty 2008, 10:12
|
|
|
shakalik napisał/a: | Poszukam narazie silnika,wiem że nie będzie to łatwe, bo w mojej okolicy fiestek jak na lekarstwo a tym bardziej silników do nich,nie wiem czy jest sens kupowania czegoś przez allegro bez sprawdzenia...bo jest to jak kupowanie kota w worku...może któryś z forumowiczów ma taki silniczek do sprzedania...? |
Ale wiesz jak kupisz 1,3i to już nie przełożysz tej swojej instalacji gazowej raczej, tylko częściowo będziesz musiał ją zmienić co pociąga dodatkowe koszta. |
_________________
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 |
|
|
|
 |
shakalik [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Sty 2008, 10:29
|
|
|
tak jestem tego świadom.Bit1 a orientujesz sie może jaki to może być koszt przeróbki instalacji z 1,1 gaznikowej na 1,3 gaznikowa?
[ Dodano: Sob Sty 26, 2008 10:34 ]
Może jednak warto byłoby zrobić remont mojego 1,1? jak myślicie? wymienić pierścienie na tłokach,zrobić głowice?Mechanik wspominał mi coś o szlifach a to dodatkowy koszt,jak myślicie będą konieczne?zaznaczam że przed awarią oleju brała jak na lekarstwo,jakieś 0,5l na 1500-2000 km. |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 26 Sty 2008, 11:33
|
|
|
shakalik, szukales troche na forum? o remontach jest masa tematów. nikt ci nie powie na odleglosc co wystarczy wymienic. trzeba chociaz zrzucic glowice, pomierzyc progi na cylidnrach itp. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
portos
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 45 Skąd: Kiekrz
|
Wysłany: 26 Sty 2008, 11:35
|
|
|
shakalik, :yyy: Jeśli po wymianie łańcuszka rozrządu zaczęły się problemy z pracą silnika, to wg mojej wiedzy jest coś spaprane w ustawieniu faz rozrządu wg znaków temu służących. Możliwe, że początek zapłonu nie wypada na 1-szy cylinder. Sprawdź najpierw to, a później medytacje nad zmianą silnika. |
|
|
|
 |
Bit1

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 38 Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 26 Sty 2008, 11:57
|
|
|
shakalik napisał/a: | tak jestem tego świadom.Bit1 a orientujesz sie może jaki to może być koszt przeróbki instalacji z 1,1 gaznikowej na 1,3 gaznikowa?
[ Dodano: Sob Sty 26, 2008 10:34 ]
Może jednak warto byłoby zrobić remont mojego 1,1? jak myślicie? wymienić pierścienie na tłokach,zrobić głowice?Mechanik wspominał mi coś o szlifach a to dodatkowy koszt,jak myślicie będą konieczne?zaznaczam że przed awarią oleju brała jak na lekarstwo,jakieś 0,5l na 1500-2000 km. |
Tak wogóle to u ilu mechaników byłeś? bo jak u jednego to bym polecił jechać jeszcze gdzieś bo wiesz są lepsi i gorsi mechanicy.
Co do instalacji gazowej w 1,3i to z tego co się orientuje powinna być to instalacja 2 generacji bo jest monowtrysk i plastikowy kolektor dolotowy więc koszta mogą być spore.
Na twoim miejscu to najpierw bym pojechał do innego mechanika, a potem chyba bym szukał jakiejś 1,1 na częsci (tzn samego silnika). |
_________________
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 26 Sty 2008, 11:59
|
|
|
Bit1 napisał/a: | i plastikowy kolektor |
a od kiedy? |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
SpiderMAN
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 46 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 687 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 Sty 2008, 12:00
|
|
|
madek napisał/a: | Bit1 napisał/a: | i plastikowy kolektor |
a od kiedy? | No właśnie, chyba ci się coś Bit1 pochrzaniło... metal jak nic... |
|
|
|
 |
Bit1

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 38 Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 26 Sty 2008, 12:20
|
|
|
Oki racje macie w mk4 dopiero dali plastikowy |
_________________
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 |
|
|
|
 |
shakalik [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Sty 2008, 13:34
|
|
|
ok w poniedzialek jade do warsztatu w którym wymieniano mi łańcuszek,może faktycznie źle ustawili rozrząd... |
|
|
|
 |
SpiderMAN
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 46 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 687 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 Sty 2008, 22:06
|
|
|
Bit1 napisał/a: | Oki racje macie w mk4 dopiero dali plastikowy | W Silniku 1.3i Endura E... zreszta... |
Ostatnio zmieniony przez SpiderMAN 28 Sty 2008, 17:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Marcinus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 43 Dołączył: 24 Wrz 2005 Posty: 176 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 26 Sty 2008, 22:34
|
|
|
mechanik żle ustawił łańcuszek miałem podobne objawy zmień mechanika |
_________________ Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna 3d
Silnik: 1.1i/50KM [centralny zamek elektryczne szyby Cb Radio] |
|
|
|
 |
djtaso [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Sty 2008, 00:54
|
|
|
a co do wymiany silnika ja nie dawno zmienialem silnik i to wcale nie jest tak plug&play:D wiele wtyczek nie pasuje np silnik krokowy musisz zmieniac i zacisk sprzegla i kolekrot wylotowy:) przynajmniej ja tak mialem:) |
|
|
|
 |
SpiderMAN
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 46 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 687 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27 Sty 2008, 01:21
|
|
|
Bo ty kupiles mlodszy silnik niz masz auto... Stad te roznice we wtyczkach. |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 28 Sty 2008, 01:33
|
|
|
a co do remontu to jesli chcesz kapitalny kapitalny a nie tylko planowanie i wymiane pierscionkow to w zasadzie kupisz za to kolejan fieste bo to ok 3000zl albo i wiecej z cala robocizna emchanika.... |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
|