MK6 1,4 TDCI PATI |
Autor |
Wiadomość |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 17 Sty 2008, 09:24 MK6 1,4 TDCI PATI
|
|
|
witam
mam pytanie mam fieste mk6 1.4 tdci i słyszałam ze usuniecie katalizatora moze znacznie podniesc moc nawet o 15% i tu pojawia sie moje pytanie czy usuniecie tej czesci nie wpłynie niekozystnie na prace lub zywotnosc silnika lub jakiegos jego elementu prosze o odpowiedzi za wszystkie z góry bardzo dziekuje
pozdrawiam !!!
[ Dodano: Czw Sty 17, 2008 09:25 ]
PumaRST napisał/a: | pati21 napisał/a: | ok rozumiem ale nie znalazłam tematu o katalizatorach to gdzie sie dowiem czegos na ten temat?? |
trzeba było załozyć nowy temat
ale nie martw sie modertor pewnie ogarnei ten temat i bedziesz miała swój temat.
co do kata to zależy czy jak tam jest z sądami, jesli one wogóle są i ile i w którym miejscu. w aucie z turbina czy to diesel czy benzyna odetkanie wydechu pomaga zdecydowanie ale też jakieś rewelacji sie nei spodziewaj, mozesz zaobserwowoać że szybciej sie turbina wkręca i łatwiej reaguje na dotknięcie gazu, co do przyrostu mocy wiele tego nei bedzie ale coś zyskasz
wszystko zalezne czy masz sonde lambda za katalizatorem. Jak nie masz to mozesz śmiało wycinać i wstawiać choćby rurke o tej samej średnicy co reszta ukąłdu wydechowego, ale jak masz 2 sączy czyli jedna przed a drugaza katem to nic z tym nie zrobisz.
mam nadzieje ze troche pomogłem.
Pozdro.
!! |
[ Dodano: Czw Sty 17, 2008 09:26 ]
pati21 napisał/a: | oki dzieki wielkie własnie sad tam nie widze tylko ze ten kat jest zaraz za kolektorem wydechowym tam jest podobny układ jak w silnikach z transit lub mondeo 2.0 TDDI a jak to sie robi z ta wstawka rurek to wiem bo juz wczesniej wyzucałam to z samochodów ale nie wiem jak to jest z tymi pompowtryskami no rozpisałam sie ale ciekawi mnie ten temat nic dziekuje jeszcze raz i wszystkiego dobrego zycze papa!!! |
|
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 18 Sty 2008, 16:17
|
|
|
Ja w takie przyrosty po wycieciu katalizatora nie wierze... jak juz puma zauwazyl co najwyzej bedzie lepszy spool na niskich obrotach i moze uda sie ugrac kilka Nm i moze z 1KM ale to bedzie nie odczuwalne...
Jak juz ingerowac to w Chip Tuning bardziej bym sie pchal i jakiegos ciekawego wirusa wgrac tam...
Jak juz ingerowac w wydech to proponowal bym "poluznic" wydech z serii na 2.5" oparty na 1 tlumiku komorowym, bedzie dosc cicho a przy gwaltownym przyspieszaniu pomruk bedzie tylko slyszalny |
_________________
 |
|
|
|
 |
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18 Sty 2008, 17:05
|
|
|
Gra nie warta świeczki. Samym katem wiele nie zyskasz. Jak mówi Fordon lepiej pokusić się o wirusa zostawiając wydech tak jak jest. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
 |
Kolin

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 18 Sty 2008, 21:13
|
|
|
ja wieże tylko w to,że odczujemy różnicę wtedy gdy faktycznie jest ten katalizator zapchany...bo nam odetka wydech
W przypadku Diesla to Wirusik |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
 |
kratek

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Michał
Wiek: 42 Dołączył: 14 Sie 2005 Posty: 146 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 18 Sty 2008, 22:04
|
|
|
a ja powiem ze bedzie tylko gorzej zmieni sie sklad spalin silnik dostanie świra, a dwa trzeba tez uwazan na chip w tym silniku - troche go znam bo mazda pakuje ten motor do "trojek" i ich zywotnosc nie jest najwieksza to silnik koncernu PSA ( chyba ze sie myle ), w niektorych egzemplazach z malym przebiegiem slad o turbinie zaginął co znaczy ze turbina po prostu umarla oczywiscie mozna bawic sie w modyfikacje oprogramowania co napewno przyniesie efekty ale napewno kosztem czegos pozdrawiam |
_________________ ..:::Projekt Futura:::.
..:::Diesel TEAM:::...
..:::Fabka TDI:::.....
..::WIELKOPOLSKI SQUAD FKP::.. |
|
|
|
 |
woytek13

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 36 Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 84 Skąd: Fajsławice
|
Wysłany: 19 Sty 2008, 17:55
|
|
|
Panowie nie chiop tylko program. Dobrze zrobiony program do turbodiesla teoretycznie wydłuża jego żywotność. A praktycznie to silnik wtedy bardziej wykorzystujemy, bo jak fajnie przyspiesza to pedał zawsze w podłodze.
Chiptuning poprzedzony dokładnym badaniem stanu silnika, pomiarem przed i po nie zaszkodzi Co do modyfikacji to zawsze turbinke można wymienić, IC jest czy nie bo nie wiem , dorzucić, dolać więcej paliwa i latać |
_________________
Motolublin.pl
Zmotoryzowana strona miasta |
|
|
|
 |
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19 Sty 2008, 21:42
|
|
|
IC to akurat na samym końcu bo wcale tu nie ma potrzeby.
Sam chip + wtryski. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 19 Sty 2008, 21:46
|
|
|
Laaaa ratujcie... chlopaki to nie TDI z VAG-a gdzie wtryski i inne glupoty... IC fiesty maja z tego co pamietam,samym podlaniem dawek tez nie ukreci sie wiele...
TDCI sa toporne do tego niestety i nie maja takiego potencjalu jak TDI. Dobry soft jak bedzie wgrany to bedzie gitara...a norma jest ze najpierw sie hamuje auto przed i pozniej po wirusie... |
_________________
 |
|
|
|
 |
woytek13

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 36 Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 84 Skąd: Fajsławice
|
Wysłany: 19 Sty 2008, 22:08
|
|
|
Norma normą, a potem ludzie kupują czip na allegrodo i im dym leci z każdej dziury w aucie...
Zawsze lepiej dmuchać na zimne, a z tymi TDCI faktycznie tak słabo?? |
_________________
Motolublin.pl
Zmotoryzowana strona miasta |
|
|
|
 |
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19 Sty 2008, 22:31
|
|
|
Fordon, chyba mnie nie rozumiesz. Ja nic nie porównuje do TDI itp. Juz Kratek pisał wyżej że te silniki są słabe a ja dodam że wszystkie TDCI forda są słabe. Natomiast jeśli będzie chciał sobie podnieść moc w tym aucie to najszybszą i najmniej inferencyjną metodą będzie soft. Masters Wrocław kręci 1.4 TDCI tu macie tabelę przyrostów:
http://www.tdi-tuning.pl/tabela_przyrostow.htm
oczywiście wykonując przed i po profesionalne hamowanie z diagnostyką silnika.
Efekt końcowy i tak jest zależny od stanu auta.
O wtryskach piszę tylko dlatego bo to jest pierwsza rzecz która ogranicza zamierzony wynik. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 19 Sty 2008, 22:57
|
|
|
FKP Piter napisał/a: | a ja dodam że wszystkie TDCI |
oj nie zgodze sie 2.0 w mondeo daje sobie rade ładniusio |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19 Sty 2008, 23:05
|
|
|
Nie zgodzę sie. Idzie szybko ale krótko. Do tego starsze roczniki dość awaryjne.
Eeee ale nie o tym temat |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
 |
kratek

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Michał
Wiek: 42 Dołączył: 14 Sie 2005 Posty: 146 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 20 Sty 2008, 13:47
|
|
|
Cytat: | oj nie zgodze sie 2.0 w mondeo daje sobie rade ładniusio |
a jak ładniusio pompy paliwa siadają |
_________________ ..:::Projekt Futura:::.
..:::Diesel TEAM:::...
..:::Fabka TDI:::.....
..::WIELKOPOLSKI SQUAD FKP::.. |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 20 Sty 2008, 15:38
|
|
|
kratek napisał/a: | a jak ładniusio pompy paliwa siadają |
zdarzyło mi się tylko w 1.8 tddi |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
|